Oleje, płyny, filtry...

2000-2006 | silnik: S54
chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: chudini3 » sob lut 14, 2015 19:57

Ja polecam tylko motul, jak do zwykłej m-ki to 15w50 300V

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Oleg » ndz lut 15, 2015 09:00

Motul nie ma w ofercie 10W60 i mimo, iż zgadzam się co do tego, że Motul to dobre oleje, to stwierdzenie "tylko motul" jest nieco na wyrost.
Millers i Liqui Moly myślę, że są obecnie najciekawszymi propozycjami do M3.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: chudini3 » ndz lut 15, 2015 10:49

Zgadzam się, ale w mojej opinie nr. 1 to motul. Są 15w50 lub 20w60 ;-)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Oleg » ndz lut 15, 2015 11:09

To są oleje do aut z przeznaczeniem torowym/wyczynowym. Te lepkości do aut cywilnych, używanych na codzień są mocno średnim pomysłem.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

MIchael_M5
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
Auto: BMW E39 M5 `01
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: MIchael_M5 » ndz lut 15, 2015 12:07

Teraz na naszym rynku pojawiły się oleje japońskiej firmy Eneos Sustina przeznaczona do silników sportowych myślę, że warte rozważenia do swojego S62 zalałem Sustina 0W-50 i muszę przyznać, że silnik znacznie inaczej się zachowuje oczywiście na plus.
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jacek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Jacek » pn lut 16, 2015 14:08

Wydaje mi się, że oficjalna stroną jest http://www.xado.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
A pomijając te dziwne treści dlaczego twierdzisz, że ten olej jest zły? Pytam bo może się mylę co do ich właściwości.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Lassie » pn lut 16, 2015 15:44

Nie twierdzę, że jest zły - twierdzę, że ma olbrzymi potencjał być złym. Co do samej proweniencji - to firma "mydło-powidło" z Ukrainy (z ogarniętego zresztą wojną Charkowa), z historią raptem 10 letnią w produkcji tegoż wyrobu (a ludzie śmieją się nawet z Lotosa, czy Orlenu do M'ek...).
Lać możesz rzecz jasna co chcesz, ale nie poleca się innym czegoś, czego samemu nie używało, ew. nie ma wiarygodnych informacji z 1-szej ręki - tym sposobem, można polecać każdy produkt niemalże.

Royal (i Royal Purple), to wg mnie nic specjalnego - ot, takie tam oleje w USA - Amerykanie jakoś się nie kwapią w laniu tego do relatywnie wyczynowych motorów.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Konrad95x » pn lut 16, 2015 21:58

Lassie pisze:Nie twierdzę, że jest zły - twierdzę, że ma olbrzymi potencjał być złym.
I myślę ,że to sformułowanie wyczerpuje temat. Producenci z bardzo niskiej półki nie udostępniają w specyfikacjach chemicznych TBNów. Bo nie ma czego "udostępniać". A XADO własnie nie udostępnia, a przynajmniej na kilku olejach jej nie znalazłem.

Jeśli mowa o olejach niskobudżetowych dobrym rozwiązaniem jest MANNOL. Blendownia na Litwie olej pozycjonuje się na niemiecki jak również firma jet rejestrowana w Niemczech. Wysokie parametry chemiczne. A w zeszłym roku wygrał z cast**em (modelem 5W30 COMBI -olej przewidziany do wymagań spec.VAG 507.00)w teście AUTO MOTOR SPORT , jako olej o tej samej technologii produkcji,jakości i parametrach, a tańszy o 75%...

Oleje MANNOL (w tym również 10W60) , gdyby ktoś był zainteresowany są w ofercie KTD.
MIchael_M5 pisze:Teraz na naszym rynku pojawiły się oleje japońskiej firmy Eneos Sustina
Jeżdżę również na SUSTINAie 0W50 od grudnia w eMie. Testuję ,"wącham", analizuję :) Podzielę się szczegółami i obserwacjami kiedy zrobię więcej kilometrów. Jednakże rzeczywiście różnice 'in plus' w pracy silnika są bardzo zauważalne. I generalnie pierwszy olej 0W o parametrach podlegających analizie w prespekttywie "wyczynowych" ,wyższych od oleji 10W.

Gdyby ktoś chciał analizować równolegle ze mną - KTD jest również autoryzowanym dystrybutorem ENEOSa w Polsce.- Zapraszamy!
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Jacek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Jacek » wt lut 17, 2015 00:07

A może wiecie coś więcej na temat oleju redline 10w60 oraz penrait 10w70. Te również wedle parametrów wypadaja bardzo dobrze, ale moze tak jak w przypadku Xado mylę sie co do ich pewności. Szukam jakiegoś najlepszego oleju aby zapewnić jak najlepszą ochronę i wydawalo mi się, że jest jakaś kontrola nad tym co podają producenci i można polegać na danych przez nich podanych.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Lassie » wt lut 17, 2015 03:43

No to odpowiedź masz podawaną niejednokrotnie: Millers, Liqui Moly - dalej nie musisz szukać, nie ma sensu (ew., jak już Konrad dokładnie "pochlipie" ;) - Eneos - osobiście nie mam zielonego pojęcia jak się to sprawuje - można jedynie założyć, że skoro Kitajce leją to do swoich, co by nie gadać, świetnych wysokoobrotówek, to może być całkiem sensowna propozycja).

