Tomek's Z4 M

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tomek's Z4 M

Post autor: Maros » sob cze 16, 2007 11:28

Auto nareszcie jeździ :smile: Co prawda akumulator siada srednio 2 razy dziennie i trzeba go ratowac na mieście, ale przynajmniej sie porusza.

Siedzi się w tym aucie strasznie nisko i nie mozna się podnieść bo głowa zaczyna wystawać nad szybe... jest strasznie nieprzyjemna mała widoczność, bo szyba mała i maska zasłania duża część i tak już niewielkiego widoku. Ciasno się siedzi, przynajmniej mi. Jakoś tak człowiek na miejscu kierowcy nie czuje się swobodnie. No i tymczasowo dach trzeba podnosić ręcznie. To tyle wad, teraz zalety. To jak chodzi drązek zmiany biegów jest poprostu boskie. Króciutkie skoki lewarka i bardzo krótki sam drązek to jest to :smile: Co do szybkości to wydaje mi się, że troche lepiej ciągnie od dołu, wyżej raczje nie ma znaczącej różnicy a na poparcie tego powiem, że miałem okazje stanąć z bratem na światłach wczoraj i... dostał długość :smile: Ale to głównie na starcie i przy zmianie na 2. Ogólnie auta jeźdża podobnie, Z4 raczej napewo szybsza nie jest... Co do zakętów to nie miałem za bardzo okazji popróbować, ale wydaje mi się, że jeśli brat się nauczy ogarniać to auto to na torze nie będzie miał konkurencji. Niesamowicie czuć nawet najmniejsze wychylenie tylniej osi i wbrew pozorom nie jest jakoś trudno to auto z tego poślizgu wyprowadzić. Reasumując super auto na tor, super zabawka, ale nie na codzień.

Poniżej kilka fotek z reanimacji zetki przed dwoma dniami... wczoraj już nie robiłem zdjęc :lol: Fotki ruszone bo nie umiej komórki nieruchomo trzymac :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Pablo » sob cze 16, 2007 14:57

Fajne auto ale rzeczywiscie ciasno jak cholera. Oprocz tego ze dobrze jezdzi to spełnia jeszcze jedna ważną funkcje. LANS :wink:
Będzie brat na forum?

A oto fotki z wczorajszej reanimacji, której bylem swiadkiem :grin:
Załączniki
z4m2.JPG
z4m.JPG
17.01.11

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Maros » sob cze 16, 2007 15:08

Pablo pisze:Będzie brat na forum?
ma dzisiaj się zarejestrować i coś naskrobać

Nom, rzeczywiście lans jest pełną gembą :grin:

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Makinen » ndz cze 17, 2007 02:48

Co do wnętrza to moge tylko potwierdzić, jest ciasno i trzeba sie przyzwyczaić. Maska idzie ku górze a potem dalej w dół - parkowanie przodem praktycznie niewyczuwalne mimo iż Z-tką jeżdże 2 lata.
W ///M nie ma elektrycznego dachu?
Proponuje troche obniżyć i koło rozsądne ;) Ja mam u siebie Koni Sport i bardzo odbrze daje rade po polskich dziurach.
Brat za jakiś czas napewno będzie bluzgać na plastiki, niestety Z-tki robione są w Mexico/USA a tam jakoś pozostawia wiele do zyczenia...
Obrazek
Obrazek
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

Awatar użytkownika
cent01
Posty: 275
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:08
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: cent01 » ndz cze 17, 2007 09:30

Niezla Z4M :) Gratulacje , sprowadzana czy kupiona w PL??? A co tak ten akumlator wysiada??? W mojej okolicy jest Z4 M Coupe siedzialem w nim ale wydawalo sie przyjemnie , strasznie zajebista skrzynia :):):) , od wlasciciela slyszalem ze trudna do opanowania jak sie przylozy to tyl podobno niesamowicie ucieka, no ale cos emka ma przebiegu 13 tys i silnik powoli pada, cos tam z walkami rozrzadu, ale tak to jest jak sie daje na zimnym silniku.
Pale gume a nie dusze

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Maros » ndz cze 17, 2007 10:17

Auto było sprowadzone z niemiec uderzone, teraz naprawiało się pół roku i może stąd ten felerny akumulator. Elektryczny dach działał jeszcze jak było auto sprowadzane, po naprawie przestał działać :smile: Co do jakości plastików to nie ma tragedii, zwłaszcza ze tunel jest obszyty skórą :smile: Auto ma przebieg coś ponad 8000km

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Makinen » ndz cze 17, 2007 11:02

