Strojenie komputera S50B32
Strojenie komputera S50B32
Witajcie,
czy ktoś z Was ogarniał już ten temat w motorze seryjnym i jakimś pogrzebanym? Opinie jakie do mnie dotarły były raczej negatywne - zysk równy błędowi hamowni. Znalazłem natomiast na ebayu takie cóś i jak to mawia kolega "wyjeb..... mnie na plecy". http://www.ebay.pl/itm/BMW-E36-M3-Z3-M- ... 27c89c5a09
Jestem na etapie strojenia auta i twórca nowego sofcika twierdzi że programem może bardzo dużo uzyskać szczególnie że silnik mam doprężony.
Co o tym sądzicie?
czy ktoś z Was ogarniał już ten temat w motorze seryjnym i jakimś pogrzebanym? Opinie jakie do mnie dotarły były raczej negatywne - zysk równy błędowi hamowni. Znalazłem natomiast na ebayu takie cóś i jak to mawia kolega "wyjeb..... mnie na plecy". http://www.ebay.pl/itm/BMW-E36-M3-Z3-M- ... 27c89c5a09
Jestem na etapie strojenia auta i twórca nowego sofcika twierdzi że programem może bardzo dużo uzyskać szczególnie że silnik mam doprężony.
Co o tym sądzicie?
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Strojenie komputera S50B32
Nie wspominałeś, że masz doprężony silnik jak jechaliśmy ostatnio ; )
A co do softu to hmm circa 120 gbp wydaje się być okazją roku za 356KM z s50b32
EDIT : Piotrek, nie wrzucaj do silnika jakiegoś g***a...wiesz, że cudów za darmo nie ma. Masz fajny silnik, który na hamowni pokazał katalogowe cyferki. Szkoda psuć go jakimś syfem. Myślę, że gdyby modzenie elektroniki było takie proste i dawało takie efekty w tym silniku to już dawno każda m3 e36 w Polsce jeździłaby po ulicy z jeszcze lepszymi cyferkami bo co jak co ale w Polsce są ludzie którzy naprawdę ogarniają strojenie aut
A co do softu to hmm circa 120 gbp wydaje się być okazją roku za 356KM z s50b32

EDIT : Piotrek, nie wrzucaj do silnika jakiegoś g***a...wiesz, że cudów za darmo nie ma. Masz fajny silnik, który na hamowni pokazał katalogowe cyferki. Szkoda psuć go jakimś syfem. Myślę, że gdyby modzenie elektroniki było takie proste i dawało takie efekty w tym silniku to już dawno każda m3 e36 w Polsce jeździłaby po ulicy z jeszcze lepszymi cyferkami bo co jak co ale w Polsce są ludzie którzy naprawdę ogarniają strojenie aut

Re: Strojenie komputera S50B32
Jak masz doprężony motor to nic z gotowców. Jedź, wystroj do sensownego tunera.
Re: Strojenie komputera S50B32
Silnik Lato miał katalogowe cyferki zanim Lato nie zaczął w nim grzebac czyli maxymalnie jakieś dwa tyg po zakupie 
Teraz jest to praktycznie inny silnik, inne części, modyfikacje - tak jak pisze Rypik - tylko indywidualne strojenie - pyatnie tylko kto to ogarnia - ba ja osobiście nie znalazłem nikogo kto by choćby wiedział jak działa komputer w S50B32 (w S50B30 nie ma tego problemu - czyli jakie są zalezności np - miedzy ustawieniem wałków (VANOS) - a zapłonem w seryjnym silniku!!!
w modyfikowanym mechanicznie silniku - trzeba ustawiać kazdy parametr indywidualnie - i do tego zapewne medodą prób i błędów - jak n ie ma odpwiedniej wiedzy - czyli zmieniamy parametr i patrzymy jaki jest efekt - to masa pracy.
Co prawda uważam, że cofnięcie zapłonu i podniesienie obrótów max powinno wygenerować serję taką jak w S54 ale dokładne strojenie, może dać więcej i do tego ładne narastanie mocy i kulturę pracy.
Nie mogę się doczekać efektów - bo to będzie przetarcie szlaków w Polsce jeśli chodzi o modyfikację tego silnika na takich częściach.
Ps. Niedawno natknąłem się na informację że można kupić S50b32 z mocą 400 KM - wolnossący - cena 18000 EURO!!!!!!
to mniej więcej daje wyobrażenie o trudnościach a raczej braku i cenie Know-how. ,,3Lato myślę że gdyby udało
Ci się osiągnąć wynik bliski 400 KM - i zaczął być budować takie silnikie na handel - to byłby bardzo dobry interes.
Policzmy - baza 10000, remont na tuningowych częściach - 20 000 razem 30 000 - marża 10 000 razem 40 000 czyli 10 000 E -niezły biznes.... a jesteś prawie o połowę tańszy....