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Konrad95x » czw lut 19, 2015 00:31

Jacek pisze:A może wiecie coś więcej na temat oleju redline 10w60 oraz penrait 10w70
Co rozumiesz przez sformułowanie "najlepszy olej" ,"najlepsza ochrona"?. Nie bez powodu ktoś wpadł na pomysł produkcji oleji wielosezonowych, jednkaże dużo lat wcześniej jedne i drugie chroniły lepiej w ściśle określonych do swojego zastosowania warunkach. I tutaj poza rozszerzoną uniwersalności stosowania wiele się nie zmieniło. Oleje 10W nie są najlepszymi olejami i nie gwarantują "szerokiego pojęcia słowa - ochrona". Jednkaże do niedawna syntetyczne oleje 10W posiadały najwyższe indexy lepkości, co za tym idzie, najwyższe odporności na ścinanie ,etc,etc...co można uogólnić ,ze najlepiej sie sprawdzają w ekstremalnie cieżkich warunkach eksplaatacyjnych. A teraz zastanów się ile motorogodzin pomiędzy wymianami pracuje silnik w takich warunkach do jakich przeznaczonych są to oleje... I tutaj wielu z nas podejmuje w pełni świadomą lub nieświadomą decyzje stosując do użytkowania na co dzień oleje typu 10W, 15W, 20W.
Ja osobiście nie zauważyłem aby któryś z oleji wiodących marek smarował,lepiej lub gorzej...ale można zauważyć pewne powtarzalne przywary i analogie pośród pewnych marek.

Generalnie jest zaledwie kilka miejsc na świecie gdzie produkuje się bazy olejowe,więc teoretycznie oleje specjalnie się od siebie nie powinny różnić. I te same firmy produkują zarówno goszej jakości bazy jak i lepszej.Czasami zupełnie inne z kolei firmy produkują dodatki i uszlachetniacze do bazy olejowej w różnych proporcjach. Wymieszane w blendowni powstają oleje...Na dobrą sprawę każdy z nas może zacząć produkować olej. Generalnie wiele uznanych marek na świecie niczego nie produkuje :) a są z koleji takie które produkują znakomitą część potrzeb na świecie jak np NESTE ,a nie słyną z niesamowitych oleji...

Jak dobrze będziesz prześwietlał (Co do "sprawdzania" masz w necie wystarczającą ilośc lektury) będziesz w stanie stwierdzić co, kto i gdzie stosuje. Często się zdarza ,że w różncyh blendowniach te same oleje są produkowane różnymi technologiami. Najdroższe i najpewniejsze oleje są produkowane i rozlewane zazwyczaj w jednym miejscu. Pewne dane i specyfikacje są celowo zasłaniane a wówczas można tylko "domniemywać". Najważniejsza jest baza, którą należy się chwalić i dodatki którymi należy się chwalić. Jeśli nie ma merytoryczności w reklamie czy ofercie tylko lanie wody, (typu magnetyczne cząstęczki, czy "ULTRA" technologia) zostaje Ci sprawdzanie jakości oleju na własnej "skórze" i porównywanie parametrów mierzalnych, które mogą być jedynie wyznacznikiem. Ostatnio dyskutowałem na ciekawy temat -należy zwracać uwagę na sformułowania na opakowaniach typu "aprobata" czy "zalecenie". To nie jest to samo... POWODZENIA!
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sieniek
Posty: 184
Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Sieniek » pn maja 23, 2016 00:23

Chce wymienić olej w szperze i mam pytanie, bo nie ma już Castrol SAF XJ + FM Booster 75w140 chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś butelki ale ogólnie został wycofany z produkcji i zastąpiony olejem Castrol SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140 czyli tak jakby jest bez tego dodatku FM Booster o ile się nie mylę i czy warto go brać (czy ktoś próbował?) czy może skusić się na Millersa CRX LS 75w140 NT (jego może też ktoś próbował?) ? Ogólnie szpera mi nie hałasuję ale przy uszczelnieniu dyfra chce wymienić olej i zastanawiam się który będzie lepszy. Każda opinia będzie pomocna :)
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson

Awatar użytkownika
M3Kris
Posty: 112
Rejestracja: pt lis 15, 2013 18:54
Auto: E46M3/E92 M3/M2
Lokalizacja: Śląsk

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: M3Kris » pn maja 23, 2016 13:56

Ja zalalem Millers-a CRX LS 75w140 NT i wszystko latało bardzo ładnie, malo tego nowa właścicielka przeleciała kolejne 20 000km i jest cisza i spokój, polecam.

Awatar użytkownika
Sieniek
Posty: 184
Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: Sieniek » pn maja 23, 2016 14:34

M3Kris pisze:Ja zalalem Millers-a CRX LS 75w140 NT i wszystko latało bardzo ładnie, malo tego nowa właścicielka przeleciała kolejne 20 000km i jest cisza i spokój, polecam.
Dzięki, kupie chyba millersa bo castrolowi jakos przełem ufać. Chyba, że ktoś ma odmienne zdanie co do oleju do szper :P
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Oleje, płyny, filtry...

Post autor: wojtasm5 » śr paź 12, 2016 23:24

Witam,
jest olej 75w-140 z Fm Booster dziś mijałem go na półce u siebie w magazynie. Proszę nie siać plotek. Zapytaj w Aso jest na pewno, u mnie bynajmniej jest od ręki.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