Renowacja i zabezpieczenie lakieru

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Umiar
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 12, 2009 09:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Umiar » czw wrz 23, 2010 08:54

Witam, ponieważ sam kiedyś szukałem i nie znalazłem na forum informacji o tym, gdzie oddać eMke w celu wykonania renowacji i zabezpieczenia lakieru, napiszę troche o swoich doświadczeniach.
Oczywiście google, fora, itp itd. Po lekturze wnioski: Diamentowa ochrona - kolesie w jeden dzień wykonują renowację, zabezpieczenie, itp, bardzo szybko, chyba za szybko. Pojechałem, zobaczyłem, no i darowałem sobie (Wrocław). Efekciarsko tuż po odbiorze, ale sposób wykonania żałosny. No i szybko okazuje się że mało trwały (lektura i rozmowy z klientami).
Potem były CarSpa (polecane), i kilka mniejszych, opinii mało więc zdania sobie nie wyrobiłem.
No i zostało SNB: salony w kilku miastach w Polsce, poczytałem o nich, skontaktowałem się z ludźmi którzy oddali tam auta, no i decyzja zapadła. Oddałem eMke do ich oddziału w Katowicach, może oddział to za dużo powiedziane, ale nie o tym, nie o tym...
Efekt końcowy sami oceńcie, dodam od siebie, że na żywo jest dokładnie tak samo dobrze:

http://www.mrcleaner.pl/?artykul=66

co do trwałości: pogadałem troche z właścicielem firmy, no i tak: trwałość w realnych warunkach przy myciu szamponem z neutralnym pH i rękawicą określił na około 6 miesięcy, przy garażowaniu nawet do 10 miesięcy. Minęło prawie 3 miesiące, no i póki co jest niemal idealnie tak jak przy odbiorze autka, myje się go bardzo lekko (czasem obfity deszcz sam sobie radzi), bo osuszeniu kopara opada - taki jest efekt. Czuć pod ręką, że zabezpieczenie jeszcze "leży" na aucie. Zresztą w trakcie mycia doskonale to widać, woda pięknie "ucieka", łatwo osuszyć lakier.
Po 6 miesiącach lub później (w zależnosci od jakości powłoki), mozna samemu nałożyć kolejną warstwę tego samego wosku, i znów mieć spokój na trochę. Przed kolejnym trzecim woskowaniem niezbędne jest kolejne czysczenie powierzchni lakieru.
Dodatkowo Kostek pytał w jednym z wątków w Showroomie o zabezpieczenie, które wykonał Mateush. Tak się składa, że mam jego felgi wzór CSL, które Mateush zabezpieczał (o ile się nie mylę) również w CarSpa, no i tu też efekt trzyma się do dziś. Pył z klocków i inne zabrudzenia schodzą "od dotyku", wystarczy dosłownie palcem przetrzeć.
Tyle ode mnie... :mrgreen:
Pozdrawiam
Umiar

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Camil » czw wrz 23, 2010 10:31

Efekt bardzo przyjemny. Ja w niedziele taki zabieg wykonam sam, zobaczymy co wyjdzie i na jak dlugo. Jak ktos bedzie zainteresowany to moge postarac sie wykonac fotki.

kosiniak

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: kosiniak » czw wrz 23, 2010 17:57

napisz jeszcze cos o kosztach?

Awatar użytkownika
Umiar
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 12, 2009 09:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Umiar » czw wrz 23, 2010 18:06

kosiniak, koszt zawsze wynosi od 800 do 900zł, za renowację plus zabezpieczenie. Jesli masz autko w takim stanie lakieru jak mój to bliżej 900zł, praca około 40h.
Pozdrawiam
Umiar

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 23, 2010 18:59

Ja miałem dwa auta robione w SNB efekt jest ładny ale zobacz pod słońce lub pod mocnym światłem SNB nie usuwa rys są one nie widoczne w normalnych warunkach ale patrząc po powierzchni lakieru są nadal. W SNB nie ścierają wierzchniej warstwy lakieru tylko polerują tak jak jest więc troszkę głębsze ryski zostają ale trzeba się przyglądać są mało widoczne. Dodatkowo efekt przy przebiegu około 3-4tyś na miesiąc utrzymał się nie dłużej niż 4 miesiące. Na powierzchni po SNB bardzo łatwo powstają ryski np po oparciu się lub wycieraniu teoretycznie czystego auta nie wiem czy tak jest przy każdym zabezpieczeniu ale SNB jak dla mnie nie jest odporne na nic poza tym,że woda fajnie spływa i w początkowej fazie łatwo umyć auto.

