BMW M5 E34 3,6 89r

WesolR
Posty: 19
Rejestracja: pt sie 27, 2010 17:48
Lokalizacja: CW
Kontakt:

BMW M5 E34 3,6 89r

Post autor: WesolR » pt sie 27, 2010 21:13

Witam. Moja historia z BMW zaczęła się bardzo obiecująco E28 2,5i (białe) później uległo ono kilku wypadkom i było kolejne E28 2,5i (szare). :D Następnie w rodzinie pojawił się TDS E34, który mimo wielu przeżyć był bardzo wytrwały jednak został sprzedany niedawno. Dodatkowo przez przypadek staliśmy się posiadaczem tego potworka na niedzielne przejażdżki (przez przypadek, ponieważ miało być E28):



A więc tak...
Autko sprowadzone z Niemiec (stało w Szczecinie) w zimie 2009r (luty bodajże to był, jak jechaliśmy po nią to na ulicach była tragedia; TDS + laweta do 100km/h jeszcze sie jechało, ale powyżej TDeSisko jechało samo tam gdzie chciało).

W sumie kupiliśmy ją przez przypadek, gdyż konkretnie szukaliśmy E28, ale niestety ciężko jest już znaleźć dobry egzemplarz tym bardziej w oryginale z silnikiem min. 2.8l. Ponieważ nie było nic ciekawego od kilku miesięcy poszukiwań z ciekawości weszliśmy na allegro w E34 i stała tam ona... :D Wiedzieliśmy że była do delikatnych poprawek blacharskich, ale jak to jest za zwyczaj na miejscu się okazało co innego - z delikatnych napraw skończyło się na 2 wgniotach i zagiętym rogu maski, 3 drzwi powgniatane, błotnik i wgniota na klapie bagażnika.

Najpierw trochę nas to zdołowało i mieliśmy jechać z powrotem na pusto ale ostatecznie ją kupiliśmy i był to dobry wybór...

Przyprowadziliśmy ją i zaczęliśmy robić remont praktycznie od podstaw. Oczywiście wymiana filtrów (olejowy i powietrza; szukałem filtra od klimy ale okazało się po rozebraniu pół deski rozdzielczej, że zamiast niego jest jakaś płytka co mnie strasznie zdenerwowało). Następnie wymiana olejów i płynów: w silniku, skrzyni biegów moście; płynów wspomagania i hamulcowego. Nowa chłodnica od klimy.

Z tyłu wymontowaliśmy most, wydech, wał, wymieniliśmy wszystkie elementy gumowe, zregenerowaliśmy amortyzatory, gdyż posiadają one układ, który podczas zwiększania prędkości utwardza zawieszenie z tyłu płynem z układu wspomagania, założyliśmy nowe klocki i tarcze z tyłu i pomalowaliśmy zaciski na czerwono. Spolerowane zostały końcówki wydechu. :D

Z przodu również wszystkie drążki, końcówki drążków poleciały; nowe tarcze, klocki i zaciski na czerwono. :D Nowe amorki z przodu gdyż po regeneracji jeden zaczął lecieć.

Następnie autko poszło do lakiernika. Wcześniej wyjęliśmy wnętrze z niego, które zostało odnowione.

Dla rozrywki zmieniliśmy troszkę audio. Przez około 2 miesiące szukałem radia, żeby wyglądało na fabryczne. Myślę, że mi się to udało. :D Zamontowaliśmy jednostkę sterującą Clariona CZ209ER 4x50W. Z przodu jeszcze się okazało, że jeden z głośników w konsoli jest spalony więc musieliśmy się zastanowić co zrobić, ponieważ nie mogliśmy nigdzie dostać takich głośników nowych, a używek nie chcieliśmy kupiliśmy głośniki komputerowe Creative 2.0 które pasowały rozmiarem (65mm), przerobiliśmy trochę mocowania ze starych i zamontowaliśmy oporniki, żeby grały tylko średnie tony.
W bagażniku jest teraz skrzynia:
Pojemność: 110l duuuuużo wygłuszenia
Głośniki: 2 x Lanzar MAX 12" (30cm) - 500W RMS każdy
Wzmaki: 2 x Lanzar Vibe 241 - 500W RMS każdy
Kondensator: BOSS CAP8 8 Faradów
Dodatki: * skrzynia w kolorze nadwozia
* chromowane ograniczniki ochraniające głośniki
* mocowanie kondensatora wycinane WaterJet'em z kwasówki 2mm
* osłony na głośniki wycinane WaterJet'em z kwasówki 1mm
* oświetlenie LED z góry ciepły biały
W środku:
4 x Lanzar VX 530 3 drożne w seryjne miejsca
4 x Lanzar TWS - gwizdki w seryinych miejscach
2 x Creative z przodu w desce w seryjnych miejscach jako średniotonowe


