E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Witam serdecznie wszystkich!
Chciałbym zaprezentować moje M5. Jestem jego posiadaczem od 3 lat, przez ten czas samochód był dopieszczany i otrzymał dużo nowych części.
Wielkie podziękowania dla Kokiego za okazaną pomoc i masę części
Poniżej kilka fotek, które znalazłem na komputerze:
Pozdrawiam,
Piotrek
Chciałbym zaprezentować moje M5. Jestem jego posiadaczem od 3 lat, przez ten czas samochód był dopieszczany i otrzymał dużo nowych części.
Wielkie podziękowania dla Kokiego za okazaną pomoc i masę części
Poniżej kilka fotek, które znalazłem na komputerze:
Pozdrawiam,
Piotrek
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Piękna sztuka. Gdzie takie cudo się chowało. Dbaj onią dobrze . Pozdro
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Witaj na forum
Bardzo ładne auto. Możesz coś więcej napisać o jego historii? Gdzie go kupiłeś?
Scorpion od Kokiego zawitał u Ciebie?
Bardzo ładne auto. Możesz coś więcej napisać o jego historii? Gdzie go kupiłeś?
Scorpion od Kokiego zawitał u Ciebie?
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Bardzo ładne auto daj więcej zdjęć i rozkodowany VIN.
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Wspaniale autko nic dodac nic ujac
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Bardzo dziękuję za miłe komentarze
Historia samochodu jest dość bogata i opiszę ją przy okazji.
Między innymi wydech Skorpiona jest od Kokiego.
W piątek będę wymieniał tarczę sprzęgła na spiekową to dorzucę kilka fotek samochodu.
A tym czasem jeszcze 3 foty z telefonu:
Historia samochodu jest dość bogata i opiszę ją przy okazji.
Między innymi wydech Skorpiona jest od Kokiego.
W piątek będę wymieniał tarczę sprzęgła na spiekową to dorzucę kilka fotek samochodu.
A tym czasem jeszcze 3 foty z telefonu:
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Jedna z pierwszych rzeczy jaka rzuciła się w oko.Venom pisze:Witaj na forum
Scorpion od Kokiego zawitał u Ciebie?
Świetny kolor, napisz coś więcej o historii auta, pozdrawiam
EDIT: Wrzuć fotki środka w wolnej chwili.
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2014 23:19 przez ciah, łącznie zmieniany 1 raz.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Skrzynia pewnie też od Kokiego. A dyfer zostawiłeś 3.91?
Co Cię kieruje w stronę spiekowej tarczy sprzęgła?
Co Cię kieruje w stronę spiekowej tarczy sprzęgła?
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Dyfer 3.45
Obecnie przy silniku jest jednomas z nowym kompletnym sprzęgłem i mam wrażenie delikatnego uślizgu przy szybkiej zmianie biegu.
Tarcza długi już czas leży w garażu to chętnie sprawdzę jak się będzie na niej jeździło, a wymiana jest dość szybka
Obecnie przy silniku jest jednomas z nowym kompletnym sprzęgłem i mam wrażenie delikatnego uślizgu przy szybkiej zmianie biegu.
Tarcza długi już czas leży w garażu to chętnie sprawdzę jak się będzie na niej jeździło, a wymiana jest dość szybka
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
VIN to : GD63265...
Rozumiem, a silnik skąd do niej załatwiłeś? Też od Kokiego ?
Cieszę się, że to auto dostało drugie życie, po tym jak jeździło w drifcie, a później długo stało bez silnika w Skierniewicach.
Oby tak dalej!
Rozumiem, a silnik skąd do niej załatwiłeś? Też od Kokiego ?
Cieszę się, że to auto dostało drugie życie, po tym jak jeździło w drifcie, a później długo stało bez silnika w Skierniewicach.
Oby tak dalej!
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Dokładnie tak było jak Venom napisałeś Samochód pierwszy raz widziałem w Skierniewicach ok 5 lat temu, będąc po części do innej e34. Sebastian namawiał mnie wtedy, żebym nie inwestował pieniędzy w inny samochód tylko kupował M5. Półtora roku później ponownie się tam pojawiłem i ewidentnie eMka czekała na mnie przez ten czas. Wiedząc, że to przeznaczenie powiedziałem, że zabieram ją ze sobą.
