Strona 4 z 7

Re: Venom --->>> E34 M5

: pn cze 04, 2012 21:03
autor: Venom
Airbox to nie w tym wątku, a temat sam w sobie nie jest zakończony ze względu na brak czasu. gada super wg mnie. Brzmienie jest boskie, ale tak jak pisałem wydaje mi się, że trochę słabo jedzie u góry, możliwe że przy motorze B36 jechałby dobrze.

Co do wyłącznika prądu to u mnie w aucie też go nie ma, mimo że wg VINu powinien tam być. Pozostaje upierdliwe odpinanie AKU.

Re: Venom --->>> E34 M5

: wt cze 12, 2012 13:37
autor: Kudłaty
Ciekawe czy istnieje możliwość pozyskania w ASO takiego wyłącznika?

Re: Venom --->>> E34 M5

: wt cze 12, 2012 13:40
autor: Venom
Kudłaty pisze:Ciekawe czy istnieje możliwość pozyskania w ASO takiego wyłącznika?
No właśnie. Sybir, może Ty pomożesz w tej kwestii ?

Re: Venom --->>> E34 M5

: śr cze 13, 2012 17:35
autor: sybir
Nigdy mnie to nie zastanawiało. Trzeba by było najpierw ustalić nr oem.
sie ma

Re: Venom --->>> E34 M5

: śr cze 13, 2012 17:54
autor: Venom
sybir pisze:Nigdy mnie to nie zastanawiało. Trzeba by było najpierw ustalić nr oem.
sie ma
No właśnie w tym myślałem, że Nam pomożesz. Spróbuj poszukać :)

Re: Venom --->>> E34 M5

: czw wrz 27, 2012 15:37
autor: Venom
Update 27.09.2012
Jakiś miesiąć temu auto zostało zarejestrowane tak jak chciałem, jako samochód zabytkowy/kolekcjonerski. Trwało to długo głównie z mojej winy, dopiero dziś odebrałem tablice i twardy dowód - wieczny brak czasu. Niebawem opiszę procedurę rejestracji.

[56]Obrazek

Pozdrawiam

Re: Venom --->>> E34 M5

: czw wrz 27, 2012 17:34
autor: RoboCop
Gratuluję !!!! To chyba pierwsze M5 e34 w Polsce na żółtych blachach...

Re: Venom --->>> E34 M5

: czw wrz 27, 2012 18:57
autor: kostek_ja
Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?

Re: Venom --->>> E34 M5

: pt wrz 28, 2012 01:23
autor: saron22
kostek_ja pisze:Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
Konserwatora mamy ale dzieki temu sa rowniez pewne przywileje.

Re: Venom --->>> E34 M5

: pt wrz 28, 2012 01:40
autor: Marcin_Os
saron22 pisze:
kostek_ja pisze:Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
Konserwatora mamy ale dzieki temu sa rowniez pewne przywileje.
np. brak przeglądów i OC na jaki okres się chce.

Re: Venom --->>> E34 M5

: pt wrz 28, 2012 06:25
autor: Camil
marne to przywileje:D

Re: Venom --->>> E34 M5

: pt wrz 28, 2012 15:58
autor: Venom
Przywileje są takie jak Marcin napisał:
- jak nie jeździsz to nie płacisz OC. Minimalny okres ubezpieczenia wynosi 1 miesiąc, będąc zrzeszonym w odpowiedniej organizacji można uzyskać spore zniżki na OC, nawet do 60%,
- przegląd jest bezterminowy,
- przy samochodzie sprowadzanym zza granicy (i mającym powyżej 30 lat) nie płaci się akcyzy.
-

Z minusów:
- sprzedaż w kraju musi być zgłoszona konserwatorowi, ale nie wymaga jego zgody,
- każdy wyjazd pojazdu za granicę wymaga zgody konserwatora,
- sprzedaż auta za granicę wymaga zgody konserwatora oraz uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu,


Obecnie system działa tak, że opieka konserwatora nad pojazdem praktycznie nie istnieje. Ma on prawo do posiadania informacji na temat stanu pojazdu, ale w praktyce nikt tego nie robi.

