S38B36 '89 Macaoblau metallic.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz lis 01, 2009 21:29
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
No no Adam sie spisal duzo rzeczy ci porobili .Fajnie zorganizowali badania techniczne. Najwazniejsze ze meka smiga i bedzie smigac .Pozdro
-
- Posty: 46
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 10:00
- Auto: M5 E34 S38B36
- Lokalizacja: Wrocław, Częstochowa
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
No też mnie to cieszy, że śmiga, a o te brakujące pare koni, to jeszcze powalcze Czekam jeszcze na ostatnie wykresy z hamowni i z badania zbieżnosći oraz z technicznego, jak będę miał to postaram się je wkleić
viewtopic.php?t=3495&postdays=0&postorder=asc&start=0
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Uklad chlodzenia zrobil? Troche smieszny ten program.
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Bardzo fajnie na filmie mieni się ten kolor w zależności od rodzaju/kąta padania światła .
Tak z ciekawości: co za zamienniki amorów Tobie tam włożyli ?
Pozdrawiam.
Tak z ciekawości: co za zamienniki amorów Tobie tam włożyli ?
Pozdrawiam.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Gratuluję udziału w programie, to jest jednak coś.
Mam wrażenie, że do ogranięcia było wiele więcej, niż przyznali w Turbo. Pewnie koncepcja odcinka się lekko rozleciała i nie wiadomo było na co położyć główny akcent. Niby w roli głównej było serce M-ki o sześciu komorach i sześciu przedsionkach ale pojawiało się wiele innych pierdółek typu osłony wydechu czy trójkątna szybka, która niespodziewanie dość "wyskoczyła" na koniec. Przemilczeli ważny w końcu układ chłodzenia a z drobiazgów np. te osłony wydechu. Mam wrażenie, że to był materiał na dwa odcinki.
Pokazałeś swoją pasję i to było ważne. A autka to jakby bali się dotykać, tyle konsultacji u zewnętrznych specjalistów...
Mam wrażenie, że do ogranięcia było wiele więcej, niż przyznali w Turbo. Pewnie koncepcja odcinka się lekko rozleciała i nie wiadomo było na co położyć główny akcent. Niby w roli głównej było serce M-ki o sześciu komorach i sześciu przedsionkach ale pojawiało się wiele innych pierdółek typu osłony wydechu czy trójkątna szybka, która niespodziewanie dość "wyskoczyła" na koniec. Przemilczeli ważny w końcu układ chłodzenia a z drobiazgów np. te osłony wydechu. Mam wrażenie, że to był materiał na dwa odcinki.
Pokazałeś swoją pasję i to było ważne. A autka to jakby bali się dotykać, tyle konsultacji u zewnętrznych specjalistów...
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Do części merytorycznej programu można mieć wiele zastrzeżeń, ale mimo gratuluję. Bardzo fajnie było pooglądać Twoje auto w detalach
-
- Posty: 46
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 10:00
- Auto: M5 E34 S38B36
- Lokalizacja: Wrocław, Częstochowa
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Salieri pisze:Gratuluję udziału w programie, to jest jednak coś.
Mam wrażenie, że do ogranięcia było wiele więcej, niż przyznali w Turbo. Pewnie koncepcja odcinka się lekko rozleciała i nie wiadomo było na co położyć główny akcent. Niby w roli głównej było serce M-ki o sześciu komorach i sześciu przedsionkach ale pojawiało się wiele innych pierdółek typu osłony wydechu czy trójkątna szybka, która niespodziewanie dość "wyskoczyła" na koniec. Przemilczeli ważny w końcu układ chłodzenia a z drobiazgów np. te osłony wydechu. Mam wrażenie, że to był materiał na dwa odcinki.
Pokazałeś swoją pasję i to było ważne. A autka to jakby bali się dotykać, tyle konsultacji u zewnętrznych specjalistów...
Nie pokazali nic na temat zaprawek i detailingu jaki zrobili, a to też zrobili, odcinek jest zbyt krótki, żeby pokazać wszystko a szkoda, bo przy niektórych naprawach i projektach aż się prosi o to żeby odcinki były dłuższe. Osłon wydechu nie ruszali, w tej chwili nie dzwonią, będę je wymieniał na ori, ale to dopiero jak zmienię garaż na taki przy którym nie owadzam spodem przy wjeździe, bo tak bęzie nowych osłon szkoda. Trójkątna szybka to im się przypomniała na koniec chociaż mówiłem o niej na początku. Niestety głównym problemem przy realizacji programu, tak jak pisałem wcześniej, jest czas. Chociaż muszę im przyznać, że robią to porządnie i nie biorą się za naprawy, które im się mogą nie zmieścic w czasie, chociaż i tak pracują po 16-20 godzin dziennie.
