Venom --->>> e34 M5

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Pn lis 24, 2014 09:48

Dzięki :)
Do CS1 i CS2 części nie są aż tak drogie, gorzej z CS. Ale nie róbmy OT.
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Wt gru 02, 2014 17:30

Update 02.12.2014

Niewiele udało mi się pojeździć w tym sezonie. Tuż po ostatnim update-cie zdecydowałem się usunąć pewne usterki, które pojawiły się w samochodzie. Mianowicie:

1. Na zimnym silniku pojawiło się dosyć wyraźne metaliczne cykanie, które ustępowało po rozgrzeniu. Po osłuchaniu stetoskopem całego silnika nie znalazłem winowajcy. Padł pomysł, że to może być peknięty kolektor wydechowy, który pod wpływem temperatury się uszczelnia. Cykanie było równomiene i skorelowane z obrotami silnika, więc wskazywało na pochodzeie od procesu spalania. Trzeba było zdjąć kolektor i zbadać sprawę. Po jego zdjęciu okazało się, że nie jest peknięty lecz krzywy, wykrzowiony od ciepła. Na 1 i 2 cylindrze pojawiła się nieszczelność na uszczelkach pod kolektorem. Po konsultacjach kolektor oddałem do splanowania i założyłem spowrotem.

[1448]Obrazek[1449]Obrazek[1450]Obrazek[1451]Obrazek

[1452]Obrazek[1453]Obrazek[1454]Obrazek[1455]Obrazek


2. Przerobienie (już drugi raz) spływu oleju z turbosprężarki.

[1456]Obrazek[1457]Obrazek


3. Wyciek olej. Okazało się, że olej wyciekał z połączenia dolnej i górnej głowiczki.

[1458]Obrazek[1459]Obrazek

W tym celu musieliśmy zdjąć wałki rozrządu i zdemontować górną głowicę wraz ze szklankami.

[1460]Obrazek[1461]Obrazek [1462]Obrazek [1463]Obrazek

[1464]Obrazek [1465]Obrazek [1466]Obrazek [1467]Obrazek

[1468]Obrazek

Jak się okazało, również i ta górna głowiczka została lekko skrzywiona, tym razem w okolicy 6 cylindra (wydech). Trzeba było ją splanować około 0.3mm. Po planowaniu przystąpiliśmy do montażu używając Loctite 510.

[1469]Obrazek[1470]Obrazek[1471]Obrazek

Następnie motor został poskładany leczy kontroli luzów zaworowych okazało się, że zawory ssące na 6 cylindrze mają ogromny luz około 1mm. Zaczeliśmy myśleć jak to się mogło stać. Po sprawdzeniu kompresji okazało się, że jej nie ma na tym cylindrze. Stało się jasne, że jakimś cudem zawory ssace na 6 cylindrze zostały pokrzywione, prawdopodobnie przy fazowaniu silnika. Musieliśmy zatem znów ściągać wszystko, łącznie z głowicą. Po zdjęciu głowicy potwierdziło się, że zawory są krzywe. Koszt nowych zaworów to około 500zł sztuka. Udało mi się jednak zdobyć dobre używki - miałem też w rękach zamienniki po 50zł za sztukę, ale nie zdecydowałem się ich zakładać. Głowica przeszła również test szczelności.

[1472]Obrazek[1473]Obrazek

Przy zdjętej głowicy dokonaliśmy też dziwnego odkrycia, mianowice na wszystkich tłokach marki CP były ślady kolizji z zaworami. Ślady te były stare, okopcone, a więc musiały powstać dużo wcześniej.

[1474]Obrazek[1475]Obrazek[1476]Obrazek

Po poskładaniu wszystkiego silnik udało się uruchomić.

4. Przerobienie zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. W miejsce poprzedniego zbiornika trafił customowy zbiorniczek z nierdzewki.

[1477]Obrazek[1478]Obrazek[1479]Obrazek

5. Dorobienie customowego zbiornika spryskiwacza.

[1480]Obrazek[1481]Obrazek

6. Poprowadzenie nowych przewodów olejowych i wodnych do turbosprężarki oraz dołożenie osłony termicznej na filt powietrza zasysanego.

[1482]Obrazek[1483]Obrazek

Pozdrawiam odwiedzających :)
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Camil » Wt gru 02, 2014 20:45

mozesz zaznaczyc czerwonym te slady kolizji?
EDIT. Po bejrzeniu zdjec Twoich nowych tlokow widze, ze te slady sa konkretne, naprawde.
Camil
 
Posty: 1182
Dołączył(a): Wt lip 08, 2008 13:32
Lokalizacja: Torun
Auto: e36s54

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez arrrtek » Wt gru 02, 2014 22:56

Opisujesz tą naprawę jak byś miał pojęcie o mechanice więc może opisz szanownemu forumowemu gronu co to jest '' fazowanie silnika'' i ''górna głowiczka'' ???
arrrtek
 
Posty: 11
Dołączył(a): Wt gru 03, 2013 00:54
Auto: 3 x mpałer

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Wt gru 02, 2014 23:00

Fazowanie - potoczna nazwa ustawiania rozrządu.
górna głowiczka - górna część głowicy, w której znajdują się szklanki oraz wałki rozrządu.

