Strona 1 z 3

KROPA-->///M5 E60

: śr kwie 17, 2013 20:20
autor: KROPA_BMW 530d
Po M5 E39 stałem się posiadaczem M5 E60 :mrgreen: Chciałem po prostu coś nowszego no i mam ;) ///M z pewnego źródła, 137kk przelotu. Udokumentowana Historia. 2005r.M5 jest już coś tam pomodzona. Ma zmienione wydechy końcowe robione na zamówienie + x-pipe, wkładki K&N. Musze postawić ją jeszcze na hamownie i wtedy będzie wiadomo co i jak. Wzualnie założone są springi Eibach i czarny ryjek :razz:

Tak wygląda w miare czysta :wink:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dotarła też do mnie długo oczekiwana paczka z HARTGE :mrgreen: Dyfuzor tylnego zderzaka :grin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak wygląda po zamontowaniu :cool:

Obrazek

Teraz trwa poszukiwanie oryginalnych kółek Hartge 20" lub 21"

Re: KROPA-->///M5 E60

: czw kwie 18, 2013 20:50
autor: Krystian
Już teraz wyglada zacnie, jak dolozysz koła ktore planujesz, bedzie kozak :twisted:

Re: KROPA-->///M5 E60

: pt kwie 19, 2013 15:33
autor: Maniek Szczecin
Widziałem bestię na żywca.Powala :)

Re: KROPA-->///M5 E60

: śr maja 01, 2013 01:09
autor: Przemooo
Jedyne co mi pozostaje życzyć to bezawaryjności :mrgreen:
Jakie odczucia w stosunku do e39?

Re: KROPA-->///M5 E60

: pt maja 10, 2013 20:50
autor: KROPA_BMW 530d
Znalazłem chwile czasu aby wstawić wykres. M power nie dawno odwiedził hamownie w VTG i oto co pokazał. Nie wiem co o tym wykresie myśleć :roll: Moc mniejsza niż w serii a moment sporo większy. Ciekawi mnie czy pomiar został przeprowadzony tak jak powinien :?:

Obrazek

Re: KROPA-->///M5 E60

: pt maja 10, 2013 21:18
autor: --==maly==----
Mi też wyszło w VTG w M3 e46 393NM zamiast seryjnych 365NM ale znowu byłem u nich z 320d i potem hamowałem ją jeszcze raz w ecuperformance i wyniki praktycznie identyczne (w Ecu wyszło 2KM 4Nm więcej) więc nie wiem sam co o tym myśleć ale wynik masz piękny gratulację.

Re: KROPA-->///M5 E60

: pt maja 10, 2013 21:40
autor: Przemooo
Moment z wolnossącego silnika mało kiedy przekracza 100Nm z litra (co by się zgadzało z danymi fabrycznymi), a tu moment wyszedł na poziomie M5 ale F10 i przy jakich obrotach, podobnie jak moc o dobre 2tyś za nisko, znajdz Maha z dobrą obsługą, bo chyba tu leży problem.

Re: KROPA-->///M5 E60

: pt maja 10, 2013 22:07
autor: KROPA_BMW 530d
Właśnie to mnie też zastanawia.

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 12:11
autor: Lassie
VTG, no tak...szkoda mi palców na pisanie o nich.

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 14:37
autor: boogie
Hehehe kolejna
hahahahahamownia :mrgreen:

Na forum jest pewien stary wątek, jak to jeden kolo z pewnej stołecznej hamowni udowaniał że 2% błędy hamownia taka osiąga

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 16:05
autor: Idzik
Do 6500 obrotow ? M5 nie kreci sie wyzej ?

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 16:07
autor: --==maly==----
Źle naniesiony wykres ale to nie ma wpływu na wynik mocy.

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 20:27
autor: rypik
650 niuta przy 4600 ? :D dobry żart, i jeszcze skasowali Cie pewnie za ten obrazek ? :-)

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 20:59
autor: kostek_ja
--==maly==---- pisze:Źle naniesiony wykres ale to nie ma wpływu na wynik mocy.
Ma bardzo duży.

Jeżeli hamownia zmierzyła moc na kołach to przy prawidłowym naniesieniu obrotów moment wyszedłby mniejszy i pewnie taki jak powinien.

Jeżeli hamownia zmierzyła moment to przy odpowiednio naniesionych obrotach moc wyszłaby o tyle większa o ile większy wyszedł moment.

Najbardziej sensowne wyjaśnienie to takie że hamownia mierzyła moc i zmierzyła dobrze (3KM mniej niż podaje producent to błąd poniżej 1%, a jak doliczymy problem z policzeniem/zmierzeniem strat itd. to wszystko wychodzi sensownie), ale ze względu na źle naniesione obroty komputer głupio wyliczył moment.

Re: KROPA-->///M5 E60

: sob maja 11, 2013 22:30
autor: KROPA_BMW 530d
Gdzie jeszcze polecacie skoczyć na hamownie by mieć jakieś rozeznanie?