E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kudłaty » wt lis 04, 2008 03:27

Witam wszystkich.
Od miesiąca jestem szczęsliwym posiadaczem M bestii serii 5 z silniczkiem 3.6L

Pierwszy raz z autkiem miałem kontakt 2 lata temu gdy trafiło do warsztatu i tam je ujrzałem "zakochując" się w nim. Nastepnie losy auta były dość smutne i pokręcone, aż pewnego dnia szala goryczy przelała się i autko trafiło w moje ręce gdzie powracam je małymi krokami do stanu idealnego.

Autko czeka jeszcze:
- wymiana przedniej szyby,
- blacharka (okolice tylnej szyby)
- lakier po całości (wygląda nie najlepiej w sumie po 3 latach stania)
- dokupienie oryginalnego przedniego zderzaka
- dokupienie brakującej klapki wlewu paliwa
- naprawa spryskiwacza przedniej szyby oraz świateł
- naprawa światła cofannia
- naprawa oświetlenia schowka, bagaznika oraz maski
- geometria
- wymiana oleju w silniku
- montaż turbinek na felgi (leżą i czekają na swój czas)

Vehicle information
VIN long WBSHD91030BK04475
Type code HD91
Type M5 (EUR)
Dev. series E34 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine S38
Cubical capacity 3.60
Power 232
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Upholstery SCHWARZ VOLLEDER (0318)
Prod. date 1991-03-19

Order options
No. Description
302 ALARM SYSTEM
339 SATIN CHROME
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
655 BMW BAVARIA C BUSINESS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
781 LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse

Tak się prezentuje moja bestia:
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 22:58 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 3 razy.

Kruczek
Posty: 31
Rejestracja: śr maja 30, 2007 20:33
Lokalizacja: WR/WSZ

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kruczek » wt lis 04, 2008 10:03

nareszcie ją tutaj pokazałeś :)
działaj działaj, mój ulubiony model ///M na forum.

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: czarny8800 » wt lis 04, 2008 12:17

śliczna niunia. dodaj opis wyposażenia i przebieg.

Pozdro
Gratulacje:)
bez prawka, a punkty się zbiera.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Venom » wt lis 04, 2008 15:42

Witam
Fajnie ze kolejna E34 M5 na forum :)

Moje czujne oko znalazlo blad w temacie :) B36 a nie S36 :) bo pewnie to miales na mysli...

A co do autka to jak widze troszke masz do porobienia. Zycze powodzenia w pracach. Napisz cos wiecej o wyposazeniu... mozesz jakies lepsze zdjecia srodka? Masz wydech Supersprinta? Jak brzmi ?

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: czarny8800 » wt lis 04, 2008 16:09

własnie szukam fajnego wydechu i też ciekawy jestem jak brzmi, i czy tylko ostatni czy cały?
bez prawka, a punkty się zbiera.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kudłaty » śr lis 05, 2008 02:56

Hej wszystkim,
Z tego co oglądałem na kanale autko ma wycięty katalizator oraz jeden tłumik. To co zostało to tłumik końcowy Supersprint oraz tłumik tuż przed nim. Autko jest bardzo głośne w niskim zakresie obrotów tj. biegu jałowego, potem cicho, lecz jest na tyle głośny na biegu jałowym, że gdy wjeżdzam na garaż dosłownie wszystkie alarmy się włączają :-D To moje pierwsze BMW i w dodatku w pakiecie ///M więc trudno jest mi się wypowiadać o jego głośności (musielibyście sami obadać).

Dziś w autku została zrobiona geometria, przegląd, wymieniony przewód paliwowy który od wczoraj miał dziurkę przez co zgubiłem po drodze ok.20L paliwa oraz przesmarowana dźwignia zmiany biegów ze względu na ciężko zmieniające się biegi ale z dnia na dzień chodzi coraz lżej (to wina bardzo długiego czasu nieuzywania autka).

Następnym krokiem będzie regulacja zaworów, przepustnic, odmalowanie kolektorów oraz pokrywy zaworowej. Reszta prac zgodnie z planem :wink:

PS. czy ktoś może napisać coś nt. realnego spalania tej wersji w mieście oraz na trasie, patent na wykasowanie inspekcji oraz gdzie dorobić w wawie poza ASO grot klucza w pilocie typu scyzoryk? :-)

Wojtas
Posty: 33
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:10
Lokalizacja: Łódź

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Wojtas » śr lis 05, 2008 22:21

Mi s38b36 na trasie pali przy bardzo ekonomicznej jezdzie w nocy(maly ruch, stala predkosc) 10L, do 14L przy szybszej jezdzie w dzien.
W mieście to zalezy od korków, ale zasadniczo 18-25l w zakorkowanej Łodzi.
,,każda w M wersji świetnie się kręci " :)

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: SyTy » czw lis 06, 2008 20:12

Kruczek pisze:mój ulubiony model ///M na forum.
hehe, nie tylko twój ;)

Fajna, kolejny black on black wykuty ze skóry. Jesli masz dekle turbiny zmień przednie kierunki na pomarańcz, jeśli pięcioramienne gwiazdy przód zostaw i tył na biało.

Jeśli babcia długo stała wypłucz 2-3 razy silnik olejem i dopiero zalej docelowy. Ogólnie wszystkie transmisyjne zlej i zalej świeże.

Co do spalania wszystko zależy od prawej nogi. U mnie miasto 14-17 max, trasa 12-18, zależy jak noga leży :-D
No Fear - No Fun!

