Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

2000-2006 | silnik: S54
JM63
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 21, 2017 18:37
Auto: M3 E46, Rally E36, e87

Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: JM63 » wt mar 21, 2017 20:04

Cześć,

Jestem świeżym nabywcą M3 e46. Chciałbym zrobić z niej typowy wieczorowo-weekendowy fun car na miasto i boczne drogi- tzn nie gleba, stance i jazda tylko po równym; ma być stabilny również na nierównych drogach, koleinach itd.
Z obecnych modów jest tylko pełen wydech Scorpion.

Plany:
-lekkie koła. Obecnie stoi na BBS CH 19'' 8,5 i 10 ET20- wygląda świetnie, ale jedno koło z oponą mniejszą niż seryjna waży ponad 24kg. Wrzuciłem styling 32 18"x8,5 na wyścigowej deszczówce Hankooka i na tylnej osi udało się zejść 12kg (!!!) co przełożyło się na okolicę sekundy szybciej 100-160, ogólną zrywność i lepsze zachowanie na dziurach. Niestety ET 47 i ogólny design felg to nie jest to co chciałbym widzieć w tym samochodzie.
Chcę wrzucić lekkie BBS RK 18' 8,5'' na Super Sportach 225/45 i 255/40 albo 235/40 przód i tył, ale boję się, że mogą trzeć o nadkola- mają ET 13, czyli w stosunku do obecnego zestawu na przodzie będzie 7mm do zewnątrz i 2cm średnicy więcej. Ktoś przerabiał temat? Może jakaś inna felga wchodzi w grę? Chciałbym, żeby tył nie był cięższy niż 11kg.
Obecnie wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek

Zawieszenie:
Zestaw Bilstein B12 albo B8+ niebieskie sprężyny H&R (taki zestaw mam w rajdówce E36 i zachowuje się świetnie na nierównym), czy może gwint?
Jeśli tak to jaki? KW V1-2, ISC, BC, D2, może coś innego? Wysokość zbliżona do serii, nie za twardy, żeby go nie wyrzucało na uskokach i podbiciach.
Sworznie, końcówki itd zamienniki z wyższej półki, ewentualnie miękki poliuretan, regeneracja magla.

Hamulce:
Seria na stalowym oplocie. Do tego myślałem o zestawie tarcz DBA 4000 T3 oraz klocków Ferodo DS2500. Powinno wystarczyć.

Moc:
Obecny skorpion ze zmienionym dolotem, tylko jakim? Replika CSL, może http://www.shop.rajdy-najda.com/index.p ... uct,6,201/ , czy jeszcze coś innego? + strojenie
Może kiedyś turbo/kompresor, ale boję się, że zepsuje to charakterystykę samochodu, szczególnie balans (dużo masy na przodzie dochodzi)...

Awatar użytkownika
alphaOne
Posty: 39
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 15:56
Auto: E46

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: alphaOne » śr mar 22, 2017 16:39

jakby co to mam w piwnicy niebieskie HR na tył i będę miał na sprzedaż ISC w drugiej połowie kwietnia

JM63
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 21, 2017 18:37
Auto: M3 E46, Rally E36, e87

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: JM63 » śr mar 22, 2017 17:55

Jaki model ISC? Jesteś w stanie powiedzieć coś o charakterystyce?

Awatar użytkownika
alphaOne
Posty: 39
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 15:56
Auto: E46

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: alphaOne » śr mar 22, 2017 21:55

jest to model N1 z 32-stopnionwa regulacja twardosci, taki jak ten:

http://www.modbargains.com/isc-suspensi ... lovers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

jezdze na nim od zeszlej wiosny ale wymieniam aktualnie na zawieszenie z regulacja twardosci i odbicia. ISC jest calkiem ok jak na ten budzet, bardzo przewidywalne, duzo mozna ustawic i rzeczywiscie czuc zmiane ustawien. jest dosc twarde, ale spokojnie mozna sie na nim przemieszczac po miescie nawet w ustawieniach "trackdayowych", czyli mniej wiecej skrecone 2/3 na twardo. ogolnie na poczatek polecam.

JM63
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 21, 2017 18:37
Auto: M3 E46, Rally E36, e87

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: JM63 » czw mar 23, 2017 10:03

Dzięki za info.
Teraz niestety poszukuję speca od SMG w Warszawie.
Ktoś z Was przerabiał SMG na manuala i orientuje się jaki to jest koszt? (przerobienie samej smg, albo wrzucenie całego manuala)

blizerdix
Posty: 192
Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:05
Auto: e90 325i

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: blizerdix » sob lip 15, 2017 12:08

Tarcz dba nie polecam po 5 tys popękały całe inwestuj w tarcze pływająca

JM63
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 21, 2017 18:37
Auto: M3 E46, Rally E36, e87

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: JM63 » ndz lip 23, 2017 08:57

Stety/niestety już je kupiłem. W zasadzie nie żałuję, bo fabryczny gabaryt jest po prostu za mały i każda tarcza/ klocek to strata pieniędzy i większy zestaw jest nieunikniony.

W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS :)

Krystian_007
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 18, 2017 00:12
Auto: A45

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: Krystian_007 » wt lip 25, 2017 23:48

I jak z tą skrzynią dalej przerabiać SMG NA manual?

JM63
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 21, 2017 18:37
Auto: M3 E46, Rally E36, e87

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: JM63 » pt sie 11, 2017 11:19

Nie, zostaje smg, które bardzo polubiłem :)

asmo
Posty: 35
Rejestracja: wt paź 04, 2016 07:35
Auto: M3/LS400/F150
Lokalizacja: PSD

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: asmo » pn sie 28, 2017 21:55

JM63 pisze:Stety/niestety już je kupiłem. W zasadzie nie żałuję, bo fabryczny gabaryt jest po prostu za mały i każda tarcza/ klocek to strata pieniędzy i większy zestaw jest nieunikniony.

W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS :)
jaki dokładnie numer tego magla od z3 i co on poprawia?

JM63
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 21, 2017 18:37
Auto: M3 E46, Rally E36, e87

Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania

Post autor: JM63 » pt wrz 08, 2017 10:05

asmo pisze:
JM63 pisze:Stety/niestety już je kupiłem. W zasadzie nie żałuję, bo fabryczny gabaryt jest po prostu za mały i każda tarcza/ klocek to strata pieniędzy i większy zestaw jest nieunikniony.

W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS :)
jaki dokładnie numer tego magla od z3 i co on poprawia?
Nie poprawia absolutnie nic, fabryczny miał po prostu duży luz, a ten odebrałem świeżo po regeneracji i wsadziłem na próbę.
Nie zauważyłem jakiejś specjalnej zmiany w przełożeniu.

ODPOWIEDZ