M5 Sebring Grey

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Venom » sob kwie 07, 2012 11:30

Camil po prostu mam często do czynienia z różnego typu manometrami i wiem jak to jest. Pytałem Łukasza o dokładność właśnie z tego powodu - słabej rozdzielczości odczytu.

Nikt się tu nie spiera, toczy się tylko pokojowa dyskusja :)

Fajnie Łukasz, że coś działasz przy aucie :) trzymam kciuki za dalsze prace i czekam na kolejne update-y.

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » sob kwie 07, 2012 11:36

Sebring jest gotowy do sezonu wiec mogę spokojnie skończyć blacharkę w Macao i przygotować do lakierowania.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Venom » sob kwie 07, 2012 11:58

Super, to się nazywa pasja. Kiedy kupujesz następną M5 ?:)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Kudłaty » sob kwie 07, 2012 12:02

Tutaj chłopaczek fajnie sobie poradził z ustabilizowaniem wskazania. Co ciekawe zerknijcie na jaką wartość ma ustawione przepustnice.
http://www.youtube.com/watch?v=hvastVSx ... re=related

edit: na dobrą sprawę zastanawiam się czy jest sens montować wszystkie sześć. Wydaje mi się, że poza komfortem psychicznym że widziasz pełne spektrum pracy wszystkich sześciu przepustnic nie daje to nic więcej poza zwiększeniem kosztu zakupu do zbudowania takiego zestawu. Być może się mylę ale wydaje mi się, że odczyt i regulacja przy użyciu jednego i tego samego vakuomera wydaje mi się być lepszym i dokładniejszym pomiarem dając pewność co do poprawności odczytu i ustawienia każdej z osobna.

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » sob kwie 07, 2012 14:37

Plusy użycia sześciu wakuometrów są takie, że widzisz wszystkie wskazania. Po przeregulowaniu zwiększamy obroty silnika i po ponownym uzyskaniu wolnych obrotów widać, błędy. Łatwo jest zrobić korektę i kolejny test.
Mając jeden wakuometr trzeba go przekładać, notować wartości aby wszystkie cylindry ustawić tak samo. Potrzeba więcej czasu aby znaleźć najbardziej odbiegający pomiar. Myślę więc, że wgląd na wszystkie sześć cylindrów jednocześnie ułatwia sprawę. Można zająć się np. 2 i 5 przepustnicą w tym samym czasie dodać gazu i obserwować zachowanie całej szóstki.
Jest to jednak tylko moje zdanie i robiłem to pierwszy raz. Po sezonie na ///M sprawdzę i porównam jeszcze raz wszystkie wartości. Sam jestem ciekawy czy po kilku miesiącach używania auta będą jakieś zmiany.

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » sob kwie 07, 2012 15:15

Venom pisze:Kiedy kupujesz następną M5 ?:)
Na razie nie mogę, żona chce nową sypialnię :)

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » śr wrz 21, 2016 10:11

W końcu się zebrałem i postanowiłem wymienić sprzęt grający w sebringu. Cała operacja polegała na wyjęciu całej kompletnej wiązki wraz z wzmacniaczem i zastąpienie jej odtworzoną wiązką, która została kiedyś , przez kogoś pocięta. Całe szczęście miałem wszystkie potrzebne wtyczki z półmetrowymi kawałkami kolorowych przewodów. O ile znalezienie przewodów do tylnych czterech głośników znajdujących się w półce nie było większych problemów, to z sześcioma przednimi nie było już tak wesoło. Z sześciu par tylko cztery oddzielne przewody miały odpowiednie kolory. Pozostałe głośniki musiałem odszukać podłączając pojedynczo raz nisko, raz średnio i raz wysoko tonowy głośnik do wolnej pary słuchając jak gra każdy z tych głośników.
Na początek odbudowa wiązki
Obrazek

Obrazek
Montaż w aucie

Obrazek

Obrazek

Test radia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak dla mnie cały ten zestaw jest rewelacyjny. Będę chciał powiększyć go i zmieniarkę CD

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Piotrek_M5 » śr wrz 21, 2016 14:07

Mam taki zestaw u siebie. Jak dla mnie najlepsze radio do e34 :)

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » pt wrz 23, 2016 22:38

Jak by nie patrzeć to najwyższa półka :) Jeśli w Swoim zestawie posiadasz zmieniarkę to prosiłbym o jakieś szczegóły, czego dokładnie mam szukać ?

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Piotrek_M5 » pn wrz 26, 2016 18:52

Zmieniarka to jest trochę cieżki temat. Ja mam dwie jedna 6 CD a druga 10 CD.
Do 6 CD potrzebujesz interfejs
Obrazek
I podłączasz do niego zmieniarkę taka jak występowała przy radiu Business i innych
Lub 10 CD, w którą jest wbudowany ten interfejs
Obrazek

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Łukasz///M5 » wt wrz 27, 2016 18:40

Dzięki za pomoc, teraz już wiem czego dokładnie szukać. Jakieś dwa lata temu był taki interface na Allegro. Cokolwiek się teraz pojawi biorę do razu :)

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: M5 Sebring Grey

Post autor: Piotrek_M5 » wt wrz 27, 2016 20:07

Jak byś coś jeszcze potrzebował to chętnie pomogę.
Zmieniarkę najlepiej przymocować pod półką tak jak na poniższym foto
Obrazek
Mocowanie dostępne jest w ASO.
Szkoda się pozbywać schowka po lewej stonie ;)

ODPOWIEDZ