To chyba tyle.

Re: Venom --->>> E34 M5

: pt wrz 28, 2012 18:03
autor: Camil
"...uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu..."


Nie ma to jak nagradzac Panstwo podatkiem za wkladanie wlasnego serca, o kasie nie wspomniwszy :mrgreen:

Re: Venom --->>> E34 M5

: pt wrz 28, 2012 19:41
autor: Venom
Update 28.09.2012
Do rejestracji na zółte tablice potrzebne mi były następujące dokumenty (pojazd sprowadzony):
- umowa kupna-sprzedaży wraz z tłumaczeniem,
- opinia rzeczoznawcy motoryzacyjnego wraz ze wskazaniem cech mojego pojazdu, które umożliwiają jego rejestracje na żółte tablice. Trzeba pamiętać, że moje M5 nie ma 25 lat, a więc rzeczoznawca musiał się troszkę napocić w tej opinii,
- karty ewidencyjne zabytku ruchomego (tzw. białe karty) - również sporządzone przez rzeczoznawcę, ale można to zrobić samemu,
- zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług VAT-25,
- dokument z UC potwierdzający opłatę akcyzy (gdyby moje M5 miało 30 lat to nie musiałbym płacić akcyzy),
- wpis do ewidencji zabytków - wykonywany przez konserwatora na podstawe opinii rzeczoznawcy,
- badanie techniczne.

Wszystko wydaję się bardzo proste i generalnie takie jest, ale w moim przypadku dużo czasu straciłem na oczekiwanie:
- na decyzję konserwatora - czy w ogóle mój pojazd będzie mógł być zakwalifikowany jako zabytkowy,
- na sporządzenie opinii oraz białych kart,
- na potyczki z Urzędem Celnym w sprawie akcyzy.
Ponadto sam nie miałem zawsze czasu aby to pchać do przodu.

Więcej szczegółów w sprawie samej procedury rejestracji możecie znaleźć tutaj http://weteranszos.pl/zolte-tablice. Nie wszystko jest tam do końca prawdziwe, ale można na tym bazować.

Ja miałem szczęście poniewąż całą sprawę prowadził mi bardzo uznany w okolicy rzeczoznawca i dzięki niemu nie miałem zbyt wielu problemów u konserwatora. Pojazd dostał zółte tablice na podstawie następujących cech:
- samochód w 100% kompletny w zakresie zespołów i wyposażenia,
- stopień oryginalności zespołów oraz wyposażenia przekraczający 95%,
- w pojeździe nie stwierdzono przeróbek wynikających z dostosowania do istniejących przepisów drogowych,
- brak zmian stylistyki i wyposażenia,
- na podstawie klasyfikacji poszczególnych podzespołów ustalono klasę pojazdu na 4,
- egzemplarz wyprodukowany 18 lat temu, ponad 15 lat od zakończenia produkcji modelu, nie spełnia on kryteriu chronologicznego jednak został wyprodukowany w niewielkiej liczbie egzemplarzy (404 sztuki), bardzo niska liczba takich samochodów w Polsce,
- pojazd posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
- egzemplarz przedstawia wartości kolekcjonerskie,
- pojazd dokumentuje rozwój techniki oraz historię motoryzacji,
- pojazd nie jest użytkowany z jego pierwotnym przeznaczeniem, a jedynie do celów własnych, udział w pokazach, zlotach.

Jakby kogoś interesowały jakieś szczegóły to proszę pytać.

Re: Venom --->>> E34 M5

: sob wrz 29, 2012 20:41
autor: Dino444
Fajnie wstaw fotkę na tych blaszkach. Hmm ciekawe jak Daytona wyglądałaby z żółtymi blachami :mrgreen: