Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pn lip 02, 2012 20:01

Ja bym obstawiał jedno i drugie. U mnie nawet bez visko przy normalnej jeździe było OK.

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Układ chłodzenia

Post autor: valipradoox » pn lip 02, 2012 22:11

kostek_ja pisze:Ja bym obstawiał jedno i drugie. U mnie nawet bez visko przy normalnej jeździe było OK.
Czyli uważasz, że zarówno wentylator jak i wisko jest złe ?

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Układ chłodzenia

Post autor: saron22 » wt lip 03, 2012 00:07

kolega mial raczej na mysli visco i chlodnice. Wentylator mozna sprawdzic wizualnie czy ma wszystkie lopatki i czy nie jest uszkodzony. Nic wiecej z wentylatorem nie wymyslisz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » wt lip 03, 2012 01:32

valipradoox pisze:Czyli uważasz, że zarówno wentylator jak i wisko jest złe ?
Tak, tak uważam.
saron22 pisze:kolega mial raczej na mysli visco i chlodnice. Wentylator mozna sprawdzic wizualnie czy ma wszystkie lopatki i czy nie jest uszkodzony. Nic wiecej z wentylatorem nie wymyslisz.
Są testy komputerowe które sprawdzają czy chodzi prawidłowo. Silniczek elektryczny mógł się w jakiś sposób uszkodzić.

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Układ chłodzenia

Post autor: valipradoox » wt lip 03, 2012 23:37

Spędziłem dzisiaj kilka godzin u mechanika, sprawdziliśmy wszystko na komputerze, wizualnie itp itd. Okazało się, że czujnik wiatraczka "klimy" nie załączał się w odpowiednim momencie. Wymieniony został cały silniczek i czujnik. Temperatura stoi pionowo idealnie między kropkami :) Na teście 7 około 90 stopni.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » śr lip 04, 2012 01:42

valipradoox, a visco się załącza? 90 to dalej całkiem sporo.

valipradoox
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 13, 2012 22:57
Lokalizacja: Kuj. pom

Re: Układ chłodzenia

Post autor: valipradoox » śr lip 04, 2012 10:57

A jakie są idealne temperatury oleju i płynu chłodzącego ? Chciałem napisać do 90 stopni. Zrobiłem na razie tylko 60km i jak zerkałem to było 82-85 stopni i w tych okolicach. Temperatura powierza na zewnątrz wskazywała 27stopni. Wg ten wiatrak od "klimy" powinien pracować czasami, bo u mnie dosyć często chodzi. Visko chodzi, ale nie wiem czy czasem nie za wolno. Pojeżdżę i najwyżej jeszcze bd majstrował.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » śr lip 04, 2012 11:01

W takim razie jest prawidłowo :)

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » ndz sie 19, 2012 18:49

Panowie mam problem, wracając z Krakowa a4 przy prędkości ok 150 temp wody wzrosła do 95 stopni
Zwalniłem do 100 i było ok wskazówka była na "środku" po ponownym przyspieszeniu delikatnie na 6 biegu temp znowu 95 i wydaje mi sie że im szybciej jade to temp jest wieksza, dodam że na postoju jest ok
Co może być przyczyną?
Temp zewnętrzna dziś ok 30stopni

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » ndz sie 19, 2012 20:13

Jak poziom wody jest OK (tzn. nie ubywa płynu) to raczej visco, albo termostat.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » ndz sie 19, 2012 21:11

Płyn jest oki, visco? Na postoju jest dobrze jak jade do 120 też a potem im szybciej tym temp rośnie przy spokojnej jeździe.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » ndz sie 19, 2012 21:19

Wyższa prędkość = większe obciążenie = więcej energii cieplnej

visco albo termostat

Pamiętaj że elektryczny wiatrak załącza się nie tylko ze względu na klimę ale też wysoką temp. wody. Dopóki on wystarcza temp. jest w normie, ale do mocy visca mu daleko.

Z termostatem też coś może być nie w porządku.

Można sprawdzać co jest nie tak, albo prowizorycznie wymienić oba na raz.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » pn sie 20, 2012 17:44

Tylko większa prędkość= wiekszy opór wiatru a co za tym idzie lepsze chłodzenie...
GDZIE JA KUPIE SPRAWNE VISCO???
Ale wydaje mi się że visco spina się na max na postoju w korku albo przy upalaniu ogólnie przy niskich prędkościach, bo przy wiekszych prędk to opór wiatru jest b duży i visco jest wyłączone.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pn sie 20, 2012 17:52

PAKO, uwierz mi, długo miałem niesprawne visco i na postoju, oraz przy normalnej jeździe nic się nie działo mimo że visco w ogóle się nie spinało. Temperatura za wysoka, a visco można ręką zatrzymać.
PAKO pisze:GDZIE JA KUPIE SPRAWNE VISCO???
Problemem z visozami nie jest to że one są niesprawne. Po prostu mało kto wie że wymagają regulacji.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » pn sie 20, 2012 20:07

Dałem mu w palnik i temp b szybko wzrosła do 90 a visco owszem kręci się ale ręką bez problemu moge go zatrzymać, tylko ten dodatkowy wiatrak ostro napierdziela.

ODPOWIEDZ