Camil, ślady są konkretne. Prawdopodobnie wynikają ze złego podfrezowania tłoków.
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez arrrtek » Wt gru 02, 2014 23:12

W mechanice nie ma takich pojęć ale mniejsza o to. A te ślady na tłokach to raczej skutek niewłaściwego ustawienia rozrządu bądź niewłaściwego napięcia łańcucha rozrządu coś mi się wydaje. Skoro tłoki były nowe to musiało to od początku nieźle napier...lać :grin:
arrrtek
 
Posty: 11
Dołączył(a): Wt gru 03, 2013 00:54
Auto: 3 x mpałer

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Wt gru 02, 2014 23:29

Możliwe, że nie ma takich pojęć. Jak ktoś jest zorientowany, to wie o co chodzi.
Bardzo możliwe, że mocno napierdalało, tego się już nie dowiemy. Ale jeśli by tak było to byłyby też wyraźne ślady na zaworach, których nie stwierdziłem.

A uśmieszek na końcu Twojej wypowiedzi to jak mam rozumieć ? ;)
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez chudini3 » Śr gru 03, 2014 00:17

Kurde szkoda że wyszły takie "wiatki".
Jedno jest pewne znając ciebie ogarniesz to jeszcze lepiej, szkoda tylko że przy tak śmiesznym przebiegu są już tak kosztowne naprawy, a to tylko przez czyjś błąd ;(
Mam nadzieję że na wiosnę auto będzie w jeszcze lepszej kondycji. Pozdrawiam i trzymam kciuki ;-)
chudini3
 
Posty: 501
Dołączył(a): N lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Camil » Śr gru 03, 2014 09:33

chudini3 napisał(a):Kurde szkoda że wyszły takie "wiatki".
Jedno jest pewne znając ciebie ogarniesz to jeszcze lepiej, szkoda tylko że przy tak śmiesznym przebiegu są już tak kosztowne naprawy, a to tylko przez czyjś błąd ;(
Mam nadzieję że na wiosnę auto będzie w jeszcze lepszej kondycji. Pozdrawiam i trzymam kciuki ;-)

Tak jak Ty o fazowaniu, tak ja o "wiatkach" nie slyszalem, jedynie o kwiatkach;)
A co do samych sladow, to jest to dla mnie wysoce zastanawiajace, zwyczajnie wlasnie z uwagi na brak sladow na zaworach, ktore raczej powinny byc mniej wytrzymale od kutych tlokow.
Camil
 
Posty: 1182
Dołączył(a): Wt lip 08, 2008 13:32
Lokalizacja: Torun
Auto: e36s54

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Śr gru 03, 2014 11:53

Jeśli chodzi o te zawory to faktycznie było to przez błąd ludzki. Czasem za takie coś się płaci.
Skrzywienie kolektora trochę mnie martwi. Zobaczymy czy będzie nadal pracował termicznie.
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez SyTy » Pt gru 05, 2014 17:09

Mówiłem juz kilka lat temu żebyś nie kombinował, suszarka wydoi tego klocka prędzej czy pózniej. Ale jak mawiają, Pan ma pieniądz, Pan sie bawi :wink:
No Fear - No Fun!
SyTy
 
Posty: 710
Dołączył(a): Pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Pt gru 05, 2014 17:45

SyTy napisał(a):Mówiłem juz kilka lat temu żebyś nie kombinował, suszarka wydoi tego klocka prędzej czy pózniej. Ale jak mawiają, Pan ma pieniądz, Pan sie bawi :wink:

Pamiętam Naszą rozmowę na Skype na ten temat. Ale wiesz Syty, póki co jestem zadowolony, a to chyba najważniejsza?
A jazda tym wozem daje dużo przyjemności :D
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez SyTy » Pt gru 05, 2014 18:49

Dokładnie, ważne, żeby wóz dawał frajdę! Zdanie moje znasz :wink:
No Fear - No Fun!
SyTy
 
Posty: 710
Dołączył(a): Pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Venom » Pt gru 05, 2014 21:36

Ja się tego auta nie zamierzam pozbywać. Małymi kroczkami pozbędę się wszystkich jego bolączek. A frajdę czerpię również z tego gdy go usprawniam :)

Pozdroxy Tomaszu!
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3178
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Venom --->>> e34 M5

Postprzez Konrad95x » Pt gru 05, 2014 23:13

Venom napisał(a):[b][
1. Na zimnym silniku pojawiło się dosyć wyraźne metaliczne cykanie, które ustępowało po rozgrzeniu. Po osłuchaniu stetoskopem całego silnika nie znalazłem winowajcy. Padł pomysł, że to może być peknięty kolektor wydechowy, który pod wpływem temperatury się uszczelnia. Cykanie było równomiene i skorelowane z obrotami silnika, więc wskazywało na pochodzeie od procesu spalania. Trzeba było zdjąć kolektor i zbadać sprawę. Po jego zdjęciu okazało się, że nie jest peknięty lecz krzywy, wykrzowiony od ciepła.


Mam dokładnie ten sam objaw, i o to samo podejrzewam kolektor. Prawie rok temu zachaczyłem o leżacego policjanta w zimie...zerwałem obejmę, założyłem nową...ale z czasem pojawiało się coraz mocniejsze w/w cykanie, które opisałeś (wyraźnie słyszalne na stetoskopie przykładanym do kolektora, które praktycznie znika w raz z rozgrzaniem się kolektora. Jednakże nie ma sensu zdejmować kolektora dla założenia drugiego...takiego samego... Venom ja to przyjęłem jako znak z góry co należy wymienić w aucie na coś konkretniejszego hehe...

Sorry za OT.
Konrad95x
 
Posty: 547
Dołączył(a): Wt sie 25, 2009 21:28
Lokalizacja: Wawa
Auto: M5

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do E34

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość