Prawie jak M3 :)
Prawie jak M3 :)
Witam!!!
Wreszcie pojeździłem trochę nowym nabytkiem (320 Ci z silnikiem S54B32) i mogę podzielić się wrażeniami.
Przyznam, że na początku byłem trochę rozczarowany. Oczekiwałem wciskania w fotel, a tu nic z tych rzeczy. Auto sprawnie przyspiesza od dołu, dostaje kopa od ok. 5500 tys., ale nie czuć tego na plecach. W sumie ciężko dobrze przyspieszyć na prawie łysych 225 na wyślizganym asfalcie, tym bardziej, że na początku nie wiedziałem jak wyłączyć zupełnie DSC i ciągle się załączało nawet na 4-tym biegu.
Jak się w końcu udało, to zupełnie inna jazda. Przy ruszaniu z obrotów, auto wyrywa jak dzikie. W sumie na tych oponach przy wdepnięciu gazu w podłogę nawet przy 2 tys obrotów, prawie momentalnie zrywa trakcje i można dociągnąć do odcinki. Wczoraj "nowe" oponki przyszły, ale koleś przysłał Run Flat'y, więc nie odebrałem.
Pojeździłem ostro przez niecałe trzy dni i średnie spalenie wyszło równo 19, więc myślę, że jak na ciągłe butowanie, to nie jest źle.
Fajnie, że wkrótce będzie okazja sprawdzić jak to auto chodzi w porównaniu do prawdziwych eMek. Jestem bardzo ciekawy.
Chciałem wrzucić kilka fotek, ale nie wiem jak.
Wreszcie pojeździłem trochę nowym nabytkiem (320 Ci z silnikiem S54B32) i mogę podzielić się wrażeniami.
Przyznam, że na początku byłem trochę rozczarowany. Oczekiwałem wciskania w fotel, a tu nic z tych rzeczy. Auto sprawnie przyspiesza od dołu, dostaje kopa od ok. 5500 tys., ale nie czuć tego na plecach. W sumie ciężko dobrze przyspieszyć na prawie łysych 225 na wyślizganym asfalcie, tym bardziej, że na początku nie wiedziałem jak wyłączyć zupełnie DSC i ciągle się załączało nawet na 4-tym biegu.
Jak się w końcu udało, to zupełnie inna jazda. Przy ruszaniu z obrotów, auto wyrywa jak dzikie. W sumie na tych oponach przy wdepnięciu gazu w podłogę nawet przy 2 tys obrotów, prawie momentalnie zrywa trakcje i można dociągnąć do odcinki. Wczoraj "nowe" oponki przyszły, ale koleś przysłał Run Flat'y, więc nie odebrałem.
Pojeździłem ostro przez niecałe trzy dni i średnie spalenie wyszło równo 19, więc myślę, że jak na ciągłe butowanie, to nie jest źle.
Fajnie, że wkrótce będzie okazja sprawdzić jak to auto chodzi w porównaniu do prawdziwych eMek. Jestem bardzo ciekawy.
Chciałem wrzucić kilka fotek, ale nie wiem jak.
Re: Prawie jak M3 :)
Mozesz przez www.imageshack.us albo wyslij do mnie na maila///Mr pisze:Chciałem wrzucić kilka fotek, ale nie wiem jak.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Prawie jak M3 :)
Jeszcze tylko Shadow Line i będzie cudowna.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Prawie jak M3 :)
Hehe. Też o tym myślałem. Co ciekawe, oryginalnie w tym aucie był Shadow Line, ale były właściciel zamienił się na Chrome. Teraz Shadow znajduje się na fajnej, białej coupe'cie z silnikiem turbo.Os_ pisze:Jeszcze tylko Shadow Line i będzie cudowna.
W sumie ten chrom ładnie odcina się od lakieru i podkreśla linie okien. No i komponuje się z "aluminiowymi" wstawkami wewnątrz. Chyba zostawie... przynajmniej narazie.
P.S. Wiadomo już może coś na temat panewek?
