Strojenie komputera S50B32

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: rypik » czw lip 12, 2012 15:24

Vems'em można sterować dwoma wałkami. Mało tego, w silnikach M50 można sterować płynnie wypełnieniem sygnału i mieć płynnego Vanosa zupełnie jak w S50.

Inna sprawa, czy stroiciel zrobi to dobrze. Aczkolwiek kontakt do Pana który to robi w PL mam.

Ogarnał już S54, S50, M50, S65 także doświadczenia troszke złapał.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: ww296 » czw lip 12, 2012 20:26

oczywiście Vanos powoduje że pomimo niezłej góry zachowujemy dół - ale Vanos "tylko" kręci wałkami nie zmienia się wysokość wałka ani krzywizna - jak np w Hondzie. Do ekstremalnego tuninu trzeba zmienić wałek i wywalić (łatwiej) lub wysterować ograniczając zakres (trudniej) Vanosa.
Jak pisałęm w Krakowie jest dostępny Polski komputer zrobiony również z myslą o M3 i Vanosie - nic prostszego jak zadzwonić i dowiedzieć się szczegółów no i mamy pomoc konstruktora i wytwórcy urządzenia czyli osoby która wie co urządzenie może i jak a nie jak w przypadku VEMSA musimy zdać się na praktykę i umiejętności większe lub mniejsze tunera.
Ale w przypadku Lato wałki są seryjne silnik jest jedynie doprężony - Vanosa wywalać bez sensu, chyba że rzeczywiście zrobić krok na głęboką wodę i zacząć kombinowc z wałkami.

Ale nawet na torze zwłaszcza na polskich krętych torach, które Lato odwiedza, myślę że więcej mocy przy obrotach rzędu 4000 - 4500 będzie korzystniejsze niż pik mocy, nawet znacznej przy odcięciu.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: rypik » czw lip 12, 2012 23:42

No wyrzucenie Vanosa jest kompletnie bezsensu rzeczą chyba, że użyteczność charakterystyki jak piszesz ma być niecodzienna.

A co do kompa, to standalonów jest kilka które dadzą radę obsłużyć 2 Vanosy, tylko ważniejszą częscią kija jest ile nakładów pracy/czasu/$/fuckupów po drodze będzie miał właściciel i stroiciel.

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: Wojtek » pt lip 13, 2012 07:50

Jesli beda bardzo ostre walki i jeszcze doprezenie to vanos i tak i tak musi wyleciec. Wtedy bedzie latwiejsze strojenie :)
Co do jazdy po torze to jakos nie wyobrazam sobie scigania sie emka w zakresie 4000-4500 :) Po torze raczej jazda wyglada tak ze odcinka i kolejny bieg wiec podnoszac max obroty po zmianie biegu sa juz dosc wysokie obroty aby to mialo sens dolu sie praktycznie nie uzywa...
S50B30 :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: kostek_ja » pt lip 13, 2012 12:03

Czasami lepiej pozwolić obrotom spaść niż redukować po to żeby prawie od razy wrzucać wyższy. Dół może i niepotrzebny, ale średnie obroty jak najbardziej. Ja ich w każdym razie używam, ale ja jestem amatorem i pewnie zwyczajnie za słabo jeżdżę :)

JACEK_DRIFT
Posty: 28
Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: JACEK_DRIFT » śr sie 01, 2012 05:44

Co do użyteczności auta na torze to jak masz dobrze przygotowane auto- przełożenie , opony skrzynia to nigdy m3 nie spadnie poniżej 4 tys.A co do wyników od 4 tys w gore to na 100000% bez vanosa lepiej.Rozmowa wydaje sie byc o niczym.W tej chcwili w PL tylko i wyłacznie SA, seryjnego kompa nikt absolutnie nikt nie ogarnie.Jezeli kolega ma doprezony dobrze poskładany motor , założyć wydech airboxa ,vanos eliminator, SA i mozna spokojnie pokusic sie o 360KM.

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: Lato » śr sie 01, 2012 23:24

ustawić vanosa mogę sobie jak chcę, co 50obr/min może mi osiągać na zmianę krańcowe pozycje. Nie widzę więc sensu jego usuwania jeśli można, czego nie chcę robić, ustawić w jednej pozycji na cały zakres.
Jacku, jakie masz ustawienie rozrządu że aż tak jest lepiej powyżej 4 tyś bez vanosa niż z nim? Być może wydaje Ci się, że jest lepiej bo auto na dole nie jedzie a potem wałek jest w takim ustawieniu jak ustawia bo vanos.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

JACEK_DRIFT
Posty: 28
Rejestracja: śr sie 25, 2010 23:56
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: JACEK_DRIFT » śr sie 01, 2012 23:38

A ty wiesz ze jak chcesz krańcowa pozycje to ja masz???Wiesz ze zawsze vanos zadziała tak jak tego chcesz???Sprawdziłeś to?

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Strojenie komputera S50B32

Post autor: ww296 » czw sie 02, 2012 00:17

tu oczywiście zgadzam się z Jackiem, chociaż Vanosa bym tak pochopnie nie pozbywał - wysterować Vanosa tylko dwa położenia np do 4000 jedno pow 4000 drugie- i nie mamy problemu ze strojeniem z uwzglednieniem położenia wałków w zalezności od obciążenie itp czynników. obroty zmiany dobrać tak aby na torze nie było konieczności zmiany położenia wałków a na codzień zachowasz ekonomiczność, kulture pracy i trochę mocy na dole.
Pozatym Lato jesteś pewien że np na niskich biegach na Wot Vanos fizycznie jest w stanie zmieniać położenie wałków na zadane co 50 RPM?
Też uważam że seryjnego kompa nikt nie ogarnie lub prawie nikt... i to nie ze wzgledu na umiejetności strojenia ale ze względu na hardware i możliwości stockowego sterownika... ale chciałbym się mylić...
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