Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
nie, wtrysk metanolu. Na bazie alkoholu metylowego.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Tak na marginesie; Niemcy praktykowali wtrysk mieszanki metanolu i wody (MW-50) w jednostkach BMW i Mercedesa ((i chyba Jumo) z całkiem niezłym skutkiem) już w czasie WW2:
http://en.wikipedia.org/wiki/MW_50
PS. etanol też był używany,
http://en.wikipedia.org/wiki/MW_50
PS. etanol też był używany,
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Witam.
Co do usuwania samych katów to trochę bezsensu.
Najlepsze wyjscie to zamontowanie sporowych katów lub założenie tłumików przelotowych i dodatkowo zastosowanie sportowego tłumika końcowego.
Jeżeli bylibyście zainteresowani to zapraszam
Można zamówić cały układ ze sportowymi katami i końcowy tłumik sportowy MTG do m3 e46.
Wszystko plug&play.
Przetestowane na moim aucie- które jest obecnie żwawsze niż było w serii no i dodatkowo redukcja wagi na wydechu mojej konstrukcji
Pozdrawiam
Co do usuwania samych katów to trochę bezsensu.
Najlepsze wyjscie to zamontowanie sporowych katów lub założenie tłumików przelotowych i dodatkowo zastosowanie sportowego tłumika końcowego.
Jeżeli bylibyście zainteresowani to zapraszam
Można zamówić cały układ ze sportowymi katami i końcowy tłumik sportowy MTG do m3 e46.
Wszystko plug&play.
Przetestowane na moim aucie- które jest obecnie żwawsze niż było w serii no i dodatkowo redukcja wagi na wydechu mojej konstrukcji
Pozdrawiam
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Z powodu dużego zainteresowania wstawiam tu fotki
Oto zdjęcia tłumika końcowego MTG do M3 E46.
Lekka waga ,poprawa osiągów i brzmienie jak Ferrari przy seryjnych katach.
JEST TO ZDJECIE TESTOWEGO TŁUMIKA BO NASTĘPNE BĘDĄ MONTOWANE NA FLANSZACH JAK FABRYCZNE TŁUMIKI
I zestaw częsci wydechu ze sportowymi katalizatorami 100CPI
Taki sam zestaw tylko z tłumikami środkowy zamiast katalizatorów będzie dopiero zbudowany i testowany.
Oto zdjęcia tłumika końcowego MTG do M3 E46.
Lekka waga ,poprawa osiągów i brzmienie jak Ferrari przy seryjnych katach.
JEST TO ZDJECIE TESTOWEGO TŁUMIKA BO NASTĘPNE BĘDĄ MONTOWANE NA FLANSZACH JAK FABRYCZNE TŁUMIKI
I zestaw częsci wydechu ze sportowymi katalizatorami 100CPI
Taki sam zestaw tylko z tłumikami środkowy zamiast katalizatorów będzie dopiero zbudowany i testowany.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
A jakby cenowo taki S-pipe wyglądał?Mario pisze:Taki sam zestaw tylko z tłumikami środkowy zamiast katalizatorów będzie dopiero zbudowany i testowany.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Co do cen to
tłumik końcowy 1900zł
S pipe z tłumikami środkowymi 1800zł
S pipe ze sportowymi katalizatorami 100 CPI 2200zł
W zestawie taniej.
Przy zakupach grupowych zniżki.
Jeżeli są zainteresowani to proszę o info bo w przyszłym tygodniu ruszam z robotą.
Zapraszam na zakupy grupowe
viewtopic.php?p=55862#55862
tłumik końcowy 1900zł
S pipe z tłumikami środkowymi 1800zł
S pipe ze sportowymi katalizatorami 100 CPI 2200zł
W zestawie taniej.
Przy zakupach grupowych zniżki.
Jeżeli są zainteresowani to proszę o info bo w przyszłym tygodniu ruszam z robotą.
Zapraszam na zakupy grupowe
viewtopic.php?p=55862#55862
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Mario, a mógłbyś porównać ten wydech końcowy do serii? Waga, głośność, barwa dźwięku itp.?
Mam w planie zrobienie wydechu, a przynajmniej jego części w lato. Najbardziej interesuje mnie opcja:
SS pipe z rezonatorami zamiast katów + wydech środkowy z przepustnicą elektroniczną + tłumik końcowy o seryjnej głośności, ale bardziej basowym brzmieniu.
Oczywiście chciałbym żeby był jak najlżejszy i o jak najmniejszych oporach.
Z tą elektroniczną przepustnicą chodzi mi o coś takiego:
http://www.rogueengineering.com/mm5/mer ... gory_Code=
Jakbyś to ewentualnie widział?
Mam w planie zrobienie wydechu, a przynajmniej jego części w lato. Najbardziej interesuje mnie opcja:
SS pipe z rezonatorami zamiast katów + wydech środkowy z przepustnicą elektroniczną + tłumik końcowy o seryjnej głośności, ale bardziej basowym brzmieniu.
Oczywiście chciałbym żeby był jak najlżejszy i o jak najmniejszych oporach.
Z tą elektroniczną przepustnicą chodzi mi o coś takiego:
http://www.rogueengineering.com/mm5/mer ... gory_Code=
Jakbyś to ewentualnie widział?