Dwa lata zajęły mi prace nad nią. Powoli kompletowałem części a silnik składałem w zimowe wieczory w piwnicy u kolegi, co drugi dzień latając do ASO po różne elementy
Gdy w końcu udało mi się wszystko złożyć i po wielkich bojach i przeprawach wykonać pierwszą jazdę testową to chyba nigdy wcześniej nie byłem z czegoś tak bardzo szczęśliwy
Dwa lata zajęły mi prace nad nią. Powoli kompletowałem części a silnik składałem w zimowe wieczory w piwnicy u kolegi, co drugi dzień latając do ASO po różne elementy
Gdy w końcu udało mi się wszystko złożyć i po wielkich bojach i przeprawach wykonać pierwszą jazdę testową to chyba nigdy wcześniej nie byłem z czegoś tak bardzo szczęśliwy
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Szacunek Dla takich chwil warto żyć !!
Oby tak dalej
Oby tak dalej
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Pamiętam auto z ogłoszeń na allegro i później ze zdjęć w rejestrze Venoma..przykuwał właśnie ten piękny kolor . Brawo za podejście, gratuluję zawziętości !
Ze zdjęć wynika, że remontowałeś silnik B38 . O ile to nie tajemnica,to czy mógłbyś przybliżyć techniczne informacje dotyczące tej operacji i co wymagało wymiany / naprawy ,który nadwymiar , koszty części etc ? Takie swoiste kompendium było by fajną sprawą dla potomnych.
Pozdrawiam
Ze zdjęć wynika, że remontowałeś silnik B38 . O ile to nie tajemnica,to czy mógłbyś przybliżyć techniczne informacje dotyczące tej operacji i co wymagało wymiany / naprawy ,który nadwymiar , koszty części etc ? Takie swoiste kompendium było by fajną sprawą dla potomnych.
Pozdrawiam
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Dzięki za miłe słowa
O silnik było bardzo ciężko. Dół kupiłem oddzielnie, górę oddzielnie i powoli dokupowałem osprzęt. Za częściami jeździłem po całej polsce.
Blok został sprawdzony i poddany planowaniu, to samo głowica. Wymienione zostały uszczelniacze zaworowe. Założyłem nowe pierścienie i nowe panewki. Kupiłem nowy łańcuch rozrządu i pompy oleju oraz ślizgi i napinacze (rozrządu poszedł z S50B32). Wszystkie nowe uszczelki, fajki od cewek, szpilki głowicy, dużo różnych śrubek, świece. Tłoki i panewki są w nominale.
Po złożeniu wyregulowałem zawory i przepustnice. Zalałem Motulem 10W60. Docieranie odbywało się przez 2000km w tym czasie olej został zmieniony dwukrotnie. Po przejechaniu 2000km ponownie zrobiłem regulację zaworów (musiałem wykonać delikatne korekty luzów) i znowu został wymieniony olej.
Starałem się aby złożyć silnik jak najlepiej.
Nie sprawdzałem jeszcze mocy na hamowni ale e34 540 w manualu kolegi nie ma startu , alpinie B10 4.6 też daje radę
O silnik było bardzo ciężko. Dół kupiłem oddzielnie, górę oddzielnie i powoli dokupowałem osprzęt. Za częściami jeździłem po całej polsce.
Blok został sprawdzony i poddany planowaniu, to samo głowica. Wymienione zostały uszczelniacze zaworowe. Założyłem nowe pierścienie i nowe panewki. Kupiłem nowy łańcuch rozrządu i pompy oleju oraz ślizgi i napinacze (rozrządu poszedł z S50B32). Wszystkie nowe uszczelki, fajki od cewek, szpilki głowicy, dużo różnych śrubek, świece. Tłoki i panewki są w nominale.
Po złożeniu wyregulowałem zawory i przepustnice. Zalałem Motulem 10W60. Docieranie odbywało się przez 2000km w tym czasie olej został zmieniony dwukrotnie. Po przejechaniu 2000km ponownie zrobiłem regulację zaworów (musiałem wykonać delikatne korekty luzów) i znowu został wymieniony olej.
Starałem się aby złożyć silnik jak najlepiej.
Nie sprawdzałem jeszcze mocy na hamowni ale e34 540 w manualu kolegi nie ma startu , alpinie B10 4.6 też daje radę
Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek
Dzięki za odpowiedź .Moje E39 też nie ma podejścia do eMki , pomimo niedużej różnicy w mocy - o radości z jazdy ,,kanciakiem'' już nie wspomnę . Miłego użytkowania !
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju