kolejny zakup

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 448
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: E46 M3
Lokalizacja: Gdynia

Re: kolejny zakup

Post autor: porscheee » pn lut 14, 2022 23:02

A czy istnieją w pl taka możliwość ze będąc wlascielm pojazdu zarejestrowanego na białych norlamnie można po paru latach sobie go przerejestrować na inne blachy czytaj żółte czyvtrezba fikcyjnie sprzedać auto i znów kuoic ?
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
11/01 996 Turbo Manual Black/Black
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
09/09 Cayenne 3.6 White/Beige

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: kolejny zakup

Post autor: JayKay » wt lut 15, 2022 00:25

porscheee pisze:
pn lut 14, 2022 23:02
A czy istnieją w pl taka możliwość ze będąc wlascielm pojazdu zarejestrowanego na białych norlamnie można po paru latach sobie go przerejestrować na inne blachy czytaj żółte czyvtrezba fikcyjnie sprzedać auto i znów kuoic ?
Bez problemu na żółte można. Większy problem jest jak chcesz sobie po prostu zmienić białe na inne białe w tym samym mieście, ale to też się da zrobić.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: kolejny zakup

Post autor: Pawel_M3GT » wt lut 15, 2022 14:43

Jacek pisze:
ndz lut 13, 2022 20:22
Co do czasów na ringu to warto rzucić okiem na użytkownika Stf. Jak dobrze pamiętam to coś w okolicy 7,37
A ja polecam zobaczyć czasy i przejazdy Maximiliana Kurza - E36 M3 s50 7:11 nawet nie na slicku tylko na semi. Auto względnie normalne, bez jakichs tam poszerzen i skrajnych typowo wyscigowych rozwiazan.
Nie widziałem jeszcze E46 przygotowanej na trackday, ktora by robiła lepszy czas.
A co by bylo jakby chłop wsadził S54 ?
E36 jest napewno lepszym torowym samochodem i to jest fakt.

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: kolejny zakup

Post autor: JayKay » czw lut 17, 2022 01:03

Pawel_M3GT pisze:
wt lut 15, 2022 14:43
Jacek pisze:
ndz lut 13, 2022 20:22
Co do czasów na ringu to warto rzucić okiem na użytkownika Stf. Jak dobrze pamiętam to coś w okolicy 7,37
A ja polecam zobaczyć czasy i przejazdy Maximiliana Kurza - E36 M3 s50 7:11 nawet nie na slicku tylko na semi. Auto względnie normalne, bez jakichs tam poszerzen i skrajnych typowo wyscigowych rozwiazan.
Nie widziałem jeszcze E46 przygotowanej na trackday, ktora by robiła lepszy czas.
A co by bylo jakby chłop wsadził S54 ?
E36 jest napewno lepszym torowym samochodem i to jest fakt.

Jego przejazdy są niesamowite, ale bez przesady - ten samochód jest typowo pod Nurburgring przygotowany a poszerzenia w E46 czy E36 nie wydaje mi się żeby za dużo miały dać. Auto jest w pełnym race setup z sekwencyjną zmianą biegów ;) Natomiast jego auto myślę, że wygrywa masą i setupem właśnie. Zastanawiam się ile by S54 dało, bo S50B32 jest przecież bazą na której powstało S54, i jeżeli legitymuje się mocą seryjną to nie odstaje nawet na papierze od S54 jakoś mocno. S54 na pewno ma lepszy dół, ale w jeździe torowej nie ma to aż takiego znaczenia.
Wszystkie E36/46/92 z czuba czasów mają podobną koncepcję czy to od Racetec czy od Team Schirmer. I E46 M3 z czasami BTG poniżej 7 minut są, ale albo na kompresorze albo ze strokerem. A poniżej 7:11 masz E46 M3 tutaj:

https://m.youtube.com/watch?v=94OW54TsBAU

E46 jest po prostu lepszym autem torowym i lepszą bazą. I to jest fakt. ;)


Swoją drogą Loaded ile lat temu robiła 7:22 na pełnym okrążeniu czyli BTG o ok 25-30s mniej wychodzi. I nie ma słuchu o E36 jako bazie dla projektów właśnie z kompresorem czy strokerem które przy mocach już 5xx robiłyby mega czasy. Swoją drogą ciekawe czemu
Ja dalej wole E46 ale tak właśnie jest z tym gustem. E36 w swoim życiu przerobiłem sześć sztuk, w tym w pełni sklatkowane wersje typowo na track day budowane. Uważam na bazie własnego doświadczenia, że to świetne auto i mniej kłopotliwe na pewno od E46. Chętnie bym jeszcze kiedyś dokupił tak jak wróciłbym do E92… ale nigdy za cenę pozbycia się E46 :)


Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: kolejny zakup

Post autor: Pawel_M3GT » pt lut 18, 2022 03:24

JayKay pisze:
czw lut 17, 2022 01:03
Pawel_M3GT pisze:
wt lut 15, 2022 14:43
Jacek pisze:
ndz lut 13, 2022 20:22
Co do czasów na ringu to warto rzucić okiem na użytkownika Stf. Jak dobrze pamiętam to coś w okolicy 7,37
A ja polecam zobaczyć czasy i przejazdy Maximiliana Kurza - E36 M3 s50 7:11 nawet nie na slicku tylko na semi. Auto względnie normalne, bez jakichs tam poszerzen i skrajnych typowo wyscigowych rozwiazan.
Nie widziałem jeszcze E46 przygotowanej na trackday, ktora by robiła lepszy czas.
A co by bylo jakby chłop wsadził S54 ?
E36 jest napewno lepszym torowym samochodem i to jest fakt.

