Remap
Remap
W temacie o kompresorach pojawiła się podobna dyskusja. Zakładam ten temat gdyż chciałbym się dowiedzieć o tym więcej. Rozumiem że remap ma za zadanie stworzyć program sterujący silnikiem dokładnie pod daną jednostkę. Pytanie tylko gdzie można to zrobić w naszych silnikach?
Ktoś na forum zapodał taką stronę:
http://www.44tuning.pl/
Mają w cenniku i S54 jakby robili ten silnik i piszą o sporym doświadczeniu. Wiadomo pisać każdy może
Pytanie tylko czy są gdzieś niedaleko od granicy jacyś porządni, znani fachowcy którzy ogarniają temat?
Ktoś na forum zapodał taką stronę:
http://www.44tuning.pl/
Mają w cenniku i S54 jakby robili ten silnik i piszą o sporym doświadczeniu. Wiadomo pisać każdy może
Pytanie tylko czy są gdzieś niedaleko od granicy jacyś porządni, znani fachowcy którzy ogarniają temat?
Re: Remap
Zglebialem temat i ja bym robil (i byc moze zrobie) remap tu:
http://www.thorneymotorsport.co.uk/
No ale wycieczka osobiscie raczej odpada, raczej wyslanie kompa.
W DE mozna polecic:
http://www.nowack-tuning.de/
oraz
http://www.kelleners-sport.com/
W UK jeszcze polecaja:
http://www.ca-automotive.co.uk/
http://www.dmsautomotive.com/
W Polsce nikomu bym nie oddal (brak doswiadczenia).
http://www.thorneymotorsport.co.uk/
No ale wycieczka osobiscie raczej odpada, raczej wyslanie kompa.
W DE mozna polecic:
http://www.nowack-tuning.de/
oraz
http://www.kelleners-sport.com/
W UK jeszcze polecaja:
http://www.ca-automotive.co.uk/
http://www.dmsautomotive.com/
W Polsce nikomu bym nie oddal (brak doswiadczenia).
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remap
Napisales w innym temacie...
I pamietaj ze w EVO / STI nie sa silniki atmosferyczne - co diametralnie zmienia podejscie do sprawy
I mysle ze troche jest w tym racji... Choc te procesy termodynamiczne (jak to ladnie nazwales) i ich kontrola to wlasnie najtrudniejsza sprawa jesli chodzi o sterowanie silnikiem.kostek_ja pisze:Procesy termodynamiczne są we wszystkich silnikach benzynowych takie same. Trzeba też zauważyć że remap jest z powodzeniem stosowany np. w evo i sti.
I pamietaj ze w EVO / STI nie sa silniki atmosferyczne - co diametralnie zmienia podejscie do sprawy
Re: Remap
A myśleliście o tym http://www.wetterauer.pl/
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Remap
Chłopaki z e34m5.de chwalą sobie tego tunera.Marcin_Os pisze:A myśleliście o tym http://www.wetterauer.pl/
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
Dla mnie najwiekszym problemem jest odległość , jakoś nie wierzę we wgrywanie programu poprzez wysyłkę ECU. Moim zdaniem to nie to samo co strojenie z wykorzystaniem hamowni.
Re: Remap
Nie zdziwiłbym się jakby tam na miejscu wgrali gotowy program bez żadnej hamowni.Koki pisze:Chłopaki z e34m5.de chwalą sobie tego tunera.Marcin_Os pisze:A myśleliście o tym http://www.wetterauer.pl/
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
Dla mnie najwiekszym problemem jest odległość , jakoś nie wierzę we wgrywanie programu poprzez wysyłkę ECU. Moim zdaniem to nie to samo co strojenie z wykorzystaniem hamowni.
Koki, jak dobrze myślę, to jest na tej samej zasadzie co seryjne ECU, każde jest identyczne, REMAP czy jak to tam zwał, jest też każdy taki sam.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Remap
tak tak, bo termodynamika to matka silnika spalinowego, cisnienie, temperatura, objętość, bla bla bla ....
