
Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
Panowie a jak Wy sprawdzacie tak dokladnie temperature ? bo jak cos to tez sprawdze i podam jak jest u mnie 

Re: Układ chłodzenia
Przytrzymujesz przycisk od zerowania kilometrów aż do momentu pojawienia się napisu TEST. Klikasz ten przycisk aż pojawi się test 19. Czekasz aż zamiast napisu TEST pojawi się napis off i w tym momencie znowu klikasz ten przycisk. Następnie klikasz aż nie dojdziesz do testu 7. Czekasz i zamiast napisu test pojawi ci się wartość liczbowa, to będzie temp. płynu chłodzącego.
Dzisiaj odpiąłem też ten elektryczny wiatrak. I niestety samochód wciąż się nie dogrzewał przy spokojnej jeździe (temp. płynu chłodzącego 77 przy temp. zewnętrznej od -15 do -19). Ale co ciekawe na postoju zaczął wręcz się przegrzewać (99 stopni), a jak znowu ruszyłem i jechałem 40-60 na godzinę to po jakimś czasie samochód się przechłodził.
W M3 za chłodnicą jest wiatrak na sprzęgle viscotycznym a przed chłodnicą jest elektryczny wiatrak od klimatyzacji.djset pisze:Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.Więc jak to jest?kostek_ja pisze:OK. Przetestowałem i przy temp. płynu chłodniczego 79-80 stopni wiatrak elektryczny pracuje.
Dzisiaj odpiąłem też ten elektryczny wiatrak. I niestety samochód wciąż się nie dogrzewał przy spokojnej jeździe (temp. płynu chłodzącego 77 przy temp. zewnętrznej od -15 do -19). Ale co ciekawe na postoju zaczął wręcz się przegrzewać (99 stopni), a jak znowu ruszyłem i jechałem 40-60 na godzinę to po jakimś czasie samochód się przechłodził.
Re: Układ chłodzenia
napisz do mnie na plastpet@plastpet.pl to podeślę ci instrukcję wraz z opisem ukrytego menuPaffcio pisze:Panowie a jak Wy sprawdzacie tak dokladnie temperature ? bo jak cos to tez sprawdze i podam jak jest u mnie

wiem że wałkowałeś to już kiedyś, ale objawy są takie, jakbyś miał wiecznie uchylony (ani do końca otwarty, ani do końca zamknięty) termostat! Ja dzisiaj jechałem sobie spokojnie drogą bez ruchu i tak jezdzilem sobie godzine, z myślą tylko o pomocy tobie i powiem ci kostek, że niestety, ale czy jechałem 40km/h czy 90km/h, czy na wysokim biegu (nawet na 6) czy na niskim auto trzymałem, temperatura podczas jazdy wciąż 82-84, z przewagą 84. Tak więc ///M3 nie ma problemu z utrzymaniem temp optymalnej, nawet przy spokojnej jezdzie przy -15 stopniach... Z twoją coś jest faktycznie nie takkostek_ja pisze:Dzisiaj odpiąłem też ten elektryczny wiatrak. I niestety samochód wciąż się nie dogrzewał przy spokojnej jeździe (temp. płynu chłodzącego 77 przy temp. zewnętrznej od -15 do -19). Ale co ciekawe na postoju zaczął wręcz się przegrzewać (99 stopni), a jak znowu ruszyłem i jechałem 40-60 na godzinę to po jakimś czasie samochód się przechłodził.

