Kłopoty ze skrzynia SMG
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
A jak jest z czasami SMG bo ja kojarzę, że są to okolice 0.8s i wszem i wobec mówiło się, że to mega szybko natomiast w temacie Rypika na wykresach przyspieszenia widać czasy zmiany biegu w manualu nawet 0.15 a średnio 0.25
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
SMG w E46 zmienia bieg w 0,08s i to naprawdę jest szybko wystarczy porównać do ferrari
Volkswagen DSG (Golf GTI) 8 ms
BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
Ferrari F1 (575M) 220 ms
BMW SMG (M3 E36) 220 ms
Aston Martin Vanquish 250 ms
BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms
Dla porównania wyścig smg 19'' vs manual na 18'' czyli lekki + dla niego
http://www.youtube.com/watch?v=8na1TIbe ... FFDBDB502A

Volkswagen DSG (Golf GTI) 8 ms
BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
Ferrari F1 (575M) 220 ms
BMW SMG (M3 E36) 220 ms
Aston Martin Vanquish 250 ms
BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms
Dla porównania wyścig smg 19'' vs manual na 18'' czyli lekki + dla niego
http://www.youtube.com/watch?v=8na1TIbe ... FFDBDB502A
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Tak to sobie można sprawdzać. Najlepiej by to wyszło na wykresie z RL 

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Stock 2005 M3 SMG 80k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 16.08s
2 Shifts
1.2% Decline
57 Degrees
Full tank of Gas 93oct
K&N Panel Filter
http://sepamg.com/picture/161vboxrun.bm ... d=11727662
Stock 2005 M3 SMG 80k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 15.07s
Changes:
1 Shift
1.1% Decline
55 Degrees
1/2 Tank of Gas 93oct
Oil Change (as was due)
Oem Paper Air Filter (new)
http://sepamg.com/picture/151vboxrun.bm ... d=11727661
Stock 2005 M3 SMG 81k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 14.63s
1 Shift
1/2 Tank of Gas 93oct
Changes:
1.5% Decline
64 Degrees
Cleaned MAF Sensor
Low Tire Pressure Corrected
Fronts were 32psi Rears were 34psi
Adjusted to f:35/r:37psi
http://sepamg.com/picture/146vboxrun.bm ... d=11727660
Stock 2005 M3 SMG 81k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 13.84s
1 Shift
1/2 Tank of Gas 93oct
Changes:
2.7% Decline
61 Degrees
http://sepamg.com/picture/138vboxrun.bm ... d=11727659
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 16.08s
2 Shifts
1.2% Decline
57 Degrees
Full tank of Gas 93oct
K&N Panel Filter
http://sepamg.com/picture/161vboxrun.bm ... d=11727662
Stock 2005 M3 SMG 80k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 15.07s
Changes:
1 Shift
1.1% Decline
55 Degrees
1/2 Tank of Gas 93oct
Oil Change (as was due)
Oem Paper Air Filter (new)
http://sepamg.com/picture/151vboxrun.bm ... d=11727661
Stock 2005 M3 SMG 81k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 14.63s
1 Shift
1/2 Tank of Gas 93oct
Changes:
1.5% Decline
64 Degrees
Cleaned MAF Sensor
Low Tire Pressure Corrected
Fronts were 32psi Rears were 34psi
Adjusted to f:35/r:37psi
http://sepamg.com/picture/146vboxrun.bm ... d=11727660
Stock 2005 M3 SMG 81k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 13.84s
1 Shift
1/2 Tank of Gas 93oct
Changes:
2.7% Decline
61 Degrees
http://sepamg.com/picture/138vboxrun.bm ... d=11727659
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
OOOOO właśnie to miałem na myśliMaros pisze:Tak to sobie można sprawdzać. Najlepiej by to wyszło na wykresie z RL

