BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: Camil » sob wrz 24, 2011 09:09

PUB pisze:
Camil pisze:A gdzie tu mowa o wybuchu? To silnik uzywany i cos takiego moze sie stac.
taaa? to po co sprzedaja te zestawy do uzywanych silnikow?
Pomysl troche zanim napiszesz, przeczytaj post Kostka, zastanow sie na logike czy motor w kazdej m5 jest tak samo wysilony...i czy tuning to czasem wllasnie loteria, szczegolnie przy przyroscie rzedu prawie 50%.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » sob wrz 24, 2011 09:49

ty pomyls, po co testuja pod nowe skoro nowych juz nie ma? loteria? zestaw za 30 tysiecy zlotych to loteria? ty modziles kiedys wogole jakies auto czy tylko lubisz sobie pogadac?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: kostek_ja » sob wrz 24, 2011 17:44

PUB, czy mógłbyś rozwinąć swoje wypowiedzi? Wypowiadasz się przeciwko zestawom ESS'a, a z faktu że sam mam w planach zestaw tej firmy jestem bardzo ciekawy przyczyny takiego nastawienia.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » ndz wrz 25, 2011 17:47

same zestawy sa ok, problem lezy w sofcie, jak sami piszecie kazdy silnik jest inny! jeden nowy, drugi starszy, trzeci stary a oni do kazdego pakuaj ten sam gotowiec! do poki w PL nikt nie zajmie sie profi strojeniem na OEM kompie, ta zabawa nigdy nie bedzie bezpieczna, no chyba ze ktos chce isc w SA.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 25, 2011 21:02

PUB, ale przecież BMW też ładuje do każdej eMki ten sam soft :-)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: Marcin_Os » ndz wrz 25, 2011 22:41

kostek_ja pisze:PUB, ale przecież BMW też ładuje do każdej eMki ten sam soft :-)
Tylko, że ten jest mega bezpieczny.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 25, 2011 23:38

I tu i tu mamy soft uniwersalny. Bezpieczny. Problemem z zestawami czy to ESS'a czy AA czy VF czy nawet HPF nie jest soft (no, może w przypadku VF, gdzie dosyć dużo silników wybucha :) ), a samo doładowywanie już standardowo mocnych wolnossących silników o wysokim stopniu sprężania. S54 ma stopień sprężania 11,5:1 i ponad 107KM z 1L pojemności. Dorzucanie do tego 5psi doładowania i wyciąganie 140KM/L to już jest proszenie się o kłopoty z samego faktu doładowania i większej mocy. A są zestawy na 9psi i ponad 170KM/L, 12psi i ponad 180KM/L, a nawet 13psi i ponad 200KM/L wciąż na seryjnym silniku i jakoś jeżdżą. Niestety delikatna usterka czy nawet lekki spadek właściwości jakieś pierdoły które w serii nikt by nie zauważył, przy takich modyfikacjach morze skutkować zniszczeniem silnika. Wystarczy że pompa paliwa będzie miała 90% sprawności i za uboga mieszanka zniszczy nam silnik, a w serii pewnie i na 70% byłoby wszystko OK.

Wszystkie komponenty były projektowane z myślą o seryjnej mocy. Oczywiście z dużym marginesem bezpieczeństwa, ale mimo wszystko do seryjnej mocy i oczekiwanie nawet 30% przyrostów mocy z zachowaniem seryjnej awaryjności jest moim zdaniem co najmniej naiwne.

A nawet w seryjnych samochodach niektóre elementy nie wytrzymują. Np. nadwozie w takich miejscach jak kielichy, miejsce na podnośnik, mocowanie tylnej belki czy elementy zawieszenia takie jak dolny wahacz tylnego zawieszenia.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » pn wrz 26, 2011 18:10

kostek_ja pisze:PUB, ale przecież BMW też ładuje do każdej eMki ten sam soft :-)
tak, ale nowej, takiej samej jednostki!