Pozdr.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawie jak M3 :)
super autko, niesamowity sleeper
- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: Prawie jak M3 :)
zajebiscie niepozorna e46 coupe...
wszystko jak w normalnej coupe z zewnatrz, ale serce.....
niejednego zdziwi po drodze
fajne autko!
p.s. chyba je widzialem u kajserow kiedys....
wszystko jak w normalnej coupe z zewnatrz, ale serce.....
niejednego zdziwi po drodze
fajne autko!
p.s. chyba je widzialem u kajserow kiedys....
Re: Prawie jak M3 :)
Dzięki! Cieszę się, że auto się podoba.
Niby taka niepozorna, niby sleeper, a niestety robi trochę zamieszania przez dość głośny wydech. Myślałem, że będzie znacznie ciszej... ale w sumie jak auto jedzie, to i ma prawo hałasować.
[ Dodano: Czw Lip 05, 2007 18:01 ]
Zaczynają się kłopoty...
Im dłużej jeżdżę, tym więcej niepokojących rzeczy odkrywam.
Przy zmianie biegów, w momencie wrzucania biegu, słychać chyba z mostu takie głuche uderzenie, jakby luz gdzieś był.
Jak ostro ruszam i koła buksują, to czasem słychać z wału albo mostu takie kołatanie. Czuć przez fotel jakby coś stukało w podłogę.
Przy schodzeniu z obrotów, poniżej 5 tys., czuć wyraźnie na pedałach i słychać, że silnik wpada w wibracje.
Od czego tu zacząć sprawdzanie?
Gdzie szukać przyczyny?
Niby taka niepozorna, niby sleeper, a niestety robi trochę zamieszania przez dość głośny wydech. Myślałem, że będzie znacznie ciszej... ale w sumie jak auto jedzie, to i ma prawo hałasować.
[ Dodano: Czw Lip 05, 2007 18:01 ]
Zaczynają się kłopoty...
Im dłużej jeżdżę, tym więcej niepokojących rzeczy odkrywam.
Przy zmianie biegów, w momencie wrzucania biegu, słychać chyba z mostu takie głuche uderzenie, jakby luz gdzieś był.
Jak ostro ruszam i koła buksują, to czasem słychać z wału albo mostu takie kołatanie. Czuć przez fotel jakby coś stukało w podłogę.
Przy schodzeniu z obrotów, poniżej 5 tys., czuć wyraźnie na pedałach i słychać, że silnik wpada w wibracje.
Od czego tu zacząć sprawdzanie?
Gdzie szukać przyczyny?
- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: Prawie jak M3 :)
przy zmianie biegow to normalnie chyba... juz o tym gdzies pisano na forum
czasami tez tak jest jak sie rusza na mokrym kola boksuja to samochod podskakuje....
o wibracjach nic nie wiem przy schodzeniu z obrotow....
czasami tez tak jest jak sie rusza na mokrym kola boksuja to samochod podskakuje....
o wibracjach nic nie wiem przy schodzeniu z obrotow....
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawie jak M3 :)
z tą z zmianą biegów to normalne jest jeśli stuknie coś przy wciskaniu sprzęgła
Re: Prawie jak M3 :)
Aha. No to trochę jestem spokojniejszy, chociaż to głuche uderzenie przy wkładaniu biegu, wiskaniu i puszczaniu sprzęgła, brzmi niezbyt przyjemnie.
Musze sprawdzić też katalizatory. Wjechałem na kanał i ostukałem cały wydech i wydaje się, że coś grzechocze w jednym z nich. Jak jade spokojnie trzymajac silnik na niskich obrotach (1.5 - 2.5 tys), to zaczyna się dławić. Po dodaniu gazu, auto kilka razy wyskakuje do przodu i hamuje (przez dławiący się silnik) i dopiero potem zaczyna równo przyspieszać. Może katalizatory są przytkane. Ale o dziwo "check engine" nie świeci mi się już od kilku dni.
Dzieki!
