Kłopoty ze skrzynia SMG

2000-2006 | silnik: S54
m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: m!xeR » czw mar 29, 2012 12:05

A jak jest z czasami SMG bo ja kojarzę, że są to okolice 0.8s i wszem i wobec mówiło się, że to mega szybko natomiast w temacie Rypika na wykresach przyspieszenia widać czasy zmiany biegu w manualu nawet 0.15 a średnio 0.25

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 12:40

SMG w E46 zmienia bieg w 0,08s i to naprawdę jest szybko wystarczy porównać do ferrari :mrgreen:

Volkswagen DSG (Golf GTI) 8 ms
BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
Ferrari F1 (575M) 220 ms
BMW SMG (M3 E36) 220 ms
Aston Martin Vanquish 250 ms
BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms

Dla porównania wyścig smg 19'' vs manual na 18'' czyli lekki + dla niego
http://www.youtube.com/watch?v=8na1TIbe ... FFDBDB502A

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Maros » czw mar 29, 2012 12:49

Tak to sobie można sprawdzać. Najlepiej by to wyszło na wykresie z RL ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 13:03

Stock 2005 M3 SMG 80k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 16.08s
2 Shifts
1.2% Decline
57 Degrees
Full tank of Gas 93oct
K&N Panel Filter
http://sepamg.com/picture/161vboxrun.bm ... d=11727662

Stock 2005 M3 SMG 80k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 15.07s
Changes:
1 Shift
1.1% Decline
55 Degrees
1/2 Tank of Gas 93oct
Oil Change (as was due)
Oem Paper Air Filter (new)

http://sepamg.com/picture/151vboxrun.bm ... d=11727661

Stock 2005 M3 SMG 81k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 14.63s
1 Shift
1/2 Tank of Gas 93oct
Changes:
1.5% Decline
64 Degrees
Cleaned MAF Sensor
Low Tire Pressure Corrected
Fronts were 32psi Rears were 34psi
Adjusted to f:35/r:37psi
http://sepamg.com/picture/146vboxrun.bm ... d=11727660

Stock 2005 M3 SMG 81k miles
Euro DME Flash
CSL Trans Flash
60-130mph: 13.84s
1 Shift
1/2 Tank of Gas 93oct
Changes:
2.7% Decline
61 Degrees
http://sepamg.com/picture/138vboxrun.bm ... d=11727659

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: m!xeR » czw mar 29, 2012 13:07

Maros pisze:Tak to sobie można sprawdzać. Najlepiej by to wyszło na wykresie z RL ;)
OOOOO właśnie to miałem na myśli :-) Jest jakaś szansa, że na spocie w przyszłości podepniecie RL do M3 z SMG i dla czystej ciekawości sprawdzicie jak to wygląda w świecie rzeczywistych cyferek. Kolejną kwestią jest na jakich programach osiągane jest to 80ms, czy nie jest tak, że tylko na ostatnim natomiast już na piątym czyli tym na którym jeździ się zazwyczaj na co dzień (i to sporo).

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 13:11

Tu są rzeczywiste wyniki dla wersji USA nie wiem jak to się ma do EU.

http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... index.html

Table 1: Acceleration
0-60 ft 0-30 mph 0-60 mph 1/4-mile 1/4-mile
(sec.) (sec.) (sec.) (sec.) (mph)
Manual 2.47 2.22 5.22 13.40 105.4
Automated 1 3.40 3.83 7.65 15.27 99.4
Automated 3 2.61 2.41 5.85 14.13 101.8
Automated 5 2.50 2.31 5.47 13.67 104.1
Sequential 1 2.62 2.42 5.99 14.08 102.1
Sequential 5 2.60 2.40 5.51 13.66 104.6
Sequential 6 2.54 2.34 5.46 13.61 105.0
* Normally, acceleration figures are rounded to one decimal place. Two decimal places are used here to capture small differences, with numbers taken from the best run of each configuration. Run-to-run variation is practically never smaller than several hundredths.
Table 2: Time to Shift & Speed at Shift
1 - 2 2 - 3 3 - 4 Total
Time Speed Time Speed Time Speed Time Shifting
(sec.) (mph) (sec.) (mph) (sec.) (mph) (sec.)
Manual 0.29 38.0 0.31 65.0 0.27 98.0 0.87
Automated 1 - - 0.50 57.5 0.55 86.0 1.05
Automated 3 0.57 36.0 0.65 61.0 0.64 91.5 1.86
Automated 5 0.31 38.0 0.34 63.5 0.35 96.5 1.00
Sequential 1 0.62 39.0 0.50 65.5 0.54 98.0 1.66
Sequential 5 0.31 39.0 0.28 64.5 0.25 97.5 0.84
Sequential 6 0.23 39.0 0.28 64.5 0.29 97.5 0.80

Read more: http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... z1qVG7fYxf

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Oleg » czw mar 29, 2012 13:43

m!xeR pisze:A jak jest z czasami SMG bo ja kojarzę, że są to okolice 0.8s i wszem i wobec mówiło się, że to mega szybko natomiast w temacie Rypika na wykresach przyspieszenia widać czasy zmiany biegu w manualu nawet 0.15 a średnio 0.25
Czyli nikt się nawet nie zbliżył to czasu osiąganego przez SMG w programie S6, mimo, że przeciwnicy SMG często pisali, że potrafią zmieniać biegi równie szybko. 1 milisekunda = jedna tysięczna sekundy. Czyli 80ms=0,08s.
m!xeR pisze: Kolejną kwestią jest na jakich programach osiągane jest to 80ms, czy nie jest tak, że tylko na ostatnim natomiast już na piątym czyli tym na którym jeździ się zazwyczaj na co dzień (i to sporo).
Jasne, że czas 80ms jest podany dla najwyższego programu(S6), ale to chyba oczywiste...

