Venom --->>> E34 M5
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Venom --->>> E34 M5
Airbox to nie w tym wątku, a temat sam w sobie nie jest zakończony ze względu na brak czasu. gada super wg mnie. Brzmienie jest boskie, ale tak jak pisałem wydaje mi się, że trochę słabo jedzie u góry, możliwe że przy motorze B36 jechałby dobrze.
Co do wyłącznika prądu to u mnie w aucie też go nie ma, mimo że wg VINu powinien tam być. Pozostaje upierdliwe odpinanie AKU.
Co do wyłącznika prądu to u mnie w aucie też go nie ma, mimo że wg VINu powinien tam być. Pozostaje upierdliwe odpinanie AKU.
Re: Venom --->>> E34 M5
Ciekawe czy istnieje możliwość pozyskania w ASO takiego wyłącznika?
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Venom --->>> E34 M5
No właśnie. Sybir, może Ty pomożesz w tej kwestii ?Kudłaty pisze:Ciekawe czy istnieje możliwość pozyskania w ASO takiego wyłącznika?
Re: Venom --->>> E34 M5
Nigdy mnie to nie zastanawiało. Trzeba by było najpierw ustalić nr oem.
sie ma
sie ma
Nowe oryginalne części BMW - www.bmwmarket.pl
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Venom --->>> E34 M5
No właśnie w tym myślałem, że Nam pomożesz. Spróbuj poszukaćsybir pisze:Nigdy mnie to nie zastanawiało. Trzeba by było najpierw ustalić nr oem.
sie ma
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Venom --->>> E34 M5
-
- Posty: 69
- Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
- Auto: 325&M5
- Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy
Re: Venom --->>> E34 M5
Gratuluję !!!! To chyba pierwsze M5 e34 w Polsce na żółtych blachach...
Re: Venom --->>> E34 M5
Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
Re: Venom --->>> E34 M5
Konserwatora mamy ale dzieki temu sa rowniez pewne przywileje.kostek_ja pisze:Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
Re: Venom --->>> E34 M5
np. brak przeglądów i OC na jaki okres się chce.saron22 pisze:Konserwatora mamy ale dzieki temu sa rowniez pewne przywileje.kostek_ja pisze:Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Venom --->>> E34 M5
marne to przywileje:D
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Venom --->>> E34 M5
Przywileje są takie jak Marcin napisał:
- jak nie jeździsz to nie płacisz OC. Minimalny okres ubezpieczenia wynosi 1 miesiąc, będąc zrzeszonym w odpowiedniej organizacji można uzyskać spore zniżki na OC, nawet do 60%,
- przegląd jest bezterminowy,
- przy samochodzie sprowadzanym zza granicy (i mającym powyżej 30 lat) nie płaci się akcyzy.
-
Z minusów:
- sprzedaż w kraju musi być zgłoszona konserwatorowi, ale nie wymaga jego zgody,
- każdy wyjazd pojazdu za granicę wymaga zgody konserwatora,
- sprzedaż auta za granicę wymaga zgody konserwatora oraz uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu,
Obecnie system działa tak, że opieka konserwatora nad pojazdem praktycznie nie istnieje. Ma on prawo do posiadania informacji na temat stanu pojazdu, ale w praktyce nikt tego nie robi.
To chyba tyle.
- jak nie jeździsz to nie płacisz OC. Minimalny okres ubezpieczenia wynosi 1 miesiąc, będąc zrzeszonym w odpowiedniej organizacji można uzyskać spore zniżki na OC, nawet do 60%,
- przegląd jest bezterminowy,
- przy samochodzie sprowadzanym zza granicy (i mającym powyżej 30 lat) nie płaci się akcyzy.
-
Z minusów:
- sprzedaż w kraju musi być zgłoszona konserwatorowi, ale nie wymaga jego zgody,
- każdy wyjazd pojazdu za granicę wymaga zgody konserwatora,
- sprzedaż auta za granicę wymaga zgody konserwatora oraz uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu,
Obecnie system działa tak, że opieka konserwatora nad pojazdem praktycznie nie istnieje. Ma on prawo do posiadania informacji na temat stanu pojazdu, ale w praktyce nikt tego nie robi.
To chyba tyle.
Re: Venom --->>> E34 M5
"...uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu..."
Nie ma to jak nagradzac Panstwo podatkiem za wkladanie wlasnego serca, o kasie nie wspomniwszy
Nie ma to jak nagradzac Panstwo podatkiem za wkladanie wlasnego serca, o kasie nie wspomniwszy
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Venom --->>> E34 M5
Update 28.09.2012
Do rejestracji na zółte tablice potrzebne mi były następujące dokumenty (pojazd sprowadzony):
- umowa kupna-sprzedaży wraz z tłumaczeniem,
- opinia rzeczoznawcy motoryzacyjnego wraz ze wskazaniem cech mojego pojazdu, które umożliwiają jego rejestracje na żółte tablice. Trzeba pamiętać, że moje M5 nie ma 25 lat, a więc rzeczoznawca musiał się troszkę napocić w tej opinii,
- karty ewidencyjne zabytku ruchomego (tzw. białe karty) - również sporządzone przez rzeczoznawcę, ale można to zrobić samemu,
- zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług VAT-25,
- dokument z UC potwierdzający opłatę akcyzy (gdyby moje M5 miało 30 lat to nie musiałbym płacić akcyzy),
- wpis do ewidencji zabytków - wykonywany przez konserwatora na podstawe opinii rzeczoznawcy,
- badanie techniczne.
