Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » pn sty 04, 2010 21:10

Paffcio pisze:
djset pisze:
Paffcio pisze:Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego auta
To jest właśnie VISCO kolego Paffcio ;) Kręci się, ale stosunkowo wolno. W miarę nagrzewania się silnika, a konkretniej mechanizmu tego visc'a zaczyna się ono kręcić szybciej (w środku masz takie sprzęgło olejowe).
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz djset ;) czlowiek cale zycie sie uczy :razz:
kilka stron wcześniej (tutaj link: viewtopic.php?t=1677&postdays=0&postorder=asc&start=47) masz opisaną zasadę działania tego niezwykłego, a jakże prostego wynalazku ;) miłej lektury ;)

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » pn sty 04, 2010 21:37

Doczytalem, dzieki raz jeszcze :wink: ale z tego co czytalem i opisalem to u mnie temperaturka jest w normie, a troche sie balem ze tez cos siadlo.

Pzdr

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » pn sty 04, 2010 21:43

Paffcio pisze:Doczytalem, dzieki raz jeszcze :wink: ale z tego co czytalem i opisalem to u mnie temperaturka jest w normie, a troche sie balem ze tez cos siadlo.

Pzdr
Jeśli masz temp (nr 07) w granicach 80stC (spokojna jazda, ogrzewanie intensywnie), do 90stC (męczenie ///M w miejscu :) ) to wszystko jest ok. Jak masz czas to poczytaj sobie ten wątek i przeboje kostka ze swoim autkiem... naprawdę ciężka sprawa i smutna...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » wt sty 19, 2010 13:40

Pewnie to nie istotne, ale już jakiś czas temu zauważyłem że po zatrzymaniu samochodu (czy to na wciśniętym sprzęgle, czy wrzuconym luzie) w ciągu 10s (czasami niemalże od razu, czasami po kilku sekundach) obroty mi spadną o jakieś 100, silnik zadrży i znowu wracają do normy.

Dlatego mam pytanie czy u was dzieję się to samo i czy moglibyście sprawdzić jaką wartość mają u was wolne obroty na teście 7,2. U mnie skacze między 850-900, a jak mi zadrży to spada do ok 750. Oczywiście mówię tutaj o rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » wt sty 19, 2010 18:23

kostek_ja pisze:Pewnie to nie istotne, ale już jakiś czas temu zauważyłem że po zatrzymaniu samochodu (czy to na wciśniętym sprzęgle, czy wrzuconym luzie) w ciągu 10s (czasami niemalże od razu, czasami po kilku sekundach) obroty mi spadną o jakieś 100, silnik zadrży i znowu wracają do normy.

Dlatego mam pytanie czy u was dzieję się to samo i czy moglibyście sprawdzić jaką wartość mają u was wolne obroty na teście 7,2. U mnie skacze między 850-900, a jak mi zadrży to spada do ok 750. Oczywiście mówię tutaj o rozgrzanym silniku.
Zobacz czy na wyłączonych obciążeniach prądowych masz tak samo, tj bez podgrzewania siedzeń, bez podgrzewania szyby tylniej + lusterek, bez dmuchawy i ewentualnie świateł. Jeśli nic nie będzie drżało to już wiesz co to jest: alternator tak obciąża silnik. U mnie jest tak samo na podgrzewaniu szyby, światłach i dmuchawie na max. Chodzi o dojeżdzanie do świateł... Jak poruszasz kierownicą w lewo i prawo, zacznie pompować pompa od wspomagania, a płyn w układzie wspomaganie będzie zimny to podobnie będziesz miał ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » wt sty 19, 2010 18:48

Sprawdzę, gdyż faktycznie jeżdżę z większością rzeczy włączonych. Chociaż wydaje mi się że na pierwszym silniku tego nie było, ale wówczas też nie byłem tak wyczulony na wszelakie anomalie :-)

Ale wciąż prosiłbym o sprawdzenie wartości wolnych obrotów. Tak z ciekawości :-)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » wt sty 19, 2010 18:52

Ja też po kilku miesiącach zaczynam być przewrażliwiony i słysze wszystko, skrzypiący fotel, rzechoczący vanos, skrzynię biegów i buczący most... Ale tak naprawdę wszystko jest wporządelu ;)
Jutro wnikliwiej sprawdzę kostek_ja jak to ma się u mnie i ci zdam relację.

