Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Piotrek_M5 » śr lip 01, 2015 23:01

Ja z doświadczenia podczas ustawiania rozrządu wiem, że napinacz z S38 jest niebezpieczny dla silnika ;)

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » śr lip 01, 2015 23:36

Przeczytałem dość obszerny temat na mboard, Venom kiedyś nawet wrzucił link do tematu.Raczej na pewno zdecyduję się na wymianę napinacza , pomimo, że u mnie nie widać /słychać symptomów jego nieprawidłowej pracy.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » czw lip 02, 2015 11:09

Piotrek_M5, twierdzisz, że ten z S38 nie napina łańcucha na czas (chodzi o szybkość narostu ciśnienia oleju w tym napinaczu) i przez to łańcuch pozostaje luźny przez jakiś czas?
Ciah, możesz też tanim kosztem wymienić łańcuch, koszt około 230zł.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » czw lip 02, 2015 11:15

Venom pisze:Piotrek_M5, twierdzisz, że ten z S38 nie napina łańcucha na czas (chodzi o szybkość narostu ciśnienia oleju w tym napinaczu) i przez to łańcuch pozostaje luźny przez jakiś czas?
Ciah, możesz też tanim kosztem wymienić łańcuch, koszt około 230zł.
Tanio, jak za łańcuch,ale w tym roku raczej odpada, czas to rzecz ,której ostatnio bardzo mi brakuje.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » czw lip 02, 2015 12:09

Jakby ktoś szukał to Łańcuch rozrządu SWAG 99110150 pasuje do Naszych silników. Da się znaleźć nawet poniżej 200zł za sztukę.

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Piotrek_M5 » czw lip 02, 2015 13:39

Venom wyglada, że jest taki problem. Jak wkręcisz napinacz to praktycznie bez użycia siły możesz wcisnąć ślizg, który jest napinany przez niego i przy kręceniu wałem łańcuch przeskakuje... Jak jest ciśnienie oleju to jest ok ale przypuszczam, że przy pewnych warunkach użytkowania samochodu może się zdarzyć, że łańcuch będzie słabo napięty. Zdarzają się uszkodzone bloki i głowice w wyniku kolizji zaworów z tłokami i przypuszczam, że to może być problem tego napinacza. Przy napinaczu z S50 ślizg się nie ugnie. Jestem laikiem w tej sprawie ale napinacz z S50 wygląda na bezpieczniejszy ;)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » czw lip 02, 2015 15:29

Problem jest oczywiście znany, aczkolwiek na seryjnym napinaczu też sporo silników jeździ i w naszym kraju nie słyszałem o takiej awarii.
Jaka jest różnica w cenie w tych napinaczach ?

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Piotrek_M5 » czw lip 02, 2015 17:49

Ja znam co najmniej 3 przypadki u nas w kraju.
S50 - 770zł podrożał ponad 200zł w ciągu pół roku chyba przez to że e36 trafiła do działu calssic
S38 - 230zł
Ja po tym co zobaczyłem ustawiając rozrząd osobiście nie mam przekonania do napinacza z S38

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Dino444 » czw lip 02, 2015 22:15

Piotrek_M5 pisze:Ja znam co najmniej 3 przypadki u nas w kraju.
Ale czy są/ były to silniki wcześniej nie rozbierane modzone itp?? Czy przyczyną był jednoznacznie seryjny napinacz z s38? Troche M5 przez ręce mi przeszło i mam tu kontakt z wieloma posiadaczami/urzytkownikami tych aut. Tez nie słyszałem o takiej awarii którą spowodować miałby ten własnie napinacz. Tym bardziej że stosowany też jest w s14 i innych M Power-ach ztcw. Więc ogółem robi się całkiem sporo silników które jeżdżą z tym elementem.

Awarie o jakich słyszy się najczęsiciej lub jedynie to zatarcie silnika i wszystko co związane ze słabym lub brakiem smarowania/chłodzenia. Ogólnie to z mojego punktu widzenia jeżeli dba się o temperatule oleju oraz jego jakość i wymiany na czas to S38 jest bombo odporny i obsługa sprowadza się do inspekcji motoru, regulacji zaworów, przepustnic i wymian części eksploatacyjnych.