Twój lakier był mocno zmatowiały chyba od mycia na myjniach automatycznych dlatego efekt był tak dobry ale bez problemu uzyskał byś go domową metodą plus kilka godzin pracy.
Nie wierz w te 40godzin pracy bo to bajki są 5-10h na auto to wszystko.
Na zdjęciach do których dałeś link widać,że pod lampą nadal są ryski tylko mniej widoczne po porządnym detailingu nie ma czegoś takiego.

Awatar użytkownika
Umiar
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 12, 2009 09:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Umiar » czw wrz 23, 2010 21:34

--==maly==----, co do czasu pracy do jestem pewien, niemal byłem przy tym, robił to jeden człowiek, i wiem co po kolei ile czasu trwało. Ale z Tobą polemizował nie będe, każdy ma inne doświadczenia. Tylko nie porównuj SNB Warszawa i Katowice, SNB "daje" tym firmom jedynie "błogosławieństwo", każda z nich działa na swoich odmiennych zasadach. Na pewno nie ma mowy o powstawaniu rys przy wycieraniu po myciu auta, ani tym bardziej po oparciu się o karoserie.
Jeśli znasz lepsze miejsce do tego typu prac, napisz o nim tutaj, może masz fotki, będzie innym łatwiej ocenić co wybrać, równiez i ja chętnie poczytam. W końcu o to chodzi żeby się dzielić opiniami, im więcej ich będzie, tym lepiej dla NAS. Ja z czystym sumieniem polecam Katowice.
Pozdrawiam
Umiar

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: mateush » czw wrz 23, 2010 23:23

Umiar pisze:Dodatkowo Kostek pytał w jednym z wątków w Showroomie o zabezpieczenie, które wykonał Mateush. Tak się składa, że mam jego felgi wzór CSL, które Mateush zabezpieczał (o ile się nie mylę) również w CarSpa, no i tu też efekt trzyma się do dziś. Pył z klocków i inne zabrudzenia schodzą "od dotyku", wystarczy dosłownie palcem przetrzeć.
Tyle ode mnie... :mrgreen:
Zgadza sie, felgi sa po wizycie w CarSpa. Ciesze sie, ze efekt wciaz trwaly :)
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: --==maly==---- » pt wrz 24, 2010 00:03

Moje auta były robione około 2lata temu pod okiem oraz częściowo przez Sebastiana(chyba założyciela lub przedstawiciela SNB na Polskę),który robił przy okazji pokaz dla chętnych na otworzenie kolejnych oddziałów więc myślę,że zrobili dobrze. Trzeba tutaj też brać pod uwagę cenę w Warszawie to około 700zł od auta więc 1/3ceny Car Spa.
To,że nie usuwają całkowicie rys jest spowodowane troską o lakier tak twierdził Sebastian nie chcą ścierać lakieru tylko wyciągnąć co się da z tej warstwy która jest nie używają żadnych środków ściernych tylko polerujące.

Awatar użytkownika
Umiar
Posty: 64
Rejestracja: śr sie 12, 2009 09:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Umiar » pt wrz 24, 2010 08:37

--==maly==----, szczerze mówiąc nie wiem czy wydałbym 3x więcej na taką renowację. Co prawda o Car Spa słyszałem dobre opinie, Mateusha autko na zdjęciach wyglądało extra, felgi tak jak pisałem - rewelacja, ale: oczywistym jest fakt, że takie zabiegi są krótkotrwałe, eksploatowane auto będzie łapało coraz to nowe ślady używania, na to siły nie ma. Lakieru też w nieskończoność ścierać nie można.
Podejście SNB do sprawy ścierania lakieru moim zdaniem całkiem rozsądne. Efekt bez ścierania jest bardzo dobry a i cena do przyjęcia. No przydałaby się szersza relacja z Car Spa, chętnie zobaczyłbym jakie zabiegi i jakimi środkami są wykonywane.
Pozdrawiam
Umiar

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: --==maly==---- » pt wrz 24, 2010 22:23

Mateush wklejał gdzieś relację ze swojego CarSpa dość ciekawą.
Co do SNB porównując cenę opłaca się bo można powtarzać zabieg każdej wiosny co roku.

