Venom --->>> e34 M5

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Koki » ndz mar 21, 2010 21:56

Gratuluję efektów pracy , bardzo ładnie wyszło.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » ndz mar 21, 2010 22:29

Mysle ze na jasnym kolorze tapicerki efekt bylby duzo lepszy. Chodzi glownie o efekt wyczyszczenia zabrudzen.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Kudłaty » śr mar 24, 2010 14:39

Super wyszło :grin:

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Oleg » śr mar 24, 2010 15:25

MASAKRA :shock:
Świetna robota!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 09:57

Update 25.04.2010

Prace ida dosyc mozolnie, glownie ze wzgledu na brak czasu. Z tylu jest nadal wysoka koza bo nadal czekam na osobe ktora ma mi pomoc poszerzyc lekko tylne blotniki. Nie odswiezylem tez jeszcze przedniego grilla, a wiec jezdze bez. Zrobilem za to mala przymiarke nowych kol do Mki, sa to te same Schmidty ktore kiedys mialem zalozone w niebieskiej Mce. Kola o wymiarach 9x18 ET26 i 10.5x18 ET32. Tak wygladala przymiarka:

[282]Obrazek

Zalozylem na to opony Michelin Pilot Sport 2 odpowienio o wymiarach 225/40/18 i 255/35/18. Wyszedl z tego lekki naciag, ktorego nie jestem wielkim zwolennikiem z uwagi na zastosowanie auta. Powiedzialem sobie jednak ze na tych kolach bardzo szybko jezdzil nie bede :) Wyglada to tak:

[283]Obrazek[284]Obrazek[285]Obrazek

[286]Obrazek[287]Obrazek[288]Obrazek[289]Obrazek

[290]Obrazek[291]Obrazek[292]Obrazek[293]Obrazek

[294]Obrazek[295]Obrazek[296]Obrazek[297]Obrazek

[298]Obrazek[299]Obrazek

i kilka ujec na aucie:

[300]Obrazek[301]Obrazek[302]Obrazek[303]Obrazek

[304]Obrazek

Nastepnie autko dostalo nowe elementy ukladu kierowniczego :)

[305]Obrazek[306]Obrazek[307]Obrazek

tutaj szef przy pracy :D haha :

[308]Obrazek

a tutaj szef przy posilku zrobionym przez szefowa :P :P

[309]Obrazek

Postanowilem odswiezyc troche zaciski hamulcowe, uzylem do tego specjalnego chemicznego plynu ktory jest stosowany do czyszczenia drukarek

Tak wygladaly przednie zaciski przed:

[310]Obrazek[311]Obrazek

Przednie w trakcie prac:

[312]Obrazek[313]Obrazek[314]Obrazek[315]Obrazek

Przednie po:

[316]Obrazek[317]Obrazek[318]Obrazek[319]Obrazek

[320]Obrazek[321]Obrazek

Tylne przed:

[322]Obrazek[323]Obrazek[324]Obrazek

Tylne w trakcie:

[325]Obrazek[326]Obrazek

Tylne po:

[327]Obrazek[328]Obrazek[329]Obrazek[330]Obrazek

[331]Obrazek[332]Obrazek

Ujecie przedniego koleczka z odswiezonym zaciskiem:

[333]Obrazek

Pozniej przyszedl czas na wymiane swiec:

[334]Obrazek[335]Obrazek[336]Obrazek[337]Obrazek

i odstawka do garazu:

[338]Obrazek

Nastepnie podjechalem ustawic zbieznosc i zeby tradycja zostala spelniona, odwiedzilem myjnie :)

[339]Obrazek[340]Obrazek[341]Obrazek[342]Obrazek

[343]Obrazek[344]Obrazek[345]Obrazek[346]Obrazek

[347]Obrazek[348]Obrazek[349]Obrazek[350]Obrazek

[351]Obrazek[352]Obrazek[353]Obrazek[354]Obrazek

[355]Obrazek[356]Obrazek[357]Obrazek[358]Obrazek

Renowacja skorzanej tapicerki jeszcze nie dobiegla konca (zostal do zrobiena caly srodek auta), ale wrzucilem przednie fotele zeby jakos po ludzku sie autem poruszac (powiem Wam ze zrobilem kilka koniecznych tras na stolku zamiast fotela i nie nalezy to do latwych i przyjemnych zadan). Fotele w aucie prezentuja sie tak:

[359]Obrazek[360]Obrazek[361]Obrazek[362]Obrazek

[363]Obrazek[364]Obrazek

I na koniec jeszcze kilka ogolnych ujec:

