M5 Sebring Grey

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » pt mar 30, 2012 20:57

Nowa szyba na nowy sezon

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Dino444 » pt mar 30, 2012 21:03

Nice :mrgreen: Nowa ory BMW ?? Ile $$??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » pt mar 30, 2012 21:35

1200pln. Dodam, że był to kolejny trafiony prezent od żony :-)

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Lassie » pt mar 30, 2012 23:49

Łukasz///M5 pisze:1200pln. Dodam, że był to kolejny trafiony prezent od żony :-)
Kuźwa mać! Chcesz się zamienić?? ;))) Boszzzzz, jak ja bym chciał, by moja polubiła choć trochę eMkę...

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » pt kwie 06, 2012 22:26

Zakupiłem wakuometry, zamocowałem je na listwie i tak powstał przyrząd do synchronizacji przepustnic.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Po pierwszym podłączeniu okazało się, że nie jestem w stanie odczytać zmierzonych wartości z powodu ,,skakania,, wskazówki.
Z pomocą przyszła służba zdrowia a konkretnie igły do strzykawki. Ucinając igłę i wpychając plastikową końcówkę do wężyka zmniejszamy przepływ co stabilizuje wskazanie wakumetru.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Przygotowania
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pomiar
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Jak widać trochę to wszystko rozbiegane ale już jest O.K i teraz muszę odwiedzić ASO w celu zakupienia plastikowych kopułek zakrywających śrubki regulacyjne.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Venom » pt kwie 06, 2012 22:53

te tłumiki pulsacji ciśnienia można też zrobić za pomocą zwężki :) Fajny zestaw zrobiłeś. Jaki koszt tych manometrów ? Widzę, że są wyskalowane do -1bar podciśnienia, wydaję mi się to trochę mało dokładne do regulacji przepustnic.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Kudłaty » pt kwie 06, 2012 23:19

Na jaką wartość ustawiłeś przepustnice?

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Dino444 » pt kwie 06, 2012 23:38

A Jaka wartość wogóle jest prawidłowa dla B36 i B38??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Venom » sob kwie 07, 2012 08:25

Panowie, wszystko jest na forum.
viewtopic.php?t=2768&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ciśnienie na powinno wynosić -300 +- 50 mbar. Różnice pomiędzy kolejnymi cylindrami nie powinny przekraczać 5 mbar. Dlatego pytam o dokładność tych manometrów wg mnie różnicy na poziomie 5 mbar nikt na nich nie będzie w stanie stwierdzić.

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » sob kwie 07, 2012 09:12

Wakuometr mierzący z dokładnością do 1mbar to koszt około 600pln. Tłumiąc przepływ jesteśmy w stanie na tyle uspokoić wskazówkę aby stała nieruchomo. Mi udało się utrzymać je na poziomie -0,3 bar. Myślę, że różnica o grubość wskazówki to nic w porównaniu z tym co odczytałem przed regulacją.

Koszt jednego wakuometru 23 pln do tego końcówka do podłączenia wężyka 6pln.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Venom » sob kwie 07, 2012 10:09

Rzeczywiście nie jest to aż tak drogie rozwiązanie.

Wiadomo, że regulując "na grubość wskazówki" udało Ci się wyregulować to dobrze. Jest to jednak dalekie od ideału który opisuje BMW (mam na myśli te 5 mbar).Dyskutuję o tym dlatego, że sam jakiś czas temu stałem przed wyborem co kupić. Wybrałem jednak Carbtune, ktory jest dokładniejszy, ale za to ma możliwość pomiaru tylko 4 cylindrów na raz. Coś za coś, a wydawać 600zł x 6 wydaje mi się zupełnym bezsensem w tej sytuacji.

Powiedz jeszcze jaka różnica w pracy silnika po regulacji :)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Camil » sob kwie 07, 2012 10:56

Venom, wez pod uwage, ze Lukasz to robil, a Ty teoretyzujesz, moze dzieki zwezkom i pomyslowi rozwiazanie jest dokladnie i nie jest wcale "dalekie od ideału który opisuje BMW".

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Venom » sob kwie 07, 2012 11:08

Ja nie teoretyzuję bo regulowałem przepustnice już w 4 silnikach S38 za pomocą Carbtune, wybacz ale akurat wiem o czym mówię. Pierwszą regulację robiłem u siebie w 2010 roku co jest opisane w moim wątku.

Ja nie jestem anty temu pomysłowi, ani rozwiązaniu jakie zrobił Łukasz. Sam zanim kupiłem Carbtune oglądałem takie manometry do podciśnienia, ale nie zdecydowałem się na zakup właśnie z powodu zbyt małej rozdzielczości wskazań. Niestety specyfikowane przez BMW 5 mbar to bardzo mała wartość ciśnienia i chyba mi nie powiesz, że na manometrze wyskalowanym od 0 do -1 bar można taką dokładność uzyskać.

Hmm?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Camil » sob kwie 07, 2012 11:15

Teoretyzujesz nt. dzialania sprzetu Lukasza, nie ogolnie w temacie regulacji, bo to, e to umiesz to chyba wiem z niejednej rozmowy, co? :mrgreen:
Problem w istocie moze lezec w slabej skali, a nie dokladnosci wakuometrow(ktore maja dobre parametry dokladnosci), ktora moznaby poprawic przy odrobinie checi(aczkolwiek jak widzimy niekoniecznie trzeba).

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » sob kwie 07, 2012 11:26

Panowie, nie ma się co spierać. Regulacja przeprowadzona i myślę, że polepszyło to pracę na wolnych obrotach. Zniknęło także ,, bujniecie ,, silnikiem po gwałtownym puszczeniu gazu tzn. przymknięciu przepustnic w położenie obrotów jałowych. Wiem, że za taki stan rzeczy może też odpowiadać czujnik położenia przepustnicy i krokowiec ale te części mam sprawdzone. Czujnik ma rok i był kupowany nowy a krokowiec sprawdzony.

ODPOWIEDZ