E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline
Re: E-38 740iA
Oryginalne Alpiny wjeżdżają? Jestem 3 x na tak!
Re: E-38 740iA
Alpiny nie tylne lampy, musza byc ori
Re: E-38 740iA
Widzę, że u Ciebie wszystkie projekty mocno do przodu Ja niestety E38 już nie mam żadnego. Kiedy wydech ogarniasz?
Re: E-38 740iA
Jutro rano mam termin. Ale niezaleznie od tego jak wyjdzie bedzie kolejny, zeby przetestowac z samym srodkowym MF, bez koncowych. Wtedy dopiero zdecyduje czy zostawie bez czy moze zrobie aktywny. CDN.
Re: E-38 740iA
Odebrana. Krok w dobra strone. Dalej troche buczy co prawda ale mniej i w wezszym zakresie obrotow, do tego mam wrazenie, ze zmniejsza sie to wraz z nagrzewaniem wydechu. Duzo kulturalniej odpala tez ale... Barwa tych wczesniej zamontowanych tylnych tlumikow chyba nie do konca mi lezy. Mam wrazenie, ze one wyciszaja wysokie tony a podbijaja niskie. Przez co dzwiek jest taki basowo-przytlumiony. To byloby przydatne moze w M4, zeby zabic rasp a pobic dol ale nie tutaj. Zniknal za to wlasnie jakikolwiek rasp na gorze.
Tak jak pisalem wyzej, czekaja mnie dwie wizyty jeszcze. Pierwsza - wycinam testowo te tlumiki koncowe. Moge sie mylic ale przeczucie mi mowi, ze to moze byc wlasnie to czego szukam. To jest prosta czesc. Trudniejsza wiaze sie z druga - czy wyprowadzic to na prosto i zamknac temat czy bawic sie w aktywny wydech poprzez ponowny montaz tych tlumikow tyle, ze z przepustnicami. Pewnie lepsze wyczucie bede mial po ich wycieciu w kolejnym kroku.
Jak ktos szuka dobrego rozwiazania, ktore jednoczesnie nie jest za glosne - wyciecie samych koncowych bylo do tej pory optymalne i najtansze. Typowe OEM+. Tyle, ze dla mnie za cicho.
Tak jak pisalem wyzej, czekaja mnie dwie wizyty jeszcze. Pierwsza - wycinam testowo te tlumiki koncowe. Moge sie mylic ale przeczucie mi mowi, ze to moze byc wlasnie to czego szukam. To jest prosta czesc. Trudniejsza wiaze sie z druga - czy wyprowadzic to na prosto i zamknac temat czy bawic sie w aktywny wydech poprzez ponowny montaz tych tlumikow tyle, ze z przepustnicami. Pewnie lepsze wyczucie bede mial po ich wycieciu w kolejnym kroku.
Jak ktos szuka dobrego rozwiazania, ktore jednoczesnie nie jest za glosne - wyciecie samych koncowych bylo do tej pory optymalne i najtansze. Typowe OEM+. Tyle, ze dla mnie za cicho.
Re: E-38 740iA
Re: E-38 740iA
Bingo. Wydech po wycieciu koncowych BAQ brzmi super, na samym tlumiku srodkowym MF. Jak dla mnie moglby co prawda glosniej troche, zwlaszcza na wyzszych obrotach ale za to ani nie buczy przesadnie (tak minimalnie 1.5-2k, pozniej calkowicie ustepuje) ani nie ma totalnie zadnego rasp. 0. Zachowal za to ten gardlowy pomruk, ktory mial na samym xpipe, choc oczywiscie nie jest az tak glosny. Multum opinii, ze takie tlumiki robia sie glosniejsze po dopaleniu . Juz jestem mega zadowolony, a byc moze niedlugo bede jeszcze bardziej.