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
W niedzielę wstawię porównanie.
Jeżeli chodzi okładnie o wagę i głośność- ale mam obecnie zamontowane sportowe katalizatory więc za cicho nie jest ale będę brał do testów dłużesz sportowe katalizatory więc może się wydech dodatkowo wyciszy.
Na seryjnych katalizatorach tłumik jest cichy.
Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
Jeżeli chodzi okładnie o wagę i głośność- ale mam obecnie zamontowane sportowe katalizatory więc za cicho nie jest ale będę brał do testów dłużesz sportowe katalizatory więc może się wydech dodatkowo wyciszy.
Na seryjnych katalizatorach tłumik jest cichy.
Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Mario nagraj dzwięk wydechu bo mi się bardzo podobał.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Mógłbyś rozwinąć?Mario pisze:Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
Supersprint ma wersję z rezonatorem i bez. Dlaczego ten rezonator jest niezbędny? Nie można ewentualnie zrobić coś na ten wzór:
Elektronicznych przepustnic nie robicie z założenia, czy są jakieś przeciwwskazania?
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Kostek, pewnie dlatego, że nie ma sensu wymieniać jednej rury na inną rurę, tam masz tylko tłumik przelotowy więc nie ma sensu go czymś zastępować.kostek_ja pisze:Mógłbyś rozwinąć?Mario pisze:Środkowej część wydechu moim zdaniem nie ma co ruszać bo środkowy tłumik-rezonator musi być dlatego nie robimy srodkowej części podobnie jak elektronicznych przepustnic.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Dokładnie Oleg.
Tu nie chodzi o to żeby trzepać bez sensu kasę na wszystkim ale żebyprzyniesione modyfikacje dawały efekt.
P.S Widziałeś kiedyś X-pipe supersprinat od wewnątrz?
Jak nie to sobie zobacz, mega zawirowania spalin na X.
Nie ma sensu no chyba że chcesz zejść dodatkowo minimalnie z wagą ale czy jest sens
Tu nie chodzi o to żeby trzepać bez sensu kasę na wszystkim ale żebyprzyniesione modyfikacje dawały efekt.
P.S Widziałeś kiedyś X-pipe supersprinat od wewnątrz?
Jak nie to sobie zobacz, mega zawirowania spalin na X.
Nie ma sensu no chyba że chcesz zejść dodatkowo minimalnie z wagą ale czy jest sens
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Tak się domyślałem ale wolałem się upewnić
Wróćmy do kwestii głośności. Chciałem coś na poziomie serii żeby mnie ten samochód nie męczył bardziej w trasie. Teraz jest akurat. Ale jak się nad tym zastanowiłem to doszedłem do wniosku że nie wydech jest problemem ale słabe wyciszenie auta, odczuwalne przy dużych prędkościach, a co za tym idzie wydech chyba może być głośniejszy, ale na tyle cichy żeby nie zmniejszał i tak już małego komfortu akustycznego przy dużych prędkościach.
Jak jest Mario u ciebie?
Wróćmy do kwestii głośności. Chciałem coś na poziomie serii żeby mnie ten samochód nie męczył bardziej w trasie. Teraz jest akurat. Ale jak się nad tym zastanowiłem to doszedłem do wniosku że nie wydech jest problemem ale słabe wyciszenie auta, odczuwalne przy dużych prędkościach, a co za tym idzie wydech chyba może być głośniejszy, ale na tyle cichy żeby nie zmniejszał i tak już małego komfortu akustycznego przy dużych prędkościach.
Jak jest Mario u ciebie?
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
Nagram film i wstawię ale mam sportowe katy więc jest już głośno i po trasie trochę meczy ale jest też bardziej dynamiczny.
Z oryginalnymi katami i sportowym tłumikiem głosniej od serii ale naprawdę rasowo.
Brzmi rewelacyjnie jak Ferrari.
Tak jak pisałem postaram sie załatwić większe sportowe katalizatory żeby było ciszej bo końcowego tłumika bardzij się wyciszyć nie da.
Z oryginalnymi katami i sportowym tłumikiem głosniej od serii ale naprawdę rasowo.
Brzmi rewelacyjnie jak Ferrari.
Tak jak pisałem postaram sie załatwić większe sportowe katalizatory żeby było ciszej bo końcowego tłumika bardzij się wyciszyć nie da.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Usunięcie katalizatorów E46 M3 czy ma sens?
A jak się ma do tego S pipe z rezonatorami zamiast katów? Poziom głośności podobny do serii? Testowałeś może połączenie takiego S pipe z tym tłumikiem końcowym? To jest opcja która mnie najbardziej interesuje.
Szczególnie jakby poziom głośności był taki jak opisujesz na samym tłumiku końcowym (seryjne katy).
Byłaby możliwość przejechania się eMką w takiej konfiguracji, albo chociaż podobnej? Filmik to jedno a rzeczywistość trochę co innego
Szczególnie jakby poziom głośności był taki jak opisujesz na samym tłumiku końcowym (seryjne katy).
Byłaby możliwość przejechania się eMką w takiej konfiguracji, albo chociaż podobnej? Filmik to jedno a rzeczywistość trochę co innego