Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

2000-2006 | silnik: S54
Yacek
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 13:38
Lokalizacja: Kujawy

Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Yacek » ndz maja 30, 2010 16:52

Szukając dynamicznego auta w okolicy 70 tys zł oprócz M3 ciekawie prezentuje się STI i EVO.
Auto ma być użytkowane dla przyjemności, jako drugie.
Pomijając wygląd z zewnątrz i spartański środek jakie minusy ma STI w porównaniu do M3 Waszym zdaniem ?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: --==maly==---- » ndz maja 30, 2010 17:28

Wybrałem M3 ponieważ dużo lepiej nadaje się do codziennej jazdy w czym już i tak jest gorsze od auta które masz czyli 330ci. Skrzynia pracuje ciężej sprzęgło tak samo no i praca silnika jest bardziej dzika i głośniejsza.Do tego przynajmniej u mnie bardzo bardzo twarde zawieszenie mimo seryjnej wysokości. W EVO i STI sprzęgło chodzi b.ciężko w korku to masakra tak przynajmniej było w tych z którymi miałem styczność. W M3 nic w środku nie trzeszczy jest dużo lepiej wykonana z dużo lepszych materiałów niż Evo i STI gdzie króluje twardy japoński plastik. Koszty utrzymania Evo i STI są sporo wyższe od M3 nie mówiąc o spalaniu średnio 11-12L w M3 a w STI 18-20L. No i M3 jest szybsze od wszystkich seryjnych wersji subaru i od większości seryjnych wersji EVO do 70tyś powinna być najszybsza z tej stawki bo na mocniejsze wersje EVO to za mało kasy.

Adamos
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 29, 2009 11:19
Auto: m3 e36/e46/e92/f80
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Adamos » ndz maja 30, 2010 19:29

przede wszystkim to naped na tyl - mega zabawa... jezdzilem jakis czas Sti i mam nadzieje, ze to byla moja ostatnia przygoda z tym autem. Komfort w tym samochodzie nie istnieje, elastycznosc mizerna. Spalanie w miescie to okolo 25 litrow, a o wygladzie i jakosci szkoda mowic. Byla to seria i wg mnie nie jezdzilo powyzej 130-140km/h

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kostek_ja » ndz maja 30, 2010 20:00

Jak już koledzy napisali M3 jest szybsze, ekonomicznejsze, wygodniejsze, lepiej wykonane itd. a do tego ma tylny napęd który daje dużo więcej frajdy niż AWD. Oczywiście zależy co kto lubi ;) I oczywiście na gorszej przyczepności M3 zbierze baty i do EVO czy sti jest dużo więcej modyfikacji i warsztaty (np. 4turbo) które się na nich znają.

Moim zdaniem porównywanie STI i EVO do M3 jest bez sensu. Różnica w cenie nowych egzemplarzy jest prawie dwukrotna, a do tego samochody były tworzone według dwóch kompletnie odmiennych idei i dla innego klienta.

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: ssseba » ndz maja 30, 2010 21:29

kostek_ja pisze:Jak już koledzy napisali M3 jest szybsze, ekonomicznejsze, wygodniejsze, lepiej wykonane itd. a do tego ma tylny napęd który daje dużo więcej frajdy niż AWD. .
Dokładnie,

noi BMW w przeciwieństwie do EVO czy STI nie wygląda jak "nubira po tuningu" :-P
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Yacek
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 13:38
Lokalizacja: Kujawy

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Yacek » pn maja 31, 2010 00:20

STI jednak jednak łatwo wzmocnić poprzez sam program za jakieś 2 tys. zł i już jedzie szybciej niż M3. Przeróbki M3 nie są niestety tanie.
Z drugiej strony dobrze się czuję w środku BMW i nie wiem czy spartańskie wykończenie STI nie odbierałoby mi radości z jazdy.
Co do kosztów utrzymania to oprócz wyższego spalania to chyba wszystko inne jest tańsze w przypadku STI względem M3, przynajmniej tak wynikało z mojej rozmowy z właścicielem STI 2,5 2006r.
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 00:23 przez Yacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Marcin_Os » pn maja 31, 2010 00:23

Nie jestem pewien, czy STi po samym programie da radę M3.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Yacek
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 13:38
Lokalizacja: Kujawy

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Yacek » pn maja 31, 2010 00:28

Marcin_Os pisze:Nie jestem pewien, czy STi po samym programie da radę M3.
Jeśli wierzyć temu:
http://www.zeperfs.com/duel108-1720.htm
to już seryjnie jedzie prawie identycznie a po programie może być sporo lepiej.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kostek_ja » pn maja 31, 2010 00:56

Yacek, weź pod uwagę że STI ma napęd na 4 który daje mu dużo lepszy start i jeżeli dobrze pamiętam to krótsze biegi. Prędkość maksymalna M3 jest ograniczona elektronicznie a w STI biegami, więc porównywanie czasów na konkretnych biegach jest trochę mało miarodajne.

Zerknij na czas 80-180. 10,2 vs 12,1. Wątpię żeby sam program wyrównał ten wynik.

