Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
Ja bym obstawiał jedno i drugie. U mnie nawet bez visko przy normalnej jeździe było OK.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
- Lokalizacja: Kuj. pom
Re: Układ chłodzenia
Czyli uważasz, że zarówno wentylator jak i wisko jest złe ?kostek_ja pisze:Ja bym obstawiał jedno i drugie. U mnie nawet bez visko przy normalnej jeździe było OK.
Re: Układ chłodzenia
kolega mial raczej na mysli visco i chlodnice. Wentylator mozna sprawdzic wizualnie czy ma wszystkie lopatki i czy nie jest uszkodzony. Nic wiecej z wentylatorem nie wymyslisz.
Re: Układ chłodzenia
Tak, tak uważam.valipradoox pisze:Czyli uważasz, że zarówno wentylator jak i wisko jest złe ?
Są testy komputerowe które sprawdzają czy chodzi prawidłowo. Silniczek elektryczny mógł się w jakiś sposób uszkodzić.saron22 pisze:kolega mial raczej na mysli visco i chlodnice. Wentylator mozna sprawdzic wizualnie czy ma wszystkie lopatki i czy nie jest uszkodzony. Nic wiecej z wentylatorem nie wymyslisz.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
- Lokalizacja: Kuj. pom
Re: Układ chłodzenia
Spędziłem dzisiaj kilka godzin u mechanika, sprawdziliśmy wszystko na komputerze, wizualnie itp itd. Okazało się, że czujnik wiatraczka "klimy" nie załączał się w odpowiednim momencie. Wymieniony został cały silniczek i czujnik. Temperatura stoi pionowo idealnie między kropkami Na teście 7 około 90 stopni.
Re: Układ chłodzenia
valipradoox, a visco się załącza? 90 to dalej całkiem sporo.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
- Lokalizacja: Kuj. pom
Re: Układ chłodzenia
A jakie są idealne temperatury oleju i płynu chłodzącego ? Chciałem napisać do 90 stopni. Zrobiłem na razie tylko 60km i jak zerkałem to było 82-85 stopni i w tych okolicach. Temperatura powierza na zewnątrz wskazywała 27stopni. Wg ten wiatrak od "klimy" powinien pracować czasami, bo u mnie dosyć często chodzi. Visko chodzi, ale nie wiem czy czasem nie za wolno. Pojeżdżę i najwyżej jeszcze bd majstrował.
Re: Układ chłodzenia
W takim razie jest prawidłowo
Re: Układ chłodzenia
Panowie mam problem, wracając z Krakowa a4 przy prędkości ok 150 temp wody wzrosła do 95 stopni
Zwalniłem do 100 i było ok wskazówka była na "środku" po ponownym przyspieszeniu delikatnie na 6 biegu temp znowu 95 i wydaje mi sie że im szybciej jade to temp jest wieksza, dodam że na postoju jest ok
Co może być przyczyną?
Temp zewnętrzna dziś ok 30stopni
Zwalniłem do 100 i było ok wskazówka była na "środku" po ponownym przyspieszeniu delikatnie na 6 biegu temp znowu 95 i wydaje mi sie że im szybciej jade to temp jest wieksza, dodam że na postoju jest ok
Co może być przyczyną?
Temp zewnętrzna dziś ok 30stopni
Re: Układ chłodzenia
Jak poziom wody jest OK (tzn. nie ubywa płynu) to raczej visco, albo termostat.
Re: Układ chłodzenia
Płyn jest oki, visco? Na postoju jest dobrze jak jade do 120 też a potem im szybciej tym temp rośnie przy spokojnej jeździe.
Re: Układ chłodzenia
Wyższa prędkość = większe obciążenie = więcej energii cieplnej
visco albo termostat
Pamiętaj że elektryczny wiatrak załącza się nie tylko ze względu na klimę ale też wysoką temp. wody. Dopóki on wystarcza temp. jest w normie, ale do mocy visca mu daleko.
Z termostatem też coś może być nie w porządku.
Można sprawdzać co jest nie tak, albo prowizorycznie wymienić oba na raz.
visco albo termostat
Pamiętaj że elektryczny wiatrak załącza się nie tylko ze względu na klimę ale też wysoką temp. wody. Dopóki on wystarcza temp. jest w normie, ale do mocy visca mu daleko.
Z termostatem też coś może być nie w porządku.
Można sprawdzać co jest nie tak, albo prowizorycznie wymienić oba na raz.
Re: Układ chłodzenia
Tylko większa prędkość= wiekszy opór wiatru a co za tym idzie lepsze chłodzenie...
GDZIE JA KUPIE SPRAWNE VISCO???
Ale wydaje mi się że visco spina się na max na postoju w korku albo przy upalaniu ogólnie przy niskich prędkościach, bo przy wiekszych prędk to opór wiatru jest b duży i visco jest wyłączone.
GDZIE JA KUPIE SPRAWNE VISCO???
Ale wydaje mi się że visco spina się na max na postoju w korku albo przy upalaniu ogólnie przy niskich prędkościach, bo przy wiekszych prędk to opór wiatru jest b duży i visco jest wyłączone.
Re: Układ chłodzenia
PAKO, uwierz mi, długo miałem niesprawne visco i na postoju, oraz przy normalnej jeździe nic się nie działo mimo że visco w ogóle się nie spinało. Temperatura za wysoka, a visco można ręką zatrzymać.
Problemem z visozami nie jest to że one są niesprawne. Po prostu mało kto wie że wymagają regulacji.PAKO pisze:GDZIE JA KUPIE SPRAWNE VISCO???
Re: Układ chłodzenia
Dałem mu w palnik i temp b szybko wzrosła do 90 a visco owszem kręci się ale ręką bez problemu moge go zatrzymać, tylko ten dodatkowy wiatrak ostro napierdziela.