Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Witam mam pytanie kupiłem ostatnio vanosa bo mój klekotał podchodząc pod diesla,ale to juz pisałem w innym poscie.Chciałem sie dowiedzieć czy moge go tak sobie sam wyjąć i włożyć tego nowego czy potrzebuje jakiś narzedzi zeby elektrozawory sie nie uszkodziły(odłączyć akumulator itp.) z tego co widze to wygląda na to ze tylko musze dokupić uszczelke i założyć nowy.ale niewiem czy do mechanika czy servisu z tym jechać czy samemu wymienic...
PS;moj staty vanos miał najechane 172tyś ten jest z auta o przebiegu 98tyś...
aha i czy przy wyjeciu z rozbitka Vanosa może sie coś uszkodzić jak sie go tak całego poprostu wyjmie nie majac w tym doświadczenia??
PS;moj staty vanos miał najechane 172tyś ten jest z auta o przebiegu 98tyś...
aha i czy przy wyjeciu z rozbitka Vanosa może sie coś uszkodzić jak sie go tak całego poprostu wyjmie nie majac w tym doświadczenia??
- Załączniki
-
- vann.JPG (28.2 KiB) Przejrzano 12079 razy
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Generalnie najlatwiej jest jak VANOS jest wyciagany i wkladany, kiedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu a krzywki walkow skierowane ku sobie nad tym cylindrem, ale nie wiadomo jak zostal wyjety, wiec i tak konieczna pewnie bedzie regulacja... Jezeli zostal odpowiednio wyciagniety mozna to zrobic w domowym zaciszu 

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
A są jacyś magicy potrafiący to ustawić w PL poza serwisem ?? 
Mi ktoś kiedyś tłumaczył,że do tego jest potrzeby jakiś komputer którego nawet w polskich serwisach nie mają tylko przywożą z DE jak jest potrzebny ale ile w tym prawdy nie wiem.
Ogólnie fajnie by było jak ktoś zna,żeby podal namiary na kogoś kto ogarnia temat vanosa w S50 bo jak wiadomo,można wymienić jego poszczególne części które są dużo tańsze niż wymiana całości ale trzeba mieć o tym pojęcie.

Mi ktoś kiedyś tłumaczył,że do tego jest potrzeby jakiś komputer którego nawet w polskich serwisach nie mają tylko przywożą z DE jak jest potrzebny ale ile w tym prawdy nie wiem.
Ogólnie fajnie by było jak ktoś zna,żeby podal namiary na kogoś kto ogarnia temat vanosa w S50 bo jak wiadomo,można wymienić jego poszczególne części które są dużo tańsze niż wymiana całości ale trzeba mieć o tym pojęcie.
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Bombel pisze:Generalnie najlatwiej jest jak VANOS jest wyciagany i wkladany, kiedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu a krzywki walkow skierowane ku sobie nad tym cylindrem, ale nie wiadomo jak zostal wyjety, wiec i tak konieczna pewnie bedzie regulacja... Jezeli zostal odpowiednio wyciagniety mozna to zrobic w domowym zaciszu
No właśnie tu problem,koleś co go wyciągał nie był kumaty w bmw wiec napewno o tym nie pomyślał,ja z reszta tez nie wiedziałem myślałem ze wyciągasz i wkładasz nowy jak klocki hamulcowe


-
- Posty: 94
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
- Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Według TISu potrzebujesz następujących narzędzi specjlanych:
11 5 100 - crank turning tool
11 7 350 - compressed air fitting for vanos
12 6 410 (includes 12 6 412 and 12 6 411) - electrical unit for adjusting vanos
11 2 300 - flywheel lock tool (TDC pin)
11 3 470 -
11 3 400 -
11 5 080 -
11 3 390 - chain tensioner
11 3 490
Niektóre z nich nie są niezbędne, ale niektóre na prawde przydało by się mieć.
To "słynne" urządzonko pożyczane rzekomo z DE to to:

Z tego co zdążyłem sprawdzić to można się bez niego obejść ale kilka przyrządów będzie trzeba sobie dorobić (między innymi zamiennik tego) jeżeli vanos był wyjęty tak jak akurat silnik się zatrzymał przy ostatnim zgaszeniu...
Jeżeli masz trochę pojęcia i chcesz mieć to zrobione tak jak każe fabryka to chyba najmniej nerwów będzie cię kosztowało ściągnąć sobie TIS z jakiegoś torrenta i zrobić to samemu...
Pozdr.
11 5 100 - crank turning tool
11 7 350 - compressed air fitting for vanos
12 6 410 (includes 12 6 412 and 12 6 411) - electrical unit for adjusting vanos
11 2 300 - flywheel lock tool (TDC pin)
11 3 470 -
11 3 400 -
11 5 080 -
11 3 390 - chain tensioner
11 3 490
Niektóre z nich nie są niezbędne, ale niektóre na prawde przydało by się mieć.
To "słynne" urządzonko pożyczane rzekomo z DE to to:

Z tego co zdążyłem sprawdzić to można się bez niego obejść ale kilka przyrządów będzie trzeba sobie dorobić (między innymi zamiennik tego) jeżeli vanos był wyjęty tak jak akurat silnik się zatrzymał przy ostatnim zgaszeniu...
Jeżeli masz trochę pojęcia i chcesz mieć to zrobione tak jak każe fabryka to chyba najmniej nerwów będzie cię kosztowało ściągnąć sobie TIS z jakiegoś torrenta i zrobić to samemu...
Pozdr.
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Wymiana Vanos'a to nie jest taka prosta sprawa jak wymiana klockow hamulcowych.Takie wlasne experymenty lub "serwis u kowala"moze jwdynie zaowocowac uszkodzeniem glowicy i wiekszymi kosztami.Ja sprzedalem vanos po 17 tys km i to byl maly przebieg.W moim aucie zostal on wymieniony przez serwis w niemczech wlasnie po 98 tys kmniebki pisze:
No właśnie tu problem,koleś co go wyciągał nie był kumaty w bmw wiec napewno o tym nie pomyślał,ja z reszta tez nie wiedziałem myślałem ze wyciągasz i wkładasz nowy jak klocki hamulcoweczyli co na darmo go kupiłem,bo mozna było może tamten ustawić ale juz mocno klekotał jak diesel,wiec kupiłem używke z małym przebiegiem napewno jest dobry i nie ma żadnych oznak zużycia ...to co byś mi doradził z włożeniem tego Vanosa do ASO czy po AgroMechanikach pytać

Jakkolwieg radzilbym dokonac wymiany u kogos kto juz to conajmniej raz w zyciu robil

