Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pn sie 20, 2012 20:30

PAKO pisze:visco owszem kręci się ale ręką bez problemu moge go zatrzymać
To w ogóle nie jest zapięte. Tylko pamiętaj że 90 to nie jest duża temp. i może się trochę później zapina. W dodatku 90 jest na wyjściu z silnika i to załącza elektryczny wiatrak, ale może termostat otwiera się tylko delikatnie i visco nie dostaje wystarczająco ciepła żeby się załączyć. Zobacz czy wąż na wejściu do chłodnicy jest gorący.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » pn sie 20, 2012 20:51

Mam takie wrażenie że silnik chłodzi ten elek wiatrak on pracuje mocno wręcz wyje a visco troche.
Nigdy nie miałem problemu że w trakcie jazdy temp rośnie, zawsze wskazówka wskazywała "pion"

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pn sie 20, 2012 22:02

Sprawdź wąż na wejściu do chłodnicy. Jak jest gorący to visco, a jak nie to termostat.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kons6 » wt sie 21, 2012 19:20

z wisko jedna uwaga: jeżeli spina zbyt mocno, to może się zdarzyć to co u mnie w e36:
- maj: ukręcony wałek napędowy pompy wodnej
- sierpień: urwane w jednej chwili wszystkie łopatki nowego wiatraka wisko

fakt, że auto używane sportowo, ale mimo wszystko

na tanim wisko (nowym) z IC wskazówka stała tuż przed środkową kreską nawet przy max. obciążaniu silnika, ale wisko było mocno spięte cały czas

na nowym wisko z BMW wskazówka czasem dochodzi na postoju po ostrej jeździe do kolejnej białej kreski w prawo od środka skali

liczę, że oryginalne wisko plus oryginalny wiatrak wytrzymają długo

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » wt sie 21, 2012 20:00

Visco z bimetalem można regulować i fakt że nikt tego nie robi powoduje problemy z visco a nie visco samo w sobie.

Moje visco jest ciaśniejsze i jak jest rozpięte jest spięte zdecydowanie bardziej niż oryginalne rozpięte visco, za to na pewno się nie uślizguje po spięciu. W efekcie wskazówka na drodze jest prawie zawsze odchylona w lewo, ale jak się ostrzej pojedzie to się prostuje. Na torze w upał przy klimie chodzącej na maksa mialęm maksymalnie chyba 91 stopni.

Mam tylko nadzieję że nie okupię tego podobnymi usterkami.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » śr sie 22, 2012 18:27

Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Oleg » śr sie 22, 2012 18:38

PAKO pisze:Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
Płyn do chłodnic kup w ASO. Dostępny w 1,5 litrowych butelkach. Rozcieńczasz go z wodą demineralizowaną 1:1.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kons6 » czw sie 23, 2012 10:52

Oleg pisze:
PAKO pisze:Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
Płyn do chłodnic kup w ASO. Dostępny w 1,5 litrowych butelkach. Rozcieńczasz go z wodą demineralizowaną 1:1.
po doświadczeniu z ceną oleju do dyfra ze szperą (z dodatkiem "przeciwbuczącym") myślę,
że to będzie jedna z droższych opcji...

do tych silników potrzeba ok. 10 litrów, dobry płyn można kupić za ok. 50zł / 5 litrów, więc co najwyżej 100 za całość

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Oleg » czw sie 23, 2012 12:10

kons6 pisze:
Oleg pisze:
PAKO pisze:Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
Płyn do chłodnic kup w ASO. Dostępny w 1,5 litrowych butelkach. Rozcieńczasz go z wodą demineralizowaną 1:1.
po doświadczeniu z ceną oleju do dyfra ze szperą (z dodatkiem "przeciwbuczącym") myślę,
że to będzie jedna z droższych opcji...

do tych silników potrzeba ok. 10 litrów, dobry płyn można kupić za ok. 50zł / 5 litrów, więc co najwyżej 100 za całość
Olej do dyfra jest ekstremalnym przykładem naciągactwa BMW. W przypadku płynu chłodniczego nie ma tragedii, butelka po jakimś kosmetycznym rabacie kosztuje - ~40zł/1,5l. Potrzebujemy 4 butelki. Więc cena jak na ASO nader przyzwoita i wg mnie nie ma sensu lać innego płynu.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » czw sie 23, 2012 13:36

Dokładnie 42zł ja kupiłem butelek 3

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Oleg » czw sie 23, 2012 14:06

PAKO pisze:ja kupiłem butelek 3
można i tak... więcej wody dolejesz=wyższa temp. krzepnięcia płynu chłodzącego ;)

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » czw sie 23, 2012 20:37

Pompe wody też przy okazji wymienie czyli
Visco
Pompa wody
Termostat
Płyn
Olej silnika również oraz filtry również.
Będe się starał zrobić to sam wiec co do visco płyny olej i filtry to poradze sobie sam
Zostaje pompa wody oraz termostat jak do tego się zabrać? Jakieś wskazówki?
Po wielu złych doświadczeniach z mechanikami staram sie ogarniać to auto samemu .

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw sie 23, 2012 20:55

PAKO, chcesz instrukcje serwisową BMW?

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: m!xeR » czw sie 23, 2012 21:02

Ja chcem

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: PAKO » czw sie 23, 2012 21:05

Tak :mrgreen:
Tylko jak by po polsku była to by był miód malina he he

ODPOWIEDZ