Xenon raz świeci raz nie
Re: Xenon raz świeci raz nie
Od czego zacząć rozbieranie krok po kroku by nic nie połamać
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenon raz świeci raz nie
Jeżeli chcesz tylko zamienić przetwornicę to prawą lampę trzeba wyjąć gdyż przetwornica jest pod nią.
Żeby wyjąć lampę:
-odkręcasz i wyjmujesz kierunkowskaz śrubka od góry przez otwór w błotniku wystarczy poluzować i kierunek wyjdzie
-odkręcasz dwie śruby mocujące lampę do pasa przedniego i dwie śruby za lampą na dole
-odkręcasz dwie śruby trzymające pas przedni do błotnika (będzie łatwiej wyjąć lampę)
-wyciągasz listwę pod lampą normalnie do przodu siedzi na zatrzaskach
-delikatnie wyciągasz ją do przody na ile pozwoli spryskiwacz reflektora i jak już wysunie się na max na spryskiwaczu łapiesz rurkę od spryskiwacza kombinerkami nie za mocno,żeby nie zgnieść i szarpiesz listewkę wyskoczy ze spryskiwaczem
-odpinasz kostki i podnosząc lekko pas przedni do góry wyciągasz lampę
Przetwornica siedzi pod nią trzeba wykręcić ją z obudowy,żeby można było wsadzić na drugą stronę bo jest inna obudowa.
A z drugiej strony to już łatwo wyjąć zdejmujesz plastikową osłonkę odkręcasz dwie śrubki mocujące i wykręcasz przetwornicę z obudowy i tyle.
Mam nadzieje,że zrozumiale napisałem bardziej skomplikowanie to brzmi niż jest.
Warto zaznaczyć jakimś markerem czy czymś miejsca przykręcenia śrub do uchwytów w lampie,żeby potem nie walczyć z jej spasowaniem od nowa.
Żeby wyjąć lampę:
-odkręcasz i wyjmujesz kierunkowskaz śrubka od góry przez otwór w błotniku wystarczy poluzować i kierunek wyjdzie
-odkręcasz dwie śruby mocujące lampę do pasa przedniego i dwie śruby za lampą na dole
-odkręcasz dwie śruby trzymające pas przedni do błotnika (będzie łatwiej wyjąć lampę)
-wyciągasz listwę pod lampą normalnie do przodu siedzi na zatrzaskach
-delikatnie wyciągasz ją do przody na ile pozwoli spryskiwacz reflektora i jak już wysunie się na max na spryskiwaczu łapiesz rurkę od spryskiwacza kombinerkami nie za mocno,żeby nie zgnieść i szarpiesz listewkę wyskoczy ze spryskiwaczem
-odpinasz kostki i podnosząc lekko pas przedni do góry wyciągasz lampę
Przetwornica siedzi pod nią trzeba wykręcić ją z obudowy,żeby można było wsadzić na drugą stronę bo jest inna obudowa.
A z drugiej strony to już łatwo wyjąć zdejmujesz plastikową osłonkę odkręcasz dwie śrubki mocujące i wykręcasz przetwornicę z obudowy i tyle.
Mam nadzieje,że zrozumiale napisałem bardziej skomplikowanie to brzmi niż jest.
Warto zaznaczyć jakimś markerem czy czymś miejsca przykręcenia śrub do uchwytów w lampie,żeby potem nie walczyć z jej spasowaniem od nowa.
Re: Xenon raz świeci raz nie
Z tego co pamietam to przetwornice są z lampami połączone dwoma kablami, są połączone na stałe (zalane gumą) trzeba je rozciąć i z tego powodu nie robiłem tego testu.
Ja się jeszcze zastanawiam czy to czasem nie powoduje jakiś sterownik/komputer od lamp bo czasem u mnie podczas jazdy potrafi zgasnąć podświetlenie zegarów i po przekręceniu na automatyczne lampy też mi tam coś czasem nie pasowało (nie pamiętam już co).