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » pn wrz 26, 2011 18:11

kostek_ja pisze:I tu i tu mamy soft uniwersalny. Bezpieczny. Problemem z zestawami czy to ESS'a czy AA czy VF czy nawet HPF nie jest soft (no, może w przypadku VF, gdzie dosyć dużo silników wybucha :) ), a samo doładowywanie już standardowo mocnych wolnossących silników o wysokim stopniu sprężania. S54 ma stopień sprężania 11,5:1 i ponad 107KM z 1L pojemności. Dorzucanie do tego 5psi doładowania i wyciąganie 140KM/L to już jest proszenie się o kłopoty z samego faktu doładowania i większej mocy. A są zestawy na 9psi i ponad 170KM/L, 12psi i ponad 180KM/L, a nawet 13psi i ponad 200KM/L wciąż na seryjnym silniku i jakoś jeżdżą. Niestety delikatna usterka czy nawet lekki spadek właściwości jakieś pierdoły które w serii nikt by nie zauważył, przy takich modyfikacjach morze skutkować zniszczeniem silnika. Wystarczy że pompa paliwa będzie miała 90% sprawności i za uboga mieszanka zniszczy nam silnik, a w serii pewnie i na 70% byłoby wszystko OK.

Wszystkie komponenty były projektowane z myślą o seryjnej mocy. Oczywiście z dużym marginesem bezpieczeństwa, ale mimo wszystko do seryjnej mocy i oczekiwanie nawet 30% przyrostów mocy z zachowaniem seryjnej awaryjności jest moim zdaniem co najmniej naiwne.

A nawet w seryjnych samochodach niektóre elementy nie wytrzymują. Np. nadwozie w takich miejscach jak kielichy, miejsce na podnośnik, mocowanie tylnej belki czy elementy zawieszenia takie jak dolny wahacz tylnego zawieszenia.
dla tego potrzebe jest indywidualne strojenie, dokladne sprawdzenie afr, egt, trzeba dodac czego za malo, zdjac czego za duzo i problem znika! a nie czekanie kiedy pojawi sie stukowe, kiedy wybucznie! nawet glupie ubrania czy buty, niby ten sam numer czy rozmiar a jednak nie pasuje czesto!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: kostek_ja » pn wrz 26, 2011 19:49

PUB pisze:tak, ale nowej, takiej samej jednostki!
To z wiekiem silnika też trzeba zmieniać program? Jak tak to raz na ile? Razem ze świecami? co 100k km czy może 200? :-)
Nawet nowe jednostki nie są dokładnie takie same, ale mieszczą się w danej tolerancji, a program musi obsłużyć cały zakres tych tolerancji i tyle.
PUB pisze:dla tego potrzebe jest indywidualne strojenie, dokladne sprawdzenie afr, egt, trzeba dodac czego za malo, zdjac czego za duzo i problem znika! a nie czekanie kiedy pojawi sie stukowe, kiedy wybucznie! nawet glupie ubrania czy buty, niby ten sam numer czy rozmiar a jednak nie pasuje czesto!
Uważam że podobnie jak w przypadku samochodów seryjnych tak i tu można zrobić program uniwersalny tylko wówczas samochód będzie trochę słabszy i trochę więcej palił. I tak samo jak w przypadku samochodów seryjnych tak i tutaj remap pod daną jednostkę trochę pomoże, ale nie zrzucałbym na to awaryjności.

PUB, ja się zbytnio nie znam, ale temat w miarę śledzę i do zmiany opinii potrzebuje konkretnych i logicznych argumentów, a ty jak na razie nie napisałeś nic poza tym że uniwersalny soft jest be a pod daną jednostkę cacy. Jeżeli dysponujesz na ten temat szerszą wiedzą proszę podziel się. Ja się z przyjemnością uczę od mądrzejszych od siebie :-)

PS
Jak ktoś bardzo chce mieć soft pod swoją jednostkę to przecież zawsze może podjechać na montaż i strojenie do ESS'a. Im wystroić lepiej samochód też na rękę, bo i reklama lepsza (więcej mocy) i klient zadowolony. Ale trzeba się ich dopytać gdyż mogę się mylić :-)

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » pn wrz 26, 2011 20:06

jezeli to ci nie wystarczy to ja ci juz nic nie napisze, proponuje tylko wziac mlotek do reki i tyle. Nie uczysz sie od madrzejszych, sprawiasz wrazenie najmadrzejszego. Porownujesz soft z niewyzylowanego silnika wolnossacego do mocno obciazanej, doladowanej jednostki, mysle ze nie mamy o czym rozmawiac.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: kostek_ja » pn wrz 26, 2011 21:10

PUB, ale co ci pomoże lepszy soft jak ci się będzie podnosić głowica z powodu zbyt miękkich śrub w stosunku do doładowania?

