Zamach w 3.0 i w 3.2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Zamach w 3.0 i w 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » ndz mar 09, 2008 01:49

Kolo zamachowe w 3.0 wazy 14kg. Wersja 3.2 ma juz lzejsze kolo (ok 10kg) z racji 6 biegowej skrzyni.
Pytanie: czy mozna zalozyc je do trzylitrowki? Pasowac powinno bez problemu, ale czy nie bedzie to nioslo za soba zadnych konsekwencji?
Podobno kolo zamachowe musi byc wywazone razem z walem korbowym..
Czy moze ma ktos tak zrobione w swoim M3 ? ( poprosze o opinie , czy jest wyczuwalna roznica we wchodzeniu na obroty itp.)

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zamach w 3.0 i w 3.2

Post autor: Bombel » ndz mar 09, 2008 01:52

Jak cos to mam takie kolo na sprzedaz, od 3,2 :D
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

daniel FW
Posty: 76
Rejestracja: sob lis 03, 2007 15:23
Lokalizacja: lublin

Re: Zamach w 3.0 i w 3.2

Post autor: daniel FW » ndz mar 09, 2008 10:06

według mnie w tych motorach efekt jest daremny w poprzednim aucie z silnikiem 3,0 ale m54 koło 15 kg zamieniłem na 6 kg czyli 9kg różnicy ale w tym zestawie dałem nowa mocniejsza tarcze i potężny docisk z dwoma sprężynami ostatecznie różnica w całym zestawie wirującym (koło tarcza i docisk) wyniosła około 5 kg. efekt był taki że auto znacząco straciło na elastyczności a w dokrecaniu się ruznica była według mnie znikoma, czasy przejazdu 1/4 mili tez bez jakich kolwiek zmian, dlatego dla osiagów bym tego nie robił, zmiana koła ma sens gdy seryjne sprzęgło często się konczy i żeby tego uniknąć stosujemy mocniejszy docisk z podwójnymi sprężynami wtedy warto wymienić koło dwumasowe na jednomase najlepiej z m20 ponieważ dwumasa będzie narażona na uszkodzenia

miniuś m3
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:10
Lokalizacja: BEŁCHATÓW

Re: Zamach w 3.0 i w 3.2

Post autor: miniuś m3 » ndz mar 09, 2008 12:20

m garage pisze:według mnie w tych motorach efekt jest daremny w poprzednim aucie z silnikiem 3,0 ale m54 koło 15 kg zamieniłem na 6 kg czyli 9kg różnicy ale w tym zestawie dałem nowa mocniejsza tarcze i potężny docisk z dwoma sprężynami ostatecznie różnica w całym zestawie wirującym (koło tarcza i docisk) wyniosła około 5 kg. efekt był taki że auto znacząco straciło na elastyczności a w dokrecaniu się ruznica była według mnie znikoma, czasy przejazdu 1/4 mili tez bez jakich kolwiek zmian, dlatego dla osiagów bym tego nie robił, zmiana koła ma sens gdy seryjne sprzęgło często się konczy i żeby tego uniknąć stosujemy mocniejszy docisk z podwójnymi sprężynami wtedy warto wymienić koło dwumasowe na jednomase najlepiej z m20 ponieważ dwumasa będzie narażona na uszkodzenia
zgodze sie z wypowiedza kolegi co koła z m20.
Kolo zamachowe w 3.0 wazy 14kg. Wersja 3.2 ma juz lzejsze kolo (ok 10kg) z racji 6 biegowej skrzyni.
Pytanie: czy mozna zalozyc je do trzylitrowki? Pasowac powinno bez problemu, ale czy nie bedzie to nioslo za soba zadnych konsekwencji?
roznica jest tak jak zauwazyłes w wadze, pasuje bez problemu . konsekwencji z tego tytułu w sensie usterek - uszkodzen itp nie ma . pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Zamach w 3.0 i w 3.2

Post autor: Pawel_M3GT » ndz mar 09, 2008 13:05

Jezeli chodzi o kolo jednomasowe to raczej chyba od m30 , np stare 2.8 . tylko te silniki mialy sprzeglo 240. m20 mialy male sprzeglo.
Zostańmy przy tym dwumasowym od 3.2 i seryjnym docisku. Moze ktos jeszcze zakladal takie kolo od 3.2 ? Teoretycznie roznica nie jest duza i auto nie powinno stracic wyraznie z dolu.

daniel FW
Posty: 76
Rejestracja: sob lis 03, 2007 15:23
Lokalizacja: lublin

Re: Zamach w 3.0 i w 3.2

Post autor: daniel FW » ndz mar 09, 2008 17:53

tak m20 ma sprzegło 220 jednak "fajnie" pasuje i jak pisałem mimo tego że jest mniejsze to w parze z mocnym dociskiem bije na głowe ori 240
sory za ot

ODPOWIEDZ