Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: piotr e38 » śr lis 25, 2009 22:31

A to dobre, słów po prostu brakuje. Niedługo nowe części trzeba będzie z rzeczoznawcą kupować :mrgreen:

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » śr lis 25, 2009 23:02

A proponowałem ci, że podjadę do ciebie i podmienimy visco, to nie chciałeś... ;)

Awatar użytkownika
robert///m3
Posty: 193
Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: robert///m3 » śr lis 25, 2009 23:38

podobno visco ja się położy na poziomie czyli na leżąco to się psuje ale podobno do końca nie wiem tak słyszałem
prawdziwa BMK-a to M-ka

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Marcin_Os » śr lis 25, 2009 23:41

robert///m3 pisze:podobno visco ja się położy na poziomie czyli na leżąco to się psuje ale podobno do końca nie wiem tak słyszałem
To prawda, było opisywane na forum, to podobnie jak z winem :wink: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Venom » czw lis 26, 2009 00:12

Kostek a powiedz mi co z problemem zlego skladu mieszanki? Odszedl w sina dal?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw lis 26, 2009 01:02

Zły skład mieszanki był spowodowany zbyt dużą temp. wydechu. Komputer myślał że mieszanka jest zbyt bogata i resztki benzyny dopalają się w kolektorze więc ją zubażał.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw lis 26, 2009 17:31

Dzisiaj przyszła kolejna viscoza z BMW Polska i też nie działa :056:

W końcu założyli mi visco od jakiegoś innego modelu (co ciekawe jest takie samo i załącza się przy tej samej temperaturze) i działa tak jak powinno. Wszystkie temp. w normie i mieszanka też. Nareszcie :-)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » czw lis 26, 2009 19:29

Czyli mimo wszystko straciłeś trochę nerwów, ale zyskałeś nowy silnik, poprzez nieudolność serwisu ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw lis 26, 2009 20:14

djset pisze:Czyli mimo wszystko straciłeś trochę nerwów, ale zyskałeś nowy silnik
Mój poprzedni wcale nie był taki stary. Miał trochę ponad 20k km.
djset pisze:poprzez nieudolność serwisu ;)
Głównie przez marną jakość części BMW.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Dino444 » czw lis 26, 2009 20:31

kostek_ja pisze:djset napisał/a:
poprzez nieudolność serwisu


Głównie przez marną jakość części BMW.
A nie przypadkiem przez zły sposob przechowywania tych akurat czesci?

Ale najwazniejsze ze ema zyje. I wlasciciel juz nie siwjeje.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw lis 26, 2009 23:19

Dino444 pisze:A nie przypadkiem przez zły sposob przechowywania tych akurat czesci?
Jakość części w ogólnym pojęciu. Zawierającym projekt, wykonanie i przechowywanie. Kurcze to jest marka Premium. Takie rzeczy nie powinny się dziać.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pt lis 27, 2009 19:04

Historia z visco robi się coraz ciekawsza.

Jak już pisałem wcześniej u mnie było wszystko OK przed wymianą silnika, później przy temp. ponad 30 stopni podczas upalania wskazówka wędrowała do 2 kropki.

Została wymieniona viscoza i wskazówka bardzo szybko wędrowała do czerwonego pola. Nawet jak nie było zbyt ciepło. Potem jeszcze kilka visco, chłodnica i cała reszta układu chłodzenia została wymieniona razem z silnikiem, a problem nie zniknął. Viscoza się w ogóle nie załączała.

Ostatnio mechanicy wzięli visco razem z wiatrakiem od innego BMW i włożyli do mojej eMki. Wówczas wszystko pracowało bardzo ładnie. Wszyscy się ucieszyli i na działające visco założyli mój wiatrak. I nagle wszystko wróciło do punktu wyjściowego. Visco przestało się załączać. Przyjrzeli się budowie wiatraka na viscozie. Wygląda to tak że visco jest jakby schowane w łopatki wiatraka, a owe łopatki wybierają gorące powietrze z przed viscozy.

Założyli mi "niedziałające" visco od M3 a na to wiatrak od bodajże 530d i zaczęło działać.

Wychodzi na to że albo visco powinno być grubsze (żeby się nie chowało w łopatkach), albo wiatrak inaczej skonstruowany. Niestety po numerach części wychodzi że to powinien być ten wiatrak i ta viscoza. Problem w tym że jako komplet nie działają.

Maros, sprawdziłem i faktycznie mój wiatrak został wymieniony po stłuczce (natomiast viscoza została stara), ale numer części który na nim jest jest dokładnie taki jaki być powinien. I gdyby to wiatrak był nie taki jak trzeba to wówczas samochód przegrzewałby mi się zawsze tak samo, a ewidentnie po pierwszej wyminie viscozy zaczął się przegrzewać dużo bardziej.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Maros » sob lis 28, 2009 03:16

Sprawa jest naprawde ciekawa... A oprócz numeru części sprawdzałeś budowe wiatraka? Może różni się czymś a numer ma ten sam? (Chociaż to mało prawdopodobne)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » sob lis 28, 2009 11:26

Musiałbym mieć inny wiatrak do porównania.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » sob lis 28, 2009 11:29

kostek_ja pisze:Założyli mi "niedziałające" visco od M3 a na to wiatrak od bodajże 530d i zaczęło działać.
To może lekarstwem na nieco przegrzewające się (głównie na torze) M3 było by właśnie takie rozwiązanie...? Jestem ciekaw jak moja będzie zachowywała się na torze w upalne dni i czy podmiana ori wiatraka na taki jak piszesz kostek przyniosła by jakies rezultaty...? Spadek mocy na pewno (opór spiętego visco i kręcącego się szybciej wiatraka), ale czy temp wody i oleju była by niższa... Jak masz możliwość to dowiedz się od jakiego konkretnie autka wiatrak (ew. visco) sprawuje się najlepiej...
kostek_ja pisze:Musiałbym mieć inny wiatrak do porównania.
Może bombel ci pomoże, bo on na troszkę rozebranych eMek... ;)

ODPOWIEDZ