Właśnie sie zastanawiałem czemu z przodu inne lampy niż w ///M. To czy deska obszyta nie ma znaczenia, zacznie cała pracować i skrzypieć. Plastiki słupków też. Z resztą 90% cabrio musi sobie poskrzypieć.
Apropo dachu to najczęstszą usterką jest pompa hydrauliczna ~2000 zł
BMW fabrycznie daje short shiftera w wersjach 3.0 i 3.2.
Poleć bratu rozpórke, na allegro typ często wystawia po 270 zł Wichers Sport - samochód będzie niedopoznania.
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

Tomekk
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Tomekk » ndz cze 17, 2007 12:58

Witam
Zgodnie z obietnica cos od siebie napisze. Zdjecia nastepnym razem bo na razie jeszcze nie robilem. Samochod orginalnie jezdzil w Austrii i byl walniety centralnie. Naprawiane/wymieniane bylo wszystko przed i za silnikiem, jako ze silnik ktory sam nie ucierpial w wypadku, poprzemieszczal sie lekko pod maska siejac zniszczenie :]. Pozatym nowy jest wal napedowy i czesc wydechu. Jesli chodzi o swiatla to mam pytanko - czym sie roznia te od M-ki? Z niewiadomych przyczyn po naprawie mialem przez chwile tez maske od zwyklej wersji, ale juz zostalo to poprawione. O swiatla raczej sie wyklucac nie bede bo brzydkie nie sa, ale ciekawi mnie czym sie roznia.

Miejsca jest akurat, a przez to ze nie ma sie swobody ruchu lepiej sie samochod czuje :). Na dywaniku pasazera miesci sie dorosly samiec labradora, takze jest to dowod na to, ze miejsca na nogi nie ma az tak malo :P. Rozwialy sie moje najwieksze obawy zwiazane z tym samochodem - ze bedzie dymalo przy otwartym dachu i ze bedzie zwracal za duzo uwagi (delikatnie mowiac). Wczoraj pojechalem na "the most" i nawet przy predkosciach grubo powyzej 200 czlowiek sie specjalnie nie przewiewa. Dla porownania w E46 powyzej 100 na ogol zamykalem szyberdach. Jesli chodzi o zwracanie uwagi (tzw LANS :] ) to tez nie jest zle - moze to przez to ze czarny samochod stapia sie z asfaltem ;). Wydaje mi sie ze M3-ka wyrazistego koloru jest znacznie bardziej oblookiwana. Albo moze po prostu nie zabardzo widze co sie dzieje do okola przez niskie usadowienie...

Jezdzi sie naprawde super. Skrzynia genialna, tak samo uklad kierowniczy i sama kierownica. Tymniemniej znacznie ciezej mi szybko przerzucic bieg - zwlaszcza z 1 na 2 - duzy opor przy przerzucaniu - moze sie jeszcze naucze. Silnik kazdy zna wiec opisywac nie musze. Samochod sie bardzo dobrze czuje, ale czujac go ma sie swiadomosc ze latwiej sie w nim zabic niz w M3-ce. Znacznie mniej czasu daje na reakcje. Swietnie hamuje.

Na razie jest jeszcze problem z nastepujacymi rzeczami (diagnoza bmw 2006 nie wykrywa bledow):
-dach elektrycznie sie tylko domyka
-swiatla pozycyjne (lub jedno z nich) czesto zostaja wlaczone - trzeba ponownie przekrecic luczy w ta i wewte i gasna
-akumulator jest slaby i siada jak zapomne o tym co powyzej :]
-pomaranczowa kontrolka "zaroweczki" sie czasami wlacza niczym nie skutkujac
-w jednym reflektorze jest straszne zawilgocenie
Moze ktos moze cos poradzic?

Wnetrze na razie nie skrzypi, moze zacznie, niektore plastiki troche chalowe - zwlaszcza zegary - straszna tandeta. Audio super mimo ze nie harmann-k - tylnie glosniki sa tuz za plecami co daje niezly efekt.

Podsumowujac: idealny "fun car", wymagajacy od wlasciciela posiadania jeszcze czegos do mniej obciazajacego przemiaszczania/przewozenia wiecej niz 1 osoby/przewozenia wiecej niz 1 walizki/przewozenia psa+pasarzera. Wysokie zagrozenie zawiscia dresiarska lub zawiscia z innego zrodla. Lans na pewno jest, ale sie go nie odczuwa, nie jest obciazajacy.

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Makinen » ndz cze 17, 2007 14:06

Światła: powiny być takie jak u mnie czyli w środku chromowe/srebrne. U Ciebie są z czarnym środkiem. Z czarnym środkiem były w 2.0, 2.2 i 2.5 silnikach. Pozatym musiałbyś mi dac lepsze foto ale Z-ka po lifcie ma "angel eyes" a u Ciebie chyba nie ma?