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kudłaty » sob lis 08, 2008 02:51

SyTy, silniczek jest po gruntownym remoncie. Wszystkie, dosłownie wszystkie płyny są nowe, łącznie z końcówkami drążków stąd potrzeba geometrii w autku która została już wykonana.
Turbiny mam, ale na razie nie będe ich montował. Lampy kierunkowskazów na razie zostaną do momentu aż trafią sie oryginały w super stanie bo szczerze powiedziawszy te białe jakoś mi nie leżą - pomarańcz ładniejszy :-)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kudłaty » pt lut 27, 2009 04:11

UPDATE: 26.02.2009

Od kupna autka mineło troszkę czasu i zmieniło się sporo rzeczy. Tak jak pisałem na początku autko miało sporo niedociagnięć które zniweluje i zniwełowałem. Głównymi problemami była elektryka. Wiele detali oświetlenia nie działo lub po prostu ich brakowało. Elektryk miał pełne ręce pracy.

Zostało zrobione:
- dokupiłem lampeczkę oświetlenia silnika oraz schowka,
- zostało naprawione podświetlenie dźwigni zmiany biegów,
- wymieniony czujnik biegu wstecznego,
- likwidacja pozostałości dość sporego Car Audio,
- zmiana radia z klasyka najwyższej półki KENWOOD kaseciak pod wzmacniacz na klasyka tej samej firmy półkę niżej typu "kameleon",
- dokupiłem brakujący ori zestawu kluczy,
- dokupiłem ori alusa 17" na zapas + opona,
- naprawa spryskiwaczy reflektorów i halogenów,
- wymiana przewodu nivo łączącego układ z gruszką,
- wymiana oleju oraz filtrów,
- zakup i wymiana akumulatora,
- rozebranie wszystkich zacisków, czyszczenie, smarowanie i konserwacja,
- wymiana klocków hamulcowych z przodu,
- korekta geometri po wymianie końcówki drążka,
- wymiana dwóch gumowych łączników przewodu paliwowego,
- podpięcie pod kompa i odczyt (brak błędów),
- wykasowanie inspekcji,
- zakup ori przedniego zderzaka (niestety z braku laku M-technik),
- wymiana wszystkich żarówek oraz bezpieczników na nowe.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozostało jeszcze do zrobienia:
- przyklejenie lusterka wstecznego (urwałem uderzając z łokcia podczas mycia szyby-chwila nieuwagi połączona ze zmęczeniem i łubudu),
- polakierowanie zderzaka i wymiana,
- odnownienie pokrywy zaworowej oraz kolektorów,
- sprawdzenie podciśnienie na przepustnicach,
- wymiana poduszek tylnej beki,
- wymiana mechanizmu otwierania grota w pilocie typu scyzoryk,
- wymiana opon na letnie,
- z kosmetyki: prawnie dyci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,5847859,Co_sie_wydarzylo_na_pokladzie__Rozgwiazdy__.html?skad=rss
2008-10-2512:020.23˛j)http://wiadomosci.onet.pl/2,kategoria.rss-Sondaż: legenda piłki na czele PZPN TNS OBOP przeprowadził sondaż, z którym zapytano Polaków, kogo widzieliby na miejscu przewodniczącego Polskiego Związku Piłki nożnej. Respondenci, jako swego faworyta wskazali Zbigniewa Bońka - informuje serwis tvp.info.2http://wiadomosci.onet.pl/1850747,11,1,1,item.html
2008-10-2512:040.26Šk)http://wiadomosci.onet.pl/2,kategoria.rss2Śledztwo
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 01:54 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Venom » sob lut 28, 2009 22:11

:) to mi sie podoba. Widze ze sporo juz pracy wlozyles. Choc niby to takie piedolki to na pewno kosztuja sporo czasu no i wymagaja cierpliwosci :)

Jakie Ty wkoncu masz nakladki turbiny czy gwiazdy ?

Oby tak dalej! :)

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Dino444 » sob lut 28, 2009 22:53

B przyjemny temat do czytania. Z kazdym postem jestem ciekaw jakie postepy z autkiem ;) Oby tak dalej Ciekaw jestem efektu koncowego po odswierzeniu lakieru i z kazdym zczegulem juz na swoim miejscu.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

kristo
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 17:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: kristo » ndz mar 01, 2009 13:27

pogratulować samozaparcia.

odnośnie scyzoryka. Wszystko, co potrzeba dostaniesz w ASO, a jeśli grot chcesz dociąć, to każdy lepszy "klucznik" Ci to ogarnie. Ja docinałem w Aleii Wyzwolenia od strony Pl. Zbawiciela. Działa idealnie. koszt ok. 35 pln.

Pozdrawiam
I like the smell of the leathered M5 interior...

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kudłaty » śr mar 04, 2009 23:59

Dzięki serdeczne na miłe słowa uznania.

Venom, dzięki twojej stronce zwiększyłem wiedzę o rodzynku który posiadam i odkryłem ukryte opcje OBC, dziekować :wink:

Kristo, dziś byłem w ASO, zakupiłem mechanizm otwierania scyzoryka. Grot będę dorabiał jutro i skorzystam z namiarów które wrzuciłeś, bo w ASO wołają 80zł to chyba przegięcie bagiety :razz:

Wczoraj dojechały "marchewy" :-D , lada dzień montaż...
Obrazek

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty

Post autor: Kudłaty » śr mar 11, 2009 21:55

UPDATE: 11.03.2009r

Dziś wkońcu odebrałem grot, dorobiłem kopię i poskładałem w jedną całość scyzoryk - jupi!Działa i prezentuje się wysmienicie. Pozostaje tylko jeden problem, przyzwyczaić się do niego i nie zgubić bo nigdzie nie ma miejśca aby podczepić pod niego smycz.

Obrazek

Kilka fotek w drodze do domu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