Pozdr.
admin edit: Zmienilem ustawienia. Teraz odpowiedzi moga pisac tylko zarejestrowani
Musze sprawdzić też katalizatory. Wjechałem na kanał i ostukałem cały wydech i wydaje się, że coś grzechocze w jednym z nich. Jak jade spokojnie trzymajac silnik na niskich obrotach (1.5 - 2.5 tys), to zaczyna się dławić. Po dodaniu gazu, auto kilka razy wyskakuje do przodu i hamuje (przez dławiący się silnik) i dopiero potem zaczyna równo przyspieszać. Może katalizatory są przytkane. Ale o dziwo "check engine" nie świeci mi się już od kilku dni.
Dzieki!
Pozdr.
admin edit: Zmienilem ustawienia. Teraz odpowiedzi moga pisac tylko zarejestrowani
Ostatnio zmieniony sob lip 07, 2007 14:30 przez ///Mr, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Prawie jak M3 :)
Panowie, nie orientujecie sie, czy wydech od M3 pasuje do zwyklej coupety, oczywiscie poza tłumikiem koncowym
Mozna w dosc dobrej cenie kupic wydech od M3 na allegro i myslalem, zeby kupic katy i tłumik srodkowy i spasowac to z jakims tłumikiem koncowym dedykowanym do M3 E36 3.2, badź nawet z ori tłumikiem z tego modelu. Zalezy mi, zeby bylo w miare cicho (jak w seryjnej M3) i zeby było to trwałe, bo ten zestaw co teraz mam wypala sie coraz bardziej i jest coraz głosniejszy. Strasznie odpustowo buczy.
Wydech był robiony w jakiejs firmie w Poznaniu na elementach, ktore rzekomo mozna uzywac jako zamienniki do M3 E46. Mowie tu o katalizatorach. Nie wiem tak na prawde co tam siedzi, bo było to robione "za poprzedniego własciciela", dlatego chcialbym wrocic do serii na ile sie da, zeby mieć pewność, że silnik ma dobre warunki do pracy. Przy okazji pozbyłbym się problemu z fiksujacym lambdami i zapalajacym sie co jakis czas "check'iem"
Druga sprawa jest taka, ze auto czesto sie przymula. Czuć wyraźnie, że czasem jest żwawe, ostro reaguje na gaz i ladnie sie kreci juz od dolu (z dobrze wyczuwalnym "kopem" w okolicy 5000 obr), jednak przez wiekszosc czasu jest jakies przymulone: wolniej wchodzi na obroty ("kop" juz nie tak wyrazny), silnik jakby głosniej pracuje (meczy sie) i wciskajac mocno gaz ma sie wrazenie jakby auto coś trzymało i nie pozwalało zwawo przyspieszyc.
Latwo to mozna zauwazyć teraz jak jest mokro, bo znacznie trudniej zerwac trakcje jak jest przymulone. Poza tym zauwazyłem, ze jak sie odmuli, to spalanie zaczyna spadac. To odmulanie zdarza sie bez wzgledu na to, czy swieci sie "check", czy nie.
Macie pomysły co to moze byc? Myslalem, ze to przeplywka, ale czy szwankujaca przepływka powodowałaby wzrost spalania?
Do tego dochodzi jeszcze to szarpanie w okolicach 2000-3000 obr przy przyspieszaniu na zimnym silniku.
Mozna w dosc dobrej cenie kupic wydech od M3 na allegro i myslalem, zeby kupic katy i tłumik srodkowy i spasowac to z jakims tłumikiem koncowym dedykowanym do M3 E36 3.2, badź nawet z ori tłumikiem z tego modelu. Zalezy mi, zeby bylo w miare cicho (jak w seryjnej M3) i zeby było to trwałe, bo ten zestaw co teraz mam wypala sie coraz bardziej i jest coraz głosniejszy. Strasznie odpustowo buczy.
