E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: spider231 » pt paź 04, 2013 16:06

Witam,

Mam pytanie co by mozna zastosować do tylu bo z przodu mam w tej chwili zaciski e32 4 tłoczkowe tarcze E46 330i/D a nie wiem co z tyłem ,, orginalnie sa tarcze 312 mm , zas z kolei E46 330 i/D ma srednice 320 mm i wieksza dostepnosc tarcz nawiercanych tylko ze czytalem ze sa problemy z hamulcem recznym cos trzeba przerabiać z szczekami i to nie bardzo mi pasuje takie kombinacje , z e46 328 325 320 i maja srednice 294 mm wiec nie ma sensu zakladać mniejszych tarcz od serii . Jakieś propozycje czy pozostać przy orginale ?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: Pawel_M3GT » sob paź 05, 2013 02:16

Ja bym zostal przy oryginale ktory jest naprawde wystarczajacy.

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: wojtasm5 » ndz paź 06, 2013 20:20

Moim zdaniem tarcze kierunkowe oddają ciepło wielokrotnie lepiej niż zwykłe wentylowane. Biorąc pod uwagę to że hamulce były liczone pod moc i wagę muszą mieć przewagę nad tymi od e46 330.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: ww296 » pn paź 07, 2013 23:18

wojtasm5 pisze:Moim zdaniem tarcze kierunkowe oddają ciepło wielokrotnie lepiej niż zwykłe wentylowane. Biorąc pod uwagę to że hamulce były liczone pod moc i wagę muszą mieć przewagę nad tymi od e46 330.
po pierwsze z tyłu tarcze są takie same.
Po drugie te"kierunkowe" z przodu to nieoddaną tego ciepła wielokrotnie lepiej tylko jedna z nich oddaje "wielokrotnie lepiej" bo druga niczym sie nie rózni od zwykłej wentylowanej :) ;)

M-ki to takie fajne samochody - dopracowane do ostatniego szczegółu ale jak czytam takie bzdety od użytkowników to szkoda mi ich aut. Jak juz macie tą M-ke to poświećcie trochę czasu i poczytajcie/dowiedzcie sie czegos o niej bo to naprawdę fajne auto i szkoda je kundlic. Od zwykłych modeli czasem różnią je szczegóły będące wisienką na torcie i powodujące że M-ka to nie jest zwykłe BMW....

Jesli chodzi o hamulce - to nie tylko tarcze i tłoczki - pompa jest inna, ABS - jest inny, zacisk, budowa tarczy - chcac sensownie modyfikować hamulce trzeba to wszystko wziąć pod uwagę anie tylko wsadzic na dorobio0nych mocowaniach wielkie tarcze. Wiem że w wiekszosci przypadków takie auta i tak nie wykorzystuja nawet kilku procent swojego potencjału - bo nie wierze że ktos na nacicanych i nawiercvanych tarczaj jezdzi po torze krecac dobre czasy np ale litości...
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: wojtasm5 » ndz paź 27, 2013 09:34

Proszę kolegi, tarcza kierunkowa działa jako wydajniejszy wentylator od tej tarczy z prostopadłymi kanałami.
Jeśli wierzyć Twojemu opisowi jesteś z Krakowa. Więc w Krakowie jest fabryka wentylatorów przemysłowych więc zadzwoń i jakiś inż. wyjaśni Ci czemu w ułożeniu ślimakowym kanałów możemy uzyskać większe ciśnienie na wylocie niż niż przy kanale prostym.
Wyższe ciśnienie wylotowe powoduje że więcej powietrza jest wyrzucane z tarczy, czyli więcej powietrza przepływa odbierając ciepło.
Wydaje Ci się że jesteś jakimś guru? Nie wydaje mi się byś przemyślał tą kwestię. Zaraz dowiem się że grubość tarczy też tu nie ma znaczenia na pojemność cieplną tarczy M kontra e46.
I zaznaczę że to wszystko moim zdaniem
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: ww296 » pn paź 28, 2013 19:20

wojtasm5 pisze:Proszę kolegi, tarcza kierunkowa działa jako wydajniejszy wentylator od tej tarczy z prostopadłymi kanałami.
Jeśli wierzyć Twojemu opisowi jesteś z Krakowa. Więc w Krakowie jest fabryka wentylatorów przemysłowych więc zadzwoń i jakiś inż. wyjaśni Ci czemu w ułożeniu ślimakowym kanałów możemy uzyskać większe ciśnienie na wylocie niż niż przy kanale prostym.
Wyższe ciśnienie wylotowe powoduje że więcej powietrza jest wyrzucane z tarczy, czyli więcej powietrza przepływa odbierając ciepło.
Wydaje Ci się że jesteś jakimś guru? Nie wydaje mi się byś przemyślał tą kwestię. Zaraz dowiem się że grubość tarczy też tu nie ma znaczenia na pojemność cieplną tarczy M kontra e46.
I zaznaczę że to wszystko moim zdaniem

czy mówiąc "ułożenie Ślimakowe kanałów" masz na myśli to że nie są one prostopadłe do osi tarczy? Miałem juz trzy E36, wymieniałem tarcze przednie w "zwykłej" wersji - tarcze sa identyczne, ułożenie kanalików skośne, dokładnie takie jak w tarczach m3 3,2. Tylko że w tarczach M3 jedna z tarcz ma skos "w druga stronę" tak że po zamontowaniu z drugiej strony auta kanały w tarczy kręcą się w ta sama stronę co w drugiej tarczy i powietrze chłodzące tarcze jest "pompowane" o ile dobrze pamiętam od środka na zewnątrz tarczy a nie jak w innych autach w jednej tarczy od środka na zewnatrza a w drugiej (bo jest zamontowana z drugiej strony auta i kreci się w inna stronę) od obwodu tarczy do środka. Oczywiście tarcze M sa inne od zwykłych wersji.

