Venom --->>> e34 M5

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pn lis 24, 2014 09:48

Dzięki :)
Do CS1 i CS2 części nie są aż tak drogie, gorzej z CS. Ale nie róbmy OT.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » wt gru 02, 2014 17:30

Update 02.12.2014

Niewiele udało mi się pojeździć w tym sezonie. Tuż po ostatnim update-cie zdecydowałem się usunąć pewne usterki, które pojawiły się w samochodzie. Mianowicie:

1. Na zimnym silniku pojawiło się dosyć wyraźne metaliczne cykanie, które ustępowało po rozgrzeniu. Po osłuchaniu stetoskopem całego silnika nie znalazłem winowajcy. Padł pomysł, że to może być peknięty kolektor wydechowy, który pod wpływem temperatury się uszczelnia. Cykanie było równomiene i skorelowane z obrotami silnika, więc wskazywało na pochodzeie od procesu spalania. Trzeba było zdjąć kolektor i zbadać sprawę. Po jego zdjęciu okazało się, że nie jest peknięty lecz krzywy, wykrzowiony od ciepła. Na 1 i 2 cylindrze pojawiła się nieszczelność na uszczelkach pod kolektorem. Po konsultacjach kolektor oddałem do splanowania i założyłem spowrotem.

[1448]Obrazek[1449]Obrazek[1450]Obrazek[1451]Obrazek

[1452]Obrazek[1453]Obrazek[1454]Obrazek[1455]Obrazek


2. Przerobienie (już drugi raz) spływu oleju z turbosprężarki.

[1456]Obrazek[1457]Obrazek


3. Wyciek olej. Okazało się, że olej wyciekał z połączenia dolnej i górnej głowiczki.

[1458]Obrazek[1459]Obrazek

W tym celu musieliśmy zdjąć wałki rozrządu i zdemontować górną głowicę wraz ze szklankami.

[1460]Obrazek[1461]Obrazek [1462]Obrazek [1463]Obrazek

[1464]Obrazek [1465]Obrazek [1466]Obrazek [1467]Obrazek

[1468]Obrazek

Jak się okazało, również i ta górna głowiczka została lekko skrzywiona, tym razem w okolicy 6 cylindra (wydech). Trzeba było ją splanować około 0.3mm. Po planowaniu przystąpiliśmy do montażu używając Loctite 510.

[1469]Obrazek[1470]Obrazek[1471]Obrazek

Następnie motor został poskładany leczy kontroli luzów zaworowych okazało się, że zawory ssące na 6 cylindrze mają ogromny luz około 1mm. Zaczeliśmy myśleć jak to się mogło stać. Po sprawdzeniu kompresji okazało się, że jej nie ma na tym cylindrze. Stało się jasne, że jakimś cudem zawory ssace na 6 cylindrze zostały pokrzywione, prawdopodobnie przy fazowaniu silnika. Musieliśmy zatem znów ściągać wszystko, łącznie z głowicą. Po zdjęciu głowicy potwierdziło się, że zawory są krzywe. Koszt nowych zaworów to około 500zł sztuka. Udało mi się jednak zdobyć dobre używki - miałem też w rękach zamienniki po 50zł za sztukę, ale nie zdecydowałem się ich zakładać. Głowica przeszła również test szczelności.

[1472]Obrazek[1473]Obrazek

Przy zdjętej głowicy dokonaliśmy też dziwnego odkrycia, mianowice na wszystkich tłokach marki CP były ślady kolizji z zaworami. Ślady te były stare, okopcone, a więc musiały powstać dużo wcześniej.

[1474]Obrazek[1475]Obrazek[1476]Obrazek

Po poskładaniu wszystkiego silnik udało się uruchomić.

4. Przerobienie zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. W miejsce poprzedniego zbiornika trafił customowy zbiorniczek z nierdzewki.

[1477]Obrazek[1478]Obrazek[1479]Obrazek

5. Dorobienie customowego zbiornika spryskiwacza.

[1480]Obrazek[1481]Obrazek

6. Poprowadzenie nowych przewodów olejowych i wodnych do turbosprężarki oraz dołożenie osłony termicznej na filt powietrza zasysanego.

[1482]Obrazek[1483]Obrazek

Pozdrawiam odwiedzających :)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Camil » wt gru 02, 2014 20:45

mozesz zaznaczyc czerwonym te slady kolizji?
EDIT. Po bejrzeniu zdjec Twoich nowych tlokow widze, ze te slady sa konkretne, naprawde.

arrrtek
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 03, 2013 00:54
Auto: 3 x mpałer

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: arrrtek » wt gru 02, 2014 22:56

Opisujesz tą naprawę jak byś miał pojęcie o mechanice więc może opisz szanownemu forumowemu gronu co to jest '' fazowanie silnika'' i ''górna głowiczka'' ???

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » wt gru 02, 2014 23:00

Fazowanie - potoczna nazwa ustawiania rozrządu.
górna głowiczka - górna część głowicy, w której znajdują się szklanki oraz wałki rozrządu.

