Kolo zamachowe w 3.0 wazy 14kg. Wersja 3.2 ma juz lzejsze kolo (ok 10kg) z racji 6 biegowej skrzyni.
Pytanie: czy mozna zalozyc je do trzylitrowki? Pasowac powinno bez problemu, ale czy nie bedzie to nioslo za soba zadnych konsekwencji?
Podobno kolo zamachowe musi byc wywazone razem z walem korbowym..
Czy moze ma ktos tak zrobione w swoim M3 ? ( poprosze o opinie , czy jest wyczuwalna roznica we wchodzeniu na obroty itp.)
Zamach w 3.0 i w 3.2
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Zamach w 3.0 i w 3.2
Jak cos to mam takie kolo na sprzedaz, od 3,2 

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Zamach w 3.0 i w 3.2
według mnie w tych motorach efekt jest daremny w poprzednim aucie z silnikiem 3,0 ale m54 koło 15 kg zamieniłem na 6 kg czyli 9kg różnicy ale w tym zestawie dałem nowa mocniejsza tarcze i potężny docisk z dwoma sprężynami ostatecznie różnica w całym zestawie wirującym (koło tarcza i docisk) wyniosła około 5 kg. efekt był taki że auto znacząco straciło na elastyczności a w dokrecaniu się ruznica była według mnie znikoma, czasy przejazdu 1/4 mili tez bez jakich kolwiek zmian, dlatego dla osiagów bym tego nie robił, zmiana koła ma sens gdy seryjne sprzęgło często się konczy i żeby tego uniknąć stosujemy mocniejszy docisk z podwójnymi sprężynami wtedy warto wymienić koło dwumasowe na jednomase najlepiej z m20 ponieważ dwumasa będzie narażona na uszkodzenia
Re: Zamach w 3.0 i w 3.2
zgodze sie z wypowiedza kolegi co koła z m20.m garage pisze:według mnie w tych motorach efekt jest daremny w poprzednim aucie z silnikiem 3,0 ale m54 koło 15 kg zamieniłem na 6 kg czyli 9kg różnicy ale w tym zestawie dałem nowa mocniejsza tarcze i potężny docisk z dwoma sprężynami ostatecznie różnica w całym zestawie wirującym (koło tarcza i docisk) wyniosła około 5 kg. efekt był taki że auto znacząco straciło na elastyczności a w dokrecaniu się ruznica była według mnie znikoma, czasy przejazdu 1/4 mili tez bez jakich kolwiek zmian, dlatego dla osiagów bym tego nie robił, zmiana koła ma sens gdy seryjne sprzęgło często się konczy i żeby tego uniknąć stosujemy mocniejszy docisk z podwójnymi sprężynami wtedy warto wymienić koło dwumasowe na jednomase najlepiej z m20 ponieważ dwumasa będzie narażona na uszkodzenia
roznica jest tak jak zauwazyłes w wadze, pasuje bez problemu . konsekwencji z tego tytułu w sensie usterek - uszkodzen itp nie ma . pozdrawiamKolo zamachowe w 3.0 wazy 14kg. Wersja 3.2 ma juz lzejsze kolo (ok 10kg) z racji 6 biegowej skrzyni.
Pytanie: czy mozna zalozyc je do trzylitrowki? Pasowac powinno bez problemu, ale czy nie bedzie to nioslo za soba zadnych konsekwencji?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Zamach w 3.0 i w 3.2
Jezeli chodzi o kolo jednomasowe to raczej chyba od m30 , np stare 2.8 . tylko te silniki mialy sprzeglo 240. m20 mialy male sprzeglo.
Zostańmy przy tym dwumasowym od 3.2 i seryjnym docisku. Moze ktos jeszcze zakladal takie kolo od 3.2 ? Teoretycznie roznica nie jest duza i auto nie powinno stracic wyraznie z dolu.
Zostańmy przy tym dwumasowym od 3.2 i seryjnym docisku. Moze ktos jeszcze zakladal takie kolo od 3.2 ? Teoretycznie roznica nie jest duza i auto nie powinno stracic wyraznie z dolu.
Re: Zamach w 3.0 i w 3.2
tak m20 ma sprzegło 220 jednak "fajnie" pasuje i jak pisałem mimo tego że jest mniejsze to w parze z mocnym dociskiem bije na głowe ori 240
sory za ot
sory za ot