Te konsultacje to mi się wydaje akurat duży + dla nich, bo nie biorą się za coś o czym nie mają pojęcia, tylko idą do kogoś kto ma większą wiedzę - nie ma ryzyka, że coś zrobią nie tak jak być powinno.
Amorki to Sachs sport, auto dużo zyskało na nich na komforcie i trochę straciło na przyczepności, ale nadal prowadzi się dobrze zresztą mam te amorki co miałem w niej wcześniej - Koni żółte na tyle i KAW żółte na przodzie z regulowaną twardością, także pójdą do regeneracji i jak się Sachsy skończą to wrócą na auto.ciah pisze:Bardzo fajnie na filmie mieni się ten kolor w zależności od rodzaju/kąta padania światła .
Tak z ciekawości: co za zamienniki amorów Tobie tam włożyli ?
Pozdrawiam.
Co do układu chłodzenia to wygląda na to, że był to pojedynczy epizod z przyciętym termostatem... jak dotąd się to nie powtórzyło, a już trochę autem pojeździłem. Raz przy wyjeździe z garażu miałem taką sytuację, że auto stało na jałowym, było zimne, a jak wróciłem za jakieś 5-10 minut to wskazówka wyszła ponad połowę i obieg duży był zamknięty. Zgasiłem auto jak odpaliłem to wtedy duży obieg się otworzył. To była jednorazowa sytuacja, ale mam wskazówkę temperatury pod baczną obserwacjąMystic888 pisze:Uklad chlodzenia zrobil? Troche smieszny ten program.
Dzięki mam nadzieję spotkać się kiedyś na żywo i pooglądać inne 'eM'Venom pisze:Do części merytorycznej programu można mieć wiele zastrzeżeń, ale mimo gratuluję. Bardzo fajnie było pooglądać Twoje auto w detalach
viewtopic.php?t=3495&postdays=0&postorder=asc&start=0
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
M Systemy juz zalozyles poprawnie?
Gratuluje ogolnie ze udalo Ci sie dostac do programu, zawsze pare nowych czesci za darmo mniej.
Gratuluje ogolnie ze udalo Ci sie dostac do programu, zawsze pare nowych czesci za darmo mniej.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Skoro autko zostaje u Ciebie "do końca życia" to na pewno będzie okazja się spotkać Grono M5 E34 w naszym województwie się powoli powiększa , a kolega ciah i stekmen też nie mają daleko. Problem tylko się spichnąć
-
- Posty: 46
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 10:00
- Auto: M5 E34 S38B36
- Lokalizacja: Wrocław, Częstochowa
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
byłem ciekaw kiedy zauważycie, na razie M systemy II są całkowicie zdemontowane, ale niebawme wrócą na swoje miejsce, chyba że znajdę oryginalne M system I, to wtedy będę je stosował zamiennie, w zależności od humoru hehehe. Też tak uważam i bardzo się cieszę, że się dostałem, bo to zawsze pare rzeczy do zrobienia w aucie mniej, no i jest jeszcze jeden efekt, niech sobie ludzie nie myślą, że stare emki to tylko na zachodzie jeżdżą, Polacy wcale nie są gorsi no i to gadanie, że po Polsce to jeździ więcej 'emek' niż fabryka wypuściła... może i tak, ale wśród nich są i takie prawdziwe.Mystic888 pisze:M Systemy juz zalozyles poprawnie?
Gratuluje ogolnie ze udalo Ci sie dostac do programu, zawsze pare nowych czesci za darmo mniej.
W takim razie nie mogę się doczekać takiego spotu, w tym roku już pewnie się to nie uda, ale na wiosnę myślę, że tak. Trzeba tylko trochę chęci, jestem otwarty na propozycjeVenom pisze:Skoro autko zostaje u Ciebie "do końca życia" to na pewno będzie okazja się spotkać Grono M5 E34 w naszym województwie się powoli powiększa , a kolega ciah i stekmen też nie mają daleko. Problem tylko się spichnąć
viewtopic.php?t=3495&postdays=0&postorder=asc&start=0
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Pewne szczegóły zauważyliśmy od razu ale przecież nie o to chodzi żeby wytykać błędy czy nieścisłości.
