Strojenie komputera S50B32
Re: Strojenie komputera S50B32
Vems'em można sterować dwoma wałkami. Mało tego, w silnikach M50 można sterować płynnie wypełnieniem sygnału i mieć płynnego Vanosa zupełnie jak w S50.
Inna sprawa, czy stroiciel zrobi to dobrze. Aczkolwiek kontakt do Pana który to robi w PL mam.
Ogarnał już S54, S50, M50, S65 także doświadczenia troszke złapał.
Inna sprawa, czy stroiciel zrobi to dobrze. Aczkolwiek kontakt do Pana który to robi w PL mam.
Ogarnał już S54, S50, M50, S65 także doświadczenia troszke złapał.
Re: Strojenie komputera S50B32
oczywiście Vanos powoduje że pomimo niezłej góry zachowujemy dół - ale Vanos "tylko" kręci wałkami nie zmienia się wysokość wałka ani krzywizna - jak np w Hondzie. Do ekstremalnego tuninu trzeba zmienić wałek i wywalić (łatwiej) lub wysterować ograniczając zakres (trudniej) Vanosa.
Jak pisałęm w Krakowie jest dostępny Polski komputer zrobiony również z myslą o M3 i Vanosie - nic prostszego jak zadzwonić i dowiedzieć się szczegółów no i mamy pomoc konstruktora i wytwórcy urządzenia czyli osoby która wie co urządzenie może i jak a nie jak w przypadku VEMSA musimy zdać się na praktykę i umiejętności większe lub mniejsze tunera.
Ale w przypadku Lato wałki są seryjne silnik jest jedynie doprężony - Vanosa wywalać bez sensu, chyba że rzeczywiście zrobić krok na głęboką wodę i zacząć kombinowc z wałkami.
Ale nawet na torze zwłaszcza na polskich krętych torach, które Lato odwiedza, myślę że więcej mocy przy obrotach rzędu 4000 - 4500 będzie korzystniejsze niż pik mocy, nawet znacznej przy odcięciu.
Jak pisałęm w Krakowie jest dostępny Polski komputer zrobiony również z myslą o M3 i Vanosie - nic prostszego jak zadzwonić i dowiedzieć się szczegółów no i mamy pomoc konstruktora i wytwórcy urządzenia czyli osoby która wie co urządzenie może i jak a nie jak w przypadku VEMSA musimy zdać się na praktykę i umiejętności większe lub mniejsze tunera.
Ale w przypadku Lato wałki są seryjne silnik jest jedynie doprężony - Vanosa wywalać bez sensu, chyba że rzeczywiście zrobić krok na głęboką wodę i zacząć kombinowc z wałkami.
Ale nawet na torze zwłaszcza na polskich krętych torach, które Lato odwiedza, myślę że więcej mocy przy obrotach rzędu 4000 - 4500 będzie korzystniejsze niż pik mocy, nawet znacznej przy odcięciu.
ciągle szybciej...
Re: Strojenie komputera S50B32
No wyrzucenie Vanosa jest kompletnie bezsensu rzeczą chyba, że użyteczność charakterystyki jak piszesz ma być niecodzienna.
A co do kompa, to standalonów jest kilka które dadzą radę obsłużyć 2 Vanosy, tylko ważniejszą częscią kija jest ile nakładów pracy/czasu/$/fuckupów po drodze będzie miał właściciel i stroiciel.
A co do kompa, to standalonów jest kilka które dadzą radę obsłużyć 2 Vanosy, tylko ważniejszą częscią kija jest ile nakładów pracy/czasu/$/fuckupów po drodze będzie miał właściciel i stroiciel.
Re: Strojenie komputera S50B32
Jesli beda bardzo ostre walki i jeszcze doprezenie to vanos i tak i tak musi wyleciec. Wtedy bedzie latwiejsze strojenie
Co do jazdy po torze to jakos nie wyobrazam sobie scigania sie emka w zakresie 4000-4500 Po torze raczej jazda wyglada tak ze odcinka i kolejny bieg wiec podnoszac max obroty po zmianie biegu sa juz dosc wysokie obroty aby to mialo sens dolu sie praktycznie nie uzywa...
