E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob lut 19, 2022 10:20

JayKay, z cyklu co dzis zrobiles dla swojego auta - wycieczke do paczkomatu :wink:

Obrazek

Na labelu: Heinrich Eibach, pierwsze slysze :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn lut 21, 2022 17:30

Przed: https://www.youtube.com/watch?v=vVPa0DJHbms
Po wycięciu katów głównych: https://www.youtube.com/watch?v=EXQOirIWuKc

Nawet nie jest jakoś dużo głośniej. Za to dużo bardziej wyeksponowane są te gardłowe tony w okolicach 3k obrotów. Wcześniej nie było też żadnego rasp, tutaj jest taki delikatny ale tylko na wyższych obrotach oraz przy pedale w podłodze, nie słychać za to go w kabinie podczas jazdy. Nie wiem w sumie nawet czy to rasp czy po prostu dzwięk V8. Na 5tym biegu przy stałej prędkości 130kmh ledwo w ogóle silnik słychać. Wycięcie katów o dziwo w ogóle nie wpłynęło na głośność powyżej 4k obrotów. To już na pewno zalicza się jako głośny wydech ale raczej słychać go najbardziej w przedziale 2-3.5k obrotów, co jest zaskoczeniem - na ten dość spory silnik przypada obecnie tylko para niewielkich katów w kolektorach oraz jeden kompaktowy tłumik środkowy.

Ten wydech ma same plusy setupu z katalizatorami gdzie był tylko x-pipe (barwa przy wkręcaniu na obroty, głośność) za to znacząco zminimalizowane zostały cechy, które były tam nie do zaakceptowania, czyli drone i rasp.

Nie ma też mowy o smrodzie paliwa, coś tam może było czuć jak stoi się bezpośrednio za autem ale to nie jest tak jak niektórzy dramatyzują, że nie da się stać spokojnie na światłach. Pewnie sprawne pre-caty coś tam pomagają no i ewidetnie nie może mieć zbyt bogatej mieszanki. Z resztą katy by jej w tym stanie na dłuższym dystansie i tak nie przetrwały. Dupohamownia nie wykazala roznicy. Prawdziwa przede mna ale bez porownania do przed.

Na ten moment podjąłem decyzję o niewsadzaniu 4k PLN w jakieś końcowe tłumiki aktywne. Zawsze mogę pojeździć i zmienić zdanie - zwłaszcza gdyby dopalił się ten tłumik środkowy i zaczął się bardziej wydzierać. Póki co jestem bardzo zadowolony.

Katalizatory w kolektorach są bez zarzutu. Cale i czyste:
Obrazek

Wycięte główne z resztą też, ich wartość jest na pewno wymierna ale raczej ich nie sprzedam, do przemyslenia:
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn mar 07, 2022 11:40

Obrazek

Zamowilem nowa dokladke zderzaka. A ze nie ufam replikom z laminatow, musial pojsc plastik. A skoro tak, to tylko oryginal. Idzie w dodatku prosto z ASO w PL. Cene wpisze pozniej bo nie chce sobie dodatkowo psuc humoru :573:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt mar 11, 2022 09:42

Zamówiony olej do wymiany. Wybór padł na Millers XF PREMIUM C3 5w40.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt mar 25, 2022 20:30

Zdecydowalem sie jednak na zakup aktywnych tlumikow Mar-tec. Koncowki do wykonczenia 76mm. Koszt 3k + 1.5k montaz u Kainera wraz z podpieciem przepustnic oraz wycieciem zderzaka.
Obrazek
Obrazek

Szablon, ktory wykonalem w photoshopie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dziura po pierwszym podcieciu:
Obrazek
Drugie dociecie i pierwsza przymiarka tlumika, wciaz krzywo bo niedokrecony jeszcze, opony 255 wygladaja jak 215:
Obrazek
Obrazek
Otwory zostana pozniej wykonczone uszczelka ochronna na drzwi, a moze wpadnie tam cos jeszcze.

Koncowki pod skosem, w pelni regulowane na dlugosc, co umozliwi idealne spasowanie wzgledem zderzaka. Tu pierwsza przymiarka, docelowo beda lepiej siedzialy:
Obrazek
Koncowki po przymiarce i docieciu trafia na polerke wibracyjna i zostana zabezpieczone ceramika. Wczesniej myslalem o lakierowaniu na ciemno stad przyszly niewykonczone ale teraz zmienilem zdanie. Na koncu zostana przyspawane ale tylko punktowo. W razie czego za pare lat latwiej je bedzie sciagnac zeby ponownie przepolerowac czy polakierowac.

Obrazek
Obrazek


Wciaz surowo, auto brudne, koncowki poobracane, ale widac w ktora strone to zmierza:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dzwiek na glosnym podobny do tego, ktory byl bez nich tuz po wycieciu drugich katow, moze troche mniej basowy ale nie cichszy. Na cichym fajnie mruczy, obcinajac kolejne db zwlaszcza na niskich tonach, choc ewidentnie glosniej niz seria to wciaz komfortowo. Wrzuce niedlugo jakies filmiki.