A jakiej szerokości on Ci te felgi kupił ?
A jakiej szerokości on Ci te felgi kupił ?
-
- Posty: 46
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 10:00
- Auto: M5 E34 S38B36
- Lokalizacja: Wrocław, Częstochowa
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Proszę pisac o błędach, bo to ważne informacje dla mnie, wszystkie uwagi merytoryczne potraktuje z najwyższą uwagą i postaram się poprawić prędzej lub później, w każdym razie tworzę sobie listę rzeczy 'do zrobienia', którą będę realizował.
Hmm felgi to im sam podsunąłem, więc to nie do końca tak, że to Adam je znalazł Ogłaszałem się tu na forum i felgi zostały kupione od jednego z kolegów, nie będę pisał od kogo, bo nie wiem czy chce się ujawniać Felgi wszystkie cztery są kute i w rozmiarze 8x17 ET20, bo takie szły do mojej fabrycznie według VIN (nie mam tam wpisanej opcji dodatkowej, że szła szersza felga na tył), więc takich szukałem.
Hmm felgi to im sam podsunąłem, więc to nie do końca tak, że to Adam je znalazł Ogłaszałem się tu na forum i felgi zostały kupione od jednego z kolegów, nie będę pisał od kogo, bo nie wiem czy chce się ujawniać Felgi wszystkie cztery są kute i w rozmiarze 8x17 ET20, bo takie szły do mojej fabrycznie według VIN (nie mam tam wpisanej opcji dodatkowej, że szła szersza felga na tył), więc takich szukałem.
viewtopic.php?t=3495&postdays=0&postorder=asc&start=0
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Kilka słów komentarza ode mnie.
Czy dali Ci na wykresach z hamowni przed i po przebieg AFR (bądź lambdy) ? Bo na filmie Pan z hamowni o tym mówił, że w górnym zakresie jest ubogo. W poszukiwaniu mocy prócz sprawdzenia ciśnienia paliwa wyregulowałbym jednak zawory na 0.30, a nawet 0.28 i zobaczył jaki jest wpływ. Niesie to oczywiście pewne ryzyko, tym bardziej jeśli faktycznie głowica była robiona.
Poza tym te śruby do regulacji przepustnic służą do ich synchronizacji gdy silnik jest pod obciążeniem, a nie do regulacji podciśnień na biegu jałowym. Do tego służą iglice obejściowe na każdym z kanałów dolotowych. Sprawdzenie przepustnic jakiego dokonali Panowie w programie jest bardzo daleko od kryteriów jakie opisuje na ten temat BMW w swojej instrukcji - zarówno pod względem dokładności przyrządu, jak i synchronizacji (pomiar wszystkich przepustnic na raz). Zastanowiłbym się jeszcze nad tym.
Jak obecnie auto pracuje na biegu jałowym ?
W sprawie nakładek M System I będziesz miał ciężko znaleźć, bo to dosyć rzadki towar na krajowym rynku:) ale oczywiście dla chcącego nic trudnego i zawsze można kupić z DE.
O źle założonych nakładkach M System II już kolega wcześniej wspomniał.
Podzielam też zdanie jednego z przedmówców na temat koloru, jest piękny Powodzenia w działaniach przy autku
Czy dali Ci na wykresach z hamowni przed i po przebieg AFR (bądź lambdy) ? Bo na filmie Pan z hamowni o tym mówił, że w górnym zakresie jest ubogo. W poszukiwaniu mocy prócz sprawdzenia ciśnienia paliwa wyregulowałbym jednak zawory na 0.30, a nawet 0.28 i zobaczył jaki jest wpływ. Niesie to oczywiście pewne ryzyko, tym bardziej jeśli faktycznie głowica była robiona.
