Błąd 80 schalter gang

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

Błąd 80 schalter gang

Post autor: spider231 » czw sie 13, 2015 22:08

Witajcie !

Mam pytanie czy ktos wie co ten błąd oznacza , tak mi sie wydaje ze pojawił u mnie sie od momentu wyrzucenia komputera i gajgów od skrzynii SMG ale do końca nie jestem pewien czy od tego czasu czy był moze wczesniej .

Bład da sie wykasować po odpaleniu nie wskakuje tylko po przejazdzce wraca z powrotem . Nigdzie nie moge znalezsc zadnych informacji , po przetlumaczeniu tego błedu wychodzi aparatura sterownicza czyzby moze komputer silnika ? KOmputer od skrzyni jest rozlaczony przekazniki i bezpieczniki takze nie powinien go wogole widzieć a jakby widział to bład by był na stałe wiec to nie powinno być zwiazene z skrzynia smg czy ktoś pomoże ??

W zalaczniku zrzut ekranu z błedem zanotowany u mnie .
Dodam jeszcze ze soft w komputerze silnika został zmieniony na wersje od manualnej skrzynii biegów wiec to tez powinno wykluczac zeby widział jeszcze skrzynie biegow SMG ...
Załączniki
e36 blad.JPG

spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

Re: Błąd 80 schalter gang i dodatkowe błedy

Post autor: spider231 » czw sie 20, 2015 23:31

Jezdziłem troche z INPA i wychodzi mi ze ten błąd SCHALTER GANG notuje komputer po redukcji co to moze byc do diabła ...

Wrzucam jeszcze fotke z błedami ktore wchodzą mi nie w głowne błedy pod F1 tylko pod F3 ( shadow )

Wymieniony zawór oparów paliwa pod kolektorem ssacym i błąd wskakuje dalej .
Wymieniony czujnik wału korbowego dzisaij i bład wskakuje po 2-3 sekundach po uruchomieniu silnika .
Przepływkę mam nową.

Zastanwiaja mnie te przypisy pod błedami Warning: F_UW_ANZ itd . czy to nie jest coś wspolnego ze komputer silnika DME pada ?

Walcze dalej z drganiami na wolnych obrotach , mam zrobiony vanos i ustawiony rozrzad bo był przestawiony samochod sporo mocy odzyskał ale dalej jest ta nierowna praca na wolnych obrotach tzn obroty nie falują ale drgania przenosza sie na cała karoserię .

Czy ktoś pomoże ?
Załączniki
20150820_214042.jpg

Tomaszrogoz
Posty: 42
Rejestracja: pn sie 16, 2021 18:28
Auto: E36 m3

Re: Błąd 80 schalter gang

Post autor: Tomaszrogoz » pn paź 11, 2021 10:40

Właśnie chyba mój dzisiejszy post jest odpowiedzią na Twoje pytanie. system SMG od manuala różni się dwom czujnikami. Kiedy zostawiasz DME od SMG jak ich nie zamontujesz to nic się nie dzieję. Ale jeśli przeprogramowałeś DME na manual to domaga się on sygnałów z tych czujników, które powinny być podłączone do pinu nr 80. Do tego drgania i przestawiony rozrząd wszystko się zgadza.

ODPOWIEDZ