De facto w srodku jest bardzo kulturalnie, bulgocze sobie ale z klasa. Bez problemu na autostradzie. Za to na zewnatrz slychac oczywiscie bardziej. Testowane poki co przy otwarciu drzwi na swiatlach, brzmi super, musze jeszcze pusluchac jadac za nia z tylu. W tunelu fajnie podbija wlasciwe tony. MF w brzmieniu ma blizej do seryjnego rezonatora niz do golego xpipe ale wydobywa pewne brzmienia, ktorych na seryjnym rezonatorze nie doswiadczymy, za to na golym xpipe tak. Oczywiscie zawsze przy braku koncowch.
Zabawne jest to, ze tlumiki BAQ zamiast rozwiazac problem, to w tym ostatnim setupie gdzie byly, nasilily go, podbijajac to nieszczesne buczenie, ktore obecnie bez nich jest znikome. To nie jest wina BAQ. Tak sie koncza eksperymenty na wlasna reke z przypadkowo dobranym tlumikiem. MF nie byl przypadkowy - na bimmerpost ktos wczesniej zrobil dokladnie to samo, wymieniajac xpipe na ten MF (ktory de facto tez jest xpipem, tylko rezonowanym, nr 11385).
Pozostaje ostatnia wizyta u Kainera, zeby pociagnac rury do zderzaka. Moze go tez podetne i wyprowadze 4 koncowki. Ja oczywiscie eksperumentujac wydalem wiecej ale koszt takiego setupu zrobionego prosto od serii to niecaly 1k za tlumik MF oraz 1k za jego wspawanie wraz z zamiana koncowych na prosta rure.
Trzeba tylko pamietac, ze M62 z vanosem ma dodatkowe katalizatory w kolektorach, wiec przypuszczam, ze taki setup moglby byc glosniejszy w M62 bez vanosa czy tez w M60, gdzie sa tylko jedne. Zastanawiam sie z jednej strony jakby brzmial na jakichs nowych katach (MF? MG?), ktore i tak by sie przydalo wymienic po takim przebiegu i/lub po wywaleniu tych w kolektorach ale pomijajac koszt to chyba by mnie szlag trafil jakby mi znowu zaczela buczec.
De facto w srodku jest bardzo kulturalnie, bulgocze sobie ale z klasa. Bez problemu na autostradzie. Za to na zewnatrz slychac oczywiscie bardziej. Testowane poki co przy otwarciu drzwi na swiatlach, brzmi super, musze jeszcze pusluchac jadac za nia z tylu. W tunelu fajnie podbija wlasciwe tony. MF w brzmieniu ma blizej do seryjnego rezonatora niz do golego xpipe ale wydobywa pewne brzmienia, ktorych na seryjnym rezonatorze nie doswiadczymy, za to na golym xpipe tak. Oczywiscie zawsze przy braku koncowch.
Zabawne jest to, ze tlumiki BAQ zamiast rozwiazac problem, to w tym ostatnim setupie gdzie byly, nasilily go, podbijajac to nieszczesne buczenie, ktore obecnie bez nich jest znikome. To nie jest wina BAQ. Tak sie koncza eksperymenty na wlasna reke z przypadkowo dobranym tlumikiem. MF nie byl przypadkowy - na bimmerpost ktos wczesniej zrobil dokladnie to samo, wymieniajac xpipe na ten MF (ktory de facto tez jest xpipem, tylko rezonowanym, nr 11385).
Pozostaje ostatnia wizyta u Kainera, zeby pociagnac rury do zderzaka. Moze go tez podetne i wyprowadze 4 koncowki. Ja oczywiscie eksperumentujac wydalem wiecej ale koszt takiego setupu zrobionego prosto od serii to niecaly 1k za tlumik MF oraz 1k za jego wspawanie wraz z zamiana koncowych na prosta rure.
Trzeba tylko pamietac, ze M62 z vanosem ma dodatkowe katalizatory w kolektorach, wiec przypuszczam, ze taki setup moglby byc glosniejszy w M62 bez vanosa czy tez w M60, gdzie sa tylko jedne. Zastanawiam sie z jednej strony jakby brzmial na jakichs nowych katach (MF? MG?), ktore i tak by sie przydalo wymienic po takim przebiegu i/lub po wywaleniu tych w kolektorach ale pomijajac koszt to chyba by mnie szlag trafil jakby mi znowu zaczela buczec.