Owszem Kostek, miałbyś racje jakbyś napisał że są bardzo podobne a nie takie same....
Jakby wszystko było takie proste to dlaczego dla przykładu silnik Toyoty Supry 3.0 BiTurbo ma 330KM, a silnik E46M3 bez doładowania, a o pojemności 3,2 ma ich o 13 więcej
A no aby uzyskac jak najefektowniejszą wartośc współczynnika napełnienia cylindra trzeba albo ładować cylindrem nadciśnieniem, albo wydłużyć mu czas ładownia powietrzem zasysanym, do odpowiednio naładowanego cylindra zostaje już "tylko" podac odpowiednia ilośc benzyny. Aby uzyskać bardzo efektowny współczynnik napełniena trzeba zrobić "coś" co pozwoliłoby na dłuższe i w lepszym momencie (w stosunku do położenia tłoka) napełnianie cylindra powietrzem, BMW ten "patent" nazywa Vanosem, czyli mechanizmem regulacji faz rozrządu (wcześniejszym otwarciem i późniejszym zamknięciem zaworów w procesie ładowania i wydechu w stosunku do położenia tloka). Cały naładowany cylinder trzeba juz tylko "zapalic" w odpowiednim momencie, tak aby jak największa energia powstala na skutek zaplonu mieszanki i jej rozprężenia, nacisnęła na tłok w odpowiednim momencie jego położenia, wtedy uzyskujemy największą ilość ciepła zamieniona na "energie na kołach".
To tak bardzo powierzchownie i po łebkach, aby było wiadomo o co chodzi dalej.
Jak juz wiemy, czips tuning polega na zmianie map wtrysku i zaplonu, owszem racja. Tutaj należy wziąść pod uwage to że większość silników projektowanych jest dla benzyny mniej oktanowej, średnio pomiędzy 89-92, jeździmy teoretycznie na 95-100 oktanow, więc sa warunki sprzyjające do poprawienia map pod to paliwo, ale jako że przyrost mocy jest po takim zabiegu minimalny to i po co to robić. Jeżeli modyfikujemy układ dolotowy powietrza (na łatwiejszy) i podobnie układ wydechowy, wtedy wskazana jest taka ingerencja, czyli czips, a no po to aby dostroić silnik. Tutaj pojawia się pewny problem jeżeli chodzi o eMki, jako że niektóre silniki kręcą się na 8000obr/min i mają luz zaworowy regulowany, vanos steruje zaworami na pograniczu mijania się zaworów z tlokami, to taka ingerencja spowodować może troszke malo ciekawych rezultatów.
Dlatego też popieram opinię mateusha, owszem robić, ale u kogoś, tj. w jakiejs firmie co ma zaplecze bogate w doświadczenie i stać ją na to aby taki silnik jak np S54 kupic sobie do badań, aby znać go na wylot, wtedy i owszem mogą robic profesjonalne "strojenia" innym, nie dał bym nawet świec wymienić.... a co do grzebania w vanosach, to niestety mój przypadek jest tutaj dobrym przykładem.
Owszem Kostek, miałbyś racje jakbyś napisał że są bardzo podobne a nie takie same....
Jakby wszystko było takie proste to dlaczego dla przykładu silnik Toyoty Supry 3.0 BiTurbo ma 330KM, a silnik E46M3 bez doładowania, a o pojemności 3,2 ma ich o 13 więcej
A no aby uzyskac jak najefektowniejszą wartośc współczynnika napełnienia cylindra trzeba albo ładować cylindrem nadciśnieniem, albo wydłużyć mu czas ładownia powietrzem zasysanym, do odpowiednio naładowanego cylindra zostaje już "tylko" podac odpowiednia ilośc benzyny. Aby uzyskać bardzo efektowny współczynnik napełniena trzeba zrobić "coś" co pozwoliłoby na dłuższe i w lepszym momencie (w stosunku do położenia tłoka) napełnianie cylindra powietrzem, BMW ten "patent" nazywa Vanosem, czyli mechanizmem regulacji faz rozrządu (wcześniejszym otwarciem i późniejszym zamknięciem zaworów w procesie ładowania i wydechu w stosunku do położenia tloka). Cały naładowany cylinder trzeba juz tylko "zapalic" w odpowiednim momencie, tak aby jak największa energia powstala na skutek zaplonu mieszanki i jej rozprężenia, nacisnęła na tłok w odpowiednim momencie jego położenia, wtedy uzyskujemy największą ilość ciepła zamieniona na "energie na kołach".
To tak bardzo powierzchownie i po łebkach, aby było wiadomo o co chodzi dalej.
Jak juz wiemy, czips tuning polega na zmianie map wtrysku i zaplonu, owszem racja. Tutaj należy wziąść pod uwage to że większość silników projektowanych jest dla benzyny mniej oktanowej, średnio pomiędzy 89-92, jeździmy teoretycznie na 95-100 oktanow, więc sa warunki sprzyjające do poprawienia map pod to paliwo, ale jako że przyrost mocy jest po takim zabiegu minimalny to i po co to robić. Jeżeli modyfikujemy układ dolotowy powietrza (na łatwiejszy) i podobnie układ wydechowy, wtedy wskazana jest taka ingerencja, czyli czips, a no po to aby dostroić silnik. Tutaj pojawia się pewny problem jeżeli chodzi o eMki, jako że niektóre silniki kręcą się na 8000obr/min i mają luz zaworowy regulowany, vanos steruje zaworami na pograniczu mijania się zaworów z tlokami, to taka ingerencja spowodować może troszke malo ciekawych rezultatów.
Dlatego też popieram opinię mateusha, owszem robić, ale u kogoś, tj. w jakiejs firmie co ma zaplecze bogate w doświadczenie i stać ją na to aby taki silnik jak np S54 kupic sobie do badań, aby znać go na wylot, wtedy i owszem mogą robic profesjonalne "strojenia" innym, nie dał bym nawet świec wymienić.... a co do grzebania w vanosach, to niestety mój przypadek jest tutaj dobrym przykładem.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Remap
Masz rację Marcin, ale miałem na myśli ' lepsze " dobranie parametrów poprzez napisanie / zmodyfikowanie programu pod konkretny egzemplarz.
Wiadomo że nowe silniki spełniają założone osiągi , ale jak to jest w przypadku starszych jednostek z większym przebiegiem ?
Wiadomo że nowe silniki spełniają założone osiągi , ale jak to jest w przypadku starszych jednostek z większym przebiegiem ?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Remap
Zgadzam się z Allcarem, że chips do seryjnego, wolnossącego auta mija się z celem. Wydech + chip już ma większy sens, a dolot + wydech + chips to już wogóle.
Co do wgrywania gotowców to niestety w przypadku seryjnych silników w większości przypadkó tak właśnie jest. Nie ma sensu siedzieć nad silnikiem i go stroić na hamowni jeżeli miałoby to dać dodaktowo 3-5 KM. Oczywiście można, ale wtedy taki zabieg odpowiednio więcej kosztuje, a co za tym idze wskaźnik KM/pln staje się mocno niekorzystny.
Co do wgrywania gotowców to niestety w przypadku seryjnych silników w większości przypadkó tak właśnie jest. Nie ma sensu siedzieć nad silnikiem i go stroić na hamowni jeżeli miałoby to dać dodaktowo 3-5 KM. Oczywiście można, ale wtedy taki zabieg odpowiednio więcej kosztuje, a co za tym idze wskaźnik KM/pln staje się mocno niekorzystny.
Re: Remap
Ja też serii nie mam zamiaru ruszać żeby uzyskać nawet te 37KM które podają, chociaż to już moim zdaniem bynajmniej trochę fikcyjne Mówię właśnie już po przeróbkach.MaRoS pisze:chips do seryjnego, wolnossącego auta mija się z celem. Wydech + chip już ma większy sens, a dolot + wydech + chips to już wogóle.
