Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 290
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session

Post autor: Juras » wt mar 05, 2019 23:46

Przemooo pisze:
wt mar 05, 2019 23:36
nie miałem ciśnienia, ani doświadczenia
Doświadczenia? Tzn? Z tym silnikiem czy w ogółe? Wcześniej żadnego silnika nie rozkładałeś i tak na czuja rozebrałeś i złożyłeś S62? :D
Obrazek

Przemooo
Posty: 321
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session

Post autor: Przemooo » śr mar 06, 2019 09:09

Ciężko nazwać to doświadczeniem :P Na razie od A do Z złozyłem jeden silnik dwucylindrowy rodzimej konstrukcji, dwie sztuki M20b25, ze trzy oplowskie V6 i to tak zawsze weekendowo/po godzinach. S62 było o tyle trudne, że każda nawet najmiejsza śrubka wymagała klucza dynamometrycznego i rozbudowanej dokumentacji (aluminiowy kadłub wymaga ostrożności) i to pierwsza jednostka z łańcuchem rozrządu + zmienne fazy, ale chylę czoła, bo wszystko rozwiązane prosto i nie potrzeba nawet jakiś specjalnych przyrzadów jak w M62.
Jak już chyba kiedyś wspominałem silnik spokojnie powinien przejechać 400kkm na fabrycznym rozrządzie i panewkach (chociaż nie wiem czy poliftowe które serwis potrafił zalewać 5w-30). Mechanicznie nalezy przy 200kkm - dorkęcić szpilki głowicy i zregenerować VANOS.
Fakt, studia robiłem w kierunku pojazdów, ale silników specjalnie nie dotykaliśmy niestety.

ODPOWIEDZ