Strona 1 z 1

Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: ndz lip 15, 2012 19:55
autor: kostek_ja
Ogólnie chodzi mi o to które kąty i jak się zmieniają. Z przodu testowałem iż zmienia się pochylenie kół (przy obniżeniu mamy większy negatyw), a zbieżność zostaje bez zmian. Zastanawia mnie tylko jak się ma sprawa z tyłem. Oczywiście w kwestii pochylenia koła będzie tak samo, ale nie wiem czy zbieżność nie ulegnie zmianie, a jeżeli ulega to w którą stronę?

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 00:15
autor: rypik
Co skłoniło Cię do zastanowienia się czy zbieżność zależy od wysokości ?

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 00:49
autor: kostek_ja
Fakt iż inaczej ustawiam wysokość przodu na tor inaczej na drogę. Teraz z tyłu dałem wyższym profil opony i zmniejszyłem negatywy. Opona zaczęła trzeć o nadkole i wizualnie też to średnio wyglądało więc podniosłem tył.

Dosyć ciężko reguluję się wysokość tyłu, ale zastanawiam się czy jednak nie obniżać pod torowe 18tki. Aby w ogóle rozważać taką opcję muszę wiedzieć czy zbieżność się zmienia czy nie, a jest to zależne od konstrukcji zawieszenia. W EVO ponoć się zmienia. W M3 e46 z przodu się nie zmienia i zastanawia mnie jak sprawa ma się z tyłem.

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 10:05
autor: rypik
Kostek pytałem o tył, źle napisałem pytanie. Co skłoniło Cię do zastanowienia się czy zbieżność z tyłu jest zależna od wysokości ?

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 15:44
autor: kostek_ja
Chyba odpowiedziałem na to pytanie :) W skrócie od niedawna moje koła (opona + felga) drogowe są sporo większe od torowych i chciałbym ustawiać wysokość adekwatnie do koła. Poza tym pod kątem pochylenia koła też jest to plus. Na drogę mam mniejsze negatywy a na tor większe. Jeżeli koła tylne wraz z obniżeniem zawieszenia ustawiają nam się coraz bardziej rozbieżnie to też byłby to plus. Ustawiłbym na 0 przy pełnym obniżeniu a na drogę miałbym zbieżnie. Jężeli zmieniałaby się odwrotnie to ustawiłbym raz i nie ruszał :)

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 17:17
autor: rypik
Nadal nie mogę zrozumieć (a potrzebuje). Co powoduje, że uważasz, że wraz z negatywem zmienia się zbieżność ?

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 17:50
autor: saron22
wraz z negatywem zmienia sie promien zataczania a nie zbieznosc czyli tendencja do wjezdzania kol do wewnatrz. To tak jak z jazda na rowerze. Im bardziej przechylony rowerzysta tym bardziej skreca. Podobnie jest z promieniem zataczania.

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: pn lip 16, 2012 19:25
autor: kons6
rypik pisze:Nadal nie mogę zrozumieć (a potrzebuje). Co powoduje, że uważasz, że wraz z negatywem zmienia się zbieżność ?
ja sprawdzę w e36 doświadczalnie w tym tygdoniu i mam nadzieję, że zbieżnosć się zmieni wraz z wyższymi spręzynami na tyle

próbując to sobie wyobrazić, myślę, że jezeli śruba mocująca dużą tuleję wahacza wleczonego do budy nie jest prostopadła do osi przód tył, to obrót wahacza wokół niej zmieni zbieżność

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: wt lip 17, 2012 00:49
autor: kostek_ja
rypik pisze: Co powoduje, że uważasz, że wraz z negatywem zmienia się zbieżność ?
Nie twierdzę iż zmiana negatywu jest związana ze zmianą zbieżności. Zastanawiam się tylko czy ze zmianą wysokości zmienia się zbieżność.

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: wt lip 17, 2012 10:10
autor: rypik
No właśnie do tego piję, dlaczego się nad tym zastanawiasz, co Cię skłoniło do tego.
Pytam z dociekliwości.

Ja odpowiedź już znam :D

Re: Regulacja wysokości a geometria zawieszenia

: wt lip 17, 2012 14:59
autor: kostek_ja
rypik pisze:No właśnie do tego piję, dlaczego się nad tym zastanawiasz, co Cię skłoniło do tego.
Pytam z dociekliwości.
Już nie raz na to pytanie odpowiadałem. Z przodu wiem że zmienia się tylko negatyw i to sposób korzystny dla mojego użytkowania. Na tor opuszczam na drogę podnoszę.

Tył teraz podniosłem ze względu na większe koło drogowe, a koło torowe jest ewidentnie mniejsze i zawieszenie można opuścić. Negatywy podobnie jak z przodu zmienią się odpowiednio do zastosowania, ale pytanie jak zbieżność. Nawet chciałbym żeby się zmieniała ale w konkretną stronę. Wówczas na tor miałbym 0 a na drogę o tyle zbieżnie o ile się zmieni.
Ja odpowiedź już znam
To może się podziel :)