[365]Obrazek[366]Obrazek[367]Obrazek[368]Obrazek

[369]Obrazek[370]Obrazek[371]Obrazek[372]Obrazek

[373]Obrazek[374]Obrazek[375]Obrazek

Pozdrawiam odwiedzajacych :)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Oleg » ndz kwie 25, 2010 11:49

Piękny bandyta :twisted: Na następny Spot przyjedź nią koniecznie :!:

tomb32
Posty: 224
Rejestracja: sob sty 30, 2010 14:52
Lokalizacja: gostynin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: tomb32 » ndz kwie 25, 2010 13:48

auto piekne tylko zaciski,ich kolor, mi nie lezy

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 14:38

Oleg pisze:Piękny bandyta :twisted: Na następny Spot przyjedź nią koniecznie :!:
Na Tychy pewnie zjawie sie czarna :)
tomb32 pisze:auto piekne tylko zaciski,ich kolor, mi nie lezy
Zaciski zostana czerwone, mimo iz dla niektorych zalatuje to wiocha. Auto kupilem juz z zaciskami wlasnie w tym kolorze i wg mnie dodaja one smaczku. Co innego gdyby byly zolte albo niebieskie :D

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Pawel_M3GT » ndz kwie 25, 2010 16:18

Koki pisze:Mnie tylko ciekawi jak się jeżdzi z takimi światłami w nocy :?:
Duzo lepiej niz na zwyklych. Widac wyrazniej kontury drzew krzakow i wszystkiego co znajduje sie na poboczu. Zreszta okulary do jazdy nocnej sa wlasnie zolte.
Niestety w Polsce sa zabronione, w Niemczech tak samo.

Venom pisze:
tomb32 pisze:auto piekne tylko zaciski,ich kolor, mi nie lezy
Zaciski zostana czerwone, mimo iz dla niektorych zalatuje to wiocha. Auto kupilem juz z zaciskami wlasnie w tym kolorze i wg mnie dodaja one smaczku. Co innego gdyby byly zolte albo niebieskie :D
Ja osbiscie uwazam ze kolor czerwony ma prawo byc jedynie na zaciskach sportowych aluminiowych kilku tlokowych , te przednie zaciski mozna do nich tez zaliczyc.

Szkoda, ze auto nie ma juz kutych 18...
Za to strzalem w dziesiatke bylo zalozenie marchewek :cool:
Generalnie jest piekna, taki cham :-)
Dla mnie najladniejsza M5 na forum :wink:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 25, 2010 16:31 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Marcin86 » ndz kwie 25, 2010 19:31

naprawde ładny samochód. Z chęcią zobacze go w Tychach

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 19:41

Pawel_M3GT pisze:Szkoda, ze auto nie ma juz kutych 18...
Jesli chodzi Ci o M Parallel Spoke to auto oczywiscie sie ich nie pozbylo, chwilowo po prostu sa przelozone do niebieskiej. Poza tym w przygotowaniu mam jeszcze jeden stricte agresywny set kol 17" ale o tym opowiem jak zaloze.
Pawel_M3GT pisze:Dla mnie najladniejsza M5 na forum :wink:
A ja sie z tym nie zgadzam :)
Marcin86 pisze:naprawde ładny samochód. Z chęcią zobacze go w Tychach
Do zobaczenia w takim razie :)

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Idzik » ndz kwie 25, 2010 20:05

Jest świetna.

Bardzo mi się też podoba sposób w jaki opisujesz wszystkie prace i modyfikacje.

A co do oponek to nie ma problemu. Ja od kilku wypadów na torze latam na oponie 225/40/18 na felgach 8,5", jest troszkę naciągnięta, ale to jedynie wizualny problem.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: kostek_ja » ndz kwie 25, 2010 22:46

Idzik pisze:Bardzo mi się też podoba sposób w jaki opisujesz wszystkie prace i modyfikacje.
Naprawdę z przyjemnością się czyta :-)

DavePL
Posty: 134
Rejestracja: czw mar 26, 2009 23:33
Lokalizacja: Katowice/Żory

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: DavePL » ndz kwie 25, 2010 22:50

piekna ;)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » ndz cze 20, 2010 16:25

Update 20.06.2010

Kolejny update, tym razem przy aucie zrobilem bardzo niewiele glownie z uwagi na permanentny brak czasu. Dodatkowo poraz pierwszy czarna Mka mnie zawiodla o czym bedzie troche nizej.