Yacek
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 13:38
Lokalizacja: Kujawy

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Yacek » pn maja 31, 2010 01:12

kostek_ja pisze:Zerknij na czas 80-180. 10,2 vs 12,1. Wątpię żeby sam program wyrównał ten wynik.
To faktycznie spora różnica, ale na 400m czas podobny, pewnie ze względu na lepszy start czterołapa. Według chłopaka, z którym rozmawiałem (wlaściciel STI) w STI nie ma dwumasa, sworznie w wahaczach są wymienne, nie ma potrzeby okresowej regulacji zaworów i jeszcze kilka rzeczy na plus względem M3, ale już nie pamiętam.
Generalnie jestem raczej za M3, ale STI również kusi.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: kostek_ja » pn maja 31, 2010 01:31

Yacek pisze:w STI nie ma dwumasa, sworznie w wahaczach są wymienne, nie ma potrzeby okresowej regulacji zaworów i jeszcze kilka rzeczy na plus względem M3, ale już nie pamiętam.
Dwumasa się bardzo rzadko wymienia, a regulację zaworów można zrobić samemu. Co do sworzni to fakt jest to wada że trzeba wymieniać całe wachacze, ale z drugiej strony w STI jest dużo bardziej skomplikowane zawieszenie, które ma kilkakrotnie więcej wszelakich tulei. Jak często się one wybijają to nie wiem, ale pewnie wymiana wszystkich też tania nie będzie. Do tego słyszałem że silniki 2,5L są strasznie awaryjne i subaru bardzo często je wymienia na gwarancji. Ile w tym prawdy to nie wiem. Silniki w M3 się jakoś trzymają (poza moimi).
Yacek pisze:Generalnie jestem raczej za M3, ale STI również kusi.
Z faktu że moja eMka jest wiecznie niesprawna zastanawiałem się nad kupnem EVO i zgłębiłem temat. Niby fajne, niby szybkie, ale napęd na 4 i duża turbodziura mi nie pasuje :-) Jak już pisałem wcześniej to dwa inne samochody. Sam musisz zdecydować który tobie bardziej pasuje i da więcej frajdy.

Adamos
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 29, 2009 11:19
Auto: m3 e36/e46/e92/f80
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Adamos » pn maja 31, 2010 08:00

Yacek zastanow sie do czego ma Ci sluzyc to auto. Widze, ze wieksza role odgrywaja dla Ciebie przyspieszenia. W takim ukladzie kup Sti ale.... Po programie nie jest szybsze od BMW. Mialem przyjemnosc scigac sie z Subaru na 380 koni. Ze startu baty, z rolki szly tak samo ale powyzej 180 juz bye bye subaru :mrgreen: Pod kazdym innym wzgledem to auto bedzie gorsze od M3( ewentualnie szybsze czasy na torze ale FUN mniejszy).

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: --==maly==---- » pn maja 31, 2010 08:24

STI do 350KM dostaje baty od M3 sprawdzone przez niejednego na pewno usera tego forum. Sti ma inne przeznaczenie bardziej się nadaje na szutry niż na asfalt. Na asfalcie M3 jest szybsze. W Sti weź pod uwagę wymiany rozrządu około 2000zł których w M3 nie robisz.
W STI drogie są napędy mosty skrzynia i sprzęgło dużo droższe niż w M3.
M3 ma więcej wspólnego ze słabszymi wersjami Porsche 911 niż z STI.

Tu jest filmik M3 e36 3.2 vs Impreza 320km i bardzo niska masa.
Jest kilka części tych filmików
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=related

A tu STI vs M3 E46 żaden program nie zniweluje takiej różnica a im wyższa prędkość tym STI będzie bardziej dostawać.
http://www.youtube.com/watch?v=ZOAP3TauBdQ

Yacek
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 13:38
Lokalizacja: Kujawy

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Yacek » pn maja 31, 2010 10:39

kostek_ja pisze: Dwumasa się bardzo rzadko wymienia, a regulację zaworów można zrobić samemu.
Jak się orientowałem w ubiegłym roku to regulacja zaworów w M3 E46 to była niemalże wiedza tajemna i warsztaty zajmujące się BMW krzyczały za to 1000 zł.
Ktoś z forum jest to w stanie wyregulować taniej ? Jak często zaleca się regulację ?
kostek_ja pisze: Z faktu że moja eMka jest wiecznie niesprawna zastanawiałem się nad kupnem EVO i zgłębiłem temat.
Aż tak często się psuje ? Co mu dolega - osprzęt czy sam silnik ? Czytałem że od 2002r. bodajże poprawili pompę i panewki - czyli lepiej szukać rocznika od 2002 ? Z drugiej strony jaką mogę mieć pewność, że auto z 2002 nie ma wymienionego silnika np. z roku 2000.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Oleg » pn maja 31, 2010 10:56

Yacek pisze:
kostek_ja pisze: Dwumasa się bardzo rzadko wymienia, a regulację zaworów można zrobić samemu.
Jak się orientowałem w ubiegłym roku to regulacja zaworów w M3 E46 to była niemalże wiedza tajemna i warsztaty zajmujące się BMW krzyczały za to 1000 zł.
Ktoś z forum jest to w stanie wyregulować taniej ? Jak często zaleca się regulację ?
Przy kazej Inpekcji II sprawdza się luzy zaworowe i jeżeli jest taka potrzeba, reguluje.
Inpekcje lecą tak:
Olejowa
Inspekcja I
Olejowa
Inspekcja II

ODPOWIEDZ