Re: E-38 740iA
Taka oto sytuacja:
https://youtu.be/vVPa0DJHbms
Po 40sek slychac jak cicho odpala. Na zimnym nak samo. Na golym xpipe byl huk na caly garaz.
W srodku:
https://youtu.be/PufnsE1x7jQ
Na telefonie u mnie brzmi lipnie ale na kolumnach nie jest daleko od tego jak brzmi na zywo. Z tyłu wydaje się być całkiem głośno, choć nie miałem okazji posłuchać bezpośrednio. Natomiast w środku przy zamkniętych szybach jest zaskakująco kulturalnie. Jak ktoś nie wie jak cicho pracuje seryjny wydech to mógłby nawet nie zwrócić uwagi, że coś było dłubane.
A tu porównanie do zwykłego x-pipe, też bez tylnych tłumików. Barwę ma momentami fajniejszą, taką bardziej gardłową ale kosztem słyszalnego na filmiku rasp na górze i całkiem niesłyszalnego na filmiku a na żywo ogłuszającego, tępego dudnienia na dole:
https://www.youtube.com/shorts/A_GPLkx0brc
https://youtu.be/vVPa0DJHbms
Po 40sek slychac jak cicho odpala. Na zimnym nak samo. Na golym xpipe byl huk na caly garaz.
W srodku:
https://youtu.be/PufnsE1x7jQ
Na telefonie u mnie brzmi lipnie ale na kolumnach nie jest daleko od tego jak brzmi na zywo. Z tyłu wydaje się być całkiem głośno, choć nie miałem okazji posłuchać bezpośrednio. Natomiast w środku przy zamkniętych szybach jest zaskakująco kulturalnie. Jak ktoś nie wie jak cicho pracuje seryjny wydech to mógłby nawet nie zwrócić uwagi, że coś było dłubane.
A tu porównanie do zwykłego x-pipe, też bez tylnych tłumików. Barwę ma momentami fajniejszą, taką bardziej gardłową ale kosztem słyszalnego na filmiku rasp na górze i całkiem niesłyszalnego na filmiku a na żywo ogłuszającego, tępego dudnienia na dole:
https://www.youtube.com/shorts/A_GPLkx0brc
Re: E-38 740iA
Jak nie wiesz jak się powinno traktować siódemkę to nie dotykaj
https://www.youtube.com/watch?v=e5ToTpc1N-M&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=e5ToTpc1N-M&t=1s
Re: E-38 740iA
Wahałem się między sprężynami AP a Eibachem. AP był nieznacznie tańszy i obniżał przód o 1cm bardziej. Postawiłem jednak na Eibacha, marka do mnie bardziej przemawia (choć z AP też mam dobre doświadczenia) a po analizie kilku zdjęć e38 z takimi sprężynami doszedłem do wniosku, że wygląda to optymalnie. 900 PLN. Montaż pierwszy tydzień marca [zrobione], gdzie oprócz wymiany będziemy robić:
1) Lusterko pasażera wariuje przy wstecznym
2) Pomimo regeneracji pompy wspomagania chodzi ono nadal zbyt ciężko wg mnie - albo coś nie tak z tą regeneracją albo kolej na przekładnię kierowniczą [chwilowo opanowane ale szukam przezornie używanej przekładni, która trafi do regeneracji. EDIT: kupione dwie]
3) Pomimo odpięcia akumulatora przy wymianie poduszki po czasie wywaliło błąd airbaga - do skasowania [zrobione]
4) Zakodowanie potwierdzenia światłami zamknięcia auta
5) Regeneracja zacisków hamulcowych - pojadą na piasek i srebrny proszek [zrobione]
6) Naprawa tylnej prawej klamki zewnętrznej, która potrafi zostać w ręce [zrobione]
We własnym zakresie muszę poprawić kierownicę, bo przestała działać multifunkcja i klakson (bez związku z airbagiem, który zapalił się wcześniej).[zrobione]
Do tego tracę cierpliwość do szukania tej cholernej uszczelki montowanej na górze reflektora kierowcy. Nigdzie nie ma nowych, używki też są trudno dostępne a jak się trafia jakaś to jest w agonalnym stanie. Nie wiem czy nie dosztukuję po prostu czegoś co będzie przypominało ori [zrobione]. Za to naprawiłem luźną lampkę tablicy rejestracyjnej, która goniła w klapie. Nie trzeba było zamawiać nowej, wystarczyło podgiąć blaszkę i siedzi jak złoto.
Gdyby udało się ogarnąć to co wyżej to mechanicznie będzie ogarnięte absolutnie wszystko. Z kosmetyki i przeróbek z kolei:
1) Dokończyć wydech - jutro testowo wywalam główne katalizatory, oczywiście z możliwością powrotu. [zrobione]
2) Decyzja o zakończeniu układu - tłumiki aktywne, które coraz bardziej wydają mi się koniecznością. Tak czy inaczej: 4x76mm [zrobione]
3) Dokładka przednia Alpiny (nowa OEM, wciąż można kupić) + lakierowania dołów + podcięcie tylnego zderzaka (właśnie przyszły ochraniacze na krawędzie drzwi, do użycia jako element wykańczający otwory) [zrobione]
4) Wywalnie chromowanej listwy klapy + poprawa chromeline wokół szyb oraz uszczelek przy nim [zrobione]
5) Felgi + nowe opony [zrobione]
6) Ceramika lub inna powłoka [zrobione]
7) Rozważam wymianę serwa+pompy + ewentualnie przewody hamulcowe żeby trochę łatwiej pracował pedał hamulca [zrobione - nowa pompa i przewody, nie ma potrzeby wymiany serwa]
8 ) Na samym końcu tej listy chcę wsadzić przednie fotele contoury
Z pozostałych rzeczy, z którymi się nie spieszy ale które chodzą mi po głowie i pewnie kiedyś się wydarzą choć raczej nie prędko:
A) Odrestaurowanie dołu, doczyszczenie, zabezpieczenie, wszystkie gumy, przewody, śruby nowe, wahacze w srebrny proszek
B) Audio - nigdy nie dbam o to, do emki nie brałem Harmana, e36 w ogóle nie ma audio. Ale tutaj jakiś upgrade by się przydał, przy czym warunkiem jest zachowanie oryginalnego radia. Z pomocą może przyjść jakiś wzmacniacz dobrej jakości, do którego przez BT można podłączyć telefon, z którego i tak obecnie słucham muzyki przez dołożony moduł BT. Do tego jakieś dobre głośniki z subem. Nic szalonego, jakaś dobra średnia półka.
C) Podsufitka jest już czarna ale widzę tam bardziej alcantarę. Jak już oddam do tapicera to rozważę również obszycie deski oraz być może całej tapicerki foteli i boczków do kompletu. Zobaczymy w jakim stanie kupię w końcu contoury.
Na chwilę obecną nic więcej nie przychodzi mi do głowy i wydaje mi się, że gdy to zrealizuję to wizja tego samochodu, którą mam w głowie zmaterializuje się w 200%.