Jego przejazdy są niesamowite, ale bez przesady - ten samochód jest typowo pod Nurburgring przygotowany a poszerzenia w E46 czy E36 nie wydaje mi się żeby za dużo miały dać. Auto jest w pełnym race setup z sekwencyjną zmianą biegów ;) Natomiast jego auto myślę, że wygrywa masą i setupem właśnie. Zastanawiam się ile by S54 dało, bo S50B32 jest przecież bazą na której powstało S54, i jeżeli legitymuje się mocą seryjną to nie odstaje nawet na papierze od S54 jakoś mocno. S54 na pewno ma lepszy dół, ale w jeździe torowej nie ma to aż takiego znaczenia.
Wszystkie E36/46/92 z czuba czasów mają podobną koncepcję czy to od Racetec czy od Team Schirmer. I E46 M3 z czasami BTG poniżej 7 minut są, ale albo na kompresorze albo ze strokerem. A poniżej 7:11 masz E46 M3 tutaj:

https://m.youtube.com/watch?v=94OW54TsBAU

E46 jest po prostu lepszym autem torowym i lepszą bazą. I to jest fakt. ;)


Swoją drogą Loaded ile lat temu robiła 7:22 na pełnym okrążeniu czyli BTG o ok 25-30s mniej wychodzi. I nie ma słuchu o E36 jako bazie dla projektów właśnie z kompresorem czy strokerem które przy mocach już 5xx robiłyby mega czasy. Swoją drogą ciekawe czemu
Ja dalej wole E46 ale tak właśnie jest z tym gustem. E36 w swoim życiu przerobiłem sześć sztuk, w tym w pełni sklatkowane wersje typowo na track day budowane. Uważam na bazie własnego doświadczenia, że to świetne auto i mniej kłopotliwe na pewno od E46. Chętnie bym jeszcze kiedyś dokupił tak jak wróciłbym do E92… ale nigdy za cenę pozbycia się E46 :)
Na wstępie chce powiedzieć że M. Kurz ma zwykła seryjna 5 biegowa skrzynie biegów, a nie jak piszesz sekwencyjna..
Jest to wzglednie uliczne auto normalnie poruszające się po ulicach i o to mi chodzilo mówiąc o poszerzeniach. Nie jest to żaden GTR lezacy 2 cm nad ziemia z innym rozstawem kół, oponami 265 , innna aerodynamika-potężnymi dyfuzorami od spodu, skrzydlami itp. oraz bez zmian konkstrukcyjnych np kielichow itd. jakie robi się w autach typowo wyścigowych typu GTR

Duzo osob przesiada się z e46 właśnie na e36 , na przykład rownie swietny kierowca Alex Hardt , który twierdzi, że szybsze na torze jest właśnie e36.
( najpierw latał po ringu e46 m3 , potem zmienił na E36 i czasy od razu lepsze, nastepnie kupił 911 GT3 MR czyli juz inna liga , obecnie znowu kupił przygotowane na track day e36 M3

Uliczne seryjne E46 m3 sprawia pierwsze wrażenie szczególnie dla laika, ze lepiej sie prowadzi i jest szybsza w zakrętach niz e36, jednak tak nie jest i jest to tylko złudzenie.

Patrząc takze na tor Poznan i WSMP , E46 zawsze było wolniejsze od E36.

Seryjna E46 jest wogole za ciężkia do tego silnika.
BMW nie zrobiło żadnego progresu w tym modelu i szczerze mowiac nie wiem czym sie ludzie tak jaraja.
Jak dla mnie to najgorsze i mocno przereklamowane M3.
Silnik ma za to mega , na wstępie juz jest mocniejszy od s50 i to jest fakt- 321 a 343 do tego robi więcej obrotów. Dlatego też 80% e36 jeżdżących po Ringu mają S54 pod maska.

W BMW Motorsport im się chyba budy pomieszaly, bo uważam że e36 powinno miec s54 fabrycznie, a e46 powinno miec juz V8 przy swojej masie.
Miałem kilka e36 i e46 za nic w świecie nie chce e46.

