Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » sob gru 19, 2009 20:47

Panowie a jak Wy sprawdzacie tak dokladnie temperature ? bo jak cos to tez sprawdze i podam jak jest u mnie ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » sob gru 19, 2009 22:21

Przytrzymujesz przycisk od zerowania kilometrów aż do momentu pojawienia się napisu TEST. Klikasz ten przycisk aż pojawi się test 19. Czekasz aż zamiast napisu TEST pojawi się napis off i w tym momencie znowu klikasz ten przycisk. Następnie klikasz aż nie dojdziesz do testu 7. Czekasz i zamiast napisu test pojawi ci się wartość liczbowa, to będzie temp. płynu chłodzącego.
djset pisze:
Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
kostek_ja pisze:OK. Przetestowałem i przy temp. płynu chłodniczego 79-80 stopni wiatrak elektryczny pracuje.
Więc jak to jest? :roll:
W M3 za chłodnicą jest wiatrak na sprzęgle viscotycznym a przed chłodnicą jest elektryczny wiatrak od klimatyzacji.

Dzisiaj odpiąłem też ten elektryczny wiatrak. I niestety samochód wciąż się nie dogrzewał przy spokojnej jeździe (temp. płynu chłodzącego 77 przy temp. zewnętrznej od -15 do -19). Ale co ciekawe na postoju zaczął wręcz się przegrzewać (99 stopni), a jak znowu ruszyłem i jechałem 40-60 na godzinę to po jakimś czasie samochód się przechłodził.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » ndz gru 20, 2009 02:56

Paffcio pisze:Panowie a jak Wy sprawdzacie tak dokladnie temperature ? bo jak cos to tez sprawdze i podam jak jest u mnie ;)
napisz do mnie na plastpet@plastpet.pl to podeślę ci instrukcję wraz z opisem ukrytego menu ;)
kostek_ja pisze:Dzisiaj odpiąłem też ten elektryczny wiatrak. I niestety samochód wciąż się nie dogrzewał przy spokojnej jeździe (temp. płynu chłodzącego 77 przy temp. zewnętrznej od -15 do -19). Ale co ciekawe na postoju zaczął wręcz się przegrzewać (99 stopni), a jak znowu ruszyłem i jechałem 40-60 na godzinę to po jakimś czasie samochód się przechłodził.
wiem że wałkowałeś to już kiedyś, ale objawy są takie, jakbyś miał wiecznie uchylony (ani do końca otwarty, ani do końca zamknięty) termostat! Ja dzisiaj jechałem sobie spokojnie drogą bez ruchu i tak jezdzilem sobie godzine, z myślą tylko o pomocy tobie i powiem ci kostek, że niestety, ale czy jechałem 40km/h czy 90km/h, czy na wysokim biegu (nawet na 6) czy na niskim auto trzymałem, temperatura podczas jazdy wciąż 82-84, z przewagą 84. Tak więc ///M3 nie ma problemu z utrzymaniem temp optymalnej, nawet przy spokojnej jezdzie przy -15 stopniach... Z twoją coś jest faktycznie nie tak :(

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » ndz gru 20, 2009 04:21

Też mi ten termostat po głowie chodzi, ale był już i sprawdzany i wymieniany, a z nowym silnikiem też przyszedł nowy.

Ja teraz zastanawiam się czy aby na pewno został poprawnie odpowietrzony układ. Ostatnio w TISie natknąłem się na śrubę do odpowietrzania układu chłodzenia zaraz pod kolektorem wydechowym i myślę że mechanik mógł stwierdzić że nie ma sensu się męczyć żeby dostać się do tej śruby, gdyż odpowietrzenie poprzez ten odpowietrznik na wężu wystarcza.

Trzeba walczyć dalej.
djset pisze:jezdzilem sobie godzine, z myślą tylko o pomocy tobie
Dziękuję. Naprawdę to doceniam.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: piotr e38 » ndz gru 20, 2009 12:33

Śruba pod kolektorem wydechowym, nie jest do odpowietrzania, tylko do spuszczania płynu chłodzącego z bloku. Przynajmniej w większości silników BMW do tego ona służy.

Pozdrawiam

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » ndz gru 20, 2009 22:53

wiec odblokowalem sobie test nr 7, ale zrobilem to podczas jazdy, nie jak bylo wyzej opisane :P
Temperatura plynu chlodzacego podczas jazdy w temp. -14 do -16,5 stopnia (droga do Suszca i z powrotem) wahała sie miedzy 78-81 stopni, predkosc nie przekraczala 120 km/h. (zawalone drogi breja :( ) Na postoju temperatura spadala do 75-77 stopni.
U mnie to wygladalo wlasnie tak Kostek

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pn gru 21, 2009 00:00

Paffcio, rozumiem że wskazówka była na tej kropce po lewej?
Paffcio pisze:Na postoju temperatura spadala do 75-77 stopni.
I właśnie to mnie dziwi. U mnie na postoju jak odłączyłem elektryczny wiatrak to temp rosła i rosła. Doszła do 99 stopni, ruszyłem i znowu spadła do 77. Dziwi mnie to że komputer tak steruje wiatrakiem żeby utrzymywał temp. 77 zamiast 85. Zrozumiałbym jakby temp. nie dało się podnieść gdyż jest tak zimno że chłodnica oddaje za dużo ciepła, ale po co włącza wiatrak żeby przechłodzić silnik?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Marcin_Os » pn gru 21, 2009 00:34

Dobra Panowie, wszystko popierdzieliłem.
Proszę wyedytować te moje bzdury o M5 i braku VISCO.

Oczywiście VISCO w M5 E39 JEST!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » pn gru 21, 2009 12:35

kostek_ja pisze:Paffcio, rozumiem że wskazówka była na tej kropce po lewej?
Dokladnie, moze czasem troche za (w prawo)

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » pt gru 25, 2009 00:39

dzis w temp. 2.0 - 4.0 zewnetrznej, na +, temperatura plynu chlodzacego osiagala 78 - 79 stopni - jazda przt predkosci 110-130, na trasie DG - Zawiercie - Morsko i nazat ;)

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » pn sty 04, 2010 11:05

Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego auta, czy tak ma byc ?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pn sty 04, 2010 11:23

Ten duży między chłodnicą a silnikiem?

Tak.

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » pn sty 04, 2010 11:28

kostek_ja pisze:Ten duży między chłodnicą a silnikiem?

Tak.
Tak, ten. Dzieki kostek za odpowiedz :)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » pn sty 04, 2010 15:51

Paffcio pisze:Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego auta
To jest właśnie VISCO kolego Paffcio ;) Kręci się, ale stosunkowo wolno. W miarę nagrzewania się silnika, a konkretniej mechanizmu tego visc'a zaczyna się ono kręcić szybciej (w środku masz takie sprzęgło olejowe).

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Paffcio » pn sty 04, 2010 20:50

djset pisze:
Paffcio pisze:Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego auta
To jest właśnie VISCO kolego Paffcio ;) Kręci się, ale stosunkowo wolno. W miarę nagrzewania się silnika, a konkretniej mechanizmu tego visc'a zaczyna się ono kręcić szybciej (w środku masz takie sprzęgło olejowe).
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz djset ;) czlowiek cale zycie sie uczy :razz:

ODPOWIEDZ