To jeszcze jednak nie koniec szukania idealnego brzmienia... :twisted: CDN.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob kwie 02, 2022 08:49

Wypolerowane koncowki. Auto obecnie jest u mechanika wiec chwila zejdzie nim trafia na auto:
Obrazek

Zaciski poszly na kompleksowa regeneracje i lakierowanie na srebrno. Z jednej strony w obecnym stanie nie moga psuc wizerunku nowej felgi, z drugiej strony licze na poprawe czucia twardego pedalu hamulca. Rzutem na tasme pojdzie nowa pompa hamulcowa. Jak ten tandem nie przyniesie rezultatu to kolejny beda stanowic przewody hamulcowe i serwo. Zwlaszcza w tym drugim scenariuszu praca pedalu hamulca powinna byc zblizona do fabryki.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr kwie 13, 2022 13:43

Jednak od razu zamówiony komplet nowych przewodów hamulcowych przód/tył. TRW, kwota niewielka bo 132 PLN więc nie ma na co czekać. Jestem bardzo ciekaw efektu, jak zmieni się praca pedału hamulca i czy na tym poprzestanę czy jednak będzie musiało wlecieć nowe serwo. Chodzi oczywiście nie tylko o przewody ale i cały set wraz z "nowymi" zaciskami oraz nową pompą.

Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt kwie 15, 2022 10:51

Przed:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszystko wymienione na nowe. 1.695 PLN z przesylka. Do tego mechanik nie sciagnal klockow, ja to olalem, a zaklad, ktory to regenerowal je wywalil :573: po przebiegu 2kkm. Wina jest po 1/3 ale niestety wiem kto w calosci zaplaci za nowe :roll: Juz zamowione. Te same Zimmermanny, ktore byly. 280 PLN.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA

Post autor: Przemooo » pt kwie 15, 2022 20:02

Jeśli chcesz zwiększyć siłę na samej pompie hamulcowej co poprawi branie jest na to sposób, który w swoim e39 przerabiałem przy bbk.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt kwie 15, 2022 23:04

Przemooo pisze:
pt kwie 15, 2022 20:02
Jeśli chcesz zwiększyć siłę na samej pompie hamulcowej co poprawi branie jest na to sposób, który w swoim e39 przerabiałem przy bbk.
Dawaj 8)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob kwie 16, 2022 10:44

Przyszly przewody hamulcowe:
Obrazek

I sciernice trzpieniowe do przygotowania przylgni nowych felg i ewentualnie piast. Wczesniej przyszla testowo jedna mniejsza i przylgnia jednej z felg juz swieci, choc jeszcze ma miejsce do poprawek przy ostatniej srubie gdzie niewielka sciernica sie po prostu skonczyla. Oprocz refleksow swiatla, pozostale slady to niewielkie wzery, ktore idac w glab nie przeszkodza w styku plaszczyzn. 55 PLN.
Obrazek
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA

Post autor: Przemooo » sob kwie 16, 2022 20:45

Do e39 pasuje prawie idealnie pompa z E65 a ma o 10% większą powierzchnię tłoczyska. Jest tylko jedna mała przejściówka potrzebna, ale mam więc mogę Ci podesłać, bo jestem Ci winny przysługę ;)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr kwie 20, 2022 09:18

Przemooo pisze:
sob kwie 16, 2022 20:45
Do e39 pasuje prawie idealnie pompa z E65 a ma o 10% większą powierzchnię tłoczyska. Jest tylko jedna mała przejściówka potrzebna, ale mam więc mogę Ci podesłać, bo jestem Ci winny przysługę ;)
Nic mi nie jestes winny :wink: poki co jest nowa pompa kupiona do e38 i teraz jej juz nie ruszam ale w przyszlosci kto wie. Wiec moze nie wysylaj tej przejsciowki teraz ale wklej foto? Ciekaw jestem jak to wyglada.

Nowe klocki:
Obrazek
I sprezynki ATE, 63pln:
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » ndz maja 01, 2022 00:18

Pierwsze foty mialy byc na aucie. Ale im blizej zalozenia tym bardziej sie niecierpliwie. To jest bardzo dluga historia, pelna kombinacji i niecenzuralnych slow. Efektem jest jedna nowka i przyzwoita cena za set. Bezdyskusyjnie jeden z najlepszych wzorow jaki kiedykolwiek powstal do tego auta. Dopelnienie pasji i serca, ktore wkladam w ten projekt. Uwazam, ze sposrod wszystkich bmw jakie mialem i mam i wielu innych, ktorymi jezdzilem, ta e38 na tej feldze bedzie absolutnie wyjatkowa. Nowe kosztuja z deklami 23-25k pln. To ile zaplacilem za ten zestaw zostawiam dla siebie. 21". Z tylu bedzie 285. Bang:

Obrazek

Dekle oczywiscie beda tip-top. Z nowymi emblematami i zamkami. Wszystko ori. Tylko te dwa elementy to 1.1k pln. Ciekawie rozwiazali zawor powietrza pod deklem - prowadzi je w jednej ze szprych.

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » ndz maja 01, 2022 12:24

Gratuluję świetnego wyboru! Felgi Alpina są jedyne i wyjątkowe w swoim rodzaju. Proste, bez udziwnień i zajebiście skuteczne. Każde BMW na tych felgach wygląda doskonale.
Patent z wentylem wyrywa z butów. Generalnie to jest towar dla tych ktorzy sie znają.

ODPOWIEDZ