BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Gregor/// » pn wrz 16, 2013 20:07

Witam . Chcialem pokazac moj nowy nabytek BMW e34 m5 z roku 1992 . Kupilem Karoserie E34 M5 w kolorze CALYPSOROT METALLIC z przebiegiem okolo 269 km tys od kolegi Kokiego. Jestem zadowolony podwzledem stanu karoserii . Znalazlem tylko jedna oznake korozji pod uszczelka tylnej klapy,ktora wyczyscilem i zabezpieczylem . Wrzucilem silnik i skrzynie 6 biegowa z poliftowej 34 m5 . Silnik mial przebieg okolo 270 km tys . Stan tapicerki wymaga czyszczenia i naprawy ( podsufitowka boczki nadaja sie do podklejenia) .Bmw jezdzilo najcieplejszej czesci hiszpani dlatego lakier jest zniszczony .Emka posiada kilka drobnych wgniotek na drzwiach i odprzski na przedniej masce . Silnik zostal zalany olejem liqui moly gt1 10w60 . Samochod toczy sie na felgach M System II wypolerowanami rantami w orginalnym rozmiarze opon . Do beemki kupilem pilot uzywany na podczerwien tzw szczyzoryk .



Dane pojazdu

Art. Wartość
Numer podwozia WBSHC91060GD63077
Kod typu HC91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S38
Pojemność skokowa 3.80
Moc 255
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CALYPSOROT METALLIC (252)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF M5 (0475)
Data prod. 1992-06-29


Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S245A STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC Kolumna kierownicza regul. elektrycznie
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S564A INTERIOR LIGHT PACKAGE Pakiet oświetlenia wnętrza
S687A RADIO PREPARATION Instalacja radiowa
L819A SPAIN VERSION Wersja krajowa Hiszpania
S856A LANGUAGE VERSION SPANISH Wersja językowa, hiszpański
S899A EXPORT-FAHRZEUG optyczne podawanie sygnałów do DWA


W Emce zostaly wymienione kilka rzeczy takie jak :
- zregenerowane amortyzatory nivo
- pomaranczowe kierunki z przodu na biale
-tylnie lampy pomaranczowymi kierunkami na biale
- dwumas na jednomas plus nowy kpl sprzegla sash do 38b36
-shift shorter m5 na zm3
-osemki na tylnej osi
-srebne listwy na shadow line
- swiece zaplonowe
-osuszacz klimy
- halogeny
- zimeringi w skrzyni biegow
-regeneracja alternatora

Tu kilka fotek . Bede mial wecej czasu to wrzuce reszte fotek.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Przez chwile jezdzila emeczka na 18 :)
Obrazek
Obrazek

ciah
Posty: 220
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: ciah » wt wrz 17, 2013 01:11

Ciekawy wypas i fajny środek ,pozdrawiam :)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe...
...Avus Blue S38B38 :)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Venom » czw wrz 19, 2013 22:07

A ja czekam na pozostałe fotki :)

Łukasz///M5
Posty: 272
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Łukasz///M5 » sob wrz 21, 2013 00:17

Całkiem fajne auto. Czerwony metalik w połączeniu z czarnoszarym środkiem bardzo ładnie współgra. Dodatkowy plus z kierownicę po ,, przyjaznej'' stronie.

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Gregor/// » pn wrz 23, 2013 20:17

Tak jak mowilem wrzucam kilka fotek emki z naprawy i wrzucenia silnika .Żadny zemnie dobry fotograf.

Kilka zdjec silnika przed wrzuceniem do bmw i po
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kilka fotek wymiany zregenerowanych amortyzatorow Nivo .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nowe sprzęglo po zamontowaniu

Obrazek

Poprawienie zlaczki eleastycznej na kolektorze wydechowym . ( poprzedni wlasciciel zrobil to byle jak , demontaz sprwial problemy)
Tak to wyglada przed modifikacja
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu taki zestawik naprawczy .
Obrazek

Po modyfikacjach

Obrazek
Obrazek

Kilka fotek z wymiany usczelek ,zimeringow , termostatu i zapinacza lanczucha pompy olejowej ( okazl sie pekniety )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotki shift shortera u gory z zm3 a na dole m5 e34
Obrazek

Łukasz///M5
Posty: 272
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Łukasz///M5 » pn wrz 23, 2013 21:15

Sporo pracy wykonałeś. Czy ten silnik pochodzi z byłej RHD ? Co ze starym silnikiem ?

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Gregor/// » wt wrz 24, 2013 06:14

Tak silnik pochodzi rhd z avus blau . Jeszcze mnie czeka regulacja zaworow i inne rzeczy .Pozdro

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: RoboCop » wt wrz 24, 2013 21:20

Fajnie Gregor, że w końcu założyłeś temat w dodatku z taką ilością zdjęć, to dołożę i jakieś moje (słabe obiecuję się poprawić :grin: )

Obrazek
Obrazek

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Gregor/// » śr wrz 25, 2013 18:43

Dzięki Robocop za wrzucenie fotki z shadowline widać różnice jak się prezentuje. W końcu na to znalazłem czas aby posta założyć .Dzięki pozdro

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: kris/// » śr wrz 25, 2013 20:22

No wreszcie sie pochwaliles babcia;) duzo pracy i serca wlozyles .Niebede tu mowil.kto Cie tym wszystkim zarazil ;) Robert wstawil bardzo ladna fotke.

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Gregor/// » czw wrz 26, 2013 18:25

kris/// pisze:No wreszcie sie pochwaliles babcia;) duzo pracy i serca wlozyles .Niebede tu mowil.kto Cie tym wszystkim zarazil ;) Robert wstawil bardzo ladna fotke.

Wiadomo ze to ty mnie zaraziłeś mką . Tak dużo pracy włożyłem ale nie sam gdyby mi Grzesiek mi nie pomagał . Jeszcze zostalo kilka detali do zrobienia . Pozdro

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Venom » śr lis 20, 2013 22:48

Jak się miewa auto ?

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Gregor/// » śr lis 20, 2013 23:45

Venom pisze:Jak się miewa auto ?
Witaj emka sie miewa dobrze. Codziennie jezdza ja do pracy .Na przyszly rok juz mam plany co zmienic itd ale zobaczymy jak bedzie z czasem . Moze jakis spot sie zrobi jak bedziemy w pl na wiosne itd . Pozdro

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: kris/// » sob lis 23, 2013 23:30

Fajnie hardkorowy short shifter Gregor zamontowal ;) uczylem sie zmieniac biegi na nowo -zwlaszcza szukanie 5-tki.Ale jak sie przyzwyczailem to zmiana biegow mega szybka ;) krotki dyfer 6ska robi robote autko daje duza frajde.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 CALYPSOROT METALLIC

Post autor: Venom » pn lis 25, 2013 14:08

kris/// pisze:Fajnie hardkorowy short shifter Gregor zamontowal ;) uczylem sie zmieniac biegi na nowo -zwlaszcza szukanie 5-tki.Ale jak sie przyzwyczailem to zmiana biegow mega szybka ;) krotki dyfer 6ska robi robote autko daje duza frajde.
Fajny ten zestaw 6 biegów + 3.91.
Kris, Ty też masz coś takiego u siebie?

ODPOWIEDZ