M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
daj do serwisu gdzie maja kompa co "ruszy" smg , co z tego ze zdejmiesz zmienisz sprzęgło i potem i tak nie odpalisz i trzeba lawetowac , stracony czas i pieniądze , na drugi raz od razu podstawiam do aso ,mysle ze u Ciebie problem jest dużo bardziej skoplikowany niż zużyta tarcza skoro auto po takim dzwonie ze skrzynia luzna była i podejrzane zgrzyty , z tego co pamiętam jak mowiłes miałeś walony i tył i przod a okazuje się ze tez od dołu ... jak już będzie ktoś ogarniał komputerowo to smg to niech ci wgraja najnowszy soft za jednym razem
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
Cześć, ile płaciłeś za adaptacje w aso??
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
to było ponad rok temu , nie chce skłamać bo nie mam fv przy sobie , ale z tego co pamiętam dużo się nie pomyle jak napisze 500zl , pamiętaj tez o transporcie bo jak zminisz z dala od aso to mało nei będzie a auta nawet nie odpalisz . To była jedna z naprawdę nei wielu rzeczy jakich nie wiem o m3
, penie dlatego ze to było moje pierwsze smgII

06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 27
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 13:59
- Auto: e46 M3
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
hejporscheee pisze:to było ponad rok temu , nie chce skłamać bo nie mam fv przy sobie , ale z tego co pamiętam dużo się nie pomyle jak napisze 500zl , pamiętaj tez o transporcie bo jak zminisz z dala od aso to mało nei będzie a auta nawet nie odpalisz . To była jedna z naprawdę nei wielu rzeczy jakich nie wiem o m3, penie dlatego ze to było moje pierwsze smgII
jak odkręciłeś górne śruby od skrzynie - bardzo kiepsko tam jest z dojściem ???
-
- Posty: 27
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 13:59
- Auto: e46 M3
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
cześć
wziąłem się wczoraj za zdjęcie skrzyni w celu sprawdzenia stanu sprzęgła
- na razie zdjęte osłony , wydechy i zrobione dojście - skrzynia jeszcze nie zdjęta bo nie wystarczyło czasu
zauważyłem że dół skrzyni jest delikatnie mokry od oleju , przy wybieraku jest sucho - czy może to coś znaczyć i mić wpływ na zachowanie skrzyni tj. blokowanie się np..3 biegu i trzaskanie przy zmianie ?
zauważyłem jeszcze że nie daje się uruchomić tryb S i dodatkowy kwadracik charakterystyki skrzyni ???
mam nadzieję że będzie to tylko sprzęgło zużyte, auto ma przejechane 101tys km - więc z tego co się dowiedziałem pasowałoby na drugą wymianę
wziąłem się wczoraj za zdjęcie skrzyni w celu sprawdzenia stanu sprzęgła
- na razie zdjęte osłony , wydechy i zrobione dojście - skrzynia jeszcze nie zdjęta bo nie wystarczyło czasu

zauważyłem że dół skrzyni jest delikatnie mokry od oleju , przy wybieraku jest sucho - czy może to coś znaczyć i mić wpływ na zachowanie skrzyni tj. blokowanie się np..3 biegu i trzaskanie przy zmianie ?
zauważyłem jeszcze że nie daje się uruchomić tryb S i dodatkowy kwadracik charakterystyki skrzyni ???
mam nadzieję że będzie to tylko sprzęgło zużyte, auto ma przejechane 101tys km - więc z tego co się dowiedziałem pasowałoby na drugą wymianę
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
od tylu sktzyni na bardzo dlugiej przedluzce ponad metrowej je odkreciszhonzik1976 pisze: hej
jak odkręciłeś górne śruby od skrzynie - bardzo kiepsko tam jest z dojściem ???
to ze nie daje sie uruchomic tryb S ma nie wiele wspolnego z ewentualnie zuzytym sprzeglemhonzik1976 pisze:zauważyłem jeszcze że nie daje się uruchomić tryb S i dodatkowy kwadracik charakterystyki skrzyni ???
mam nadzieję że będzie to tylko sprzęgło zużyte, auto ma przejechane 101tys km - więc z tego co się dowiedziałem pasowałoby na drugą wymianę
w mojej poprzedniej m3 smg wymienialem sprzeglo przy 180tys i slady zuzycia byly nieazuwazalne, wiec te 101tys to dos szybko chyba ze ktos wiele z procedury startu korzystal
-
- Posty: 27
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 13:59
- Auto: e46 M3
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
cześć
po wyjęciu skrzyni okazało się że uszkodzony jest docisk
http://tufotki.pl/fALgh" onclick="window.open(this.href);return false;
tak to wyglądało
po wymianie kompletu sprzęgła, przestało trzaskać ale nie udało mi się zrobić do końca kalibracji
kończy sie na wrzyceniu biegu 6 i wywaleniu błędu - później skrzynia schodziła na 3 i przy włączeniu automatu wskakiwało zaraz na 3 a nie 2 bieg.
Silnik odpalił, biegi wchodzą :
- wrzucam R dodaję gazu i auto mocno i gwałtownie rusza do tyłu
- włączam na automat i wskakuje 3 dodaję delikatnie gazu i znowu gwałtowny skok do przodu
- postanawiam się przejechać, na początku szarpanie ale po chwili jakby lepiej - po zatrzymaniu zrzuca już standardowo do 2 a nie 3 , ale ciągle przy ruszaniu czy to do przody czy do tyłu - szarpie jak z katapulty
robię jeszcze raz kalibrację i znowu to samo - skrzynia wrzuca 6 bieg chwilę myśli i zaraz przeskakuje tym razem na 2 a nie na 3 bieg
po wyświetleni raportu z kalibracji mam:
http://tufotki.pl/EvKBb" onclick="window.open(this.href);return false; komunikat na zdjęciu
kalibracja robiona INPą
macie jekieś pomysły co to może być , dlaczego sprzęgło tak ostro bierze ?
po wyjęciu skrzyni okazało się że uszkodzony jest docisk
http://tufotki.pl/fALgh" onclick="window.open(this.href);return false;