Co ci da lepszy soft jeżeli pompa paliwowa będzie miała 90% sprawności zamiast 100% i będzie dawała za mało paliwa?

Po prostu nie widzę związku. Awaryjność podnosi żyłowanie tych jednostek a nie uniwersalny program. Każdy seryjny samochód ma uniwersalny program, a po wyregulowaniu pod konkretną jednostkę jest mocniejszy i mniej pali. Po prostu nie rozumiem dlaczego wszystkie silniki mogą mieć uniwersalny program a eski po doładowaniu nagle muszą mieć indywidualne.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » pn wrz 26, 2011 21:20

glowica podniosla sie od zlego softu a nie od stanu silnika, mozna bylo tego uniknac, prawidlowym strojeniem! jezeli gotpwce bylyby ok, to kazdy by jezdzil na sofcie z google!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: kostek_ja » śr wrz 28, 2011 01:37

PUB pisze: jezeli gotpwce bylyby ok, to kazdy by jezdzil na sofcie z google!
Mówimy o sofcie pod konkretny silnik, oraz pod konkretny osprzęt, testowany na różnych silnikach przez ponad 100k km (w każdym razie tak twierdzi ESS) a nie o gotowcu do wszystkiego. Przecież różnica między jednym S54 a drugim (czy jak w tym przypadku S62) jest wręcz pomijalna. Silnik się starzeje i minimalnie zmienia, więc według twojej teorii trzeba by go co jakiś czas stroić na nowo. Trzeba by stroić na nowo po wymianie paska (czy jak w tym wypadku łańcucha) rozrządu bo przecież nikt nie ustawi idealnie tak jak było. A nawet po wymianie świec, bo przecież każda świeca minimalnie różni się objętością, a więc zmieni nam minimalnie stopień sprężania. A jak nam się delikatnie zmieni luz zaworowy to też trzeba dobrać do niego nowy program. Wytłumacz mi proszę czym się różnią takie zmiany od różnicy między 2 konkretnymi silnikami.

Śruby jak każdy materiał są w jakimś stopniu plastyczne, pytanie tylko brzmi jakiej siły potrzebujemy żeby je rozciągnąć. Większa moc = większe siły rozciągające śruby, a nie zapominajmy że te śruby były dobierane do seryjnej mocy. Mnie osobiście nie dziwi fakt iż ze względu na zmęczenie materiału oraz dużo większe siły działające na te śruby będą się rozciągać, a co za tym idzie głowica będzie się podnosić.

Oczywiście może za to odpowiadać spalanie stukowe spowodowane złym softem. Tylko że powyższa teoria tłumaczy dlaczego tak się dzieje w starszych a nie w nowszych, a według tej w każdym silniku na tym zestawie i tym sofcie powinna podnosić się głowica i wypluwać uszczelkę. Jeżeli faktycznie tak jest w każdym S62 to wówczas ESS to gówniana firma na którą nie warto patrzeć.

Jeżeli w którymś miejscu się mylę proszę o wytłumaczenie mi tego za pomocą konkretnych argumentów.

PUB
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 24, 2011 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E31 850 s62 b50 VT550 Supercharger System

Post autor: PUB » śr wrz 28, 2011 17:04

rozmowa z toba to ja grochem o sciane! ja ci nie bede nic juz tlumaczyl bo ty i tak wiesz swoje, ESS is The Best, kupuj i sie ciesz! ja ci tata da kase oczywiscie, bo to chyba jedyny problem.

ODPOWIEDZ