Zacznijmy od tego ze w aucie brakowalo oryginalnych nakladek na progi oraz listewek pod drzwi. Jakis czas temu zakupilem wspomiane elementy wraz ze wszystkimi spinkami, mocowaniami [zdjecia 457-466] i mialem wielki zamiar zamontowania tego na auto. Poniewaz w moich progach nie bylo zadnych otworow istaniala potrzeba wykonania ich. Jako ze musza one byc zrobione dosyc precyzyjnie BMW wynalazlo do tego przymiar dzieki ktoremu mozna wywiercic otwory w odpowiednich miejscach. Sek w tym ze przymiar ten troche kosztuje a potrzebny jest tylko na 20 minut pracy wiec zdecydowalem sie poszukac w PL kogos kto co takiego posiada. Okazalo sie ze przymiary takie mial u siebie kolega pawel-e34 z forum bmw5er i mieszka w sumie jakies 110km ode mnie. Wybralem sie wiec do niego aby wykonac wspomiane wczesniej otwory. Wspolnie wykonalismy malutkie otwory trasujace (fachowcy z Nas jakich malo :) :P ). Wielkie dzieki Pawel!!

[376]Obrazek[377]Obrazek[378]Obrazek[379]Obrazek

[380]Obrazek[381]Obrazek[382]Obrazek[383]Obrazek

[384]Obrazek[385]Obrazek[386]Obrazek[387]Obrazek

Wracajac od Pawla Mka zaczela palic na 5 cylindrow, zatrzymalismy sie (bo prawie wszedzie jezdze z Adamem :P ) na parkingu i zgasilismy motor. Po ponownym przekreceniu kluczyka spod maski zaczal wydobywac sie dym. Cale szczescie ze nie mialem z tylu kanapy i Adam szybko zdarzyl zdjac kleme z AKU. Nie ukrywam, mialem miekkie nogi :). Zaczelismy szukac powoli co i gdzie moglo sie wyjarac. W miedzy czasie zadzwonilem po brata zeby przyjechal z linka holownicza :) heh. Jako ze stanelismy pod jakims salonem Forda od razu podszedl do Nas ochroniarz ze nie mozemy tu stac itp itd. Po czasie jednak okazal sie bardzo mily i zaczal pytac co sie stalo. Okazalo sie ze ten starszy Pan ma E35 520i od 16 lat i zna to auto na pamiec. Na poczatku nie wierzyl ze moje auto to M5 heh :) Z jego pomoca jednak zaczelismy grzebac po kablach i w koncu udalo sie zlokalizowac usterke. Wypalona cewka zaplonowa na 3 cylindrze. Jak widac na zdjeciu to byla istna ekspolozja.

[388]Obrazek

Odpielismy kabel sterujacy cewka i zapalilem motor na 5 garach, nic sie juz nie kopcilo. Jako ze nie bylo widac jakis wiekszych uszkodzen wiazki postanowilem z bratem skoczyc (linka sie nie przydala) do garazu i wyciagnac cewke z niebiekiej Mki. Tak tez zrobilem, zalozylem do czarnej i odpalilem motor. Wszystko chodzilo jak nalezy. Dojechalem do domu bez zadnych problemow.

Natepnym etapem prac bylo wykonanie otworow pod nakladki progowe na gotowo i przygotowanie samych progow pod montaz. Wiercenie + malowanie powloka antykorozyjna. W miedzy czasie oddalem do malowania nakladki na progi, listewki pod drzwi oraz tylna klape, ktora tez w miedzy czasie zakupilem. Tamta stara z 3 swiatlem stopu to przeslosc :)

[389]Obrazek[390]Obrazek[391]Obrazek[392]Obrazek

[393]Obrazek[394]Obrazek[395]Obrazek[396]Obrazek

[397]Obrazek[398]Obrazek[399]Obrazek[400]Obrazek

[401]Obrazek[402]Obrazek[403]Obrazek

Pozniej wlaczylem troche z detalami i efektem bylo zalozenie tylnej rolety

[404]Obrazek[405]Obrazek[406]Obrazek[407]Obrazek

[408]Obrazek

Zakupilem od kolegi were oryginalna galke zmiany biegow z 6 stopniowej skrzyni biegow. Galka byla mocno sfatygowana, miala przetarcia skory, widac bylo na niej slad czasu. Dalem ja obszyc nowa skora, a nastapnie przelecialem ja tymi srodkami do skory co cale wnetrze. Oto efekt