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: rypik » czw mar 29, 2012 14:13

m!xer bardzo chętnie zmierzymy SMG. DKG mamy na "stanie" więc jak będzie okazja, z czystej ciekawości można zrobić kawałek wykresu zobaczyć czy "widac" tą zmianę biegów czy nie.

A SMG, ochotnika jakiegoś nam potrzeba z E46 i butelką piwa :mrgreen:

Jestem bardzo za bo merytorycznie pokaże co bieg zmienia szybciej. Pozatym zaletą każdego SMG/DKG jest to, że zawsze robi to tak samo - a w patyku - mimo szczerych chęci kierowcy może być na dwa uda... albo się uda.. albo się nie uda :)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Maros » czw mar 29, 2012 14:32

Z tego co widać po wykresach, które wrzucił Mały to SMG zmienia w ok 0,15-0,2s.

Ale najfajniej by było jednak wziąć E46 w manualu i SMG i porównać wykresy ze sobą.

Oleg, 80ms to można sobie między bajki wsadzić. W 80ms to może hydraulika zmienia sam bieg ale jeszcze do tego dochodzi wy i zasprzęglenie.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Oleg » czw mar 29, 2012 14:34

rypik pisze:m!xer bardzo chętnie zmierzymy SMG. DKG mamy na "stanie" więc jak będzie okazja, z czystej ciekawości można zrobić kawałek wykresu zobaczyć czy "widac" tą zmianę biegów czy nie.

A SMG, ochotnika jakiegoś nam potrzeba z E46 i butelką piwa :mrgreen:

Jestem bardzo za bo merytorycznie pokaże co bieg zmienia szybciej. Pozatym zaletą każdego SMG/DKG jest to, że zawsze robi to tak samo - a w patyku - mimo szczerych chęci kierowcy może być na dwa uda... albo się uda.. albo się nie uda :)
Może mały, może Hubert...? Macie tam pare emek w okolicy :wink:

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » czw mar 29, 2012 14:39

--==maly==---- pisze:Tu są rzeczywiste wyniki dla wersji USA nie wiem jak to się ma do EU.
USA miał procedurę startu z dużo niższych obrotów co zapewne nie jest bez znaczenia.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 14:57

Moim zdaniem m3 i tak dupowato rusza z procedury więc z tego nie korzystam lepiej mi się rusza bez tego ale jak pomierzę czasy to sprawdzę co lepiej wychodzi.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Oleg » czw mar 29, 2012 16:09

Maros pisze:Z tego co widać po wykresach, które wrzucił Mały to SMG zmienia w ok 0,15-0,2s.

Ale najfajniej by było jednak wziąć E46 w manualu i SMG i porównać wykresy ze sobą.

Oleg, 80ms to można sobie między bajki wsadzić. W 80ms to może hydraulika zmienia sam bieg ale jeszcze do tego dochodzi wy i zasprzęglenie.
Maros, nawet jeżeli czasy podane przez małego dobrze odzwierciedlają rzeczywisty czas zmiany biegów, to dochodzi do tego jeszcze czynnik jakim jest powtarzalność. Tak jak pisze rypik, człowiekowi, może się raz udać zmienić w 0,15, a razie nie i może to być np. 0,25. Więc obiektywnie SMG i tak będzie szybsze. Nigdy nie zmienia biegu wolniej niż człowiek, a w większości przypadków robi to szybciej. Summa summarum wychodzi na to, że SMG jest szybsze od manuala jeżeli chodzi o zmianę biegu.
kostek_ja pisze:
--==maly==---- pisze:Tu są rzeczywiste wyniki dla wersji USA nie wiem jak to się ma do EU.
USA miał procedurę startu z dużo niższych obrotów co zapewne nie jest bez znaczenia.
USA = 1900rpm
Euro = 3800rpm
--==maly==---- pisze:Moim zdaniem m3 i tak dupowato rusza z procedury więc z tego nie korzystam lepiej mi się rusza bez tego ale jak pomierzę czasy to sprawdzę co lepiej wychodzi.
Ja procedury w ogole nie używam. Uważam, że lepszy jest start z dowolnych obrotów.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » czw mar 29, 2012 16:13

Oleg pisze:Uważam, że lepszy jest start z dowolnych obrotów.
Możesz rozwinąć?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Maros » czw mar 29, 2012 16:15

Chwila, mówimy tu o pojedynczej zmianie biegu czyli o możliwościach SMG/człowiek.

Nie chce znowu zaczynać dyskusji która skrznia lepsza.

ODPOWIEDZ