Wszystko wydaję się bardzo proste i generalnie takie jest, ale w moim przypadku dużo czasu straciłem na oczekiwanie:
- na decyzję konserwatora - czy w ogóle mój pojazd będzie mógł być zakwalifikowany jako zabytkowy,
- na sporządzenie opinii oraz białych kart,
- na potyczki z Urzędem Celnym w sprawie akcyzy.
Ponadto sam nie miałem zawsze czasu aby to pchać do przodu.
Więcej szczegółów w sprawie samej procedury rejestracji możecie znaleźć tutaj http://weteranszos.pl/zolte-tablice. Nie wszystko jest tam do końca prawdziwe, ale można na tym bazować.
Ja miałem szczęście poniewąż całą sprawę prowadził mi bardzo uznany w okolicy rzeczoznawca i dzięki niemu nie miałem zbyt wielu problemów u konserwatora. Pojazd dostał zółte tablice na podstawie następujących cech:
- samochód w 100% kompletny w zakresie zespołów i wyposażenia,
- stopień oryginalności zespołów oraz wyposażenia przekraczający 95%,
- w pojeździe nie stwierdzono przeróbek wynikających z dostosowania do istniejących przepisów drogowych,
- brak zmian stylistyki i wyposażenia,
- na podstawie klasyfikacji poszczególnych podzespołów ustalono klasę pojazdu na 4,
- egzemplarz wyprodukowany 18 lat temu, ponad 15 lat od zakończenia produkcji modelu, nie spełnia on kryteriu chronologicznego jednak został wyprodukowany w niewielkiej liczbie egzemplarzy (404 sztuki), bardzo niska liczba takich samochodów w Polsce,
- pojazd posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
- egzemplarz przedstawia wartości kolekcjonerskie,
- pojazd dokumentuje rozwój techniki oraz historię motoryzacji,
- pojazd nie jest użytkowany z jego pierwotnym przeznaczeniem, a jedynie do celów własnych, udział w pokazach, zlotach.
Jakby kogoś interesowały jakieś szczegóły to proszę pytać.
Do rejestracji na zółte tablice potrzebne mi były następujące dokumenty (pojazd sprowadzony):
- umowa kupna-sprzedaży wraz z tłumaczeniem,
- opinia rzeczoznawcy motoryzacyjnego wraz ze wskazaniem cech mojego pojazdu, które umożliwiają jego rejestracje na żółte tablice. Trzeba pamiętać, że moje M5 nie ma 25 lat, a więc rzeczoznawca musiał się troszkę napocić w tej opinii,
- karty ewidencyjne zabytku ruchomego (tzw. białe karty) - również sporządzone przez rzeczoznawcę, ale można to zrobić samemu,
- zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług VAT-25,
- dokument z UC potwierdzający opłatę akcyzy (gdyby moje M5 miało 30 lat to nie musiałbym płacić akcyzy),
- wpis do ewidencji zabytków - wykonywany przez konserwatora na podstawe opinii rzeczoznawcy,
- badanie techniczne.
Wszystko wydaję się bardzo proste i generalnie takie jest, ale w moim przypadku dużo czasu straciłem na oczekiwanie:
- na decyzję konserwatora - czy w ogóle mój pojazd będzie mógł być zakwalifikowany jako zabytkowy,
- na sporządzenie opinii oraz białych kart,
- na potyczki z Urzędem Celnym w sprawie akcyzy.
Ponadto sam nie miałem zawsze czasu aby to pchać do przodu.
Więcej szczegółów w sprawie samej procedury rejestracji możecie znaleźć tutaj http://weteranszos.pl/zolte-tablice. Nie wszystko jest tam do końca prawdziwe, ale można na tym bazować.
Ja miałem szczęście poniewąż całą sprawę prowadził mi bardzo uznany w okolicy rzeczoznawca i dzięki niemu nie miałem zbyt wielu problemów u konserwatora. Pojazd dostał zółte tablice na podstawie następujących cech:
- samochód w 100% kompletny w zakresie zespołów i wyposażenia,
- stopień oryginalności zespołów oraz wyposażenia przekraczający 95%,
- w pojeździe nie stwierdzono przeróbek wynikających z dostosowania do istniejących przepisów drogowych,
- brak zmian stylistyki i wyposażenia,
- na podstawie klasyfikacji poszczególnych podzespołów ustalono klasę pojazdu na 4,
- egzemplarz wyprodukowany 18 lat temu, ponad 15 lat od zakończenia produkcji modelu, nie spełnia on kryteriu chronologicznego jednak został wyprodukowany w niewielkiej liczbie egzemplarzy (404 sztuki), bardzo niska liczba takich samochodów w Polsce,
- pojazd posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
- egzemplarz przedstawia wartości kolekcjonerskie,
- pojazd dokumentuje rozwój techniki oraz historię motoryzacji,
- pojazd nie jest użytkowany z jego pierwotnym przeznaczeniem, a jedynie do celów własnych, udział w pokazach, zlotach.
Jakby kogoś interesowały jakieś szczegóły to proszę pytać.
Re: Venom --->>> E34 M5
Fajnie wstaw fotkę na tych blaszkach. Hmm ciekawe jak Daytona wyglądałaby z żółtymi blachami
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??