E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline
Re: E-38 740iA
JayKay, z cyklu co dzis zrobiles dla swojego auta - wycieczke do paczkomatu
Na labelu: Heinrich Eibach, pierwsze slysze
Na labelu: Heinrich Eibach, pierwsze slysze
Re: E-38 740iA
Przed: https://www.youtube.com/watch?v=vVPa0DJHbms
Po wycięciu katów głównych: https://www.youtube.com/watch?v=EXQOirIWuKc
Nawet nie jest jakoś dużo głośniej. Za to dużo bardziej wyeksponowane są te gardłowe tony w okolicach 3k obrotów. Wcześniej nie było też żadnego rasp, tutaj jest taki delikatny ale tylko na wyższych obrotach oraz przy pedale w podłodze, nie słychać za to go w kabinie podczas jazdy. Nie wiem w sumie nawet czy to rasp czy po prostu dzwięk V8. Na 5tym biegu przy stałej prędkości 130kmh ledwo w ogóle silnik słychać. Wycięcie katów o dziwo w ogóle nie wpłynęło na głośność powyżej 4k obrotów. To już na pewno zalicza się jako głośny wydech ale raczej słychać go najbardziej w przedziale 2-3.5k obrotów, co jest zaskoczeniem - na ten dość spory silnik przypada obecnie tylko para niewielkich katów w kolektorach oraz jeden kompaktowy tłumik środkowy.
Ten wydech ma same plusy setupu z katalizatorami gdzie był tylko x-pipe (barwa przy wkręcaniu na obroty, głośność) za to znacząco zminimalizowane zostały cechy, które były tam nie do zaakceptowania, czyli drone i rasp.
Nie ma też mowy o smrodzie paliwa, coś tam może było czuć jak stoi się bezpośrednio za autem ale to nie jest tak jak niektórzy dramatyzują, że nie da się stać spokojnie na światłach. Pewnie sprawne pre-caty coś tam pomagają no i ewidetnie nie może mieć zbyt bogatej mieszanki. Z resztą katy by jej w tym stanie na dłuższym dystansie i tak nie przetrwały. Dupohamownia nie wykazala roznicy. Prawdziwa przede mna ale bez porownania do przed.
Na ten moment podjąłem decyzję o niewsadzaniu 4k PLN w jakieś końcowe tłumiki aktywne. Zawsze mogę pojeździć i zmienić zdanie - zwłaszcza gdyby dopalił się ten tłumik środkowy i zaczął się bardziej wydzierać. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Katalizatory w kolektorach są bez zarzutu. Cale i czyste:
Wycięte główne z resztą też, ich wartość jest na pewno wymierna ale raczej ich nie sprzedam, do przemyslenia:
Po wycięciu katów głównych: https://www.youtube.com/watch?v=EXQOirIWuKc
Nawet nie jest jakoś dużo głośniej. Za to dużo bardziej wyeksponowane są te gardłowe tony w okolicach 3k obrotów. Wcześniej nie było też żadnego rasp, tutaj jest taki delikatny ale tylko na wyższych obrotach oraz przy pedale w podłodze, nie słychać za to go w kabinie podczas jazdy. Nie wiem w sumie nawet czy to rasp czy po prostu dzwięk V8. Na 5tym biegu przy stałej prędkości 130kmh ledwo w ogóle silnik słychać. Wycięcie katów o dziwo w ogóle nie wpłynęło na głośność powyżej 4k obrotów. To już na pewno zalicza się jako głośny wydech ale raczej słychać go najbardziej w przedziale 2-3.5k obrotów, co jest zaskoczeniem - na ten dość spory silnik przypada obecnie tylko para niewielkich katów w kolektorach oraz jeden kompaktowy tłumik środkowy.
Ten wydech ma same plusy setupu z katalizatorami gdzie był tylko x-pipe (barwa przy wkręcaniu na obroty, głośność) za to znacząco zminimalizowane zostały cechy, które były tam nie do zaakceptowania, czyli drone i rasp.
Nie ma też mowy o smrodzie paliwa, coś tam może było czuć jak stoi się bezpośrednio za autem ale to nie jest tak jak niektórzy dramatyzują, że nie da się stać spokojnie na światłach. Pewnie sprawne pre-caty coś tam pomagają no i ewidetnie nie może mieć zbyt bogatej mieszanki. Z resztą katy by jej w tym stanie na dłuższym dystansie i tak nie przetrwały. Dupohamownia nie wykazala roznicy. Prawdziwa przede mna ale bez porownania do przed.
Na ten moment podjąłem decyzję o niewsadzaniu 4k PLN w jakieś końcowe tłumiki aktywne. Zawsze mogę pojeździć i zmienić zdanie - zwłaszcza gdyby dopalił się ten tłumik środkowy i zaczął się bardziej wydzierać. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Katalizatory w kolektorach są bez zarzutu. Cale i czyste:
Wycięte główne z resztą też, ich wartość jest na pewno wymierna ale raczej ich nie sprzedam, do przemyslenia:
Re: E-38 740iA
Re: E-38 740iA
Zdecydowalem sie jednak na zakup aktywnych tlumikow Mar-tec. Koncowki do wykonczenia 76mm. Koszt 3k + 1.5k montaz u Kainera wraz z podpieciem przepustnic oraz wycieciem zderzaka.
Szablon, ktory wykonalem w photoshopie:
Dziura po pierwszym podcieciu:
Drugie dociecie i pierwsza przymiarka tlumika, wciaz krzywo bo niedokrecony jeszcze, opony 255 wygladaja jak 215:
Otwory zostana pozniej wykonczone uszczelka ochronna na drzwi, a moze wpadnie tam cos jeszcze.
Koncowki pod skosem, w pelni regulowane na dlugosc, co umozliwi idealne spasowanie wzgledem zderzaka. Tu pierwsza przymiarka, docelowo beda lepiej siedzialy:
Koncowki po przymiarce i docieciu trafia na polerke wibracyjna i zostana zabezpieczone ceramika. Wczesniej myslalem o lakierowaniu na ciemno stad przyszly niewykonczone ale teraz zmienilem zdanie. Na koncu zostana przyspawane ale tylko punktowo. W razie czego za pare lat latwiej je bedzie sciagnac zeby ponownie przepolerowac czy polakierowac.
Wciaz surowo, auto brudne, koncowki poobracane, ale widac w ktora strone to zmierza:
Dzwiek na glosnym podobny do tego, ktory byl bez nich tuz po wycieciu drugich katow, moze troche mniej basowy ale nie cichszy. Na cichym fajnie mruczy, obcinajac kolejne db zwlaszcza na niskich tonach, choc ewidentnie glosniej niz seria to wciaz komfortowo. Wrzuce niedlugo jakies filmiki.
To jeszcze jednak nie koniec szukania idealnego brzmienia... CDN.
Szablon, ktory wykonalem w photoshopie:
Dziura po pierwszym podcieciu:
Drugie dociecie i pierwsza przymiarka tlumika, wciaz krzywo bo niedokrecony jeszcze, opony 255 wygladaja jak 215:
Otwory zostana pozniej wykonczone uszczelka ochronna na drzwi, a moze wpadnie tam cos jeszcze.
Koncowki pod skosem, w pelni regulowane na dlugosc, co umozliwi idealne spasowanie wzgledem zderzaka. Tu pierwsza przymiarka, docelowo beda lepiej siedzialy:
Koncowki po przymiarce i docieciu trafia na polerke wibracyjna i zostana zabezpieczone ceramika. Wczesniej myslalem o lakierowaniu na ciemno stad przyszly niewykonczone ale teraz zmienilem zdanie. Na koncu zostana przyspawane ale tylko punktowo. W razie czego za pare lat latwiej je bedzie sciagnac zeby ponownie przepolerowac czy polakierowac.
Wciaz surowo, auto brudne, koncowki poobracane, ale widac w ktora strone to zmierza:
Dzwiek na glosnym podobny do tego, ktory byl bez nich tuz po wycieciu drugich katow, moze troche mniej basowy ale nie cichszy. Na cichym fajnie mruczy, obcinajac kolejne db zwlaszcza na niskich tonach, choc ewidentnie glosniej niz seria to wciaz komfortowo. Wrzuce niedlugo jakies filmiki.
To jeszcze jednak nie koniec szukania idealnego brzmienia... CDN.
Re: E-38 740iA
Wypolerowane koncowki. Auto obecnie jest u mechanika wiec chwila zejdzie nim trafia na auto:
Zaciski poszly na kompleksowa regeneracje i lakierowanie na srebrno. Z jednej strony w obecnym stanie nie moga psuc wizerunku nowej felgi, z drugiej strony licze na poprawe czucia twardego pedalu hamulca. Rzutem na tasme pojdzie nowa pompa hamulcowa. Jak ten tandem nie przyniesie rezultatu to kolejny beda stanowic przewody hamulcowe i serwo. Zwlaszcza w tym drugim scenariuszu praca pedalu hamulca powinna byc zblizona do fabryki.
Zaciski poszly na kompleksowa regeneracje i lakierowanie na srebrno. Z jednej strony w obecnym stanie nie moga psuc wizerunku nowej felgi, z drugiej strony licze na poprawe czucia twardego pedalu hamulca. Rzutem na tasme pojdzie nowa pompa hamulcowa. Jak ten tandem nie przyniesie rezultatu to kolejny beda stanowic przewody hamulcowe i serwo. Zwlaszcza w tym drugim scenariuszu praca pedalu hamulca powinna byc zblizona do fabryki.
Re: E-38 740iA
Jednak od razu zamówiony komplet nowych przewodów hamulcowych przód/tył. TRW, kwota niewielka bo 132 PLN więc nie ma na co czekać. Jestem bardzo ciekaw efektu, jak zmieni się praca pedału hamulca i czy na tym poprzestanę czy jednak będzie musiało wlecieć nowe serwo. Chodzi oczywiście nie tylko o przewody ale i cały set wraz z "nowymi" zaciskami oraz nową pompą.
Re: E-38 740iA
Re: E-38 740iA
Jeśli chcesz zwiększyć siłę na samej pompie hamulcowej co poprawi branie jest na to sposób, który w swoim e39 przerabiałem przy bbk.
Re: E-38 740iA
Dawaj
Re: E-38 740iA
Przyszly przewody hamulcowe:
I sciernice trzpieniowe do przygotowania przylgni nowych felg i ewentualnie piast. Wczesniej przyszla testowo jedna mniejsza i przylgnia jednej z felg juz swieci, choc jeszcze ma miejsce do poprawek przy ostatniej srubie gdzie niewielka sciernica sie po prostu skonczyla. Oprocz refleksow swiatla, pozostale slady to niewielkie wzery, ktore idac w glab nie przeszkodza w styku plaszczyzn. 55 PLN.
Przed:
Po:
I sciernice trzpieniowe do przygotowania przylgni nowych felg i ewentualnie piast. Wczesniej przyszla testowo jedna mniejsza i przylgnia jednej z felg juz swieci, choc jeszcze ma miejsce do poprawek przy ostatniej srubie gdzie niewielka sciernica sie po prostu skonczyla. Oprocz refleksow swiatla, pozostale slady to niewielkie wzery, ktore idac w glab nie przeszkodza w styku plaszczyzn. 55 PLN.
Przed:
Po:
Re: E-38 740iA
Do e39 pasuje prawie idealnie pompa z E65 a ma o 10% większą powierzchnię tłoczyska. Jest tylko jedna mała przejściówka potrzebna, ale mam więc mogę Ci podesłać, bo jestem Ci winny przysługę
Re: E-38 740iA
Re: E-38 740iA
Pierwsze foty mialy byc na aucie. Ale im blizej zalozenia tym bardziej sie niecierpliwie. To jest bardzo dluga historia, pelna kombinacji i niecenzuralnych slow. Efektem jest jedna nowka i przyzwoita cena za set. Bezdyskusyjnie jeden z najlepszych wzorow jaki kiedykolwiek powstal do tego auta. Dopelnienie pasji i serca, ktore wkladam w ten projekt. Uwazam, ze sposrod wszystkich bmw jakie mialem i mam i wielu innych, ktorymi jezdzilem, ta e38 na tej feldze bedzie absolutnie wyjatkowa. Nowe kosztuja z deklami 23-25k pln. To ile zaplacilem za ten zestaw zostawiam dla siebie. 21". Z tylu bedzie 285. Bang:
Dekle oczywiscie beda tip-top. Z nowymi emblematami i zamkami. Wszystko ori. Tylko te dwa elementy to 1.1k pln. Ciekawie rozwiazali zawor powietrza pod deklem - prowadzi je w jednej ze szprych.
Dekle oczywiscie beda tip-top. Z nowymi emblematami i zamkami. Wszystko ori. Tylko te dwa elementy to 1.1k pln. Ciekawie rozwiazali zawor powietrza pod deklem - prowadzi je w jednej ze szprych.
Re: E-38 740iA
Gratuluję świetnego wyboru! Felgi Alpina są jedyne i wyjątkowe w swoim rodzaju. Proste, bez udziwnień i zajebiście skuteczne. Każde BMW na tych felgach wygląda doskonale.
Patent z wentylem wyrywa z butów. Generalnie to jest towar dla tych ktorzy sie znają.
Patent z wentylem wyrywa z butów. Generalnie to jest towar dla tych ktorzy sie znają.