Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

2000-2006 | silnik: S54
Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Krystian » pt lip 02, 2010 23:02

shodan pisze: Są 3 możliwości: albo się pomyliłeś w liczeniu tych tankowań, albo ściemniasz, albo jechałeś jak wariat :twisted: Aha, jest jeszcze czwarta opcja -> masz coś bardzo popsute w aucie.
Ad. 1 - nie
Ad. 2 - nie mam takich tendencji
Ad. 3 - jechaliśmy powiedzmy dynamicznie dość ;)
Ad. 4 - z tego co wiem to z Evo wszystko było OK
shodan pisze:Krystian, chcesz powiedzieć, że spaliłeś 150 litrów paliwa na odcinku 300 km jadąc w ruchu publicznym? To wychodzi ok 50L/100 km.
nie ja tylko idzik przede wszystkim
tankowania były 3: Wawa, Stryków, 200km póżniej na autostradzie (idzik miał już ciepło bo bał się że do stacji nie dojedzie na autostradzie)

aha jechał z nami jeszcze RS6 po programie i też na 1 baku przejechał

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Tomas_M5 » ndz lip 04, 2010 01:26

moje evo 400 ps w trasie potrafi spalic 10 litrów na 100 km jak sie jedzie spokojnie, jednak jeżdżę nim głownie po mieście i głownie szybko i pali srednio 18 czyli tyle co M5 E39 a jednak evo jest duzo szybsze. M3 spali pewnie w miescie deko mniej.

co do ilosci spalonych baków to trzeba pamietac ze evo ma mały bak, poza tym przy dynamicznej jeździe w trasie przy tak duzych oporach na napedzie i turbo bedzie palic duzo, w BMW nie ma takich różnic miedzy minimalnym a maksymalnym spalaniem.

moalord
Posty: 131
Rejestracja: czw paź 08, 2009 21:44
Lokalizacja: PL - Bstok

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: moalord » wt lip 20, 2010 20:58

Jeszcze ważna kwestia.. STI można wyrwać za ok. 35tys zł w roczniku 2002-2003, a w tej cenie M3 to można znaleźć co najwyżej na częśći lub po ostrym dzwonie.

typeR
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 05, 2010 20:57
Lokalizacja: Wwa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: typeR » czw lip 22, 2010 00:46

moalord pisze:Jeszcze ważna kwestia.. STI można wyrwać za ok. 35tys zł w roczniku 2002-2003
Za 35 tys to może kupisz zwykłego WRXa i to z przeszłością... Za porządnego STI blob eye i M3 e46 trzeba wyłożyć mniej więcej podobne pieniądze.

moalord
Posty: 131
Rejestracja: czw paź 08, 2009 21:44
Lokalizacja: PL - Bstok

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: moalord » czw lip 22, 2010 05:20

Fakt, troche wzorowałem się na innym modelu, najtańsze STI na allegro to chyba to:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C14107311
oraz
http://allegro.pl/item1158259959_subaru ... x_sti.html

W stan tego auta też nie wierzę, że 2004r za 45tys to bezwypadkowa igła w idealnym stanie ;)

Ale fakt faktem.. M3 za tyle nie kupisz

Btw, ktos pisal że części do STI są tanie, ja wyczytałem że tarcze na przód to kosz 3650zł, klocki 1200zl, amorki po 2000zl za sztuke.. (części ori ASO) - nie wiem na ile to informacja prawdziwa, ale ceny kosmos, przebijają bardzo ceny do M3e46. gdzie np. ori amor koszt. 650zl za szt.

Awatar użytkownika
shodan
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 03, 2010 18:56
Lokalizacja: W-wa

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: shodan » pt lip 23, 2010 19:30

moalord pisze: Btw, ktos pisal że części do STI są tanie, ja wyczytałem że tarcze na przód to kosz 3650zł, klocki 1200zl, amorki po 2000zl za sztuke.. (części ori ASO) - nie wiem na ile to informacja prawdziwa, ale ceny kosmos, przebijają bardzo ceny do M3e46. gdzie np. ori amor koszt. 650zl za szt.
No mniej więcej takie są ceny, ale to w ASO, nikt o zdrowych zmysłach nie serwisuje subaru, czy evo w ASO po okresie gwarancyjnym.
Nürburgring Nordschleife 8:32 / Evo 8
Tor Poznań 1:48.6 / Evo 9 RS

Awatar użytkownika
tomoking
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 17, 2009 16:11
Lokalizacja: Karvina/Ostrava

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: tomoking » pn lis 19, 2012 19:49

[quote="kostek_ja"

Moim zdaniem porównywanie STI i EVO do M3 jest bez sensu. Różnica w cenie nowych egzemplarzy jest prawie dwukrotna, a do tego samochody były tworzone według dwóch kompletnie odmiennych idei i dla innego klienta.[/quote]

