Venom --->>> E34 M5

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn cze 04, 2012 21:03

Airbox to nie w tym wątku, a temat sam w sobie nie jest zakończony ze względu na brak czasu. gada super wg mnie. Brzmienie jest boskie, ale tak jak pisałem wydaje mi się, że trochę słabo jedzie u góry, możliwe że przy motorze B36 jechałby dobrze.

Co do wyłącznika prądu to u mnie w aucie też go nie ma, mimo że wg VINu powinien tam być. Pozostaje upierdliwe odpinanie AKU.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Kudłaty » wt cze 12, 2012 13:37

Ciekawe czy istnieje możliwość pozyskania w ASO takiego wyłącznika?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » wt cze 12, 2012 13:40

Kudłaty pisze:Ciekawe czy istnieje możliwość pozyskania w ASO takiego wyłącznika?
No właśnie. Sybir, może Ty pomożesz w tej kwestii ?

sybir
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 27, 2009 14:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: sybir » śr cze 13, 2012 17:35

Nigdy mnie to nie zastanawiało. Trzeba by było najpierw ustalić nr oem.
sie ma
Nowe oryginalne części BMW - www.bmwmarket.pl

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » śr cze 13, 2012 17:54

sybir pisze:Nigdy mnie to nie zastanawiało. Trzeba by było najpierw ustalić nr oem.
sie ma
No właśnie w tym myślałem, że Nam pomożesz. Spróbuj poszukać :)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » czw wrz 27, 2012 15:37

Update 27.09.2012
Jakiś miesiąć temu auto zostało zarejestrowane tak jak chciałem, jako samochód zabytkowy/kolekcjonerski. Trwało to długo głównie z mojej winy, dopiero dziś odebrałem tablice i twardy dowód - wieczny brak czasu. Niebawem opiszę procedurę rejestracji.

[56]Obrazek

Pozdrawiam

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: RoboCop » czw wrz 27, 2012 17:34

Gratuluję !!!! To chyba pierwsze M5 e34 w Polsce na żółtych blachach...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: kostek_ja » czw wrz 27, 2012 18:57

Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: saron22 » pt wrz 28, 2012 01:23

kostek_ja pisze:Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
Konserwatora mamy ale dzieki temu sa rowniez pewne przywileje.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Marcin_Os » pt wrz 28, 2012 01:40

saron22 pisze:
kostek_ja pisze:Venom, a mógłbyś też napisać co się z tym wiąże? Nie mamy wówczas np. jakiegoś konserwatora zabytków na karku?
Konserwatora mamy ale dzieki temu sa rowniez pewne przywileje.
np. brak przeglądów i OC na jaki okres się chce.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Camil » pt wrz 28, 2012 06:25

marne to przywileje:D

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pt wrz 28, 2012 15:58

Przywileje są takie jak Marcin napisał:
- jak nie jeździsz to nie płacisz OC. Minimalny okres ubezpieczenia wynosi 1 miesiąc, będąc zrzeszonym w odpowiedniej organizacji można uzyskać spore zniżki na OC, nawet do 60%,
- przegląd jest bezterminowy,
- przy samochodzie sprowadzanym zza granicy (i mającym powyżej 30 lat) nie płaci się akcyzy.
-

Z minusów:
- sprzedaż w kraju musi być zgłoszona konserwatorowi, ale nie wymaga jego zgody,
- każdy wyjazd pojazdu za granicę wymaga zgody konserwatora,
- sprzedaż auta za granicę wymaga zgody konserwatora oraz uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu,


Obecnie system działa tak, że opieka konserwatora nad pojazdem praktycznie nie istnieje. Ma on prawo do posiadania informacji na temat stanu pojazdu, ale w praktyce nikt tego nie robi.

To chyba tyle.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Camil » pt wrz 28, 2012 18:03

"...uiszczenia podatku od sprzedaży w wysokości 25% wartości pojazdu..."


Nie ma to jak nagradzac Panstwo podatkiem za wkladanie wlasnego serca, o kasie nie wspomniwszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pt wrz 28, 2012 19:41

Update 28.09.2012
Do rejestracji na zółte tablice potrzebne mi były następujące dokumenty (pojazd sprowadzony):
- umowa kupna-sprzedaży wraz z tłumaczeniem,
- opinia rzeczoznawcy motoryzacyjnego wraz ze wskazaniem cech mojego pojazdu, które umożliwiają jego rejestracje na żółte tablice. Trzeba pamiętać, że moje M5 nie ma 25 lat, a więc rzeczoznawca musiał się troszkę napocić w tej opinii,
- karty ewidencyjne zabytku ruchomego (tzw. białe karty) - również sporządzone przez rzeczoznawcę, ale można to zrobić samemu,
- zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług VAT-25,
- dokument z UC potwierdzający opłatę akcyzy (gdyby moje M5 miało 30 lat to nie musiałbym płacić akcyzy),
- wpis do ewidencji zabytków - wykonywany przez konserwatora na podstawe opinii rzeczoznawcy,
- badanie techniczne.

Wszystko wydaję się bardzo proste i generalnie takie jest, ale w moim przypadku dużo czasu straciłem na oczekiwanie:
- na decyzję konserwatora - czy w ogóle mój pojazd będzie mógł być zakwalifikowany jako zabytkowy,
- na sporządzenie opinii oraz białych kart,
- na potyczki z Urzędem Celnym w sprawie akcyzy.
Ponadto sam nie miałem zawsze czasu aby to pchać do przodu.

Więcej szczegółów w sprawie samej procedury rejestracji możecie znaleźć tutaj http://weteranszos.pl/zolte-tablice. Nie wszystko jest tam do końca prawdziwe, ale można na tym bazować.

Ja miałem szczęście poniewąż całą sprawę prowadził mi bardzo uznany w okolicy rzeczoznawca i dzięki niemu nie miałem zbyt wielu problemów u konserwatora. Pojazd dostał zółte tablice na podstawie następujących cech:
- samochód w 100% kompletny w zakresie zespołów i wyposażenia,
- stopień oryginalności zespołów oraz wyposażenia przekraczający 95%,
- w pojeździe nie stwierdzono przeróbek wynikających z dostosowania do istniejących przepisów drogowych,
- brak zmian stylistyki i wyposażenia,
- na podstawie klasyfikacji poszczególnych podzespołów ustalono klasę pojazdu na 4,
- egzemplarz wyprodukowany 18 lat temu, ponad 15 lat od zakończenia produkcji modelu, nie spełnia on kryteriu chronologicznego jednak został wyprodukowany w niewielkiej liczbie egzemplarzy (404 sztuki), bardzo niska liczba takich samochodów w Polsce,
- pojazd posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
- egzemplarz przedstawia wartości kolekcjonerskie,
- pojazd dokumentuje rozwój techniki oraz historię motoryzacji,
- pojazd nie jest użytkowany z jego pierwotnym przeznaczeniem, a jedynie do celów własnych, udział w pokazach, zlotach.

Jakby kogoś interesowały jakieś szczegóły to proszę pytać.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Dino444 » sob wrz 29, 2012 20:41

Fajnie wstaw fotkę na tych blaszkach. Hmm ciekawe jak Daytona wyglądałaby z żółtymi blachami :mrgreen:
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

ODPOWIEDZ