Odnośnie filmu, który wrzuciłes.. auto z kłową skrzynia biegów z innymi przełożeniem każdego biegu.. z mocą 394 konie.. ogromnymi kołami 265 10j wszystkie 4 i czas lepszy o jedna sekunde od e36 z seryjną skrzynia biegów i dużo mniejsza mocą i oponami 235/17 🙂
Kurz w nowym sezonie spokojnie zejdzie poniżej 7.10
Nawet widac jak na filmiku z 7:11 stracił dobre 3 sekundy, bo go ktoś przyblokowal.
Na 7: 30 to juz schodza zwykle e36 328 🙂

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: kolejny zakup

Post autor: Pawel_M3GT » pt lut 18, 2022 03:42

Bardzo szybka e36 się zapowiada, zobaczymy w nowym sezonie.

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: kolejny zakup

Post autor: JayKay » pt lut 18, 2022 19:23

Fajnie się temat rozwinął :)
Odpisze jutro bo dziś nie mam jak.
Ale uwaga do moderatora/admina - fora umierają, to o czym sobie dyskutujemy można by przenieść do jakiegoś wątku w styku „ciekawe filmiki i dyskusje”, zresztą poza forum Porsche generalnie widać trend umierania forów. Może by na MForum zrobić wątek:
- ciekawe filmiki i dyskusje (kilka postów powyżej już może być i inicjacją)
- co dziś zrobiłeś dla swojego eM - gdzie można wklejać filmy z codziennego życia naszych aut tym bardziej że pewnie wszyscy nałogowo je fotografujemy :D
Taki pomysł bo temat do pogadania fajny a od tematu wątku już odpływamy

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: kolejny zakup

Post autor: listek » pt lut 18, 2022 23:16

w sumie wątek był co kupić "dalej" a rozeszło sie na to co jest lepsze na torze e36 czy e46
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: kolejny zakup

Post autor: Pawel_M3GT » sob lut 26, 2022 19:14

Forum umiera, bo mki stały się niedostępne dla normalnych ludzi. Kto juz ma taki samochód to trzyma go w garazu i nim nie jeździ, bo myśli zbije swój interes życia.
Sytuacja trochę patologiczna się zrobiła i raczej sie nic nie poprawi.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: kolejny zakup

Post autor: Przemooo » sob mar 05, 2022 07:13

To zależy. Ja np w M zrobiłem blisko 80kkm, nie robię jej dużo zdjęć, ale lubię ją serwisować i po prostu jeździć.

Awatar użytkownika
Gasper
Posty: 1
Rejestracja: pn lis 05, 2007 21:41
Auto: 2002 E46 M3
Lokalizacja: Berlin

Re: kolejny zakup

Post autor: Gasper » sob mar 05, 2022 17:22

W Niemczech smiga jeszcze sporo M3 po torach, ale faktycznie na ulicach jest juz tego coraz mniej. Znajomi wlasciele starszych emek tez w wiekszosci juz sie nimi nie wynurzaja. Swoja jezdze w sezonie ile wlezie bez zadnych sentymentow i dbania o przebieg. Do tej pory peklo 60 tysiecy km i nie mam za bardzo ochoty zamieniac jej na nowszy model.

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: kolejny zakup

Post autor: Santino » ndz mar 13, 2022 14:54

Pawel_M3GT pisze:
wt lut 15, 2022 14:43


Seryjna E46 jest wogole za ciężkia do tego silnika.
BMW nie zrobiło żadnego progresu w tym modelu i szczerze mowiac nie wiem czym sie ludzie tak jaraja.
Jak dla mnie to najgorsze i mocno przereklamowane M3.
Z opinia jak z dupa kazdy ma swoja, jesli nie patrzec na perspekrywe ze cpos jest tyle albo tyle sekund szybsze z innymi kierowcami na pokladzie :lol:
to e36 jest najgorsza i najbardziej przereklamowana M3jka, z zewnatrz nie rozni sie niczym od 318 w m pakiecie, silnik i naped ma lepszy e46 (moze oprocz dyfra) praktycznie pod kazdym wzgledem jest lepsze

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: kolejny zakup

Post autor: JayKay » pn mar 28, 2022 19:49

Dokładnie jak Santino pisze.

Poza tym E46 M3 nigdy nie było homologowane do wyścigów z S54, tylko z V8 P60. 😃

Wrzuciłeś czas Maxa, wrzuciłem kontr czas. Nie wiem skąd masz info że to E46 jest na sekwencji. Square setup opon - tak do E46 często robią, w E36 nie. I opony to nie klasyczna teoria tarcia, na za szerokiej jest gorzej więc jakiś powód jest.
Max ma auto strojone przez Raeder (Manthey Porsche), tu bym się największej przewagi nad innymi doszukiwał. Sezon 2022 będzie mega ciekawy, ja myślę że kilka aut zejdzie poniżej 7 btg w tym kilka E46 M3.

A chyba jednak E46 M3 ma sporo fanów, bo ja swoją czarną sprzedałem za granicę w kilka dni. I dalej uważam, że DLA MNIE to najlepsze BMW ever. :)

ODPOWIEDZ