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Tu są rzeczywiste wyniki dla wersji USA nie wiem jak to się ma do EU.
http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... index.html
Table 1: Acceleration
0-60 ft 0-30 mph 0-60 mph 1/4-mile 1/4-mile
(sec.) (sec.) (sec.) (sec.) (mph)
Manual 2.47 2.22 5.22 13.40 105.4
Automated 1 3.40 3.83 7.65 15.27 99.4
Automated 3 2.61 2.41 5.85 14.13 101.8
Automated 5 2.50 2.31 5.47 13.67 104.1
Sequential 1 2.62 2.42 5.99 14.08 102.1
Sequential 5 2.60 2.40 5.51 13.66 104.6
Sequential 6 2.54 2.34 5.46 13.61 105.0
* Normally, acceleration figures are rounded to one decimal place. Two decimal places are used here to capture small differences, with numbers taken from the best run of each configuration. Run-to-run variation is practically never smaller than several hundredths.
Table 2: Time to Shift & Speed at Shift
1 - 2 2 - 3 3 - 4 Total
Time Speed Time Speed Time Speed Time Shifting
(sec.) (mph) (sec.) (mph) (sec.) (mph) (sec.)
Manual 0.29 38.0 0.31 65.0 0.27 98.0 0.87
Automated 1 - - 0.50 57.5 0.55 86.0 1.05
Automated 3 0.57 36.0 0.65 61.0 0.64 91.5 1.86
Automated 5 0.31 38.0 0.34 63.5 0.35 96.5 1.00
Sequential 1 0.62 39.0 0.50 65.5 0.54 98.0 1.66
Sequential 5 0.31 39.0 0.28 64.5 0.25 97.5 0.84
Sequential 6 0.23 39.0 0.28 64.5 0.29 97.5 0.80
Read more: http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... z1qVG7fYxf
http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... index.html
Table 1: Acceleration
0-60 ft 0-30 mph 0-60 mph 1/4-mile 1/4-mile
(sec.) (sec.) (sec.) (sec.) (mph)
Manual 2.47 2.22 5.22 13.40 105.4
Automated 1 3.40 3.83 7.65 15.27 99.4
Automated 3 2.61 2.41 5.85 14.13 101.8
Automated 5 2.50 2.31 5.47 13.67 104.1
Sequential 1 2.62 2.42 5.99 14.08 102.1
Sequential 5 2.60 2.40 5.51 13.66 104.6
Sequential 6 2.54 2.34 5.46 13.61 105.0
* Normally, acceleration figures are rounded to one decimal place. Two decimal places are used here to capture small differences, with numbers taken from the best run of each configuration. Run-to-run variation is practically never smaller than several hundredths.
Table 2: Time to Shift & Speed at Shift
1 - 2 2 - 3 3 - 4 Total
Time Speed Time Speed Time Speed Time Shifting
(sec.) (mph) (sec.) (mph) (sec.) (mph) (sec.)
Manual 0.29 38.0 0.31 65.0 0.27 98.0 0.87
Automated 1 - - 0.50 57.5 0.55 86.0 1.05
Automated 3 0.57 36.0 0.65 61.0 0.64 91.5 1.86
Automated 5 0.31 38.0 0.34 63.5 0.35 96.5 1.00
Sequential 1 0.62 39.0 0.50 65.5 0.54 98.0 1.66
Sequential 5 0.31 39.0 0.28 64.5 0.25 97.5 0.84
Sequential 6 0.23 39.0 0.28 64.5 0.29 97.5 0.80
Read more: http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... z1qVG7fYxf
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Czyli nikt się nawet nie zbliżył to czasu osiąganego przez SMG w programie S6, mimo, że przeciwnicy SMG często pisali, że potrafią zmieniać biegi równie szybko. 1 milisekunda = jedna tysięczna sekundy. Czyli 80ms=0,08s.m!xeR pisze:A jak jest z czasami SMG bo ja kojarzę, że są to okolice 0.8s i wszem i wobec mówiło się, że to mega szybko natomiast w temacie Rypika na wykresach przyspieszenia widać czasy zmiany biegu w manualu nawet 0.15 a średnio 0.25
Jasne, że czas 80ms jest podany dla najwyższego programu(S6), ale to chyba oczywiste...m!xeR pisze: Kolejną kwestią jest na jakich programach osiągane jest to 80ms, czy nie jest tak, że tylko na ostatnim natomiast już na piątym czyli tym na którym jeździ się zazwyczaj na co dzień (i to sporo).
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
m!xer bardzo chętnie zmierzymy SMG. DKG mamy na "stanie" więc jak będzie okazja, z czystej ciekawości można zrobić kawałek wykresu zobaczyć czy "widac" tą zmianę biegów czy nie.
A SMG, ochotnika jakiegoś nam potrzeba z E46 i butelką piwa
Jestem bardzo za bo merytorycznie pokaże co bieg zmienia szybciej. Pozatym zaletą każdego SMG/DKG jest to, że zawsze robi to tak samo - a w patyku - mimo szczerych chęci kierowcy może być na dwa uda... albo się uda.. albo się nie uda
A SMG, ochotnika jakiegoś nam potrzeba z E46 i butelką piwa

Jestem bardzo za bo merytorycznie pokaże co bieg zmienia szybciej. Pozatym zaletą każdego SMG/DKG jest to, że zawsze robi to tak samo - a w patyku - mimo szczerych chęci kierowcy może być na dwa uda... albo się uda.. albo się nie uda

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Z tego co widać po wykresach, które wrzucił Mały to SMG zmienia w ok 0,15-0,2s.
Ale najfajniej by było jednak wziąć E46 w manualu i SMG i porównać wykresy ze sobą.
Oleg, 80ms to można sobie między bajki wsadzić. W 80ms to może hydraulika zmienia sam bieg ale jeszcze do tego dochodzi wy i zasprzęglenie.
Ale najfajniej by było jednak wziąć E46 w manualu i SMG i porównać wykresy ze sobą.
Oleg, 80ms to można sobie między bajki wsadzić. W 80ms to może hydraulika zmienia sam bieg ale jeszcze do tego dochodzi wy i zasprzęglenie.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Może mały, może Hubert...? Macie tam pare emek w okolicyrypik pisze:m!xer bardzo chętnie zmierzymy SMG. DKG mamy na "stanie" więc jak będzie okazja, z czystej ciekawości można zrobić kawałek wykresu zobaczyć czy "widac" tą zmianę biegów czy nie.
A SMG, ochotnika jakiegoś nam potrzeba z E46 i butelką piwa
Jestem bardzo za bo merytorycznie pokaże co bieg zmienia szybciej. Pozatym zaletą każdego SMG/DKG jest to, że zawsze robi to tak samo - a w patyku - mimo szczerych chęci kierowcy może być na dwa uda... albo się uda.. albo się nie uda

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
USA miał procedurę startu z dużo niższych obrotów co zapewne nie jest bez znaczenia.--==maly==---- pisze:Tu są rzeczywiste wyniki dla wersji USA nie wiem jak to się ma do EU.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Moim zdaniem m3 i tak dupowato rusza z procedury więc z tego nie korzystam lepiej mi się rusza bez tego ale jak pomierzę czasy to sprawdzę co lepiej wychodzi.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Maros, nawet jeżeli czasy podane przez małego dobrze odzwierciedlają rzeczywisty czas zmiany biegów, to dochodzi do tego jeszcze czynnik jakim jest powtarzalność. Tak jak pisze rypik, człowiekowi, może się raz udać zmienić w 0,15, a razie nie i może to być np. 0,25. Więc obiektywnie SMG i tak będzie szybsze. Nigdy nie zmienia biegu wolniej niż człowiek, a w większości przypadków robi to szybciej. Summa summarum wychodzi na to, że SMG jest szybsze od manuala jeżeli chodzi o zmianę biegu.Maros pisze:Z tego co widać po wykresach, które wrzucił Mały to SMG zmienia w ok 0,15-0,2s.
Ale najfajniej by było jednak wziąć E46 w manualu i SMG i porównać wykresy ze sobą.
Oleg, 80ms to można sobie między bajki wsadzić. W 80ms to może hydraulika zmienia sam bieg ale jeszcze do tego dochodzi wy i zasprzęglenie.
USA = 1900rpmkostek_ja pisze:USA miał procedurę startu z dużo niższych obrotów co zapewne nie jest bez znaczenia.--==maly==---- pisze:Tu są rzeczywiste wyniki dla wersji USA nie wiem jak to się ma do EU.
Euro = 3800rpm
Ja procedury w ogole nie używam. Uważam, że lepszy jest start z dowolnych obrotów.--==maly==---- pisze:Moim zdaniem m3 i tak dupowato rusza z procedury więc z tego nie korzystam lepiej mi się rusza bez tego ale jak pomierzę czasy to sprawdzę co lepiej wychodzi.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Możesz rozwinąć?Oleg pisze:Uważam, że lepszy jest start z dowolnych obrotów.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Chwila, mówimy tu o pojedynczej zmianie biegu czyli o możliwościach SMG/człowiek.
Nie chce znowu zaczynać dyskusji która skrznia lepsza.
Nie chce znowu zaczynać dyskusji która skrznia lepsza.