1) Lusterko pasażera wariuje przy wstecznym
2) Pomimo regeneracji pompy wspomagania chodzi ono nadal zbyt ciężko wg mnie - albo coś nie tak z tą regeneracją albo kolej na przekładnię kierowniczą [chwilowo opanowane ale szukam przezornie używanej przekładni, która trafi do regeneracji. EDIT: kupione dwie]
3) Pomimo odpięcia akumulatora przy wymianie poduszki po czasie wywaliło błąd airbaga - do skasowania [zrobione]
4) Zakodowanie potwierdzenia światłami zamknięcia auta
5) Regeneracja zacisków hamulcowych - pojadą na piasek i srebrny proszek [zrobione]
6) Naprawa tylnej prawej klamki zewnętrznej, która potrafi zostać w ręce [zrobione]
We własnym zakresie muszę poprawić kierownicę, bo przestała działać multifunkcja i klakson (bez związku z airbagiem, który zapalił się wcześniej).[zrobione]
Do tego tracę cierpliwość do szukania tej cholernej uszczelki montowanej na górze reflektora kierowcy. Nigdzie nie ma nowych, używki też są trudno dostępne a jak się trafia jakaś to jest w agonalnym stanie. Nie wiem czy nie dosztukuję po prostu czegoś co będzie przypominało ori [zrobione]. Za to naprawiłem luźną lampkę tablicy rejestracyjnej, która goniła w klapie. Nie trzeba było zamawiać nowej, wystarczyło podgiąć blaszkę i siedzi jak złoto.
Gdyby udało się ogarnąć to co wyżej to mechanicznie będzie ogarnięte absolutnie wszystko. Z kosmetyki i przeróbek z kolei:
1) Dokończyć wydech - jutro testowo wywalam główne katalizatory, oczywiście z możliwością powrotu. [zrobione]
2) Decyzja o zakończeniu układu - tłumiki aktywne, które coraz bardziej wydają mi się koniecznością. Tak czy inaczej: 4x76mm [zrobione]
3) Dokładka przednia Alpiny (nowa OEM, wciąż można kupić) + lakierowania dołów + podcięcie tylnego zderzaka (właśnie przyszły ochraniacze na krawędzie drzwi, do użycia jako element wykańczający otwory) [zrobione]
4) Wywalnie chromowanej listwy klapy + poprawa chromeline wokół szyb oraz uszczelek przy nim [zrobione]
5) Felgi + nowe opony [zrobione]
6) Ceramika lub inna powłoka [zrobione]
7) Rozważam wymianę serwa+pompy + ewentualnie przewody hamulcowe żeby trochę łatwiej pracował pedał hamulca [zrobione - nowa pompa i przewody, nie ma potrzeby wymiany serwa]
8 ) Na samym końcu tej listy chcę wsadzić przednie fotele contoury
Z pozostałych rzeczy, z którymi się nie spieszy ale które chodzą mi po głowie i pewnie kiedyś się wydarzą choć raczej nie prędko:
A) Odrestaurowanie dołu, doczyszczenie, zabezpieczenie, wszystkie gumy, przewody, śruby nowe, wahacze w srebrny proszek
B) Audio - nigdy nie dbam o to, do emki nie brałem Harmana, e36 w ogóle nie ma audio. Ale tutaj jakiś upgrade by się przydał, przy czym warunkiem jest zachowanie oryginalnego radia. Z pomocą może przyjść jakiś wzmacniacz dobrej jakości, do którego przez BT można podłączyć telefon, z którego i tak obecnie słucham muzyki przez dołożony moduł BT. Do tego jakieś dobre głośniki z subem. Nic szalonego, jakaś dobra średnia półka.
C) Podsufitka jest już czarna ale widzę tam bardziej alcantarę. Jak już oddam do tapicera to rozważę również obszycie deski oraz być może całej tapicerki foteli i boczków do kompletu. Zobaczymy w jakim stanie kupię w końcu contoury.
Na chwilę obecną nic więcej nie przychodzi mi do głowy i wydaje mi się, że gdy to zrealizuję to wizja tego samochodu, którą mam w głowie zmaterializuje się w 200%.
Re: E-38 740iA
Dobry zakres prac, prawie jak nowe będzie mimo wieku
Ostatnie filmiki pokazują, że gada naprawdę fajnie!
Ostatnie filmiki pokazują, że gada naprawdę fajnie!
Re: E-38 740iA
Mega fajnie brzmi
Re: E-38 740iA
Dzieki Panowie. Juz jest ok ale wlasnie dlubia wydech dalej. Zobaczymy. Jak bedzie mialo to sens to wkleje kolejny filmik, zwlaszcza jesli jak wczesniejszy odda realizm. Pzdr.