Prawdę powiedziawszy, rzeczywiście kwestia wydaje mi sie tak prosta że jej jakoś specjalnie nie przemyślałem - no bo co tu przemyśliwać? Uważam, że wiele części M ma minimalne różnice konstrukcyjne w stosunku do części zwykłych BM-ek, powodujących że te częsci są lepsze, lepiej spełniają swoje zadanie jak części "zwykłe" i nie warto zakładać czegoś "zwykłego" zamiast tych części które konstrukcyjnie są przystosowane do terj specjalnej wersji. W szczególności dotyczy to hamulców, gdzie układ jest naprawdę różny od zwykłych wersji nawet pomimo podobnych np średnicy tarczy i wymienianie elementów na inne zwykle powoduje pogorszenie właściwości aut i to mam na mysli mówiąc o "kundleniu M-ek"

Nie wydaje mi się że jestem guru ale jak czytam wypowiedzi świeżo upieczonych właścicieli tych auta to mi sie serce kroi ponieważ uważam auto za prawie kultowe i niezasługujące na właścicieli nie doceniających "smaczków" M....

PS. Mówiąc o kundleniu i potępiając w poprzednim poście miałem na myśli autora tego tematu (wkładającego jakieś nawiercane/nacinane gówno od zwykłej wersji a nie Twoją wypowiedz którą zacytowałem aby poprawić drobiazg jakim jest "wielokrotnie lepiej" w odniesieniu do kierunkowości tarczy.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: Pawel_M3GT » wt paź 29, 2013 23:30

Panowie, podlaczam sie pod temat.
Posiadam dwie NOWE tarcze SHW oryginaly BMW do M3 3.2. Problem niestety lezy w tym ze sa to dwie prawe sztuki :sad:
Hamulce maja byc zamontowane w moim 325i ktory sluzy mi do ekonomicznego latania zeby nie tluc Mki bezsensownie po miescie itp.
Pytanie czy zakladac dwie prawe i sie nie przejmowac? Auto bedzie ostro jezdzone , ale mimo wszystko ma ok 230 koni czyli 100 mniej niz M3, oraz Vmaxa 220 ( krotki most )
Tarcze w zwyklych BMW sa takie same , wiec wezmy przykladowo taka 740i E38 , moc niecale 300 koni, moment potezny , waga 2 tony predkosc maksymalna 250..
Auto szybkie ciezkie wiec hamulce nie maja lekkiego zycia.
Moze to jest naprawde bardzo drobna roznica ? Skoro w szybkich autach ( np 540i 740i ) jest jeden nr tarczy i jedna strona dmucha a druga wyciaga ? Jak dmucha to chyba tez chlodzi??
Co sadzicie w moim przypadku?
Zaznaczam ze , chodzi o hamulce do mojego 325i , w M3 sprawa jest oczywista - zalozyl bym prawa i lewa bez wzgledu na wszystko.

Prosba rowniez do osob ktore sa przed zakupem takich nowych oryginalnych tarcz - moglibysmy sie dogadac ze ktos kupi dwie lewe i sie zamienimy, badz odkupi ode mnie jedna tarcze , a ja kupie sobie druga dobra itp. ( moje tarcze sa oczywiscie oryginalne bmw w pudelku i woreczku takie jak z serwisu)
Bede bardzo wdzieczny za pomoc

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: ww296 » śr paź 30, 2013 20:07

myślę że jak w rozsądnym(1-2 tyg) czasie nie znajdziesz nikogo kto wymieni się z Toba to spokojnie zakładaj, nawet jeśli łopatki są w kształcie jakiś kosmicznych ślimaków to będą tak samo działać w druga stronę...
Ps. Masz piasty i hamulce z M3 w tym aucie?
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: wojtasm5 » śr paź 30, 2013 21:25

Nie radzę zakładać tarcz w tej konfiguracji na auto. To jest 2 prawe. Tarcze są prawe i lewe i tylko taki montaż ma sens.
Tarcze potrafią się skrzywić jak nie ma tunelu doprowadzającego powietrze na koło, tak skrzywiłem nowe Zimermany.
Sam ma hamulce od m3 w e36 combi i są bardzo skuteczne.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E36 M3 3.2 Hamulce tył orginał czy coś mocniejszego

Post autor: Pawel_M3GT » śr paź 30, 2013 23:03

ww296 pisze:myślę że jak w rozsądnym(1-2 tyg) czasie nie znajdziesz nikogo kto wymieni się z Toba to spokojnie zakładaj, nawet jeśli łopatki są w kształcie jakiś kosmicznych ślimaków to będą tak samo działać w druga stronę...
Ps. Masz piasty i hamulce z M3 w tym aucie?
Mam troche wiecej czasu poniewaz hamulce zakladam na wiosne.
Wszystko jest zalozone od M3, zostaly mi juz tylko zwrotnice z zaciskami do kupienia.
No nic, narazie bede probowal zamienic tarcze , moze ktos mi pomoze w tej sprawie. Mam na to cala zime.

ODPOWIEDZ