Co do jazdy po torze to jakos nie wyobrazam sobie scigania sie emka w zakresie 4000-4500 Po torze raczej jazda wyglada tak ze odcinka i kolejny bieg wiec podnoszac max obroty po zmianie biegu sa juz dosc wysokie obroty aby to mialo sens dolu sie praktycznie nie uzywa...
S50B30
Re: Strojenie komputera S50B32
Czasami lepiej pozwolić obrotom spaść niż redukować po to żeby prawie od razy wrzucać wyższy. Dół może i niepotrzebny, ale średnie obroty jak najbardziej. Ja ich w każdym razie używam, ale ja jestem amatorem i pewnie zwyczajnie za słabo jeżdżę
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Re: Strojenie komputera S50B32
Co do użyteczności auta na torze to jak masz dobrze przygotowane auto- przełożenie , opony skrzynia to nigdy m3 nie spadnie poniżej 4 tys.A co do wyników od 4 tys w gore to na 100000% bez vanosa lepiej.Rozmowa wydaje sie byc o niczym.W tej chcwili w PL tylko i wyłacznie SA, seryjnego kompa nikt absolutnie nikt nie ogarnie.Jezeli kolega ma doprezony dobrze poskładany motor , założyć wydech airboxa ,vanos eliminator, SA i mozna spokojnie pokusic sie o 360KM.
Re: Strojenie komputera S50B32
ustawić vanosa mogę sobie jak chcę, co 50obr/min może mi osiągać na zmianę krańcowe pozycje. Nie widzę więc sensu jego usuwania jeśli można, czego nie chcę robić, ustawić w jednej pozycji na cały zakres.
Jacku, jakie masz ustawienie rozrządu że aż tak jest lepiej powyżej 4 tyś bez vanosa niż z nim? Być może wydaje Ci się, że jest lepiej bo auto na dole nie jedzie a potem wałek jest w takim ustawieniu jak ustawia bo vanos.
Jacku, jakie masz ustawienie rozrządu że aż tak jest lepiej powyżej 4 tyś bez vanosa niż z nim? Być może wydaje Ci się, że jest lepiej bo auto na dole nie jedzie a potem wałek jest w takim ustawieniu jak ustawia bo vanos.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia
-
- Posty: 28
- Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
Re: Strojenie komputera S50B32
A ty wiesz ze jak chcesz krańcowa pozycje to ja masz???Wiesz ze zawsze vanos zadziała tak jak tego chcesz???Sprawdziłeś to?
Re: Strojenie komputera S50B32
tu oczywiście zgadzam się z Jackiem, chociaż Vanosa bym tak pochopnie nie pozbywał - wysterować Vanosa tylko dwa położenia np do 4000 jedno pow 4000 drugie- i nie mamy problemu ze strojeniem z uwzglednieniem położenia wałków w zalezności od obciążenie itp czynników. obroty zmiany dobrać tak aby na torze nie było konieczności zmiany położenia wałków a na codzień zachowasz ekonomiczność, kulture pracy i trochę mocy na dole.
Pozatym Lato jesteś pewien że np na niskich biegach na Wot Vanos fizycznie jest w stanie zmieniać położenie wałków na zadane co 50 RPM?
Też uważam że seryjnego kompa nikt nie ogarnie lub prawie nikt... i to nie ze wzgledu na umiejetności strojenia ale ze względu na hardware i możliwości stockowego sterownika... ale chciałbym się mylić...
Pozatym Lato jesteś pewien że np na niskich biegach na Wot Vanos fizycznie jest w stanie zmieniać położenie wałków na zadane co 50 RPM?
Też uważam że seryjnego kompa nikt nie ogarnie lub prawie nikt... i to nie ze wzgledu na umiejetności strojenia ale ze względu na hardware i możliwości stockowego sterownika... ale chciałbym się mylić...
ciągle szybciej...