
Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
A to dobre, słów po prostu brakuje. Niedługo nowe części trzeba będzie z rzeczoznawcą kupować 

Re: Układ chłodzenia
A proponowałem ci, że podjadę do ciebie i podmienimy visco, to nie chciałeś... 

- robert///m3
- Posty: 193
- Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia
podobno visco ja się położy na poziomie czyli na leżąco to się psuje ale podobno do końca nie wiem tak słyszałem
prawdziwa BMK-a to M-ka
Re: Układ chłodzenia
To prawda, było opisywane na forum, to podobnie jak z winemrobert///m3 pisze:podobno visco ja się położy na poziomie czyli na leżąco to się psuje ale podobno do końca nie wiem tak słyszałem

jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia
Kostek a powiedz mi co z problemem zlego skladu mieszanki? Odszedl w sina dal?
Re: Układ chłodzenia
Zły skład mieszanki był spowodowany zbyt dużą temp. wydechu. Komputer myślał że mieszanka jest zbyt bogata i resztki benzyny dopalają się w kolektorze więc ją zubażał.
Re: Układ chłodzenia
Dzisiaj przyszła kolejna viscoza z BMW Polska i też nie działa
W końcu założyli mi visco od jakiegoś innego modelu (co ciekawe jest takie samo i załącza się przy tej samej temperaturze) i działa tak jak powinno. Wszystkie temp. w normie i mieszanka też. Nareszcie

W końcu założyli mi visco od jakiegoś innego modelu (co ciekawe jest takie samo i załącza się przy tej samej temperaturze) i działa tak jak powinno. Wszystkie temp. w normie i mieszanka też. Nareszcie

Re: Układ chłodzenia
Czyli mimo wszystko straciłeś trochę nerwów, ale zyskałeś nowy silnik, poprzez nieudolność serwisu 