Wydech był robiony w jakiejs firmie w Poznaniu na elementach, ktore rzekomo mozna uzywac jako zamienniki do M3 E46. Mowie tu o katalizatorach. Nie wiem tak na prawde co tam siedzi, bo było to robione "za poprzedniego własciciela", dlatego chcialbym wrocic do serii na ile sie da, zeby mieć pewność, że silnik ma dobre warunki do pracy. Przy okazji pozbyłbym się problemu z fiksujacym lambdami i zapalajacym sie co jakis czas "check'iem"
Druga sprawa jest taka, ze auto czesto sie przymula. Czuć wyraźnie, że czasem jest żwawe, ostro reaguje na gaz i ladnie sie kreci juz od dolu (z dobrze wyczuwalnym "kopem" w okolicy 5000 obr), jednak przez wiekszosc czasu jest jakies przymulone: wolniej wchodzi na obroty ("kop" juz nie tak wyrazny), silnik jakby głosniej pracuje (meczy sie) i wciskajac mocno gaz ma sie wrazenie jakby auto coś trzymało i nie pozwalało zwawo przyspieszyc.
Latwo to mozna zauwazyć teraz jak jest mokro, bo znacznie trudniej zerwac trakcje jak jest przymulone. Poza tym zauwazyłem, ze jak sie odmuli, to spalanie zaczyna spadac. To odmulanie zdarza sie bez wzgledu na to, czy swieci sie "check", czy nie.
Macie pomysły co to moze byc? Myslalem, ze to przeplywka, ale czy szwankujaca przepływka powodowałaby wzrost spalania?
Do tego dochodzi jeszcze to szarpanie w okolicach 2000-3000 obr przy przyspieszaniu na zimnym silniku.
Re: Prawie jak M3 :)
Wiem, że raczej nie pomagam, ale w tym filmiku widnieje seryjne (?) 328 z wydechem od M3
http://pl.youtube.com/watch?v=uHjq3CFa4b0
http://pl.youtube.com/watch?v=uHjq3CFa4b0
Re: Prawie jak M3 :)
Dzięki! Odwiedziłem ich stronke, ale oni zrobili inny myk niż ja chciałem.
Oni przerabiali zwykła coupete na M3-look. Tłumik końcowy zrobili sami, żeby nie było koniecznosci wycinania wnęki na koło zapasowe. Reszta układu zapewne też nie jest od M3, bo i motor nie jest.
Ja chciałem wstawić własnie wszystkie elementy oryginalnego wydechu od M3, oprócz tłumika końcowego.
Jutro się będę dowiadywał w firmach w Polsce, czy wydech od Mki będzie pasował. Mam nadzieję, że coś podpowiedzą.
Oni przerabiali zwykła coupete na M3-look. Tłumik końcowy zrobili sami, żeby nie było koniecznosci wycinania wnęki na koło zapasowe. Reszta układu zapewne też nie jest od M3, bo i motor nie jest.
Ja chciałem wstawić własnie wszystkie elementy oryginalnego wydechu od M3, oprócz tłumika końcowego.
Jutro się będę dowiadywał w firmach w Polsce, czy wydech od Mki będzie pasował. Mam nadzieję, że coś podpowiedzą.
Re: Prawie jak M3 :)
Wydaje mi sie ze wiele ci nie pomoga bo pewnie nikt czegos takiego nie robil.
Jak cos to mam oryginalna srodkowa czesc wydechu z M3. Moge uzyczyc do sprawdzenia czy bedzie pasowala. Fotki sa w temacie o moim aucie.
Proponuje tu poszukac info forum.e46fanatics.com albo na stronce tego typka co wsadzil do sedana E46 S54 (taka z duza iloscia zdjec i informacji), nie pamietam adresu ale mozliwe ze znajdziesz nawet na tym forum.
Jak cos to mam oryginalna srodkowa czesc wydechu z M3. Moge uzyczyc do sprawdzenia czy bedzie pasowala. Fotki sa w temacie o moim aucie.
Proponuje tu poszukac info forum.e46fanatics.com albo na stronce tego typka co wsadzil do sedana E46 S54 (taka z duza iloscia zdjec i informacji), nie pamietam adresu ale mozliwe ze znajdziesz nawet na tym forum.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!