Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Cześć,
Jestem świeżym nabywcą M3 e46. Chciałbym zrobić z niej typowy wieczorowo-weekendowy fun car na miasto i boczne drogi- tzn nie gleba, stance i jazda tylko po równym; ma być stabilny również na nierównych drogach, koleinach itd.
Z obecnych modów jest tylko pełen wydech Scorpion.
Plany:
-lekkie koła. Obecnie stoi na BBS CH 19'' 8,5 i 10 ET20- wygląda świetnie, ale jedno koło z oponą mniejszą niż seryjna waży ponad 24kg. Wrzuciłem styling 32 18"x8,5 na wyścigowej deszczówce Hankooka i na tylnej osi udało się zejść 12kg (!!!) co przełożyło się na okolicę sekundy szybciej 100-160, ogólną zrywność i lepsze zachowanie na dziurach. Niestety ET 47 i ogólny design felg to nie jest to co chciałbym widzieć w tym samochodzie.
Chcę wrzucić lekkie BBS RK 18' 8,5'' na Super Sportach 225/45 i 255/40 albo 235/40 przód i tył, ale boję się, że mogą trzeć o nadkola- mają ET 13, czyli w stosunku do obecnego zestawu na przodzie będzie 7mm do zewnątrz i 2cm średnicy więcej. Ktoś przerabiał temat? Może jakaś inna felga wchodzi w grę? Chciałbym, żeby tył nie był cięższy niż 11kg.
Obecnie wygląda to mniej więcej tak:
Zawieszenie:
Zestaw Bilstein B12 albo B8+ niebieskie sprężyny H&R (taki zestaw mam w rajdówce E36 i zachowuje się świetnie na nierównym), czy może gwint?
Jeśli tak to jaki? KW V1-2, ISC, BC, D2, może coś innego? Wysokość zbliżona do serii, nie za twardy, żeby go nie wyrzucało na uskokach i podbiciach.
Sworznie, końcówki itd zamienniki z wyższej półki, ewentualnie miękki poliuretan, regeneracja magla.
Hamulce:
Seria na stalowym oplocie. Do tego myślałem o zestawie tarcz DBA 4000 T3 oraz klocków Ferodo DS2500. Powinno wystarczyć.
Moc:
Obecny skorpion ze zmienionym dolotem, tylko jakim? Replika CSL, może http://www.shop.rajdy-najda.com/index.p ... uct,6,201/ , czy jeszcze coś innego? + strojenie
Może kiedyś turbo/kompresor, ale boję się, że zepsuje to charakterystykę samochodu, szczególnie balans (dużo masy na przodzie dochodzi)...
Jestem świeżym nabywcą M3 e46. Chciałbym zrobić z niej typowy wieczorowo-weekendowy fun car na miasto i boczne drogi- tzn nie gleba, stance i jazda tylko po równym; ma być stabilny również na nierównych drogach, koleinach itd.
Z obecnych modów jest tylko pełen wydech Scorpion.
Plany:
-lekkie koła. Obecnie stoi na BBS CH 19'' 8,5 i 10 ET20- wygląda świetnie, ale jedno koło z oponą mniejszą niż seryjna waży ponad 24kg. Wrzuciłem styling 32 18"x8,5 na wyścigowej deszczówce Hankooka i na tylnej osi udało się zejść 12kg (!!!) co przełożyło się na okolicę sekundy szybciej 100-160, ogólną zrywność i lepsze zachowanie na dziurach. Niestety ET 47 i ogólny design felg to nie jest to co chciałbym widzieć w tym samochodzie.
Chcę wrzucić lekkie BBS RK 18' 8,5'' na Super Sportach 225/45 i 255/40 albo 235/40 przód i tył, ale boję się, że mogą trzeć o nadkola- mają ET 13, czyli w stosunku do obecnego zestawu na przodzie będzie 7mm do zewnątrz i 2cm średnicy więcej. Ktoś przerabiał temat? Może jakaś inna felga wchodzi w grę? Chciałbym, żeby tył nie był cięższy niż 11kg.
Obecnie wygląda to mniej więcej tak:
Zawieszenie:
Zestaw Bilstein B12 albo B8+ niebieskie sprężyny H&R (taki zestaw mam w rajdówce E36 i zachowuje się świetnie na nierównym), czy może gwint?
Jeśli tak to jaki? KW V1-2, ISC, BC, D2, może coś innego? Wysokość zbliżona do serii, nie za twardy, żeby go nie wyrzucało na uskokach i podbiciach.
