olej silnikowy oraz do dyfra

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: Foinix » pt maja 08, 2015 11:55

a czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z Millers CRX LS 75w140 NT ???
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: wojtasm5 » sob maja 09, 2015 21:47

Z nie wyjaśnionych powodów olej ten znika z dyfra. Potwierdzony w 3 przypadkach. Prawdopodobnie albo ma niską temp parowania lub zawiera znaczną ilość domieszek które w wyższych temp parują. Należy dość często kontrolować poziom oleju.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: Foinix » ndz maja 10, 2015 00:57

to jaki olej do dyfra oprócz wcześniej wymienianego OE jest najbardziej godny uwagi twoim zdaniem ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: wojtasm5 » ndz maja 10, 2015 19:30

Najlepszy byłby olej OE drogi jak cholera.
W ostateczności Motul FF 75w140 trzyma przyzwoitą jakość.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: Foinix » pn maja 18, 2015 20:00

a jakieś doświadczenia z FUCHS SINTOPOID LS 75W140 ? czy oprócz OE rekomendujesz jedynie Motul ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: wojtasm5 » śr maja 20, 2015 07:25

No tylko ten OE rekomenduje. Dla potwierdzenia, weekend robiłem przegląd dyfra Arturowi S jeździ w RSMP stan mechanizmu szpery był w stanie idealnym.
Płytki nie przegrzane zero rys zero opiłków brak szlamu ani oznak zapłonu. Nie to co Produkt Castrola bez urazy ale już na stronie WWW nie małymi a dużymi piszą - "normalnych warunkach użytkowania".
Tu wstawię link z naprawy - regeneracji mechanizmu szpery:
https://plus.google.com/photos/11763450 ... 8798447425" onclick="window.open(this.href);return false;
Dyfer jako że suchy uznano za idealny stan. Po założeniu na auto nie działało równie pięknie jak wyglądało. Resztę widać na fotach.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: --==maly==---- » śr maja 20, 2015 09:26

Przecież w OE opakowaniu też masz castrola i jest on dedykowany do aut sportowych BMW M, AMG, i Nissana GTR

Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 - w pełni syntetyczny olej do przekładni
W pełni syntetyczny olej do przekładni zębatych hipoidalnych, opracowany do użytku w mechanizmach różnicowych konwencjonalnych i o ograniczonym poślizgu. Wykazuje wysoką wydajność w samochodach wyczynowych wyposażonych w mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu. Zatwierdzony do użytku w samochodach sportowych BMW serii M oraz Mercedes Benz AMG wyposażonych w mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu.

Zastosowanie Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140:
Do samochodów wyposażonych w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Zalecany do użytku w wyczynowym sporcie samochodowym i innych warunkach największych obciążeń, także w samochodach BMW.

Charakterystyka Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140:

Obniża poziom hałasu i wibracji osi napędzanej.
Znakomita odporność na ścinanie zapewnia utrzymanie właściwości przez cały okres eksploatacji oleju.
Wyjątkowa stabilność w wysokich temperaturach przedłuża żywotność oleju i przekładni.
Skuteczne ochrona przed zużyciem zapewnia przy dużych obciążeniach zapobiega uszkodzeniom elementów przekładni.
Bardzo dobra płynność w niskich temperaturach zwiększa ochronę podczas rozruchu.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: Foinix » śr maja 20, 2015 10:35

Wojtasowi chodzi o to że ten Castrol co jest sprzedawany przez standardową dystrybucję ma zupełnie inne właściwości niż ten kupiony w BMW ASO.

Co jest generalnie bardzo dziwne bo nie powinno tak być...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: olej silnikowy oraz do dyfra

Post autor: wojtasm5 » śr maja 20, 2015 20:29

Castrol na swojej stronie pisze tak:
http://oilselector.castrol.com/c/pl/pol ... 95-1999%29" onclick="window.open(this.href);return false;
trzeba rozwinąć zakładkę na dole i jest napisane - normalne warunki użytkowania.
A olej w serwisie raz że SAF-XJ a nie SYNTRAX(nie sądzę żeby to była zmiana tylko marketingowa) i dodatkowo ma dodatki pod nazwą FM BOOSTER.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