Teraz jest to praktycznie inny silnik, inne części, modyfikacje - tak jak pisze Rypik - tylko indywidualne strojenie - pyatnie tylko kto to ogarnia - ba ja osobiście nie znalazłem nikogo kto by choćby wiedział jak działa komputer w S50B32 (w S50B30 nie ma tego problemu - czyli jakie są zalezności np - miedzy ustawieniem wałków (VANOS) - a zapłonem w seryjnym silniku!!!
w modyfikowanym mechanicznie silniku - trzeba ustawiać kazdy parametr indywidualnie - i do tego zapewne medodą prób i błędów - jak n ie ma odpwiedniej wiedzy - czyli zmieniamy parametr i patrzymy jaki jest efekt - to masa pracy.
Co prawda uważam, że cofnięcie zapłonu i podniesienie obrótów max powinno wygenerować serję taką jak w S54 ale dokładne strojenie, może dać więcej i do tego ładne narastanie mocy i kulturę pracy.
Nie mogę się doczekać efektów - bo to będzie przetarcie szlaków w Polsce jeśli chodzi o modyfikację tego silnika na takich częściach.
Ps. Niedawno natknąłem się na informację że można kupić S50b32 z mocą 400 KM - wolnossący - cena 18000 EURO!!!!!!

Ci się osiągnąć wynik bliski 400 KM - i zaczął być budować takie silnikie na handel - to byłby bardzo dobry interes.
Policzmy - baza 10000, remont na tuningowych częściach - 20 000 razem 30 000 - marża 10 000 razem 40 000 czyli 10 000 E -niezły biznes.... a jesteś prawie o połowę tańszy....
ciągle szybciej...
Re: Strojenie komputera S50B32
Na doprężeniu ugrasz raptem parę koni. Przerabiałem tuning wolnossący, całkowicie nieopłacalne. Już lepiej sprzedać silnik i wrzucić S54B32, wyjdzie taniej i będzie lepiej.
A jak już chcesz się w to bawić to przede wszystkim dolot, wałki i standalone. Strojenie ci ogarną w Wawie u Miniaka. Parę miesięcy temu wróciło od nich S50B32 na takich modach i wypluło chyba 360 koni. To był silnik wyścigowy. Miałem B30 na najłagodniejszym z ostrych wałków i jazda tym na codzień nie byłaby przyjemnością.
A co do tego czipa z ebaya to śmiać mi się chce. 125Nm z litra pojemności samym softem, jak się nie mylę to tyle mają bolidy F1 a w seryjnych autach rekordy to ok. 120 z CSLem w czołówce.
A jak już chcesz się w to bawić to przede wszystkim dolot, wałki i standalone. Strojenie ci ogarną w Wawie u Miniaka. Parę miesięcy temu wróciło od nich S50B32 na takich modach i wypluło chyba 360 koni. To był silnik wyścigowy. Miałem B30 na najłagodniejszym z ostrych wałków i jazda tym na codzień nie byłaby przyjemnością.
A co do tego czipa z ebaya to śmiać mi się chce. 125Nm z litra pojemności samym softem, jak się nie mylę to tyle mają bolidy F1 a w seryjnych autach rekordy to ok. 120 z CSLem w czołówce.
Re: Strojenie komputera S50B32
Co konkretnie masz na mysli?? Jakie byly niedogodnosci??Inur pisze:Parę miesięcy temu wróciło od nich S50B32 na takich modach i wypluło chyba 360 koni. To był silnik wyścigowy. Miałem B30 na najłagodniejszym z ostrych wałków i jazda tym na codzień nie byłaby przyjemnością.
Re: Strojenie komputera S50B32
Pewnie nierowne jalowe i/lub koniecznosc podwyzszenia rpm aby powrocil wzgledna kultura pracy.
Re: Strojenie komputera S50B32
U mnie w b30 cips dal 4 konie i 15 nm 

