Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
niebki
Posty: 40
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 18:26
Lokalizacja: Koszalin/Newcastle
Kontakt:

Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: niebki » czw paź 02, 2008 22:23

Witam mam pytanie kupiłem ostatnio vanosa bo mój klekotał podchodząc pod diesla,ale to juz pisałem w innym poscie.Chciałem sie dowiedzieć czy moge go tak sobie sam wyjąć i włożyć tego nowego czy potrzebuje jakiś narzedzi zeby elektrozawory sie nie uszkodziły(odłączyć akumulator itp.) z tego co widze to wygląda na to ze tylko musze dokupić uszczelke i założyć nowy.ale niewiem czy do mechanika czy servisu z tym jechać czy samemu wymienic...
PS;moj staty vanos miał najechane 172tyś ten jest z auta o przebiegu 98tyś...

aha i czy przy wyjeciu z rozbitka Vanosa może sie coś uszkodzić jak sie go tak całego poprostu wyjmie nie majac w tym doświadczenia??
Załączniki
vann.JPG
vann.JPG (28.2 KiB) Przejrzano 12079 razy

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: Bombel » czw paź 02, 2008 23:04

Generalnie najlatwiej jest jak VANOS jest wyciagany i wkladany, kiedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu a krzywki walkow skierowane ku sobie nad tym cylindrem, ale nie wiadomo jak zostal wyjety, wiec i tak konieczna pewnie bedzie regulacja... Jezeli zostal odpowiednio wyciagniety mozna to zrobic w domowym zaciszu :D
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: --==maly==---- » czw paź 02, 2008 23:13

A są jacyś magicy potrafiący to ustawić w PL poza serwisem ?? :mrgreen:
Mi ktoś kiedyś tłumaczył,że do tego jest potrzeby jakiś komputer którego nawet w polskich serwisach nie mają tylko przywożą z DE jak jest potrzebny ale ile w tym prawdy nie wiem.
Ogólnie fajnie by było jak ktoś zna,żeby podal namiary na kogoś kto ogarnia temat vanosa w S50 bo jak wiadomo,można wymienić jego poszczególne części które są dużo tańsze niż wymiana całości ale trzeba mieć o tym pojęcie.

Awatar użytkownika
niebki
Posty: 40
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 18:26
Lokalizacja: Koszalin/Newcastle
Kontakt:

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: niebki » czw paź 02, 2008 23:20

Bombel pisze:Generalnie najlatwiej jest jak VANOS jest wyciagany i wkladany, kiedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu a krzywki walkow skierowane ku sobie nad tym cylindrem, ale nie wiadomo jak zostal wyjety, wiec i tak konieczna pewnie bedzie regulacja... Jezeli zostal odpowiednio wyciagniety mozna to zrobic w domowym zaciszu :D

No właśnie tu problem,koleś co go wyciągał nie był kumaty w bmw wiec napewno o tym nie pomyślał,ja z reszta tez nie wiedziałem myślałem ze wyciągasz i wkładasz nowy jak klocki hamulcowe :-D czyli co na darmo go kupiłem,bo mozna było może tamten ustawić ale juz mocno klekotał jak diesel,wiec kupiłem używke z małym przebiegiem napewno jest dobry i nie ma żadnych oznak zużycia ...to co byś mi doradził z włożeniem tego Vanosa do ASO czy po AgroMechanikach pytać :cry:

brus_ik
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: brus_ik » pt paź 03, 2008 13:11

Według TISu potrzebujesz następujących narzędzi specjlanych:

11 5 100 - crank turning tool
11 7 350 - compressed air fitting for vanos
12 6 410 (includes 12 6 412 and 12 6 411) - electrical unit for adjusting vanos
11 2 300 - flywheel lock tool (TDC pin)
11 3 470 -
11 3 400 -
11 5 080 -
11 3 390 - chain tensioner
11 3 490

Niektóre z nich nie są niezbędne, ale niektóre na prawde przydało by się mieć.
To "słynne" urządzonko pożyczane rzekomo z DE to to:
Obrazek

Z tego co zdążyłem sprawdzić to można się bez niego obejść ale kilka przyrządów będzie trzeba sobie dorobić (między innymi zamiennik tego) jeżeli vanos był wyjęty tak jak akurat silnik się zatrzymał przy ostatnim zgaszeniu...

Jeżeli masz trochę pojęcia i chcesz mieć to zrobione tak jak każe fabryka to chyba najmniej nerwów będzie cię kosztowało ściągnąć sobie TIS z jakiegoś torrenta i zrobić to samemu...