EDIT: U mnie w E46 318i (118KM) jest tak samo ;) Z tym że tam mam alternator 120A, bo mam dużo elektryki (pakiet oświetlenia dodatkowego, grzane fotele, dysze spryskiwaczy), a standardowo był tam alternator 90A, więc taki mały silnik przy niedoładowanym aku + dużym obciążeniu dostaje tak w dupę, że u mnie obroty nawet do 500 spadają jak dojeżdzam do świateł i jeszcze pas zmieniam (pompa wspomagania). A jak się jeszcze załączy ABS to już obciążenie na max! ;)

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » śr sty 20, 2010 23:57

Ja dzis sprawdzalem i po wrzuceniu na luz obroty schodzily powoli i mialem caly czas 850 - 900 obrotów, ponizej 850 nie schodzilo i zadnych drgan nie mialem (wlaczone radio, ogrzewanie szyby tylnej i wentylacja)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pt sty 29, 2010 04:36

ehh

Z faktu że z tymi viscozami co przychodzą z BMW Polska jest coś nie tak (na wiatraku od M3 nie chodzą a na wiatraku od 530d już tak) serwis postarał się ściągnąć mi bezpośrednio wiatrak i viscozę z Niemiec. Zamówili chyba po VINie a nie numerze części. W każdym razie upewnili się że będą to na pewno części do M3 e46. Dzisiaj przyjechałem na montaż i okazało się że gwint w visco nie pasuje do pompy wody.

Marka premium...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw mar 25, 2010 15:30

Tak mały update:
Silnik (podobno trzeci, który nigdy nie był na żadnym torze) aktualnie wydaje jakieś dziwne odgłosy, a przy temperaturze zewnętrznej około +13 temp. płynu chłodniczego skacze w przedziale 72-76.

Ogólnie to masakra.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: --==maly==---- » śr kwie 28, 2010 10:48

Kostek a jak z czujnikami temperatur wymieniali je?
Wg mnie zostają tylko czujniki lub instalacja elektryczna.
Ciekawe czy problem przegrzewania nie dotyczy tylko motorów po liftingu.
Wisko musi chodzić cudów nie ma może jakiś czujnik podaje błędne dane i miesza wszystko. Ja wiadomo nawet czujnik temperatury zewnętrznej ma duży wpływ na temperature oleju. Mi pozostaje się cieszyć,że u mnie wszystko jest ok po rozgrzaniu olej ma temperaturę około 70 stopni między pierwszą kropką i połową przy dynamicznej jeździe dochodzi do połowy a czasem minimalnie ją przekracza. Temperatura wody u mnie po rozgrzaniu jest około 88stopni minimalnie przed pionem a po ostrej jeździe dochodzi do pionu lub minimalnie go przekracza dosłownie o 1 stopień ale co by nie robić nie pójdzie dalej.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » śr kwie 28, 2010 12:49

--==maly==---- pisze:Kostek a jak z czujnikami temperatur wymieniali je?
Twierdzą że tak, ale... długi temat.

Dzisiaj sprawdzam właśnie te czujniki.
--==maly==---- pisze:po rozgrzaniu olej ma temperaturę około 70 stopni między pierwszą kropką i połową przy dynamicznej jeździe dochodzi do połowy a czasem minimalnie ją przekracza. Temperatura wody u mnie po rozgrzaniu jest około 88stopni minimalnie przed pionem a po ostrej jeździe dochodzi do pionu lub minimalnie go przekracza dosłownie o 1 stopień ale co by nie robić nie pójdzie dalej.
U mnie z olejem nie ma problemu. Ale woda zachowuje się po prostu dziwnie. Z reguły trzyma 73-74 stopnie, czasami ok. 77, a bardzo rzadko 83. Też kiedyś miałem prawie zawsze 86-88, wyższe tylko przy ostrej jeździe.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Maros » śr kwie 28, 2010 13:52

A sprawdzałeś jaki termostat masz włożony?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » śr kwie 28, 2010 14:51

Sprawdzałem. Termostat ma 80 stopni i na 95% działa poprawnie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » śr kwie 28, 2010 19:20

Został wymieniony czujnik temp. wody i silnik w końcu się dogrzewa. A raczej w końcu dobrze pokazuje.

Po rozgrzaniu na postoju trzymał 83-85 stopni. Podczas jazdy miejskiej ok. 87. Po pociągnięciu całej 2 do odcinki i sporo na 3 wchodził na 89-90. Po dosyć gwałtownym zatrzymaniu wchodzi nawet na 92-93.

Już się dogrzewa. Pytanie tylko brzmi czy wciąż się przegrzewa?

ODPOWIEDZ