Re: Układ chłodzenia
Mój poprzedni wcale nie był taki stary. Miał trochę ponad 20k km.djset pisze:Czyli mimo wszystko straciłeś trochę nerwów, ale zyskałeś nowy silnik
Głównie przez marną jakość części BMW.djset pisze:poprzez nieudolność serwisu
Re: Układ chłodzenia
A nie przypadkiem przez zły sposob przechowywania tych akurat czesci?kostek_ja pisze:djset napisał/a:
poprzez nieudolność serwisu
Głównie przez marną jakość części BMW.
Ale najwazniejsze ze ema zyje. I wlasciciel juz nie siwjeje.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: Układ chłodzenia
Jakość części w ogólnym pojęciu. Zawierającym projekt, wykonanie i przechowywanie. Kurcze to jest marka Premium. Takie rzeczy nie powinny się dziać.Dino444 pisze:A nie przypadkiem przez zły sposob przechowywania tych akurat czesci?
Re: Układ chłodzenia
Historia z visco robi się coraz ciekawsza.
Jak już pisałem wcześniej u mnie było wszystko OK przed wymianą silnika, później przy temp. ponad 30 stopni podczas upalania wskazówka wędrowała do 2 kropki.
Została wymieniona viscoza i wskazówka bardzo szybko wędrowała do czerwonego pola. Nawet jak nie było zbyt ciepło. Potem jeszcze kilka visco, chłodnica i cała reszta układu chłodzenia została wymieniona razem z silnikiem, a problem nie zniknął. Viscoza się w ogóle nie załączała.
Ostatnio mechanicy wzięli visco razem z wiatrakiem od innego BMW i włożyli do mojej eMki. Wówczas wszystko pracowało bardzo ładnie. Wszyscy się ucieszyli i na działające visco założyli mój wiatrak. I nagle wszystko wróciło do punktu wyjściowego. Visco przestało się załączać. Przyjrzeli się budowie wiatraka na viscozie. Wygląda to tak że visco jest jakby schowane w łopatki wiatraka, a owe łopatki wybierają gorące powietrze z przed viscozy.
Założyli mi "niedziałające" visco od M3 a na to wiatrak od bodajże 530d i zaczęło działać.
Wychodzi na to że albo visco powinno być grubsze (żeby się nie chowało w łopatkach), albo wiatrak inaczej skonstruowany. Niestety po numerach części wychodzi że to powinien być ten wiatrak i ta viscoza. Problem w tym że jako komplet nie działają.
Maros, sprawdziłem i faktycznie mój wiatrak został wymieniony po stłuczce (natomiast viscoza została stara), ale numer części który na nim jest jest dokładnie taki jaki być powinien. I gdyby to wiatrak był nie taki jak trzeba to wówczas samochód przegrzewałby mi się zawsze tak samo, a ewidentnie po pierwszej wyminie viscozy zaczął się przegrzewać dużo bardziej.
Jak już pisałem wcześniej u mnie było wszystko OK przed wymianą silnika, później przy temp. ponad 30 stopni podczas upalania wskazówka wędrowała do 2 kropki.
Została wymieniona viscoza i wskazówka bardzo szybko wędrowała do czerwonego pola. Nawet jak nie było zbyt ciepło. Potem jeszcze kilka visco, chłodnica i cała reszta układu chłodzenia została wymieniona razem z silnikiem, a problem nie zniknął. Viscoza się w ogóle nie załączała.
Ostatnio mechanicy wzięli visco razem z wiatrakiem od innego BMW i włożyli do mojej eMki. Wówczas wszystko pracowało bardzo ładnie. Wszyscy się ucieszyli i na działające visco założyli mój wiatrak. I nagle wszystko wróciło do punktu wyjściowego. Visco przestało się załączać. Przyjrzeli się budowie wiatraka na viscozie. Wygląda to tak że visco jest jakby schowane w łopatki wiatraka, a owe łopatki wybierają gorące powietrze z przed viscozy.
Założyli mi "niedziałające" visco od M3 a na to wiatrak od bodajże 530d i zaczęło działać.
Wychodzi na to że albo visco powinno być grubsze (żeby się nie chowało w łopatkach), albo wiatrak inaczej skonstruowany. Niestety po numerach części wychodzi że to powinien być ten wiatrak i ta viscoza. Problem w tym że jako komplet nie działają.
Maros, sprawdziłem i faktycznie mój wiatrak został wymieniony po stłuczce (natomiast viscoza została stara), ale numer części który na nim jest jest dokładnie taki jaki być powinien. I gdyby to wiatrak był nie taki jak trzeba to wówczas samochód przegrzewałby mi się zawsze tak samo, a ewidentnie po pierwszej wyminie viscozy zaczął się przegrzewać dużo bardziej.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia
Sprawa jest naprawde ciekawa... A oprócz numeru części sprawdzałeś budowe wiatraka? Może różni się czymś a numer ma ten sam? (Chociaż to mało prawdopodobne)
Re: Układ chłodzenia
Musiałbym mieć inny wiatrak do porównania.
Re: Układ chłodzenia
To może lekarstwem na nieco przegrzewające się (głównie na torze) M3 było by właśnie takie rozwiązanie...? Jestem ciekaw jak moja będzie zachowywała się na torze w upalne dni i czy podmiana ori wiatraka na taki jak piszesz kostek przyniosła by jakies rezultaty...? Spadek mocy na pewno (opór spiętego visco i kręcącego się szybciej wiatraka), ale czy temp wody i oleju była by niższa... Jak masz możliwość to dowiedz się od jakiego konkretnie autka wiatrak (ew. visco) sprawuje się najlepiej...kostek_ja pisze:Założyli mi "niedziałające" visco od M3 a na to wiatrak od bodajże 530d i zaczęło działać.
Może bombel ci pomoże, bo on na troszkę rozebranych eMek...kostek_ja pisze:Musiałbym mieć inny wiatrak do porównania.