[409]Obrazek[410]Obrazek[411]Obrazek[412]Obrazek


[413]Obrazek[414]Obrazek

Oryginalnie galka ma byc podswietlana, ale niestety nie udalo mi sie uratowac gornej plakietki ktora umozliwia swiecenie. W ASO mozna chyba kupic tylko cala galke wiec mija sie to z celem. Kupilem gora plakietke ktora niestety nie swieci ale wyglada dosyc dobrze. Najwazniejsze ze jest wierna kopia oryginalu (chodzi o to ze nie ma literki M)

[415]Obrazek[416]Obrazek[417]Obrazek[418]Obrazek

[419]Obrazek[420]Obrazek

Jak zaloze galke do auta to porobie fotki.
Pozniej nastala kolej na planowane juz wczesniej lekkie wyciagniecie tylnych blotnikow, tak aby mozna bylo posadzic tyl nieco nizej. W tym celu udalem sie do Krakowa do kolegi Xeon. Kolejny raz dzieki za wykonana robote!! Kilka fotek z prac

[421]Obrazek[422]Obrazek[423]Obrazek[424]Obrazek

[425]Obrazek[426]Obrazek[427]Obrazek

Jak to bywa przy takich operacjach, na blotniku peknal lakier. Juz jestem umowiony z lakiernikiem na poprawki. Jak porobie to na pewno wrzuce zdjecia.

[428]Obrazek[429]Obrazek

Od czasu wymiany cewki minelo juz 600km i co? Akcja sie powtorzyla. Kolejny raz wypalila mi sie cewka na 3 cylindrze. Nawet nie wiecie jak sie zdenerwowalem. Ach! Auto odstawilem do elektryka bo sam nie mialem czasu sie tym zajac. 2 tygodnie auto stalo mu na placu i nawet go nie ruszyl. Wkurzylem sie i zabralem go do garazu z mysla ze sam to zrobie. Czasu jednak mialem malo i tak to sie przeciagalo, auto stalo i stalo. W koncu wspolnie z kolega Adamem znalezlismy czas aby to rozgrzebac i zabralismy sie dzielnie do pracy. Multimeter, oscyloskop, jakies agrafki :):) sprzet najwyzszej klasy :) haha. Znalezlismy zwarcie na kablach zasilajacych cewke 3 cylindra. Udalo sie to poleczyc i auto jezdzi.

[430]Obrazek[431]Obrazek[432]Obrazek[433]Obrazek

Na koniec podpielismy jeszcze oscyloskop aby popatrzec czy przypadkiem tranzystor sterujacy cewka nie swiruje. Wszystko okazalo sie ok.

[435]Obrazek

A tu sprzet najwyzszej klasy haha :)

[436]Obrazek

Nie pozostalo nic jak wyjechac na testy. Tradycyjnie odwiedzilismy myjnie. oto kilka nocnych zdjec:

[437]Obrazek[438]Obrazek[439]Obrazek[440]Obrazek

[441]Obrazek[442]Obrazek[443]Obrazek[444]Obrazek

[445]Obrazek[446]Obrazek[447]Obrazek[448]Obrazek

[449]Obrazek[450]Obrazek[451]Obrazek[452]Obrazek

[453]Obrazek[454]Obrazek[455]Obrazek[456]Obrazek

Pozniej przyszla kolej na wspomniane wczesniej nakladki na progi i listwy pod drzwi. Tak wygladaly w momencie zakupu.

[457]Obrazek[458]Obrazek[459]Obrazek[460]Obrazek

[461]Obrazek[462]Obrazek[463]Obrazek[464]Obrazek

[465]Obrazek[466]Obrazek[467]Obrazek

Nakladki i listwy zostaly polakierowane razem z tylna klapa. Dodatkowo musialem jeszcze kupic zestaw tulejek mocujacych [fotki 473-474]. Kilka fotek z zakladania :)

[468]Obrazek[469]Obrazek[470]Obrazek[471]Obrazek

[472]Obrazek[473]Obrazek[474]Obrazek[475]Obrazek

[476]Obrazek[477]Obrazek[478]Obrazek[479]Obrazek

[480]Obrazek[481]Obrazek[482]Obrazek[483]Obrazek

[484]Obrazek[485]Obrazek[486]Obrazek

Plus kilka ogolnych fotek na koniec.

[487]Obrazek[488]Obrazek[489]Obrazek[490]Obrazek

[491]Obrazek[492]Obrazek

Nowa tylna klapa dostala nowy znaczek :)

[493]Obrazek[494]Obrazek[495]Obrazek[496]Obrazek

[497]Obrazek[498]Obrazek

Nie moge na koniec zapomniec Adaś jak zwykle dzieki za pomoc przy wiekoszosci prac !!!

ODPOWIEDZ