po wymianie kompletu sprzęgła, przestało trzaskać ale nie udało mi się zrobić do końca kalibracji

Silnik odpalił, biegi wchodzą :
- wrzucam R dodaję gazu i auto mocno i gwałtownie rusza do tyłu
- włączam na automat i wskakuje 3 dodaję delikatnie gazu i znowu gwałtowny skok do przodu
- postanawiam się przejechać, na początku szarpanie ale po chwili jakby lepiej - po zatrzymaniu zrzuca już standardowo do 2 a nie 3 , ale ciągle przy ruszaniu czy to do przody czy do tyłu - szarpie jak z katapulty
robię jeszcze raz kalibrację i znowu to samo - skrzynia wrzuca 6 bieg chwilę myśli i zaraz przeskakuje tym razem na 2 a nie na 3 bieg
po wyświetleni raportu z kalibracji mam:
http://tufotki.pl/EvKBb" onclick="window.open(this.href);return false; komunikat na zdjęciu
kalibracja robiona INPą
macie jekieś pomysły co to może być , dlaczego sprzęgło tak ostro bierze ?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 13:59
- Auto: e46 M3
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
Dino444 pisze:Wysprzeglik??
Można go jakoś sprawdzić czy przetestować ?
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
auto rusza gwaltownie bo nie masz do konca zrobionej kalibracji skrzyni i punktu w ktorym sprzeglo zaczyna lapac, mozesz disem zrobic sama adaptacje sprzegla wtedy szarpanie ustanie
-
- Posty: 27
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 13:59
- Auto: e46 M3
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
robię adaptację INPAą ale nie wychodzi do końcayakuza pisze:auto rusza gwaltownie bo nie masz do konca zrobionej kalibracji skrzyni i punktu w ktorym sprzeglo zaczyna lapac, mozesz disem zrobic sama adaptacje sprzegla wtedy szarpanie ustanie
wskakuje na 6 i nie zrzuca biegów do dołu - po chwili wyskakuje zielonoczerony ekran z raportem
czy DIS jest lepszym programem ?
można go gdzieś pobrać i czy interface od Inpy będzie pasował ?
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
DISem mozesz robic adaptacje na raty, a w inpie tylko kompletna, mozesz sciaganac z sieci, fejs od inpy bedzie pasowal
-
- Posty: 27
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 13:59
- Auto: e46 M3
Re: M3 E46 SMG wymiana sprzegła - pytania
cześć
miałem się wcześniej pochwalić ale czasu nie było .... sprzęgło wymienione i udało się w końcu adaptację zrobić
postanowiłem mimo szarpania przy ruszaniu trochę pojeździć i ponownie podejść do adaptacji INPA
okazało się że był mały postęp bo doszło do momentu zrzucania biegów i tym razem zatrzymało się już na 5 a nie na 6
no to znowu kilometr jazdy i kalibracja - zeszło teraz od 6 do R ale ciągle nie było sukcesu bo mocno szarpało przy ruszaniu
no to znowu parę kilometrów i kolejna adaptacja doszła do końca .... odpalam silnik wrzucam bieg i auto rusza jak po masełku i w czasie jazdy też wszystko płynnie
bardzo się cieszę z rozpoczętej przygody z M3 i wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc
pozostało mi jeszcze do zrobienia :
- nie działający wskaźnik temperatury oleju
- temperatura zewnętrzna +50
- nie działająca kierownica multifunkcyjna (brak podświetlania , nie działają przyciski klakson i łopatki od biegów
....ale z ty da się już jeździć
pozdrawiam
miałem się wcześniej pochwalić ale czasu nie było .... sprzęgło wymienione i udało się w końcu adaptację zrobić

postanowiłem mimo szarpania przy ruszaniu trochę pojeździć i ponownie podejść do adaptacji INPA
okazało się że był mały postęp bo doszło do momentu zrzucania biegów i tym razem zatrzymało się już na 5 a nie na 6
no to znowu kilometr jazdy i kalibracja - zeszło teraz od 6 do R ale ciągle nie było sukcesu bo mocno szarpało przy ruszaniu
no to znowu parę kilometrów i kolejna adaptacja doszła do końca .... odpalam silnik wrzucam bieg i auto rusza jak po masełku i w czasie jazdy też wszystko płynnie

bardzo się cieszę z rozpoczętej przygody z M3 i wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc

pozostało mi jeszcze do zrobienia :
- nie działający wskaźnik temperatury oleju
- temperatura zewnętrzna +50
- nie działająca kierownica multifunkcyjna (brak podświetlania , nie działają przyciski klakson i łopatki od biegów
....ale z ty da się już jeździć

pozdrawiam