Stuki w silniku

2000-2006 | silnik: S54
Tietz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 29, 2016 21:30
Auto: E90 ///M3 LCI

Stuki w silniku

Post autor: Tietz » pt lip 22, 2016 18:11

witam mam problem z moim S54 mianowicie cos zaczelo stukac w silniku, auto jezdzilo bylo ok podjechalem na swiatla ruszam i slysze stukanie takie podobne do spalania stukowego/stukanie sworzni tlokowych, na wolnych obrotach silnik pracuje calkowicie poprawinie po dodaniu gazu na postoju slychac delikatny hurgot pod pokrywa zaworow. Dlugo nie myslac znajc problemy S54 kupilem kpl panewek korbowodowych (nominal z ASO) wymienilem i dalej to samo, myslalem ze to moze slabej jakosc paliwowiec spuscilem do zera i nalalem V-powera 98, dalej to samo, nastepnym problemem jest pekajaca piasta Vanosa sciagnalem pokrywe sprawdzilem piaste i z nia wszystko ok, pod pokrywa wszystko na miejscu. Sprawdzilem kompem niestety Bosch Kts bo nie mam kompa do BMW i bledow w silniku brak. Gdzie mam dalej szukac bo historie o peknietym tloku to jakos do mnie nie docieraja. Auto w obecnej chwili ma przejechane 170130Km i jezdzi na 10W60

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stuki w silniku

Post autor: --==maly==---- » pt lip 22, 2016 21:16

Zmierz kompresje tylko z wykreconymi wszystkimi swiecami.
Zagladales do panewek glownych przy wymianie korbowych?

Tietz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 29, 2016 21:30
Auto: E90 ///M3 LCI

Re: Stuki w silniku

Post autor: Tietz » sob lip 23, 2016 15:23

niestety nie zagladalem do glownych panewek z nimi raczej jest wszystko ok, kontrolka oleju gasnie po 1sec. Pomiar kompresji wykonam w poniedzialek. Odkrylem jeszcze jeden objaw gdy auto pracuje na wolnych obrotach i powoli dodaje gazu jest ok a jak gwaltownie klepne w gaz to zamiast sie wkrecac na poczatku sie zadlawii obroty na 1sec spadna na ok 700 i tez slychac takie przydzwonienie z silnika. Moze to problem z vanosem?? a dziwek jest podobny do tego https://www.youtube.com/watch?v=3__4P6RSVsE" onclick="window.open(this.href);return false;

OLSZI
Posty: 727
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 23:53
Auto: BMW M3 e46

Re: Stuki w silniku

Post autor: OLSZI » ndz lip 24, 2016 14:10

Może to słynne śruby vanosa jest ich chyba po 6 szt jak zdejmiesz vanos są z tyłu i przykręcaja kółka rozrządu mogły się poluzowac i halasują sprawdź to.
https://youtu.be/vIWvKfwoYqs" onclick="window.open(this.href);return false;

Tietz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 29, 2016 21:30
Auto: E90 ///M3 LCI

Re: Stuki w silniku

Post autor: Tietz » ndz lip 24, 2016 17:31

obstawiam chyba opcje ze trzeba zrzucic glowice :( niestety koszty naprawy beda spore cos czuje

Tietz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 29, 2016 21:30
Auto: E90 ///M3 LCI

Re: Stuki w silniku

Post autor: Tietz » pn lip 25, 2016 18:19

niestety nie udalo mi sie dzisiaj zmierzyc komprechy bo moj sprzet ma za duzy gwint bede jutro probowal drugim. Zauwazylem ze na zimnym silniku do chwili jak zlapie temp. ok 1/3 nie ma tego efektu spalania stukowego i i reakcja na gaz jest natychmiastowa ale slychac halas spod pokrywy zaworow, jak pisalem wczesniej sciagnalem pokrywy i wszystko wyglada jak nowe:/ moze to Vanos sie rozsypal?? uszczelka glowicy, sruby, zestaw pokr zaworow juz czeka.

Starvedbody
Posty: 154
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
Lokalizacja: 3miasto

Re: Stuki w silniku

Post autor: Starvedbody » pn lip 25, 2016 22:39

Vanos serwis bez problemu ogarnie, obecnie wszystkie s54 na pomorzu są tam serwisowane oczywiście diagnoza w pare godzin i gwarancja na robotę ;)

Tietz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 29, 2016 21:30
Auto: E90 ///M3 LCI

Re: Stuki w silniku

Post autor: Tietz » wt lip 26, 2016 17:49

kompresja zmierzona 8/8/12/12,5/13/12 wiec czapka w gore

Tietz
Posty: 48
Rejestracja: pn lut 29, 2016 21:30
Auto: E90 ///M3 LCI

Re: Stuki w silniku

Post autor: Tietz » ndz wrz 11, 2016 21:26

przyczyna byla przepalona uszczelka pod glowica miedzy 1 a 2 cylindrem. Wiec regenerator nie pomoze a tak na serio to bym nawet tego do malucha nie nalal.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Stuki w silniku

Post autor: Lassie » pn wrz 19, 2016 08:44

Generalnie, od razu trzeba było mierzyć kompresję. ..i czytać archiwum, było już o tym. Jakiekolwiek "dzwonienie" w S54 to prawie zawsze uszczelka (pomijając źródła zewn.).

ODPOWIEDZ