Re: Strojenie komputera S50B32
kiedys pisalem do tej firmy, w odpowiedzi zero konkretow i ciagle powtarzanie ze "this chip is really great"

Re: Strojenie komputera S50B32
z tym porównaniem do F1 to chyba chodziło Ci o KM - bo nie chcesz chcesz chyba powiedzieć zę byle diesel w Golfie jest lepszy od silnika F1 mając co najmnij 150 NM z litra. he,he.Inur pisze:Na doprężeniu ugrasz raptem parę koni. Przerabiałem tuning wolnossący, całkowicie nieopłacalne. Już lepiej sprzedać silnik i wrzucić S54B32, wyjdzie taniej i będzie lepiej.
A jak już chcesz się w to bawić to przede wszystkim dolot, wałki i standalone. Strojenie ci ogarną w Wawie u Miniaka. Parę miesięcy temu wróciło od nich S50B32 na takich modach i wypluło chyba 360 koni. To był silnik wyścigowy. Miałem B30 na najłagodniejszym z ostrych wałków i jazda tym na codzień nie byłaby przyjemnością.
A co do tego czipa z ebaya to śmiać mi się chce. 125Nm z litra pojemności samym softem, jak się nie mylę to tyle mają bolidy F1 a w seryjnych autach rekordy to ok. 120 z CSLem w czołówce.
Lato nie ma doprażonego troszkę silnka poprzez np delikatmne splanowanie głowicy, ma przynajmniej z tego co mówi - dopręzające tłoki i kapitalny remont silnika na nowych częściach
Ja też uważam że stand alone - po pierwsze można dużo zrobić i na bieżąco korygować bez problemu wszystkie parametry, poza tym ciekawe czy ktoś jest w stanie cos ruszyć w komputerze B32 a ruszyć dobrze to już wogole powatpiewam. a SA jest dostepny i to w Krakowie i to rozwijany właśnie z myślą o silniku S50B32.
poprawa dolotu wS50 to oczywiście kosmetyka i wiele nie przyniesie, wałki owszem - ale tu kolejny problem - Vanos i jak go wysterować na nieseryjnych wałkach skoro nawet na serii za bardzo nie wiadomo jak?
Natomiast porządnie złożony silnik, na porządnych, nowych częściach, doprężony odpowiednimi tłokami - taki jak ma (chyba) Lato - przy zmianie samergo odcięcie do poziomu S54 (chyba 8000) przy takim poprawieniu zapłonu aby nie było spalania stukowego - powinien wygenerować moc zblizoną do S54 przy zbliżonych obrotach i to wszystko na mechanicznie sterowanych przepustnicach, bez nadmiernej ingerencji elektroniki.
Silnik z nieserejnymi wałkami którym jeżdziłęś podejrzewam że był po prostu niewystrojony odpowiednio, lub wałki ustawiane "na oko" bo na tyle ostre wałki aby mocno przeszkadzały w użytkowaniu 3 litrowego wolnossącego silnika, z takim skokiem tłoka jak w S50, na codzień - sa niespotykane.
ciągle szybciej...
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Strojenie komputera S50B32
Koledze chodziło o silniki wolnossące o zapłonie iskrowym i ma rację. Turbodiesel to inna kwestia.ww296 pisze: z tym porównaniem do F1 to chyba chodziło Ci o KM - bo nie chcesz chcesz chyba powiedzieć zę byle diesel w Golfie jest lepszy od silnika F1 mając co najmnij 150 NM z litra. he,he.
Re: Strojenie komputera S50B32
A czy ktoś z doświadczenia wie jaka jest reakcja kompa na spalanie stukowe? Słuszałem że się podlewa na ok 500km i że wchodzi w awaryjny. Nie wiem ile w tym prawdy ale dobrze byłoby mieć jakieś konkretne info 

BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia 

Re: Strojenie komputera S50B32
B30 reaguje cudacznie na stuknięcie. Nie tyle obcina zapłon, co powoduje jakąś ogólną zamułę, która znika dopiero po restarcie.
B32 pojęcia nie mam jak.
B32 pojęcia nie mam jak.
Re: Strojenie komputera S50B32
Poniżej 2000obr była dziura, dosłownie. I to nie kwestia strojenia bo staraliśmy się coś z tym zrobić. Po prostu ten Schrick tak miał i koniec a była to najłagodniejsza wersja. Jak znasz konstrukcję tego silnika to wiesz że ustawić na oko się nie da a przy takich tolerancjach jakie tam były zawór dostałby w tłok od razu. Wiem bo to przerabiałem.ww296 pisze:Silnik z nieserejnymi wałkami którym jeżdziłęś podejrzewam że był po prostu niewystrojony odpowiednio, lub wałki ustawiane "na oko" bo na tyle ostre wałki aby mocno przeszkadzały w użytkowaniu 3 litrowego wolnossącego silnika, z takim skokiem tłoka jak w S50, na codzień - sa niespotykane.
Silnik był też na doprężeniu, bodaj wyszły 22 bary na zimnym. Nie twierdze że w moim przypadku silnik był rewelacyjnie wystrojony i wszystko grało tak jak należy bo nie było zwyczajnie czasu żeby to porządnie ogarnąć ale moim zdaniem o kant dupy można rozbić takie tuningowanie wolnossaka, szczególnie emki. Jak auto nie ma walczyć o każdą sekundę okrążenia żeby wygrać wyścig czy odcinek ale pozostać w tej samej klasie pojemnościowej to wydawanie 15-20tys na podniesienie mocy o 20-60 koni jest dla mnie głupotą. Można w emce zrobić 120 koni z litra tak jak np. w S2000 tylko to nigdy nie będzie działało tak jak w Hondzie bo BMW nie ma opcji przełączania między ostrym a łagodnym wałkiem. A bez takiej opcji nie będziesz miał połączenia wysokiej mocy i używalności.
Re: Strojenie komputera S50B32
Nie wiem kto ogarnie dwa vanosy na standalone i czy jest jakis standalone co potrafi tym sterowac, chyba raczej odrazu musial bys sie liczyc ze zmiana walkow i wywaleniem vanosow co liczac walki + demontaz vanosow + stand alone wyjdzie 2 razy tyle co s54 a moc bedzie podobna...
Inur z bmw motorsport jest tez kilka walkow maja rozne nastawy z tego co wiem to do pewnych wartosci vanos zostaje a juz przy bardzo ostrych walkach sie go wywala - vanos w tym silniku nie jest zeby poprawiac gore a zeby dol byl lepszy...
Inur z bmw motorsport jest tez kilka walkow maja rozne nastawy z tego co wiem to do pewnych wartosci vanos zostaje a juz przy bardzo ostrych walkach sie go wywala - vanos w tym silniku nie jest zeby poprawiac gore a zeby dol byl lepszy...
S50B30 