Na BMWStorePL napinacz dla S38 widnieje też jako ten sam dla e30 M3 s14, e24 M635csi, e28 M5, e34 M5 i obu e36 s50b30/32 cena około 240zł :) Czemu tak??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: kris/// » pt lip 03, 2015 00:20

Piotrek_M5 pisze:Ja znam co najmniej 3 przypadki u nas w kraju.
S50 - 770zł podrożał ponad 200zł w ciągu pół roku chyba przez to że e36 trafiła do działu calssic
S38 - 230zł
Ja po tym co zobaczyłem ustawiając rozrząd osobiście nie mam przekonania do napinacza z S38
Tu znalazłem najtańszy napinacz s50
https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/ ... 81/11_1307" onclick="window.open(this.href);return false;
sporo taniej niż podał Piotrek,jeszcze taniej jest w schmiedmanie ale koszty przesyłki chyba że grupowo.
Ja zmieniłem profilaktycznie napinacz z s50 aczkolwiek nie słyszałem o awari silnika przez ten element.W jednym
silniku który rozbieralismy niepokojący stan mial napinacz pompy oleju, radzę tam zajrzeć. Koszt napinacza nieduży.pozdrawiam

.

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Piotrek_M5 » pt lip 03, 2015 11:49

Ciekawe czy cena jest aktualna ;) bo w Bawarii 2-3 miesiące temu też tyle kosztował

Dino444 silniki wyglądały na niemodzone. Nie wiem czy były nierozbierane..
Ja jeżdżąc i szukając części do silnika to głównie spotykałem się z kolizją tłoków z zaworami.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » pt lip 03, 2015 17:33

Venom pisze:Ja pytam bo też trochę wiem na ten temat. :):):)
Właśnie :-), przecież masz napinacz z S50 w swoim turbo.. :D Mniemam,że nie było to tylko Twoje widzimisię 8)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: Venom » pn lip 06, 2015 22:59

Myślę, że ten z S50 nie ma wad. No może poza tym, że przy wyższych ciśnieniach oleju ma mniejszą siłę napięcia niż ten z S38. Nie jest to dużo, ale jednak.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: ciah » wt sie 18, 2015 02:50

Mały update między sezonowy.
Auto ma się nieźle, za mną tylko około 2000 km przejechanych w tym sezonie ,głównie za sprawą braku czasu.
Czytając informacje od WojtasaM5 dotyczące kiepskiej jakości oleju 75W140 Castrola, automatycznie skojarzyłem ten wątek z zatartymi łożyskami w moim dyfrze. Nie jestem pewien czy na 100 % była to wina tegoż oleju ( zmieniany regularnie co sezon /5-10 kkm ), aczkolwiek zaobserwowałem ciekawe reakcje w bratowym 3,64 S, który dostał 75W140 Liqui Moly, a wcześniej jeździł własnie na Castrolu. Fakty: znacznie cichsza praca samego dyfra oraz zdecydowanie mocniejsze działanie szpery. Na chwilę obecną używam już tylko lubrykantów tej firmy.
Interesującą sprawą , o której wspomniał Venom przy okazji montażu chipa, jest nieco mniejsze spalanie w całym zakresie obciążeń/obrotów silnika w przedziale od 0 do nawet 1 litra/100 km - pomiary poparte z wyliczeń tankowania oraz obserwacją OBC. Można rzec, że różnica mała,wręcz niezauważalna lub idąc jeszcze dalej - błacha lub śmieszna ,aczkolwiek w moim mniemaniu widoczna.Zapewne wynika to też z aktualnej, lepszej dynamiki silnika dostępną w całym jego zakresie. Oczywiście wynik z hamowni będzie.
Po ostatnim spotkaniu z Stekmenem i Piotrkiem_M5 na Germanfeście i ich sugestiach , zacząłem z entuzjazmem spoglądać ku wąskiej nerce. I choć -jak kilka stron wcześniej-wzbraniałem się od tego, to nie potrafiłem sobie odmówić wizji auta właśnie na tym zestawie z emblematami ///M z przodu i tyłu auta . Spontanicznym efektem tego jest zakup całego wąskiego kompletu, który cierpliwie będzie czekał na swój czas. Udało Wam się... :P Na montaż czeka też schowek na CD w kolorze (niestety bez wkładu z szufladkami Fischer'a na CD - ponoć pasuje wkład z Mercedesa W203 z małymi przeróbkami tej samej firmy ) oraz ściemniające się lusterko.
Fot brak , ale też nic specjalnego w wyglądzie się nie zmieniło .Cieszy mnie też fakt, że pojawiła się na Podkarpaciu BK00253 w pięknym kolorze Misano Rot :D
Pozdrawiam czytających i przy okazji dziękuję Piotrkowi_M5 za ostatnie odwiedziny ;)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l

Post autor: stekmen » wt sie 18, 2015 15:47

witaj fajnie ze wleci wąski gril pozdro.

ODPOWIEDZ