Zgadzam się na 100 %

Mam obecnie 2-gie STi ... obecne jest z 2007 roku (jeszcze sedan GDI)
Pierwsze nie miało DCCD i było w prowadzeniu sporo inne niż obecne.
Wiosną i latem stoi w garażu non stop ..... jego czas nadchodzi jesienią a szczególnie zimą :-) Jest troche dłubnięte ale nie dużo .... jakieś 320 koni .
Auto jest w porównaniu z M3 CSL ....KOMFORTOWE . Spalanie większe niż u CSLa o 2-3 litry. Prędkoś maksymalna większa (ciut powyżej 270km/h na GPS) .... głównie dzięki ogranicznikowi u BMW. Pomimo mniejszej mocy dzięki turbodoładowaniu i wiekszym niutkom STi wydaje się szybsze i elastyczniejsze. Na autostradzie powyżej 210 km/h STi wyraźnie odchodzi beemce.
FUNFACTOR LATEM 6, Zimą 10
Zastosowanie torowe ..... auto nie na tor, za słabe heble . Nordschleife ..... szkoda auta i kasy

M3 CSL mam od prawie 4 lat. Niesamowite auto. Lżejsze niż STi, ma lepsze hamulce, SPORO TWARDSZE zawieszenie , świetne fotele, świetny układ kierowniczy . Minus dla mnie to za gruba kierownica pomimo tego , żę dłonie mam duże (rękawice rozmiar 11).
FUN FACTOR 10 latem (zimą 0 bo stoi w garażu) - tylny napęd po prostu PROWADZI !
Zastosowanie torowe ...... daje radę. Nordschleife ..... zaje..te !


Mogę porównac M3 CSL z 911 GT3 RS 4.0 .... jeśli chodzi o FUNFACTOR to BMW sporo prowadzi !

Każde z tych aut ma miejsce w moim garażu i nie wyobrażam sobie braku któregokolwiek z nich :wink:

Jeżeli ktoś zastanawia się nad wyborem M3 czy STi lub EVO .... musi pojeździc tymi autami
i stwierdzic co bardziej mu pasuje. Ktoś lubi podsterownośc STi a ktoś woli nadsterownośc BMW . I tak sądzę , żę większośc właścicieli tych aut nie wykorzystuje ich potencjalu nawet w 70% . Zwłaszcza STi , które wymaga zwłaszcza w zimie naprawdę wielkich jaj :cool:
BMW M3 CSL Silber Grey Metallic, P 911 997 GT3 RS 4.0 White, Radical SR4 , Caterham Roadsport, Jaguar F-type and others ;-)

MegaLoL
Posty: 31
Rejestracja: ndz maja 06, 2012 08:23
Lokalizacja: mam wiedzieć?

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: MegaLoL » wt lis 20, 2012 09:55

tomoking jakże bliska jest mi Twoja filozofia :) Kiedy można odwiedzić Twój garaż? Yyy tzn Cię odwiedzić :P

Awatar użytkownika
tomoking
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 17, 2009 16:11
Lokalizacja: Karvina/Ostrava

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: tomoking » wt mar 24, 2015 08:35

Zamienilem Sti na EVO8 . Jaka roznica ?
EVO jest po prostu bardzo szybkie w zakretach ale tez bardziej ....nudne niestety .
BMW M3 CSL Silber Grey Metallic, P 911 997 GT3 RS 4.0 White, Radical SR4 , Caterham Roadsport, Jaguar F-type and others ;-)

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Idzik » pt mar 27, 2015 11:19

Musi mieć kilka podstawowych modyfikacji ;)

Awatar użytkownika
tomoking
Posty: 62
Rejestracja: wt lut 17, 2009 16:11
Lokalizacja: Karvina/Ostrava

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: tomoking » ndz cze 21, 2015 12:30

Idzik pisze:Musi mieć kilka podstawowych modyfikacji ;)
nie bede go dlubal, zostanie seria.
Auto kolekcjonerskie z niego kiedys bedzie ;-) ....... im mniej dlubane(najlepiej wcale) tym bedzie drozsze ;-)
BMW M3 CSL Silber Grey Metallic, P 911 997 GT3 RS 4.0 White, Radical SR4 , Caterham Roadsport, Jaguar F-type and others ;-)

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dlaczego wybraliście M3 zamiast STI czy EVO ?

Post autor: Idzik » wt cze 23, 2015 00:13

To prawda, popieram. Jednak jak się ma chęci i czas, to można z powrotem wrócić do serii. W 8mce wystarczy zmienić wałki, wydech + remap i staje się zupełnie innym wozem. Może 8-ka nie będzie łakomym kąskiem dla kolekcjonera tak jak np. 5, 6, 7 czy 9, ale o ładne sztuki już dziś bardzo, bardzo trudno.

Ja kupiłem w sumie niedawno 7 RS 2, ori LHD w kanarkowej żółci. Myślę, że kilka zamontowanych ostatnich sprzedanych na świecie gadżetów Ralliarta nie wpłynie negatywnie na jego wartość :)

ODPOWIEDZ