Poza tym te śruby do regulacji przepustnic służą do ich synchronizacji gdy silnik jest pod obciążeniem, a nie do regulacji podciśnień na biegu jałowym. Do tego służą iglice obejściowe na każdym z kanałów dolotowych. Sprawdzenie przepustnic jakiego dokonali Panowie w programie jest bardzo daleko od kryteriów jakie opisuje na ten temat BMW w swojej instrukcji - zarówno pod względem dokładności przyrządu, jak i synchronizacji (pomiar wszystkich przepustnic na raz). Zastanowiłbym się jeszcze nad tym.
Jak obecnie auto pracuje na biegu jałowym ?
W sprawie nakładek M System I będziesz miał ciężko znaleźć, bo to dosyć rzadki towar na krajowym rynku:) ale oczywiście dla chcącego nic trudnego i zawsze można kupić z DE.
O źle założonych nakładkach M System II już kolega wcześniej wspomniał.
Podzielam też zdanie jednego z przedmówców na temat koloru, jest piękny Powodzenia w działaniach przy autku
-
- Posty: 46
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 10:00
- Auto: M5 E34 S38B36
- Lokalizacja: Wrocław, Częstochowa
Re: S38B36 '89 Macaoblau metallic.
Z wykresów to jak na razie mam tylko jeden - ten który zrobili na początku, przebieg mocy i momentu. Pozostałe wykresy wyślą mi na pewno, jestem cały czas w kontakcie, więc jak coś to mogę poprosić o jakieś dodatkowe, jeśli takie mają. Napisz o jakie dokładnie chodzi. Jakie jest ryzyko, przy robionej głowicy, ustawienia ciaśniejszego luzu zaworowego? Mam pewne podejrzenie kto tą głowicę robił i raczej była robiona, ale to mogę Ci napisać na PW, bo nie mam pewności. Z tego co wiem to raczej chałtury nie robią.
Też mi się tak kojarzyło z Twojego opisu regulacji przepustnic, że najlepszy byłby wakuometr z 6 wejściami, który mierzy na wszystkich na raz to ciśnienie. Przydałby się taki spot, żeby mi ktoś pokazał, to jest do tego, a to do tego, bo mniej więcej się orientuje, ale jeszcze mi tej wiedzy brakuje. Auto pracuje lepiej niż pracowało, nie telepie nim mocno na jałowym (przyczyną mocnego telepania był walnięty przewód wysokiego napięcia), ale pracuje dość... powiedziałbym nerwowo i do ideału jeszcze jej brakuje.
Będę szukał tych nakładek, ale to już w tej chwili nie jest priorytet, myślę że będą taką wisienką na torcie... no chyba, że mi się trafią w dobrych pieniądzach przypadkiem
Kolor też mi się bardzo podoba, z estetycznego punktu widzenia to mogę powiedzieć, że jest prawie ideał Brak jeszcze jest zielonego paska na szybie przedniej... jak ją oglądałem przed kupnem to miała z zielonym paskiem, tylko że była peknięta. Poprzednik wymienił ją na taką bez paska, zadecydowały albo względy finansowe, albo brak dostępności takiej szyby z zielonym paskiem w danej chwili.
Też mi się tak kojarzyło z Twojego opisu regulacji przepustnic, że najlepszy byłby wakuometr z 6 wejściami, który mierzy na wszystkich na raz to ciśnienie. Przydałby się taki spot, żeby mi ktoś pokazał, to jest do tego, a to do tego, bo mniej więcej się orientuje, ale jeszcze mi tej wiedzy brakuje. Auto pracuje lepiej niż pracowało, nie telepie nim mocno na jałowym (przyczyną mocnego telepania był walnięty przewód wysokiego napięcia), ale pracuje dość... powiedziałbym nerwowo i do ideału jeszcze jej brakuje.
Będę szukał tych nakładek, ale to już w tej chwili nie jest priorytet, myślę że będą taką wisienką na torcie... no chyba, że mi się trafią w dobrych pieniądzach przypadkiem
Kolor też mi się bardzo podoba, z estetycznego punktu widzenia to mogę powiedzieć, że jest prawie ideał Brak jeszcze jest zielonego paska na szybie przedniej... jak ją oglądałem przed kupnem to miała z zielonym paskiem, tylko że była peknięta. Poprzednik wymienił ją na taką bez paska, zadecydowały albo względy finansowe, albo brak dostępności takiej szyby z zielonym paskiem w danej chwili.
viewtopic.php?t=3495&postdays=0&postorder=asc&start=0
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/
Least and most powerful of the '89:
http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/