Czepiasz się słówek, a i tak nie masz racji. Napisałem że procesy są takie same (pomijając siniki diesla, gdyż tam są inne procesy ). Oczywiście w różnych silnikach zachodzą w różnych warunkachallcar pisze:Owszem Kostek, miałbyś racje jakbyś napisał że są bardzo podobne a nie takie same....
Według BMW vanos nie jest w stanie (pod względem mechanicznym) na tyle przesunąć rozrządu żeby zawory się spotkały z tłokami. Więc moim zdaniem można śmiało eksperymentować. Chyba że chodziło ci o coś innego.allcar pisze:vanos steruje zaworami na pograniczu mijania się zaworów z tlokami, to taka ingerencja spowodować może troszke malo ciekawych rezultatów.
Ale czy właśnie nie o to nam chodzi żeby dostosować ECU do indywidualnego egzemplarza?mateush pisze:raczej wyslanie kompa.
Re: Remap
Nie no nie czepiam się słówek, luzik, co najwyżej może ne znam się aż tak jak mi się wydawało, OK, ja w kwestaich silnikowych pasuję....kostek_ja pisze:Czepiasz się słówek, a i tak nie masz racji. Napisałem że procesy są takie same (pomijając siniki diesla, gdyż tam są inne procesy ). Oczywiście w różnych silnikach zachodzą w różnych warunkach
To co takiego tykało w Twoim poprzednim silniku silniku i co spowodowało minimalne podgięcie zaworówkostek_ja pisze:Według BMW vanos nie jest w stanie (pod względem mechanicznym) na tyle przesunąć rozrządu żeby zawory się spotkały z tłokami. Więc moim zdaniem można śmiało eksperymentować. Chyba że chodziło ci o coś innego
A czy Ktoś zainteresowany kontaktował się z VTG w kwestii programu Może robili już jakieś M3, są dość znani, mają duże doświadczenie w "dłubnięciu" silników, więc może i S54 jest im znany
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Remap
Podroczyć się z tobą nie możnaallcar pisze:co najwyżej może ne znam się aż tak jak mi się wydawało, OK, ja w kwestaich silnikowych pasuję....
Z z przyjemnością podyskutuje z tobą na ten temat przy następnym spotkaniuallcar pisze:To co takiego tykało w Twoim poprzednim silniku silniku i co spowodowało minimalne podgięcie zaworów
Re: Remap
Forum nie sluzy do droczenia siekostek_ja pisze:Podroczyć się z tobą nie można
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Remap
chlopaki.. ja bede robilk remap u siebie w najblizszym miesiacu... w PL
bede to robil do seryjnego auta.... pokazemy jaki jest sens...
dam znać jak wyszlo ,jak bedzie dobrze to podam co i jak i gdzie ....
pozdr
bede to robil do seryjnego auta.... pokazemy jaki jest sens...
dam znać jak wyszlo ,jak bedzie dobrze to podam co i jak i gdzie ....
pozdr
RWD
Re: Remap
a ja czekam aż dolar stanieje i kompresor kupie i tu bedzie przyrost mocy zauważalny jeśli chodzi o remapy i inne tego typu mody to nie polecam tak jak napisał maros za dużo kasy zapłacicie a przyrosty nie odczuwalne a wiem cos na ten temat moze nie w bmw ale miałem wczesniej vw passata 2.8 v6 4x4 wiele zrobiłem zeby byl mocniejszy tzn dolot wydech strojenie i co?? hamownia pokazała prawde przed modami 185KM (serja ma 192KM ale troche zgubił mocy przez 5 lat) a po 194KM!! spalanie wzrosło o jakies 2 litry kasy poszło w pizdu a mocy ok 9KM hahahahahah smiechu warte!! uwierzcie mi nic nie odczuwalem ze jest mocniejszy tylko czesciej odwiedzalem stacje paliwową!! jedyny plus to dzwiek sie poprawil wiec sprzedałem i kupiłem bmw i jesli cos bede kopal to tylko kompresor!!!!!