Ja się jeszcze zastanawiam czy to czasem nie powoduje jakiś sterownik/komputer od lamp bo czasem u mnie podczas jazdy potrafi zgasnąć podświetlenie zegarów i po przekręceniu na automatyczne lampy też mi tam coś czasem nie pasowało (nie pamiętam już co).
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach
Re: Xenon raz świeci raz nie
Te gumy są wciśnięte w obudowę lampy i przetwornicy. Pod nimi są niewielkie wtyczki i da się to rozłączyć bez cięcia.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenon raz świeci raz nie
Hehe te kable idą do zapłonnika ale nie są na stałe połączone z przetwornicą tylko z jej obudową .
Wystarczy wykręcić przetwornicę od obudowy i już zamieniamy jak chcemy.
To widać co i jak po kolei idzie jest przetwornica z obudową i dwa kable o których piszecie idące do zapłonnika ta czarna skrzyneczka.
A tu jest przetwornica wykręcona z obudowy i w takiej postaci je zamieniamy
Wystarczy wykręcić przetwornicę od obudowy i już zamieniamy jak chcemy.
To widać co i jak po kolei idzie jest przetwornica z obudową i dwa kable o których piszecie idące do zapłonnika ta czarna skrzyneczka.
A tu jest przetwornica wykręcona z obudowy i w takiej postaci je zamieniamy
Re: Xenon raz świeci raz nie
Po wymianie, przetwornicy, zapłonnika nadal miga xenon,
pozostaje zmienić żarniki na nowe, jak to nie pomoże
to kurcze lipa
Nie wiem kto wcześniej rozbierał te lampy, zrobił to nie
umiejętnie pare zaczepów połamanych wtyka od zapłonnika
pompka od spryskiwaczy szok.
Pytanko jakie żarniki ori. szły fabrycznie 4000k czy 6000k
pozostaje zmienić żarniki na nowe, jak to nie pomoże
to kurcze lipa
Nie wiem kto wcześniej rozbierał te lampy, zrobił to nie
umiejętnie pare zaczepów połamanych wtyka od zapłonnika
pompka od spryskiwaczy szok.
Pytanko jakie żarniki ori. szły fabrycznie 4000k czy 6000k
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Xenon raz świeci raz nie
4300k.Broddi pisze: Pytanko jakie żarniki ori. szły fabrycznie 4000k czy 6000k
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Xenon raz świeci raz nie
na pewno nie 6, ale jak wymienisz jeden to i tak na 90% będziesz miał różne kolory po lewej i prawej.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenon raz świeci raz nie
Akurat w tym szarym M3 nie miałem problemów i nie dotykałem lamp kiedyś tylko klosze zmieniałem ale wystarczy,że ktoś zrobił to w zimny dzień i plastiki lecą niesamowicie.Broddi pisze:Po wymianie, przetwornicy, zapłonnika nadal miga xenon,
pozostaje zmienić żarniki na nowe, jak to nie pomoże
to kurcze lipa
Nie wiem kto wcześniej rozbierał te lampy, zrobił to nie
umiejętnie pare zaczepów połamanych wtyka od zapłonnika
pompka od spryskiwaczy szok.
Pytanko jakie żarniki ori. szły fabrycznie 4000k czy 6000k
Niestety E46 ma jakąś wadę tych zasranych xenonów i praktycznie każde auto miało rozbierane lampy po kilka razy. Nie dość,że świecą gorzej niż zwykłe lampy to bardzo często mrugają parują itd.
W obecnej M3 po pierwszej wizycie na myjni oba xenony już się nie zapaliły i wracałem na pozycjach na szczęście to była kwestia uszczelnienia lamp poprawnego zamontowania kloszy i teraz jest ok. We wcześniejszym 330Ci najpierw szwankowała mi przetwornica po wymianie zaczął szwankować zapłonnik w drugiej lampie i na końcu skończyło się na wymianie żarników i dopiero był spokój.
Jeżeli nadal miga tak jak piszesz a wymieniłeś i przetwornice i zapłonnik to zamień żarniki prawy z lewym od tego powinieneś zacząć bo już innej opcji nie ma.
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2012 09:39 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Xenon raz świeci raz nie
Dlatego żarniki powinno się zmieniać parami.bartus pisze:na pewno nie 6, ale jak wymienisz jeden to i tak na 90% będziesz miał różne kolory po lewej i prawej.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Xenon raz świeci raz nie
--==maly==----, a nie było jakiego upgeade'u? Przynajmniej ja swoich jeszcze nie dotykałem. Z drugiej strony moje mają z 4 lata
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenon raz świeci raz nie
Nie nie było nic nie zmieniali poza xenon-bixenon.
Ja na 5 sztuk e46 z xenonami to chyba tylko w szarej m3 właśnie nic nie dotykałem a tak to w każdej coś się działo głównie jak było mokro lub po myciu.
Ja na 5 sztuk e46 z xenonami to chyba tylko w szarej m3 właśnie nic nie dotykałem a tak to w każdej coś się działo głównie jak było mokro lub po myciu.
Re: Xenon raz świeci raz nie
Gdzie można znaleść taką informacjeOleg pisze:4300k.
Zmienialiśmy tylko ten żarnik który mrygał, narażie mam dość--==maly==---- pisze:Jeżeli nadal miga tak jak piszesz a wymieniłeś i przetwornice i zapłonnik to zamień żarniki prawy z lewym od tego powinieneś zacząć bo już innej opcji nie ma.
zabawy z lampami rozbieranie dobre 2 godz. razem z uczeniem
się by nic nie połamać potem czekanie 2-a dni na części,
samochód stał od soboty do czwartku.
Jedyny plus że wiem jak wyjąć i rozebrać lampe by nic
nie uszkodzić. Zabiore się za lewą po świętach.
Może ma znaczenie że są nierówno wypalone przetwornice
odczytują inne ''dane'' i że są założone 6000k dodam że jakieś
chińskie.
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Xenon raz świeci raz nie
Nie ma możliwości,żeby coś było nie równo wypalone itd.
Musisz zamieniać z jednej lampy do drugiej aż ta druga zacznie mrugać wtedy masz przyczynę.
Właściwie wadliwy może być tylko zapłonnik,przetwornica lub żarnik jak to wszystko pozamieniasz i nadal ta sama lampa będzie wariować trzeba elektryka niech szuka bo coś musi nie kontaktować ale w E46 zazwyczaj pada któraś z 3 w/w rzeczy.
Musisz zamieniać z jednej lampy do drugiej aż ta druga zacznie mrugać wtedy masz przyczynę.
Właściwie wadliwy może być tylko zapłonnik,przetwornica lub żarnik jak to wszystko pozamieniasz i nadal ta sama lampa będzie wariować trzeba elektryka niech szuka bo coś musi nie kontaktować ale w E46 zazwyczaj pada któraś z 3 w/w rzeczy.
Re: Xenon raz świeci raz nie
Jak rozebrać by nie połamać,
postępować jak z dziewicą
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... +headlight
Jak zacząć demontaż
nie ma nigdzie jak wyjąć pompke by nie połamać
Ja bym radził nie odkręcać dolnych śrub
wtedy lampa wyjdzie bez pompki tylko się
wysunie z szyn i będzie łatwy dostęp by jej nie
połamać, łatwo się mówi ale jak ktoś zacznie
to rozkręcać będzie wiedział o czym mowa.
Radził bym to robić samemu bądź patrzeć
jak to ktoś robi, będzie wiadomo 100% że wszystko jest ok.
http://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7 ... re=related
postępować jak z dziewicą
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... +headlight
Jak zacząć demontaż
nie ma nigdzie jak wyjąć pompke by nie połamać
Ja bym radził nie odkręcać dolnych śrub
wtedy lampa wyjdzie bez pompki tylko się
wysunie z szyn i będzie łatwy dostęp by jej nie
połamać, łatwo się mówi ale jak ktoś zacznie
to rozkręcać będzie wiedział o czym mowa.
Radził bym to robić samemu bądź patrzeć
jak to ktoś robi, będzie wiadomo 100% że wszystko jest ok.
http://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7 ... re=related
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x