Adam F
Posty: 112
Rejestracja: wt cze 26, 2007 21:49
Lokalizacja: Wawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Adam F » pt wrz 24, 2010 22:46

Uważam, że w jednym wątku poruszamy dwie sprawy. 1-renowacja (odtworzenie) idealnego lakieru. 2-ochrona tego lakieru na przyszłość. W pierwszej kwestii bardziej przemawia do mnie SNB, gdyż jak to napisał "mały" można kuracje powtarzać. Przyznaje, że nie mam doświadczenia z produktami ochrony lakieru, ale trochę o tym czytałem, i z tego co piszą zabezpieczenie można zrobić lepsze lub gorsze. Zakładam, że nie jeden z nas starał się ochronić felgi i "g..." z tego wyszło. Jak widać po felgach Mateusha - można, trzeba tylko wiedzieć co i jak. Podejrzewam, że to samo dotyczy lakieru. Sam najchętniej zrobiłbym renowację w SNB, oraz maksymalną powłokę ochronną, coś jak na omawianych felgach w CarSpa.
Nurburgring: 9.02.16 - E60 M5

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: kostek_ja » pt wrz 24, 2010 22:58

Zgadzam się z Adam F. Pytanie tylko brzmi jak wytrzymała i trwała jest ta powłoka ochronna. Bo jeżeli wystarczy tylko raz doprowadzić lakier do ideału a potem tylko uzupełniać powłokę ochronną to myślę że wówczas warto trochę tego lakieru zedrzeć.

Nie wiem czy już o tym pisałem, ale odstawiłem eMkę jakiś czas temu do Diamentowej ochrony lakieru i samochód po niedługim czasie wrócił do pierwotnego stanu. Te maleńkie ryski które widać pod światłem pojawiły się po przejechaniu może 10km. Więc zdecydowanie nie polecam.

Kowalik
Posty: 11
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 15:25
Lokalizacja: Wrocław

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: Kowalik » sob wrz 25, 2010 12:52

Bo te maluteńkie ryski (hologramy) powstają nawet podczas jazdy bez naszej świadomości. Wystarczy zakurzone auto + pęd powietrza i gotowe. ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 25, 2010 16:00

Kowalik pisze:Bo te maluteńkie ryski (hologramy) powstają nawet podczas jazdy bez naszej świadomości. Wystarczy zakurzone auto + pęd powietrza i gotowe. ;)
To już trochę przesada nie raz miałem w autach lakier na lustro i nic takiego się nie dzieje wszystko kwestia kto jak zrobi bo nabłyszczyć auto tak jak jest na fotkach wyżej można AUTO POLITURĄ SONAXA za 25zł plus 30minut roboty ale efekt trzeba powtarzać po każdym deszczu. Takie politury ożywiają lakier i maskują wady ale ich nie usuwają i tu jest różnica tak pewnie było u Kostka bo żadna normalna polerka tak szybko nie traci efektu no chyba,że myjemy auto na myjniach automatycznych.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renowacja i zabezpieczenie lakieru

Post autor: mateush » pn wrz 27, 2010 19:39

Umiar pisze:No przydałaby się szersza relacja z Car Spa, chętnie zobaczyłbym jakie zabiegi i jakimi środkami są wykonywane.
Tu jest info o srodkach jakie byly uzywane:
http://www.car-spa.pl/index_carspa.php?page=4&work=42

Moja relacja tez gdzies jest na forum.

Pamietajcie ze CarSpa wspolpracuje z tym forum. Na pewno jak sie na nie powolacie bedzie mozna odwiedzic firme i zobaczyc efekty pracy na innym aucie.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

ODPOWIEDZ