Do zrobienia przy aucie jest jeszcze parę detali, trzeba wyregulować silnik bo już zaczyna delikatnie falować na obrotach. Do podmalowania są jeszcze wycieraczki jak już mam wszystko opisywać.

Autko było wyprodukowane w 89r. Składano je ręcznie przez 4 miesiące. Pierwsza rejestracja w 91r. Kupione od Niemca (2 właściciel). Stało u niego na podwórku przez ostatnie 5 lat wyrejestrowane, do końca serwisowane. Podobno wjechała mu w nie jego teściowa na jego ulicy stąd te uszkodzenia. Pojemność 3,535l, 316KM, 6,5s do 100km/h.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z niego. Sprawia mnóstwo radości i frajdy. Bardzo wygodne. Jedyny minus to 2 miejsca z tyłu i spalanie ale i tak nie jest z tym najgorzej. :D

I to chyba tyle. :D


Zdjęcia z remontu:

[ Dodano: 18 Grudzień 2009, 16:52 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Teraz:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek [
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 E34 3,6 89r

Post autor: Venom » pt sie 27, 2010 21:23

Fajne klimatyczne auto. Sluszny kolor, choc wg mnie brakuje shadowline-a. 4 miejscowe wnetrze dodaje smaczku. Z tego co widze to jest 501 wyprodukowana sztuka M5 E34 :)

Jakie sa dalsze plany poza car audio ?

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: BMW M5 E34 3,6 89r

Post autor: Dino444 » pt sie 27, 2010 21:33

Ladna sztuka witamy na forum! Zdradzisz co zrobilez ze zbiorniczkiem od cieczy chlodzacej ze wyglada tak ladnie?? Czy moze jest nowy??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M5 E34 3,6 89r

Post autor: Kudłaty » pt sie 27, 2010 22:34

Pięknie się prezentuje po lakierze.

Znakczek na tylnej klapie w nieprawidłowym miejscu! :razz:

WesolR
Posty: 19
Rejestracja: pt sie 27, 2010 17:48
Lokalizacja: CW
Kontakt:

Re: BMW M5 E34 3,6 89r

Post autor: WesolR » sob sie 28, 2010 00:07

Plany to doprowadzenie auta mechaniczne do perfekcji. Przy zbiorniczku nie było nic robione jest chyba oryginalny, chociaż wiem że poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę. A co do znaczka już chyba z nim nic nie zrobię, najchętniej bym je usunął bo denerwuje mnie reakcja pseudo znawców.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 E34 3,6 89r

Post autor: Venom » sob sie 28, 2010 10:51

WesolR pisze:Plany to doprowadzenie auta mechaniczne do perfekcji. Przy zbiorniczku nie było nic robione jest chyba oryginalny, chociaż wiem że poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę. A co do znaczka już chyba z nim nic nie zrobię, najchętniej bym je usunął bo denerwuje mnie reakcja pseudo znawców.
W salonie mozna bylo zamowic opcje: 320 MODEL DESIGNATION, DELETION, ktora byla niczym innym jak usunieciem znaczkow M5 z tylnej klapy oraz przedniego grilla. Takze jak cos to rob spokojnie upgrade :D

Co do znaczka to
Obrazek
gdzie
A = 18 mm B = 26 mm C = ca 6 mm :)

ODPOWIEDZ