Strona 1 z 1

Wentylator klimy a goracy silnik S50B32

: ndz lip 27, 2014 22:47
autor: spider231
Witam,

Czy też tak macie w swoich S50B32 ze podczas jazdy mimo ze klimatyzacja nie jest włączona załacza sie wentylator elektryczny klimatyzacji ? Temp oleju 90 stopni , temp wody stoi idealnie na pionie ( nagrzewa temp wody po przejechaniu 500m do pionu ) po zgaszeniu auta i np właczeniu samego zaplonu wentylator sie zalacza . Jesli chodzi o uklad chlodzenia pompa wody i termostat nowe , wisko nie wymienione jeszcze ( chodzi z duzym oporem ) i tak mysle czy wisko mimo to nie jest chlaśnięte dlatego ciekawi mnie jak to jest u was .

Drugi temat zwiazany z temperatura czy podczas jazdy odczuwacie dużą ciepłote w rejonie nóg ( tak jakby od skrzyni biegów ) temp oleju w skrzyni 100-120 stopni przy jedzie po miescie .

Re: Wentylator klimy a goracy silnik S50B32

: pn lip 28, 2014 08:23
autor: saron22
U mnie nic takiego się nie dzieje.
Załączający się wentylator klimy to zabezpieczenie silnika w razie jakby układ chłodzenia nie wyrabiał. I wygląda na to, że u ciebie nie wyrabia i stąd ten efekt.

Re: Wentylator klimy a goracy silnik S50B32

: pn lip 28, 2014 10:45
autor: Maros
Jeżeli wentylator klimy włącza się tylko jak auto jest nagrzane a temperatura powietrza taka jak ostatnio czyli 30+ to, jest to normalne.
To że wskazówka temperatury wody stoi w pionie nie znaczy, że ma idealną temperaturę. W E46 zakres pionu to zdaje się 82-96, w E36 zapewne jest jeszcze szerszy.

Re: Wentylator klimy a goracy silnik S50B32

: sob sie 02, 2014 22:31
autor: saron22
A patrzałeś na temperaturę płynu jaką widzi komputer, że ci się ten wentylator załącza??
Pytam, bo ostatnio wymieniłem Visco na nowe BEHR ale po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach nie słyszałem wentylatora silnika. Nie dało mi to spokoju i na wszelki wypadek podpiąłem komputer: moje przeczucia okazały się trafne ponieważ temperatura wody doszła do 104 stopni a Visco nadal się nie załączyło. Co gorsza wentylator klimy też się nie załączył a powinien działać jako dodatkowe zabezpieczenie. Chyba, że 104 stopnie to dla niego nadal za mało. Dodam, że na wskaźniku wskazówka od temperatury płynu nadal stała w pionie. No może leciutko wychyliła się w prawą stronę. Ale do czerwonego pola jeszcze bardzo dużo jej brakowało. Kontrolka od temperatury płynu również się nie zaświeciła jeśli takowa istnieje.