Sworznie, końcówki itd zamienniki z wyższej półki, ewentualnie miękki poliuretan, regeneracja magla.
Hamulce:
Seria na stalowym oplocie. Do tego myślałem o zestawie tarcz DBA 4000 T3 oraz klocków Ferodo DS2500. Powinno wystarczyć.
Moc:
Obecny skorpion ze zmienionym dolotem, tylko jakim? Replika CSL, może http://www.shop.rajdy-najda.com/index.p ... uct,6,201/ , czy jeszcze coś innego? + strojenie
Może kiedyś turbo/kompresor, ale boję się, że zepsuje to charakterystykę samochodu, szczególnie balans (dużo masy na przodzie dochodzi)...
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
jakby co to mam w piwnicy niebieskie HR na tył i będę miał na sprzedaż ISC w drugiej połowie kwietnia
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Jaki model ISC? Jesteś w stanie powiedzieć coś o charakterystyce?
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
jest to model N1 z 32-stopnionwa regulacja twardosci, taki jak ten:
http://www.modbargains.com/isc-suspensi ... lovers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
jezdze na nim od zeszlej wiosny ale wymieniam aktualnie na zawieszenie z regulacja twardosci i odbicia. ISC jest calkiem ok jak na ten budzet, bardzo przewidywalne, duzo mozna ustawic i rzeczywiscie czuc zmiane ustawien. jest dosc twarde, ale spokojnie mozna sie na nim przemieszczac po miescie nawet w ustawieniach "trackdayowych", czyli mniej wiecej skrecone 2/3 na twardo. ogolnie na poczatek polecam.
http://www.modbargains.com/isc-suspensi ... lovers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
jezdze na nim od zeszlej wiosny ale wymieniam aktualnie na zawieszenie z regulacja twardosci i odbicia. ISC jest calkiem ok jak na ten budzet, bardzo przewidywalne, duzo mozna ustawic i rzeczywiscie czuc zmiane ustawien. jest dosc twarde, ale spokojnie mozna sie na nim przemieszczac po miescie nawet w ustawieniach "trackdayowych", czyli mniej wiecej skrecone 2/3 na twardo. ogolnie na poczatek polecam.
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Dzięki za info.
Teraz niestety poszukuję speca od SMG w Warszawie.
Ktoś z Was przerabiał SMG na manuala i orientuje się jaki to jest koszt? (przerobienie samej smg, albo wrzucenie całego manuala)
Teraz niestety poszukuję speca od SMG w Warszawie.
Ktoś z Was przerabiał SMG na manuala i orientuje się jaki to jest koszt? (przerobienie samej smg, albo wrzucenie całego manuala)
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Tarcz dba nie polecam po 5 tys popękały całe inwestuj w tarcze pływająca
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Stety/niestety już je kupiłem. W zasadzie nie żałuję, bo fabryczny gabaryt jest po prostu za mały i każda tarcza/ klocek to strata pieniędzy i większy zestaw jest nieunikniony.
W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS
W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS
-
- Posty: 10
- Rejestracja: sob mar 18, 2017 00:12
- Auto: A45
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
I jak z tą skrzynią dalej przerabiać SMG NA manual?
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Nie, zostaje smg, które bardzo polubiłem
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
jaki dokładnie numer tego magla od z3 i co on poprawia?JM63 pisze:Stety/niestety już je kupiłem. W zasadzie nie żałuję, bo fabryczny gabaryt jest po prostu za mały i każda tarcza/ klocek to strata pieniędzy i większy zestaw jest nieunikniony.
W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS
Re: Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
Nie poprawia absolutnie nic, fabryczny miał po prostu duży luz, a ten odebrałem świeżo po regeneracji i wsadziłem na próbę.asmo pisze:jaki dokładnie numer tego magla od z3 i co on poprawia?JM63 pisze:Stety/niestety już je kupiłem. W zasadzie nie żałuję, bo fabryczny gabaryt jest po prostu za mały i każda tarcza/ klocek to strata pieniędzy i większy zestaw jest nieunikniony.
W każdym razie auto nie porosło pajęczyną i w ostatnim czasie zmieniłem m.in.:
-magiel od Z3 świeżo po regeneracji
-wahacz przód
-Pilot Sport 4S na przód
-geometria
-płyny i filtry, olej Millers NTS
Nie zauważyłem jakiejś specjalnej zmiany w przełożeniu.