Camil, ślady są konkretne. Prawdopodobnie wynikają ze złego podfrezowania tłoków.

arrrtek
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 03, 2013 00:54
Auto: 3 x mpałer

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: arrrtek » wt gru 02, 2014 23:12

W mechanice nie ma takich pojęć ale mniejsza o to. A te ślady na tłokach to raczej skutek niewłaściwego ustawienia rozrządu bądź niewłaściwego napięcia łańcucha rozrządu coś mi się wydaje. Skoro tłoki były nowe to musiało to od początku nieźle napier...lać :grin:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » wt gru 02, 2014 23:29

Możliwe, że nie ma takich pojęć. Jak ktoś jest zorientowany, to wie o co chodzi.
Bardzo możliwe, że mocno napierdalało, tego się już nie dowiemy. Ale jeśli by tak było to byłyby też wyraźne ślady na zaworach, których nie stwierdziłem.

A uśmieszek na końcu Twojej wypowiedzi to jak mam rozumieć ? ;)

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: chudini3 » śr gru 03, 2014 00:17

Kurde szkoda że wyszły takie "wiatki".
Jedno jest pewne znając ciebie ogarniesz to jeszcze lepiej, szkoda tylko że przy tak śmiesznym przebiegu są już tak kosztowne naprawy, a to tylko przez czyjś błąd ;(
Mam nadzieję że na wiosnę auto będzie w jeszcze lepszej kondycji. Pozdrawiam i trzymam kciuki ;-)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Camil » śr gru 03, 2014 09:33

chudini3 pisze:Kurde szkoda że wyszły takie "wiatki".
Jedno jest pewne znając ciebie ogarniesz to jeszcze lepiej, szkoda tylko że przy tak śmiesznym przebiegu są już tak kosztowne naprawy, a to tylko przez czyjś błąd ;(
Mam nadzieję że na wiosnę auto będzie w jeszcze lepszej kondycji. Pozdrawiam i trzymam kciuki ;-)
Tak jak Ty o fazowaniu, tak ja o "wiatkach" nie slyszalem, jedynie o kwiatkach;)
A co do samych sladow, to jest to dla mnie wysoce zastanawiajace, zwyczajnie wlasnie z uwagi na brak sladow na zaworach, ktore raczej powinny byc mniej wytrzymale od kutych tlokow.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr gru 03, 2014 11:53

Jeśli chodzi o te zawory to faktycznie było to przez błąd ludzki. Czasem za takie coś się płaci.
Skrzywienie kolektora trochę mnie martwi. Zobaczymy czy będzie nadal pracował termicznie.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: SyTy » pt gru 05, 2014 17:09

Mówiłem juz kilka lat temu żebyś nie kombinował, suszarka wydoi tego klocka prędzej czy pózniej. Ale jak mawiają, Pan ma pieniądz, Pan sie bawi :wink:
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pt gru 05, 2014 17:45

SyTy pisze:Mówiłem juz kilka lat temu żebyś nie kombinował, suszarka wydoi tego klocka prędzej czy pózniej. Ale jak mawiają, Pan ma pieniądz, Pan sie bawi :wink:
Pamiętam Naszą rozmowę na Skype na ten temat. Ale wiesz Syty, póki co jestem zadowolony, a to chyba najważniejsza?
A jazda tym wozem daje dużo przyjemności :D

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: SyTy » pt gru 05, 2014 18:49

Dokładnie, ważne, żeby wóz dawał frajdę! Zdanie moje znasz :wink:
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pt gru 05, 2014 21:36

Ja się tego auta nie zamierzam pozbywać. Małymi kroczkami pozbędę się wszystkich jego bolączek. A frajdę czerpię również z tego gdy go usprawniam :)

Pozdroxy Tomaszu!

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Konrad95x » pt gru 05, 2014 23:13

Venom pisze:[
1. Na zimnym silniku pojawiło się dosyć wyraźne metaliczne cykanie, które ustępowało po rozgrzeniu. Po osłuchaniu stetoskopem całego silnika nie znalazłem winowajcy. Padł pomysł, że to może być peknięty kolektor wydechowy, który pod wpływem temperatury się uszczelnia. Cykanie było równomiene i skorelowane z obrotami silnika, więc wskazywało na pochodzeie od procesu spalania. Trzeba było zdjąć kolektor i zbadać sprawę. Po jego zdjęciu okazało się, że nie jest peknięty lecz krzywy, wykrzowiony od ciepła.


Mam dokładnie ten sam objaw, i o to samo podejrzewam kolektor. Prawie rok temu zachaczyłem o leżacego policjanta w zimie...zerwałem obejmę, założyłem nową...ale z czasem pojawiało się coraz mocniejsze w/w cykanie, które opisałeś (wyraźnie słyszalne na stetoskopie przykładanym do kolektora, które praktycznie znika w raz z rozgrzaniem się kolektora. Jednakże nie ma sensu zdejmować kolektora dla założenia drugiego...takiego samego... Venom ja to przyjęłem jako znak z góry co należy wymienić w aucie na coś konkretniejszego hehe...

Sorry za OT.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