Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Witam.
Odgrzewam kotleta z racji że zakupiłem E46 M3 2002 manual. Auto przyjeżdża do mnie w połowie stycznia więc mam czas na dywagacje co by tam zepsuć . Samochód ma być tylko do zabawy, pusty w środku bez abs itp. Seryjne przełożenia są ultra długie z racji że inżynierowie chcieli stworzyć auto do jazdy na codzień. 6 bieg to praktycznie overdrive dla zmniejszenia spalania, nie ma szans by go użyć podczas szybkiej jazdy. Dokonałem pewnych obliczeń prędkości na poszczególnych biegach i oto co mi wyszło (prędkości oczywiście w KM/H):
Seria E46 M3 3.62 dyfer:
1:65.08
2:108.83
3:164.87
4:223.84
5:275.33
6:323.92 (!!! !!!)
Słuszność obliczeń potwierdza film...prędkości się pokrywają:
https://www.youtube.com/watch?v=IY-A-UMzn5A
Dyfer 4.1:
1:57.47
2:96.08
3:145.56
4:197.63
5:243.10
6:285.99
I znów film na potwierdzenie:
https://www.youtube.com/watch?v=_bRLdrip9uY
Wydawałoby się że to sensowna opcja, auto wiele szybsze, "prawie uderza" w licznikowe 300 ale z drugiej strony nie bardzo widzę w polsce tory/miejsca gdzie by można było takie prędkości rozwijać więc uważam nadal że to za długo.
Dyfer 4.44
1:53.06
2:88.72
3:134.41
4:182.50
5:224.48
6:264.10
Tu sytuacja wygląda inaczej, mamy sensowne 264 km/h , przyspieszenie na 6 powinno być lepsze niż na serii 5 i fajna elastyczność, wyżej nie ma sensu chyba iść ze względu na grip na niskich biegach. Moje pytanie: czy miał ktoś zamontowane przełożenie 4.10 albo krótsze...jak wygląda problem z trakcją?
Znacie ceny takich przełożeń? Ile to może kosztować? Może jest jakiś rodzimy szpec w kraju nad Wisłą od dyfrów który ogarnia taki temat?
PS: Znalazłem taką firmę: http://www.k-m-p.nl/gears/final-drive-bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wysłałem pytanie o koszt przełożenia 4.44 210....zobaczymy co odpiszą.
Odgrzewam kotleta z racji że zakupiłem E46 M3 2002 manual. Auto przyjeżdża do mnie w połowie stycznia więc mam czas na dywagacje co by tam zepsuć . Samochód ma być tylko do zabawy, pusty w środku bez abs itp. Seryjne przełożenia są ultra długie z racji że inżynierowie chcieli stworzyć auto do jazdy na codzień. 6 bieg to praktycznie overdrive dla zmniejszenia spalania, nie ma szans by go użyć podczas szybkiej jazdy. Dokonałem pewnych obliczeń prędkości na poszczególnych biegach i oto co mi wyszło (prędkości oczywiście w KM/H):
Seria E46 M3 3.62 dyfer:
1:65.08
2:108.83
3:164.87
4:223.84
5:275.33
6:323.92 (!!! !!!)
Słuszność obliczeń potwierdza film...prędkości się pokrywają:
https://www.youtube.com/watch?v=IY-A-UMzn5A
Dyfer 4.1:
1:57.47
2:96.08
3:145.56
4:197.63
5:243.10
6:285.99
I znów film na potwierdzenie:
https://www.youtube.com/watch?v=_bRLdrip9uY
Wydawałoby się że to sensowna opcja, auto wiele szybsze, "prawie uderza" w licznikowe 300 ale z drugiej strony nie bardzo widzę w polsce tory/miejsca gdzie by można było takie prędkości rozwijać więc uważam nadal że to za długo.
Dyfer 4.44
1:53.06
2:88.72
3:134.41
4:182.50
5:224.48
6:264.10
Tu sytuacja wygląda inaczej, mamy sensowne 264 km/h , przyspieszenie na 6 powinno być lepsze niż na serii 5 i fajna elastyczność, wyżej nie ma sensu chyba iść ze względu na grip na niskich biegach. Moje pytanie: czy miał ktoś zamontowane przełożenie 4.10 albo krótsze...jak wygląda problem z trakcją?
Znacie ceny takich przełożeń? Ile to może kosztować? Może jest jakiś rodzimy szpec w kraju nad Wisłą od dyfrów który ogarnia taki temat?
PS: Znalazłem taką firmę: http://www.k-m-p.nl/gears/final-drive-bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wysłałem pytanie o koszt przełożenia 4.44 210....zobaczymy co odpiszą.
Kupując zadbane bmw kupujesz radość z jazdy. Auto jest gratis.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Samo przełożenie kupisz na ebayu za około 1000 euro ( czasem taniej )
Do tego przydał by się drugi dyfer czyli wydatek około 2000 zł
Do tego żeby to ktoś sensownie poskładał - 500-1000 zł
Także cała zabawa to koszt około 7000 zł
Do tego przydał by się drugi dyfer czyli wydatek około 2000 zł
Do tego żeby to ktoś sensownie poskładał - 500-1000 zł
Także cała zabawa to koszt około 7000 zł
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
daj znac co ci sie udalo ustalic, bo tez mam takie plany w stosunku do mojej eM
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Tutaj jest fajnie porównanie, ja zdecydowałem się na 4.1 dyfer po świętach robię
https://www.youtube.com/watch?v=JGatkOG9XVI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=JGatkOG9XVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
...w camera car są 2 osoby, a ponadto nic nie wiemy na temat innych modyfikacji aut bo chociażby wydechy nie brzmią jak seryjne....te z krótszymi dyframi odlatują jakby miały ze 20ps więcej niż ta z kamerą.Starvedbody pisze:Tutaj jest fajnie porównanie, ja zdecydowałem się na 4.1 dyfer po świętach robię
https://www.youtube.com/watch?v=JGatkOG9XVI" onclick="window.open(this.href);return false;
U mnie zmiana na 3,91 dała jakieś 0,2-0,3s w przedziale 100-200 i spowolniła auto 0-100 bo na 2jce dolatuje do jakiś 95km/h...wiec suma summarum 0-200 to jest prawie to samo ....4,1 będzie krótki i do normalnej jazdy trochę za krótki moim zdaniem. Zanim podejmiesz decyzję sugerowałbym się przejechać autem z krótkim dyferm.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
ok. A by przyśpieszyć od 0-100 to najlepiej było by z jak krótkim dyfre ?
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Tylko seryjny dociągnie do 100 na 2jce....na zmianie biegu na krótszym dyfrze stracisz te 0,1-0,2s (w zależności czy manual czy smg). Ja mimo przesuniętej odcinki na 8300 niestety na 3,91 nie daję rady. Dziwne bo na tym filmie, który wrzucił kolega Sauber to niby 4,10 a zachowuje się dokładnie tak samo jak u mnie i też widać zmianę na 3 tuż przed 100 i motor kręcący się ponad 8000rpm.Starvedbody pisze:ok. A by przyśpieszyć od 0-100 to najlepiej było by z jak krótkim dyfre ?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Czyli podsumowując jeżeli zależy Tobie na sprincie np. 0-160 zostaw to co jest jeżeli chcesz lepiej przyśpieszać 100-200 skracaj dyfraaa ? ps. U mnie jest manual.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Tym filmem sam sie x lat temu podniecałem z perspektywy czasu i różnych pomiarów widać,że w aucie z seryjnym dyfrem są dwie osoby to sporo zmienia ponadto camera car opóźnia reakcję co z góry skazuje go na porażkę różnice są dużo mniejsze.
Re: Krótszy dyfer do M3 E46 czy jest sens?
Krótki dyfer np. 3,91 daje subiektywne wrażenia, że auto jest szybsze...w mieście wydaje się być takie żwawsze i sprytniejsze z lepszą reakcją na gaz ale w rzeczywistości nie jest dużo szybsze.