Żółta kontrolka świateł: pali sie gdy nie ma któregoś światła, jeśli Tobie wszystkie działają to najczęstsza przyczyna tkwi w spadku napięcie lub jego zbyt duzym poborze.
Miałem owy przypadek i problem tkwił w przetwornicy. Do elektryka, może coś źle poskładali...

Skrzynia: z ciężko wchodzącej dwójce zrobi sie zgrzytająca dwójka. Moim zdaniem BMW dało zbyt krótki skok i przy sportowej jeździe czyli jak bardzo szybko wrzycamy biegi to synchronizator nie nadąża.

Wilgoć: norma, sprawdź tylko obudowe/klapke lampy (z tyłu, dostęp po skręceniu koła w opór i zdjęciu klapki w nadkollu). Jest tam uszczelka, czasem źle dochodzi. Wyczyść, przesmaruje czymś, ewentualnie kup nową - 50 zł.

To fakt, bardzo mało wieje i osobiście latam toples przy 0-5 st.C i nie odczuwam dyskomfortu, jedyny dyskomfort to ludzie obok pukający sie w głowe no ale to tylko zawiść.

Apropo lansu to prawie każde cabrio jest takie. Nawet jak jedzie zwykła MX5 to kazdy sie ogląda. W PL to rzadkość taki samochód. Ja sie czasami głupio czuje jak obok stoi np. autobus i mam dach otwarty...

Planujesz zakup Hardtopu na zime? Ja kupilem używke ~1500 ojro i moim zdaniem warto!
Foto:
Obrazek
Obrazek
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

Awatar użytkownika
Szczep
Posty: 445
Rejestracja: pn gru 11, 2006 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Szczep » pn cze 18, 2007 01:35

Bardzo przyjemne autko Tomka, gratuluje wyjazdu na ulice Wawy :)
jeszcze go nie widzialem, mam nadzieje, ze trafi się okazja.

przy okazji dam zdjęcie cudeńka, które zauważyłem ze 150 metrów
dzisiejszego dnia.

Obrazek

Pozdrawiam
k.

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Makinen » pn cze 18, 2007 01:39

Szczep pisze:przy okazji dam zdjęcie cudeńka, które zauważyłem ze 150 metrów
dzisiejszego dnia.

Obrazek

Pozdrawiam
k.
porównaj rejestracje na zdjęciu w poście wyżej ;)

dziekuje za opinie :-)
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

Awatar użytkownika
Szczep
Posty: 445
Rejestracja: pn gru 11, 2006 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Szczep » pn cze 18, 2007 02:01

Porównałem - dlategoteż podpisałem, iż to Twoje auto.
Bardzo ładny okaz, już kiedyś mialem okazję go zobaczyć
w deszczu. Te 19" felgi ładnie odbijają się w mokrym asfalcie :P

Zamieściłem fotografię tutaj ze względu na brak tematu o Makinen's Z4 M,
a i widziałem, że auto było już na sesji zdjęciowej - dziwie się, ze nikt nic
tu nie udostępnił. :)

Awatar użytkownika
Makinen
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 23:00
Lokalizacja: Wawa-WPR
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Makinen » pn cze 18, 2007 12:28

dziekuje że sie podoba.
Ja na PL forach sie nie udzielam tematycznie Z-tką. W większości głupie opinie padają: lansowóz, dziwkowóz itp. itd. Według mnie fajnie cabrio z charakterem sportowym.
Jak mialem wcześniej 307 to udzielałem sie b. często. Niektórzy zapewne kojarzą samochód:
Obrazek

A felgi w Z-tce to klasyczne koła z M3 E46 wszystkim znane. Dodatkowo zostały wypolerowane, daltego też tak sie błyszczą. Apropo, foto na którym widać który rozmiar jest najbardziej rozsądny :-D 17",18",19"
Obrazek

Tak pozatym to forum chyba nie jest dla mojego samochodu. To jest zwykła 3.0 wersja, jedyne co zostało podniesiona moc poprzez układ wydechowy. Musze zmierzyć ile ma KM ponieważ od SLK 320 jest szybsza a z Boxsterem S (280KM) idzie równo.
Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Marcin_Os » wt sie 21, 2007 19:27

Dzisiaj zostałem tym przewieziony, generalnie auto bardzo fajne, siedzi sie w środku nieziemsko. Naprawdę klimatyczny samochód.

Jeszcze trzeba ją troche dopieścić i będzie cacy.

P.S.
Jeździło się fajnie, tylko szkoda, że benzyny zabrakło :wink: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tomek's Z4 M

Post autor: Maros » wt sie 21, 2007 21:18

Tak to jest jak się żyje na krawędzi :lol:

Zablokowany