ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Mickey » śr kwie 13, 2011 16:33

No troszkę zabawy przy tym jest do zdjęcia kanapa (chyba że dzielona i składana) tylne słupki i półka, potem głośniczki i o ile dobrze pamiętam trzeba wyjąć tylne nadkola :roll: No i oczywiście reszta na dole.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Camil » śr kwie 13, 2011 17:02

Panowie bez przesady. To sie naprawde wszystko latwo robi o ile sruby nie pozapiekane(co sie tyczy elementow ktore sie zapiekaja chyba w kazdym aucie).
Piwerko+muzyczka i zejdzie na szybko.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: boogie » śr kwie 13, 2011 19:18

Ja mam doswiadczenie jak sobie wymienilem wszystkie gumki na tyle, i jest tam od groma tematów które można spieprzyc, poczawszy od odpiecia wlewu paliwa, nadkoli, tapicerki - ładne jej wyjecie bez łamania mocowań etc.

Nie dam żadnemu badziewiarzowi przy tym grzebać na pewno
Pozdrówka!

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Konrad95x » śr kwie 13, 2011 21:10

Podzielam zdanie Camila. Tam nie ma dużo roboty. Najgorzej i najdłuzej wyjmuje się tylną półkę - niczego nie ułamać. Natomiast rozebranie i złożenie to 2 godziny strona, spokojnym tempem. Śruby od zawieszenia odkręca się wręcz bajecznie. W E39 jeszcze się nie spotkałem aby co kolwiek się urywało, pod warunkiem że są oryginalne nakrętki. Wahaczy zdejmować nie trzeba wystarczy wypiąć sworznie ze zwrotnicy. Wlewu również się nie demontuje. U OSa dojdzie jeszcze demontaż dwóch wielkich cewników z pod wzmocnienia tylnej półki :-D
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Prezes » śr kwie 13, 2011 22:05

Nie ma paniki. W 540 mój mechanik poradził sobie sam. Tym razem będę mu asystował, więc może i coś się nauczę :wink:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Dino444 » sob kwie 16, 2011 21:25

Panowie dla porownania jak na kazdym aucie te sprezynki sie prezentuja to moze wtsawcie foty w tym lub innym temacie po skoncznonej wymianie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Prezes » ndz kwie 17, 2011 02:13

Dino444 pisze:Panowie dla porownania jak na kazdym aucie te sprezynki sie prezentuja to moze wtsawcie foty w tym lub innym temacie po skoncznonej wymianie.
Ode mnie foty będą na bank. Jestem umówiony wstępnie na wymianę w drugiej połowie najbliższego tygodnia :-)
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Awatar użytkownika
Prezes
Posty: 228
Rejestracja: pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Prezes » pt kwie 22, 2011 14:17

Mam już INTRAXy na aucie. Usiadło prawie wg producenta, ale muszę jeszcze dzisiaj ponownie pomierzyć. Ogólnie moim amatorskim zdaniem jeździ się zajebiście :twisted:

reszta niebawem w mojej galerii :razz:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: boogie » czw wrz 08, 2011 00:23

W moim przypadku zakup wspólny sie nie udał,

znaczy otrzymałem zestaw sprężyn o nr 1313 - to znaczy do M3 e46.

W trakcie etapowego montażu okazało sie, że coś nie gra (pominąwszy masakrycznie "siądnięty przód" po wrzuceniu przednich springów).

Operacyjnie skończyło sie na kupieniu gwintu, bo stojące z rozłożonym tyłem auto musiałoby by mieć jeszcze dwukrotnie powtórzoną operacje (powrót do oryginału, założenie właściwych sprężyn obniżających) zakładania sprężyn jakby już dotarły właściwe, co czyniło całą akcje niewartą zachodu.

Co możemy zrobić w tej sytuacji ?
Bo delikatna lipa wyszła z wysyłką przez Intrax gratów...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Greg » pt wrz 09, 2011 20:25

Boogie,

A mógłbyś zdradzić jaki gwint założyłeś w M5? I jak wypada w porównaniu do seryjnego zawieszenia?

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: boogie » sob wrz 10, 2011 00:54

Mógłbym,
Wrzuciłem H&R
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu, który nie jest wcale strasznie twardy w tym wypadku. Układ jezdny reaguje natychmiastowo i bardzo precyzyjnie, bez wychylania.
Inne auto jest w prowadzeniu, nie giba sie wreszcie, taki zawias powinien być w serii żeby zachować powage podczas mówienia o sportowości M5.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: jackson » sob wrz 10, 2011 20:24

boogie pisze:
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu
Jeżeli ori było stare to może tak.
ZJAR

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: boogie » sob wrz 10, 2011 21:18

Hehe, nie wiem co znaczy stare, bo amorki były fabryczne, a były suche bez luzów, i ze sprawnością rzędu 70-80%, zaś inne elementy zawieszenia były wymieniane.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.

Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.
Pozdrówka!

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: BKMM » sob wrz 10, 2011 22:04

boogie pisze:Hehe, nie wiem co znaczy stare, bo amorki były fabryczne, a były suche bez luzów, i ze sprawnością rzędu 70-80%, zaś inne elementy zawieszenia były wymieniane.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.

Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.
Amorytzatory w M5 są takie same jak w 540i wg bmwfans.info wiec nie może to być rewelacja.
Zgadzam się w 100% - w poprzedniej M5 miałem gwint bilstein i była to przepaść w stosunku do serii. W M5 musi być inny zawias i już! Chyba ze ktoś nie ma pojęcia o jeździe to ok może się kulać na seryjnym zawiasie z włączonymi systemami :)
Kurcze zwinales mi go z przed nosa a czailem się na ten gwint H&R ;)

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Post autor: Przemooo » pn lip 29, 2013 18:08

Kotlet jak cholera, ale może komuś zalega Intrax w garażu do e39 M5?

ODPOWIEDZ