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
a można wiedziec ile taki Vanos kosztował?? z ciekawościbeemek pisze:Wymiana Vanos'a to nie jest taka prosta sprawa jak wymiana klockow hamulcowych.Takie wlasne experymenty lub "serwis u kowala"moze jwdynie zaowocowac uszkodzeniem glowicy i wiekszymi kosztami.Ja sprzedalem vanos po 17 tys km i to byl maly przebieg.W moim aucie zostal on wymieniony przez serwis w niemczech wlasnie po 98 tys kmniebki pisze:
No właśnie tu problem,koleś co go wyciągał nie był kumaty w bmw wiec napewno o tym nie pomyślał,ja z reszta tez nie wiedziałem myślałem ze wyciągasz i wkładasz nowy jak klocki hamulcoweczyli co na darmo go kupiłem,bo mozna było może tamten ustawić ale juz mocno klekotał jak diesel,wiec kupiłem używke z małym przebiegiem napewno jest dobry i nie ma żadnych oznak zużycia ...to co byś mi doradził z włożeniem tego Vanosa do ASO czy po AgroMechanikach pytać
.
Jakkolwieg radzilbym dokonac wymiany u kogos kto juz to conajmniej raz w zyciu robil
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Ja tez wymienialem vanos w M3 e46 ............w serwisie mowili mi ze nie ustawia ,bo nie maja odpowiednich narzedzi, .........kupilem nowy na ebayu (bez elektroniki tej na dole) za 2tys.zl i zawiozlem do goscia ktory wszysto ustawil jak nalezy .............samochod smigal bez problemu i jakby dostal wiecej dolu..........
Czasami serwis nie jest najlepszym rozwiazaniem ...................
Ps . to samo mialem z ustawiniem luzow zaworowych (serwis Wawa = koszt 1400zl!!! i to jeszcze w zaleznosci od czasu jak dluzej zleci to koszt bedzie wiekszy!!!!).........szkoda gadac!!!wzystko zrobil mi gosc od vanosa za 1/4 ceny...........
Na dodatek mialem stukot w przedniej czesci silnika i tylko ten "moj" mechanik stawial na vanos nikt wiecej i byli w Serwisie BMW szefowie szefow, kierownicy zmiany , sprzataczki ,hostessy , elektryk i nie wiem juz sam kto jeszcze , byly testy z komputerem podlaczonym w srodku , byly jazdy probne i bylo wszystko i na koniec byly bezradnie opuszczone rece.........
Teraz serwis dla mnie to tylko czesci zamienne , oleje do skrzyni i dyfra i koniec .......nie jestem tak bardzo bogaty zeby placic za domysly i brak doswiadczenia
NIE ZGADZAM SIE Z TEZA W SERWISIE JEST LEPIEJ !!!chyba tylko lepsza herbate podaja

Czasami serwis nie jest najlepszym rozwiazaniem ...................
Ps . to samo mialem z ustawiniem luzow zaworowych (serwis Wawa = koszt 1400zl!!! i to jeszcze w zaleznosci od czasu jak dluzej zleci to koszt bedzie wiekszy!!!!).........szkoda gadac!!!wzystko zrobil mi gosc od vanosa za 1/4 ceny...........
Na dodatek mialem stukot w przedniej czesci silnika i tylko ten "moj" mechanik stawial na vanos nikt wiecej i byli w Serwisie BMW szefowie szefow, kierownicy zmiany , sprzataczki ,hostessy , elektryk i nie wiem juz sam kto jeszcze , byly testy z komputerem podlaczonym w srodku , byly jazdy probne i bylo wszystko i na koniec byly bezradnie opuszczone rece.........

Teraz serwis dla mnie to tylko czesci zamienne , oleje do skrzyni i dyfra i koniec .......nie jestem tak bardzo bogaty zeby placic za domysly i brak doswiadczenia

NIE ZGADZAM SIE Z TEZA W SERWISIE JEST LEPIEJ !!!chyba tylko lepsza herbate podaja

Tylko TYLNY NAPED ......... to jest wlasnie to co Tygrysy kochaja najbardziej!!!
Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
Tygrysio, a mógłbyś mi dać namiary, żebym następnym razem nie został pół roku bez samochodu?

Po ostatnich doświadczeniach zgadzam się w 100%. No może klocki, tarcze i sprzęgło też by dali radę wymienićTygrysio pisze:Teraz serwis dla mnie to tylko czesci zamienne , oleje do skrzyni i dyfra i koniec .......nie jestem tak bardzo bogaty zeby placic za domysly i brak doswiadczenia
NIE ZGADZAM SIE Z TEZA W SERWISIE JEST LEPIEJ !!!chyba tylko lepsza herbate podaja

Re: Jak sie zabrać do wymiany Vanosa e36 s50b32
A czy przyczyną tych stuków w Vanosie są machaniczne żeczy ?? bo kolega ma Vanosa z auta o małym przebiegu po spaleniu Vanos jest spalony kable spalone i elektrozawory,wałki zebate wydają sie być w dobrym stanie czy mozna to elektrozawory przełożyć z mojego stukającego Vanosa i problem zniknie>??