Pozdr.

beemek

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: beemek » pn paź 06, 2008 07:06

niebki pisze:

No właśnie tu problem,koleś co go wyciągał nie był kumaty w bmw wiec napewno o tym nie pomyślał,ja z reszta tez nie wiedziałem myślałem ze wyciągasz i wkładasz nowy jak klocki hamulcowe :-D czyli co na darmo go kupiłem,bo mozna było może tamten ustawić ale juz mocno klekotał jak diesel,wiec kupiłem używke z małym przebiegiem napewno jest dobry i nie ma żadnych oznak zużycia ...to co byś mi doradził z włożeniem tego Vanosa do ASO czy po AgroMechanikach pytać :cry:
Wymiana Vanos'a to nie jest taka prosta sprawa jak wymiana klockow hamulcowych.Takie wlasne experymenty lub "serwis u kowala"moze jwdynie zaowocowac uszkodzeniem glowicy i wiekszymi kosztami.Ja sprzedalem vanos po 17 tys km i to byl maly przebieg.W moim aucie zostal on wymieniony przez serwis w niemczech wlasnie po 98 tys km :-D .
Jakkolwieg radzilbym dokonac wymiany u kogos kto juz to conajmniej raz w zyciu robil ;)

Awatar użytkownika
niebki
Posty: 40
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 18:26
Lokalizacja: Koszalin/Newcastle
Kontakt:

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: niebki » pn paź 06, 2008 10:50

beemek pisze:
niebki pisze:

No właśnie tu problem,koleś co go wyciągał nie był kumaty w bmw wiec napewno o tym nie pomyślał,ja z reszta tez nie wiedziałem myślałem ze wyciągasz i wkładasz nowy jak klocki hamulcowe :-D czyli co na darmo go kupiłem,bo mozna było może tamten ustawić ale juz mocno klekotał jak diesel,wiec kupiłem używke z małym przebiegiem napewno jest dobry i nie ma żadnych oznak zużycia ...to co byś mi doradził z włożeniem tego Vanosa do ASO czy po AgroMechanikach pytać :cry:
Wymiana Vanos'a to nie jest taka prosta sprawa jak wymiana klockow hamulcowych.Takie wlasne experymenty lub "serwis u kowala"moze jwdynie zaowocowac uszkodzeniem glowicy i wiekszymi kosztami.Ja sprzedalem vanos po 17 tys km i to byl maly przebieg.W moim aucie zostal on wymieniony przez serwis w niemczech wlasnie po 98 tys km :-D .
Jakkolwieg radzilbym dokonac wymiany u kogos kto juz to conajmniej raz w zyciu robil ;)
a można wiedziec ile taki Vanos kosztował?? z ciekawości

beemek

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: beemek » pn paź 06, 2008 20:33

2.300 PLN

Tygrysio
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 22, 2007 11:33
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: Tygrysio » wt paź 07, 2008 22:15

Ja tez wymienialem vanos w M3 e46 ............w serwisie mowili mi ze nie ustawia ,bo nie maja odpowiednich narzedzi, .........kupilem nowy na ebayu (bez elektroniki tej na dole) za 2tys.zl i zawiozlem do goscia ktory wszysto ustawil jak nalezy .............samochod smigal bez problemu i jakby dostal wiecej dolu.......... :-D
Czasami serwis nie jest najlepszym rozwiazaniem ...................
Ps . to samo mialem z ustawiniem luzow zaworowych (serwis Wawa = koszt 1400zl!!! i to jeszcze w zaleznosci od czasu jak dluzej zleci to koszt bedzie wiekszy!!!!).........szkoda gadac!!!wzystko zrobil mi gosc od vanosa za 1/4 ceny...........
Na dodatek mialem stukot w przedniej czesci silnika i tylko ten "moj" mechanik stawial na vanos nikt wiecej i byli w Serwisie BMW szefowie szefow, kierownicy zmiany , sprzataczki ,hostessy , elektryk i nie wiem juz sam kto jeszcze , byly testy z komputerem podlaczonym w srodku , byly jazdy probne i bylo wszystko i na koniec byly bezradnie opuszczone rece......... :-D
Teraz serwis dla mnie to tylko czesci zamienne , oleje do skrzyni i dyfra i koniec .......nie jestem tak bardzo bogaty zeby placic za domysly i brak doswiadczenia :-D
NIE ZGADZAM SIE Z TEZA W SERWISIE JEST LEPIEJ !!!chyba tylko lepsza herbate podaja :lol:
Tylko TYLNY NAPED ......... to jest wlasnie to co Tygrysy kochaja najbardziej!!!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: kostek_ja » śr paź 08, 2008 02:28

Tygrysio, a mógłbyś mi dać namiary, żebym następnym razem nie został pół roku bez samochodu?
Tygrysio pisze:Teraz serwis dla mnie to tylko czesci zamienne , oleje do skrzyni i dyfra i koniec .......nie jestem tak bardzo bogaty zeby placic za domysly i brak doswiadczenia :-D
NIE ZGADZAM SIE Z TEZA W SERWISIE JEST LEPIEJ !!!chyba tylko lepsza herbate podaja :lol:
Po ostatnich doświadczeniach zgadzam się w 100%. No może klocki, tarcze i sprzęgło też by dali radę wymienić :lol:

Awatar użytkownika
niebki
Posty: 40
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 18:26
Lokalizacja: Koszalin/Newcastle
Kontakt:

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32

Post autor: niebki » śr paź 08, 2008 10:57

A czy przyczyną tych stuków w Vanosie są machaniczne żeczy ?? bo kolega ma Vanosa z auta o małym przebiegu po spaleniu Vanos jest spalony kable spalone i elektrozawory,wałki zebate wydają sie być w dobrym stanie czy mozna to elektrozawory przełożyć z mojego stukającego Vanosa i problem zniknie>??

ODPOWIEDZ