Re: Układ chłodzenia
Też mi ten termostat po głowie chodzi, ale był już i sprawdzany i wymieniany, a z nowym silnikiem też przyszedł nowy.
Ja teraz zastanawiam się czy aby na pewno został poprawnie odpowietrzony układ. Ostatnio w TISie natknąłem się na śrubę do odpowietrzania układu chłodzenia zaraz pod kolektorem wydechowym i myślę że mechanik mógł stwierdzić że nie ma sensu się męczyć żeby dostać się do tej śruby, gdyż odpowietrzenie poprzez ten odpowietrznik na wężu wystarcza.
Trzeba walczyć dalej.
Ja teraz zastanawiam się czy aby na pewno został poprawnie odpowietrzony układ. Ostatnio w TISie natknąłem się na śrubę do odpowietrzania układu chłodzenia zaraz pod kolektorem wydechowym i myślę że mechanik mógł stwierdzić że nie ma sensu się męczyć żeby dostać się do tej śruby, gdyż odpowietrzenie poprzez ten odpowietrznik na wężu wystarcza.
Trzeba walczyć dalej.
Dziękuję. Naprawdę to doceniam.djset pisze:jezdzilem sobie godzine, z myślą tylko o pomocy tobie
Re: Układ chłodzenia
Śruba pod kolektorem wydechowym, nie jest do odpowietrzania, tylko do spuszczania płynu chłodzącego z bloku. Przynajmniej w większości silników BMW do tego ona służy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Układ chłodzenia
wiec odblokowalem sobie test nr 7, ale zrobilem to podczas jazdy, nie jak bylo wyzej opisane 
Temperatura plynu chlodzacego podczas jazdy w temp. -14 do -16,5 stopnia (droga do Suszca i z powrotem) wahała sie miedzy 78-81 stopni, predkosc nie przekraczala 120 km/h. (zawalone drogi breja
) Na postoju temperatura spadala do 75-77 stopni.
U mnie to wygladalo wlasnie tak Kostek

Temperatura plynu chlodzacego podczas jazdy w temp. -14 do -16,5 stopnia (droga do Suszca i z powrotem) wahała sie miedzy 78-81 stopni, predkosc nie przekraczala 120 km/h. (zawalone drogi breja

U mnie to wygladalo wlasnie tak Kostek
Re: Układ chłodzenia
Paffcio, rozumiem że wskazówka była na tej kropce po lewej?
I właśnie to mnie dziwi. U mnie na postoju jak odłączyłem elektryczny wiatrak to temp rosła i rosła. Doszła do 99 stopni, ruszyłem i znowu spadła do 77. Dziwi mnie to że komputer tak steruje wiatrakiem żeby utrzymywał temp. 77 zamiast 85. Zrozumiałbym jakby temp. nie dało się podnieść gdyż jest tak zimno że chłodnica oddaje za dużo ciepła, ale po co włącza wiatrak żeby przechłodzić silnik?Paffcio pisze:Na postoju temperatura spadala do 75-77 stopni.
Re: Układ chłodzenia
Dobra Panowie, wszystko popierdzieliłem.
Proszę wyedytować te moje bzdury o M5 i braku VISCO.
Oczywiście VISCO w M5 E39 JEST!
Proszę wyedytować te moje bzdury o M5 i braku VISCO.
Oczywiście VISCO w M5 E39 JEST!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Układ chłodzenia
Dokladnie, moze czasem troche za (w prawo)kostek_ja pisze:Paffcio, rozumiem że wskazówka była na tej kropce po lewej?
Re: Układ chłodzenia
dzis w temp. 2.0 - 4.0 zewnetrznej, na +, temperatura plynu chlodzacego osiagala 78 - 79 stopni - jazda przt predkosci 110-130, na trasie DG - Zawiercie - Morsko i nazat 

Re: Układ chłodzenia
Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego auta, czy tak ma byc ?
Re: Układ chłodzenia
Ten duży między chłodnicą a silnikiem?
Tak.
Tak.
Re: Układ chłodzenia
Tak, ten. Dzieki kostek za odpowiedzkostek_ja pisze:Ten duży między chłodnicą a silnikiem?
Tak.

Re: Układ chłodzenia
To jest właśnie VISCO kolego PaffcioPaffcio pisze:Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego auta

Re: Układ chłodzenia
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz djsetdjset pisze:To jest właśnie VISCO kolego PaffcioPaffcio pisze:Stojac od przodu, ten drugi wiatrak za chlodnica, kreci mi sie nawet zaraz po odpaleniu zimnego autaKręci się, ale stosunkowo wolno. W miarę nagrzewania się silnika, a konkretniej mechanizmu tego visc'a zaczyna się ono kręcić szybciej (w środku masz takie sprzęgło olejowe).

